Fitness Seller

Samengesteld dieet

Bezoekers in dit topic

klerkie

Cool Novice
15 jaar lid
Lid sinds
27 jul 2007
Berichten
32
Waardering
0
Nieuwe opmeting 30/09/2007

Volgend dieet werd voor me samengesteld met de bedoeling een vermindering van het vetpercentage en een vermeerdering van de spiermassa te bekomen.
Dit dieet wordt vergezeld van een aangepast trainingsschema, meerbepaald het schema op deze link:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/aangepast-trainingsschema-127079/#post2165811


30gr Proteïne 80+
100gr Bambix
50cl Magere Melk

100gr rijstwafels of rijst
200gr kip of mager vlees
2 stuks fruit

200gr ananas
100gr rijst of spaghetti
200gr kippefilet of mager rundsvlees

150gr mager vlees of kip
150gr rijst of spaghetti
onbeperkt groenten

Gedurende de dag drink ik dan ook nog een 2liter fles water uit waarin 100gr proteïnenpoeder in vermengd is.

Ikzelf ben zeer tevreden over wat ik mag en kan eten. M'n resultaten zijn goed (althans esthetisch toch). De eerste aftekening is al opnieuw zichtbaar. Het is enkel de weegschaal die me wat in steek laat. Ik blijf reeds enige tijd steken op 103 kg, zonder dat er iets tastbaars afgaat.

Graag jullie mening hierover.

Alvast bedankt.
Mvg,
Klerkie
 
Laatst bewerkt:
probeer es je carbs terug te schroeven
 
@ rnbflavour: Ik veronderstel dat je het over de bambix hebt? Wel, het zit zo. Als ik thuis ontbijt en het onmiddellijk opeet na het klaarmaken, dan valt het reuzegoed mee. Als ik het echter meeneem naar het werk, en het kan eventjes 'intrekken', dan wordt het inderdaad een dikke pap. Nu, niet getreurd voor mij, want zo eet ik deze eigenlijk het liefst.
 
Nou als je qua gewicht hetzelfde blijft, maar lichamelijk er strakker uit gaat zien ben je toch heel goed bezig. Dit betekent dat je vooral vet verbrand en geen spieren opgebruikt. Op dat gebied is de spiegel toch belangrijker dan de weegschaal. Of je moest voor gezondheidsredenen een bepaald gewicht bereiken.

Na een tijd van dieeten gaat je metabolisme ook wat achteruit, dus als je bv. van 100 kg naar 80 kg gaat, heb je natuurlijk nog minder caloriëen nodig dan toen je begon. Misschien is het tijd om je dieet nog eens te herzien en aan te passen aan je doelstellingen. Of misschien nog eens een tijdje op onderhoud eten om het metabolisme terug wat op te schroeven?


groet
Kim
 
Volgend dieet werd voor me samengesteld met de bedoeling een vermindering van het vetpercentage en een vermeerdering van de spiermassa te bekomen.
Dit dieet wordt vergezeld van een aangepast trainingsschema, meerbepaald het schema op deze link:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/aangepast-trainingsschema-127079/#post2165811


30gr Proteïne 80+
100gr Bambix
50cl Magere Melk

100gr rijstwafels of rijst
200gr kip of mager vlees
2 stuks fruit

200gr ananas
100gr rijst of spaghetti
200gr kippefilet of mager rundsvlees

150gr mager vlees of kip
150gr rijst of spaghetti
onbeperkt groenten

Gedurende de dag drink ik dan ook nog een 2liter fles water uit waarin 100gr proteïnenpoeder in vermengd is.

Ikzelf ben zeer tevreden over wat ik mag en kan eten. M'n resultaten zijn goed (althans esthetisch toch). De eerste aftekening is al opnieuw zichtbaar. Het is enkel de weegschaal die me wat in steek laat. Ik blijf reeds enige tijd steken op 103 kg, zonder dat er iets tastbaars afgaat.

Graag jullie mening hierover.

Alvast bedankt.
Mvg,
Klerkie


Als het inderdaad lukt om spier te winnen terwijl je vet verliest, dan is het mogelijk dat je geen gewicht verliest. Maar dat lukt alleen in het allereerste begin, bij iemand die veel te veel vet heeft en heel weinig spier.

Wegen is trouwens nogal onbetrouwbaar, je kunt best drie maanden hetzelfde gewicht meten terwijl je in feite bent afgevallen.
 
Nou als je qua gewicht hetzelfde blijft, maar lichamelijk er strakker uit gaat zien ben je toch heel goed bezig. Dit betekent dat je vooral vet verbrand en geen spieren opgebruikt. Op dat gebied is de spiegel toch belangrijker dan de weegschaal. Of je moest voor gezondheidsredenen een bepaald gewicht bereiken.

Na een tijd van dieeten gaat je metabolisme ook wat achteruit, dus als je bv. van 100 kg naar 80 kg gaat, heb je natuurlijk nog minder caloriëen nodig dan toen je begon. Misschien is het tijd om je dieet nog eens te herzien en aan te passen aan je doelstellingen. Of misschien nog eens een tijdje op onderhoud eten om het metabolisme terug wat op te schroeven?


groet
Kim
Wel... Strakker... Dat gevoel is natuurlijk tweeledig. Enerzijds merk ik dat er een bepaalde aftekening gebeurt die ik twee maanden geleden nog niet had. Anderzijds merk ik wel duidelijk op dat ik nog met een massa vet teveel zit.

