Fitness Seller

Niet in de stickies te vinden % en grammen?

Bezoekers in dit topic

Hummer

Massive Warrior
10 jaar lid
Lid geworden
12 aug 2008
Berichten
21.690
Waardering
1.251
Lengte
1m83
Massa
150kg
Mijn vraag... ???

Ik wil een dieet van ongeveer 2500 Kcal/dag.
Ik wil ongeveer 2 gr. eiwit/kg lich. gewicht/dag tot me nemen.
Als ik dan een 2500 Kcal. dieet samen wil stellen, met de juiste verhouding eiwit, koolhydraten en vet, dan lukt dat niet... :eek:
In mijn geval dien ik dan aan ongeveer 200 gr. eiwit te komen (gebaseerd op een gezond gewicht, niet op mijn huidige gewicht... ;) )
Het dieet dat nu heb samengesteld ziet er zo uit:
2513 Kcal.
213 gr. eiwit = 46%
123 gr. koolh. = 26%
130 gr. vet = 28%
Dit alles met producten die ik ook daadwerkelijk kan/wil gebruiken in het dagelijks leven, geen gekke dingen.
Het valt me op dat ik dan heel weinig koolh. rijk voedsel zoals rijst en brood e.d. kan eten...
Maar dat lukt wel, no problem! :D
Maar een verhouding 30% eiwit, 40% koolh. en 30% vet, zoals nogal eens word aangeraden lukt dan echt niet...
Is mijn dieet zoals hierboven geplaatst wel verantwoord, of dien ik het toch te veranderen..?
 
De KEV ratio's moet je zelf bepalen. Na een tijdje zal je wel weten wat er voor jou werkt en wat niet. Zelf zou ik kiezen voor 40/40/20. Ik veronderstel dat je doel cutten is want 2500kcal is niet erg veel? Ik ben van mening dat je ook nog voldoende kh nodig hebt in de cut daarom deze ratio's.

Als je 2500kcal zal eten op een dag:

KH: 40% van 2500 = 1000 kcal
E: 40% van 2500 = 1000 kcal
V: 20% van 2500 = 500 kcal

Als je weet dat er in 1gr KH = 4kcal zit, 1gr E = 4 kcal, 1gr vet = 9 kcal dan:

1000 / 4 = 250gr KH
1000 / 4 = 250gr E
500 / 9 = 55.5gr V


Jouw berekeningen waren dus fout ;)
 
@Michiel4,

De gegevens die ik gebruikt heb komen uit een kcal. tabel van een degelijke site, dus zullen vast wel kloppen.
Het is inderdaad mijn bedoeling "wat" af te vallen qua vetpercentage...
Vanzelfsprekend wil ik mijn zuurverdiende spiermassa behouden, en daarom wil ik graag 2 gr. eiwit/kg. lich. gewicht/dag in mijn dieet.
Als ik dan op een 2500 kcal wil komen met voldoende vet, kan ik nooit de verhouding 40/40/20 gebruiken, dan kom je al snel tussen de 3000 en 4000 kcal/dag.
Mijn BMR ligt op 2500 kcal/dag heb ik berekend.
Ik heb matig intensief werk, doe graag krachttraining, en heb een hekel aan cardio...
Nu zullen mensen wel zeggen: je moet meer kcal. nemen en meer cardio gaan doen, maar dat kan ik toch niet opbrengen, en wil daar dus op voorhand al rekening mee houden.
 
percentages zijn zinloos.
 
percentages zijn zinloos.
Het lijkt mij ook zinniger om met grammen te werken.
Zoals 2 gram/kg. lich. gew./dag eiwitten (ik weet dat bodybuilders wel 3 gram nemen, maar dat even terzijde)
Zo lijkt het mij ook zinnig om met bijv. 8o gr.vet/dag te werken.
Ik kan hier niet echt iets over vinden, vandaar dat ik dit topic heb gemaakt. :D

Op dit moment heb ik trouwens eerder het gevoel van: "laat maar zitten dat diëten!" :o
 
Back
Naar boven