Fitness Seller

Rijst word nooit zacht?

Bezoekers in dit topic

facebook

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
8 apr 2011
Berichten
1.139
Waardering
34
Lengte
1m70
Massa
70kg
Vetpercentage
7%
Elke keer dat ik mijn rijst kook voor zo'n 20min in kokend water word die te hard. Hoe komt dat?
 
kook je volgens aanwijzingen op de verpakking?
laat je het onafgedekt staan?
hoe bewaar je het?
 
is het geen cement?
 
Je gebruikt te weinig water of je hebt rijst die langer dan 20 minuten moet koken.
 
kook het dan langer dan 20 minuten... genoeg water erbij houden en deksel erop tijdens/na het koken
 
Afdekken, meer water toevoegen, langer koken.
 
Afdekken, meer water toevoegen, langer koken.

Nee

Nooit teveel water erbij doen of onnodig lang laten doorkoken.

Rijst moest sowieso meestal 25 minuten, gewoon de aanwijzingen op de verpakking volgen
 
Gewoon ander soort rijst kopen, sommige soorten hebben gewoon eeuwen nodig en dat is alleen verspilde tijd en energie. De soort rijst die je eet maakt uiteraard niets uit. Zelfs soorten die op papier meer micronutriënten bevatten blijken in realiteit (onderzoek) niet voedzamer. Gewoon voor de zachtere soorten gaan dus. GI mag je ook negeren, BB eten nooit alleen maar rijst maar eten daar een bom eiwitten bij en wat vet en vezels wat een mengsel vormt wat de opname van koolhydraten zal vertragen.
 
er is ook gewoon zilvervliesrijst van 8minuten koken hoor.
 
maak n lekker risottootje zo zacht als boter!!
 
Loll. Pak gewoon basmati of pandan.lekkere zachte rijst en alwater kookt 10min. Laten koken, afgieten en klaar.
 
Zilvervlies rijst van lassie,
water laten koken, daarna zakje erin 14 minuten laten koken, zakje eruit, water eruit laten lekker, losmaken en in pan gooien en effe 5 min de deksel op de pan... klaar :)
 
Wtf is dit. Ik kook rijst 10 minuten ofzo, zonder deksel op de pan...
 
Ik kook hem altijd 8 minuten, giet hem af en dan laat ik hem nog een 5-10 minuten na garen. Soms verhit ik de rijst dan nog een keer waarom weet ik niet maar het werkt. Ik hou er van als de rijst korrel gebroken is.
 
Back
Naar boven