AndroidHealthClinic

Tip: Magnetron kip, snelste manier om kip te bereiden

Bezoekers in dit topic

The Dutch Giant

Official Sponsor
Sponsor
10 jaar lid
Lid sinds
19 jan 2010
Berichten
4.479
Waardering
2.556
Lengte
2m18
Massa
144kg
Vetpercentage
15%
Weinig tijd, maar toch 46gr eiwit binnen krijgen? Magnetron kip :cool:!

Er word mij veel gevraagd hoe ik dat dan doe, want het de snelste en makkelijkste manier om kip te bereiden.

Ik vond maar één topic er over, waar mensen zeiden dat het niet kan, niet smaakt ofwel zij het op een niet goed werkende manier doen.

Daarom heb ik even een instructie filmpje gemaakt met After Effects :trollface:

http://vimeo.com/34603468

Mijn hele BB omgeving zit er al aan!


Extra tips:
#1 6 min op 900 watt is eigenlijk te lang. Dat heb ik niet goed in het filmpje gezet. Ik zet de tijd zelf op 4.30 min en dan is de kip bij mij al perfect wit en super mals.
#2 Dat te kip vecht voor zijn leven is normaal. Je hoort het af en toe ontploffen.
#3 Je kan van te voren dingen er op doen om het al een smaak te geven. Ik zelf smeer sambal van te voren er op zodat het erin stoomt.



Met dank aan Wienand Omta waarvan ik deze manier van bereiden heb.
 
Laatst bewerkt:
ghehehe je weet dat je ook voorgegaarde kipfilets kunt kopen?
 
Weinig tijd, maar toch 46gr eiwit binnen krijgen? Magnetron kip :cool:!

Er word mij veel gevraagd hoe ik dat dan doe, want het de snelste en makkelijkste manier om kip te bereiden.

Ik kwam er maar één topic over tegen, waar mensen zeiden dat het niet kan, niet smaakt ofwel zij het op een niet goed werkende manier doen.

Daarom heb ik even een instructie filmpje gemaakt met After Effects :trollface:

http://vimeo.com/34603468

Mijn hele BB omgeving zit er al aan!
nice, ook maar eens doen dan :rolleyes: +1
 
ghehehe je weet dat je ook voorgegaarde kipfilets kunt kopen?

Ja weet ik, bedankt :), maar dat is duurder, zit vol met zout, smaakversterkers en zijn niet zo mals als op deze manier.
 
Haha, geweldig. Hoe het lukt om een filmpje over het bereiden van kip humoristisch te maken. Top.

Overigens prima tip.
 
Feed the muscle, burn the chicken :roflol: geweldig filmpje! Ga het ook eens proberen zo.
 
zorg wel je goede borden gebruikt, me broer liet tijdje geleden een bord ontploffen in de magnetron xD

nice filmpje trouwens :) karma on the way
 
:roflol: Wel een goede tip, karma!
 
Koning filmpje, zeker die "Great Succes". :D
Maar even serieus, ik ga het proberen. Thanks!
 
net zo iets als stoom maaltijd effect! ikga het ook proberen!
 
Ja weet ik, bedankt :), maar dat is duurder, zit vol met zout, smaakversterkers en zijn niet zo mals als op deze manier.

Ja dat is wel zo. Ik ga het vrijdag wel ff proberen. Ben niet zo van het koken. Thnx!
 
Epic filmpje gemaakt :roflol:
Karma voor het filmpje en de tip!
 
goeie tip en een mooie filmpje
karma
 
Epic filmpje maar ik blijf helaas bij mijn methode van 2kg kip in een pan met kokend water pleuren en invriezen.
 
Aait. Ik haat kip bakken, kga het nu meteen proberen
 
De kip kan wat knallen/ploffen maar dat is normaal :)
 
Is het lekker mals en smaakt het gewoon goed? Doe het nu altijd op de grill en dat is ook in een paar minuutjes klaar.
 
Is het lekker mals en smaakt het gewoon goed? Doe het nu altijd op de grill en dat is ook in een paar minuutjes klaar.

Ja zeker mals. Dit kom doordat je extra water er bij doet en de kipfilet hierdoor niet zijn vocht verliest. kip smaakt naar niks. ik doe er daarom.sambal of soja saus er overheen.
 
Back
Naar boven