Ik heb een BMI van 29,5 dus dan kan je moeilijk zeggen dat je goed begint te staan :o

Anderzijds zou ik volgens de metingen op het moment een vetpercentage van ongeveer 15,2 hebben.
Het nadeel is dat dit hoofdzakelijk gesitueerd is rond mijn middel waardoor je de 'dikke' indruk blijft behouden.
 
Je moet je vetpercentage eens laten meten.
Ik heb de afgelopen maanden ook gedieet. Hierbij is mijn gewicht hetzelfde gebleven.
Dit vond ik ook vreselijk frustrerend, maar ik heb toen een paar keer mijn vetpercentage laten meten en die vergeleken met het percentage voordat ik ging dieeten.
Het was met 4% gezakt. Een goed resultaat dus eigenlijk. Ook volgens de spiegel.
 
Je moet je vetpercentage eens laten meten.
Ik heb de afgelopen maanden ook gedieet. Hierbij is mijn gewicht hetzelfde gebleven.
Dit vond ik ook vreselijk frustrerend, maar ik heb toen een paar keer mijn vetpercentage laten meten en die vergeleken met het percentage voordat ik ging dieeten.
Het was met 4% gezakt. Een goed resultaat dus eigenlijk. Ook volgens de spiegel.
ik laat dit tweewekelijks doen en ben op twee maand en half gezakt van 17,5 naar 15,2%. Dat zit dus goed.

Mijn lichaamsconstitutie is echter van die aard dat ik normaal gezien dusdanig veel vet op overschot heb :( dat het verlies ervan volgens mij sneller zou moeten gaan.
Het is daar en enkel daar waar het plaatje volgens mij niet goed klopt.
 
Met 15% een bmi van 29.5? dan is er iets mis met die vetmeting. Een normaal persoon met 15 % vet gaat geen bmi van 29.5 hebben, die gaat normaal net goed zitten 20 - 25.
Of je bent al een bodybuilder die al wel wat massa heeft weten op te bouwen, dan kan het wel natuurlijk.
Hoe gebeurde de vetmeting met zo'n knijpding of via een elektrische stroom?

Hoe groot ben je trouwens als je 103 weegt?

groet
Kim
 
De vetmeting gebeurt aan de hand van een knijptang. De man die het doet heeft 18 jaar ervaring binnen de body building, dus ik reken er op dat hij het correct uitvoert :-)

Ik heb het onlangs ook eens met zo een electrisch ding gedaan, en dan kwam ik aan een vetpercentage van 24%, hetgeen ikzelf toch ook wel al wat veel vind.

Een bodybuilder ben ik zeker niet maar ik heb wel een verleden van training, hard vakantiewerk :-), zware arbeid op het veld van m'n nonkel, enz... achter de rug.

Ware het niet dat ik nogal hmm... beschaamd ben over m'n corpulentie, zou ik hier zonder problemen een foto posten om het jullie te laten zien.

Ik meet trouwens 1m 87

Mvg,
Klerkie
 
Die elektrische dingen zijn normaal niet zo te vertrouwen. Dus die man die het doet zal het wel weten met zoveel ervaring.

Ja, volgens je gewicht en lengte heb je een bmi van 29.5. Maar ik vind het raar dat je een perfect normaal vetgehalte hebt en toch blijkbaar een beetje overgewicht. Als het zo is, heb je al wat spieren van jezelf, dan is het normaal makkelijker om vet te verbranden want hoe meer spieren hoe hoger je metabolisme. :)

Kijk het gewoon nog wat aan en wordt je in de komende weken nog strakker ben je sterk bezig anders kun je het best met je begeleider bespreken.

groet
Kim
 
Kim, alvast bedankt voor je reacties. Het is inderdaad zo dat ik van nature nogal stevig gebouwd ben. Of hij al dan niet goed meet, kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik heb er zelf namelijk geen ervaring mee.
Ik vertrouw op z'n oordeel, maar hoe dan ook, of hij nu fout meet of niet, het is steeds indicatief. Gaat het vetpercentage dus achteruit, is dit hoe dan ook positief. Of het nu 15% of 20% is, maakt in dit stadium voor mezelf niet zoveel uit. Zolang de spiegel me tevreden stelt en de waarden positief evolueren, ben ik al tevreden.

Los van dit alles heb ik mezelf deze ochtend terug laten opmeten. De weegschaal duidde 102,7 kg aan, na m'n ontbijt (van een dikke 500gr, dus in feite 102,2).

Met volle moed ben ik dus naar Ivan gegaan en heb ik me opnieuw laten meten. Ter indicatie zet ik hieronder ook de vorige waarden.

Vorig gewicht: 103kg
Huidig gewicht 102,7kg

Vorige waarde biceps: 2mm
Huidige waarde biceps: 2mm

Vorige waarde triceps: 6mm
Huidige waarde triceps: 5mm

Vorige waarde rug: 20mm
Huidige waarde rug: 18mm

Vorige waarde taillie: 15mm
Huidige waarde taille: 10mm

Vorig vetpercentage: 17,3mm
Huidig vetpercentage: 14,7mm

Vorige vetvrije massa: 85,19kg
Huidige vetvrije massa: 86,87kg

Et voilà dit zijn de waarden. Half september ga ik me opnieuw laten opmeten en dan zal ik jullie hiervan opnieuw in kennis stellen.

Tot dan!

groetjes,
Klerkie
 
Dus je vet% is gezakt, maar je VVM is gestegen..goed tog?
En waar blijven die foto's die je beloofde :)
Ik ben namelijk ook 1m90 en weeg 99Kg, dus zou het voor mij ook een mooie leidraad zijn...
Kzie dat je van O-Vl bent...ik van W-Vl.
Mss kan ik die vetmeting ook eens laten doen daar, want die waar ik nu ga is een grote zeveraar...volgens zijn 'meting' met z'n knijper zit ik met een vet% van 29% dus zou ik 1/3 vet hebben.Maw van 99Kg zou er 33kg vet zijn. Doe keer normaal :p
 
Dus je vet% is gezakt, maar je VVM is gestegen..goed tog?
En waar blijven die foto's die je beloofde :)
Ik ben namelijk ook 1m90 en weeg 99Kg, dus zou het voor mij ook een mooie leidraad zijn...
Kzie dat je van O-Vl bent...ik van W-Vl.
Mss kan ik die vetmeting ook eens laten doen daar, want die waar ik nu ga is een grote zeveraar...volgens zijn 'meting' met z'n knijper zit ik met een vet% van 29% dus zou ik 1/3 vet hebben.Maw van 99Kg zou er 33kg vet zijn. Doe keer normaal :p

Waarom zou dat niet kunnen?
 
Ik heb niet beweerd dat ik hier onmiddellijk een foto ging posten hé :-)

Van zodra er wat vooruitgang is, zal ik dit zeker doen. Tot dan zullen jullie moeten vertrouwen op wat ik zeg :-)

Groetjes,
Klerkie
 
Eindelijk vind ik de tijd nog eens een berichtje te plaatsen.

Ik heb me, iets later dan voorzien, opnieuw laten opmeten. De resultaten waren niet slecht, maar super goed waren ze ook weer niet.

Dit zijn m'n statistieken...

Datum opmeting: 30/09/2007

Vorig gewicht: 102,7 kg
Huidig gewicht: 103,2 kg

Vorige waarde biceps: 2mm
Huidige waarde biceps: 2mm

Vorige waarde triceps: 5mm
Huidige waarde triceps: 5mm

Vorige waarde rug: 18mm
Huidige waarde rug: 16mm

Vorige waarde taille: 10mm
Huidige waarde taille: 12mm

Vorig vetpercentage: 14,7%
Huidig vetpercentage: 14,7%

Vorige vetvrije massa: 86,87kg
Huidige vetvrije massa: 88kg


Dit zijn dus de huidige gegevens waarover ik beschik. Doordat m'n vetpercentage onvoldoende snel achteruit gaat, werd het dieet aangepast van 2239Kcal naar 1983Kcal. Er werd hoofdzakelijk gesnoeid in de koolhydraten en ik kreeg een nieuwe vetverbrander, zijnde AMP Ergolean. Ik doe dit ondertussen anderhalve week en kan als tevreden man met de nodige voorzichtigheid zeggen dat ik ondertussen een goeie kilo ben kwijtgeraakt. Of dit enkel vet is, of er misschien ook verlies aan spiermassa is, zal zaterdag beantwoord worden als ik me opnieuw moet laten opmeten.

In afwachting daarvan heb ik echter nog enkele vragen voor jullie. Er werd me verteld dat het enigszins normaal is dat je eerst bovenaan je vet verliest en pas dan onderaan (daar kan ik me nog ergens in vinden). Dan werd er ook nog gezegd dat er zelfs de mogelijkheid bestaat dat het vet uit de borst en rug 'zakt' en zich tijdelijk gaat vastzetten rond de buikstreek. Dit zou verklaren waarom de meting op m'n rug verkleind is en die rond m'n buik vermeerderd.
Wat zijn jullie ervaringen hierin?

Als laatste vraag zou ik graag weten hoe het juist met die vetpercentages zit? Volgens het digitale toestel zou ik een pak meer vet hebben dan via het tangetje. Ik hecht meer geloof aan het tangetje dan aan het toestel, maar als ik mezelf vergelijk met anderen die zeggen dat ze een bepaald vetpercentage hebben, moet ik toch zeggen dat ik veelal denk meer te hebben dan hen...
Hebben jullie enig idee hoe het zou kunnen komen dat ik me hierin zo vergis (of bestaat hierover geen twijfel en vergis ik me helemaal niet?)

Hoe dan ook, de metingen spreken voor zich! Als ik zaterdag opnieuw ben langsgeweest, zet ik ze opnieuw online.

Mvg,
Klerkie
 
Back
Naar boven