| | |||||||
| Registreren | FAQ | Ledenlijst | Sociale groepen | Kalender | Zoeken | Posts van vandaag | Markeer forum als gelezen |
![]() |
| | Topic opties |
| | #1 |
| Cool Novice Aangemeld: aug 2008 Locatie: antwerpen Geslacht: M
Stats: Karma: | mijn voeding (Graag Comentaar)
beste BB'ers Ik zal vooral eerst ff beginnen met me voor te stellen ik ben fabio ben 20 jaar 1m75-80 groot en weeg 78kg ik train nu sinds januarie dus ben 5 maand keihard aant werken nu werd het toch is tijd om alles ff neer te zetten wat ik op een dag eet mijn doel is om door te bulken CLEAN tot en met december-januarie endan te cutten het is de bedoeling om nu dus zo veel mogelijk spierweefsel te kweken en zo minimaal vet Dit is wat ik eet per dag 8u00 85g brinta 40gwhey skake 10u00 trainen tot ongveer half 12 11u30 40g whey shake 12u00 100g rijst +200g kip of steak en 80g groenten 14u00 500g kwark met 1 koffie lepel honing 16u00 500g kwark met 1 koffie lepel 18u00 100g rijst of pasta 300g magere gehakte biefstuk 19u30 40g whey 20u30 500g kwark met weer 1 koffielepel honing 22u00 voor het slapen gaan nog 40g whey Met de voedings waardes ben ik nog bezig dit word nog aangevult Maar wou toch nu al de reacties hebben van jullie greetzzz |
| | |
| | #2 |
| Dutch Bodybuilder | Re: mijn voeding (Graag Comentaar)
Ik kan zo al zien dat je te weinig (goede)vetten eet, dat je eiwit inname wellicht een beetje overkill is en dat je de whey en kwark verkeerd timed.
__________________ Op zoek naar een goedkoop en gemakkelijk bulk of cut dieet? |
| | |
| | #3 |
| Competitive Bodybuilder Aangemeld: aug 2007 Locatie: Nederland Leeftijd: 25 Geslacht: M
Stats: Karma: | Re: mijn voeding (Graag Comentaar)
Waarom skip je niet de Brinta, de pasta en de rijst? Heb je verhoudingsgewijs nog meer eiwitten... 1. Veel teveel eiwitten. 2. Veel te weinig vetten. Zijn die rijst en pasta gekookt of ongekookt? Vind dat je sowieso ook laag in koolhydraten zit, maar dat geldt destemeer als de rijst en pasta gekookt zijn. |
| | |
| | #4 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: jan 2009 Locatie: Nederland Leeftijd: 17 Geslacht: M
wtf 160g whey en 1500 gram kwark op 1 dag |
| | |
| | #5 |
| Competitive Bodybuilder Aangemeld: aug 2007 Locatie: Nederland Leeftijd: 25 Geslacht: M
Wow even snel geschat zit je zo rond de 360 gram eiwitten, 250 gram koolhydraten en een gram of 10 aan vet. |
| | |
| | #6 |
| Novice Aangemeld: mei 2009 Locatie: Nederland Geslacht: M
Echt een overkill aan eiwit als je het mij vraagt. Ik zou 200 gram eiwit en 100 gram aan goede vetten op een dag nemen. Dan zit je dus al een de 1700kcal. De rest vul je op met koolhydraten. |
| | |
| | #7 | |
Citaat:
ik dacht 300g eiwit dat dat juist goed was ? om te spieren sneller te herstellen + meer aanmaak van nieuw spierweefsel Maar wat jullie zegge klopt wel over die kolydraten ik moet hier meer van eten maar ik wil dan ook weer niet te veel kolydraten hebben want dit word toch zoiezo omgezet naar vet , maar toch allesinds aan iedereen al bedankt nu kan ik al weer ff verder , ik zal me schema ff moeten aanpassen thanx all | |
| | |
| | #8 | |
Citaat:
De rijst zijn gewogen VOOR het koken ik eet nu al meer pasta en rijst en ook risotto zitten ook veel kolydraten in | |
| | |
| | #9 | |
Citaat:
Heb je op langere termijn een overschot aan energie (dagelijks), dan zorgt dit altijd voor een omzetting van energie naar lichaamsvet, en een toename aan lichaamsvet. Of dit overschot er nu in de vorm van koolhydraten, vetten of eiwitten is maakt in dat opzicht niet uit. 300 gram goed? Het is (in jouw geval) een zware overkill. Je zit nu op meer dan 50 % eiwitten, 60 % eerder. Dit is veel en veel teveel. Natuurlijk zijn eiwitten belangrijk bij de aanmaak van nieuw spierweefsel, maar je hoeft ze simpelweg in niet zulke grote mate te eten. Zover er onderzoeken zijn geweest bleek 1,5 tot 2 gram eiwit per kg vetvrije massa meer dan voldoende te zijn voor optimale spieropbouw. Daar iets overheen gaan zitten kan natuurlijk niet kwaad, optimaal lijkt het me niet. Ga je er sterk overheen, dan kan het wel degelijk schadelijke gevolgen hebben voor he gezondheid, en bovendien zul je hierdoor koolhydraten gaan missen (de eiwitten komen ipv koolhydraten), welke een veel betere en efficientere bron van energie vormen. | |
| | |
| | #10 | |
Citaat:
Verder moet je voor een gezond eetpatroon veel meer (goede) vetten eten. Eet: - vette vis - avocado - olijven - olijfolie - (ongebrande) noten - walnootolie (koud) - pindakaas Belachelijk veel zuivel verder ook. Ik zou 1000 gram kwark sowieso eruit halen. Verder ook de twee wheyshakes later op de dag eruit. | |
| | |
| | #11 |
Oke tkx man Aan dit heb ik echt wel iets ik ga er zo snel mogelijk iets aan doen om me kolydraten omhoog te schroeven en me eiwitten te laten zakken zal minder whey en minder kwark moeten nemen op de eerste plaats dan maar wat kan je dan tussendoor nemen iets kleins een bron van kolydraten of moet het altijd pasta rijst aardappelen zijn of bruin brood |
| | |
| | #12 | |
| Novice Aangemeld: mei 2009 Locatie: Nederland Geslacht: M
Citaat:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f...rt-cake-189400 | |
| | |
| | #13 |
thx voor de extra uitleg Vind het echt top da jullie zo goed helpen ik ga er zeker wat aan doen met de beginnen vanaf nu want zat nu juist lekker een potje kwark te eten al ik ga zeker de kolydaten opschroeven en ook de goede vetten Maar ik moet wel toegeven ook ik heb het bodybuilding virus echt zo hard te pakken en leef als een freak PS joep bedankt voor alle uitleg ik begin er vandaag al aan om men voeding te veranderen ik post zo snel mogelijk mijn nieuwe aangepast schema dan , moet nog ff na denken over sommige dingen jullie zien het als de eerste |
| | |
| | #14 |
| Cool Novice Aangemeld: jan 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 27 Geslacht: M
En voor het slapen gaan kan je het beste kwark eten ipv de whey!
|
| | |
| | #15 |
hey mensen ik ben al bezig aan me kolydraten haha heb juist een kommetje 50g brinta weg gewerkt heheh , ik laat er geen gras over groeien en ga meteen aan de slag om mijn dieet 100% beter te maken ik heb trouwens ook een leuke maaltijd in gedachten voor deze avond nog 4 bruine boterhammen 2kip filets 1 tomaat halve komkommer dit mooi belegt op het brood en daar een paar minutjes in de grill met een sneetje kaas er over ik ga deze avond is helemaal opnieuwe beginnen met men voeding schema en een nieuw opstellen |
| | |
| | #16 |
Stats: Karma: | update nieuw voedings schema
hallo ik heb me ff bezig gehouden met mijn voedings schema vandaag en dit is wat ik gevonden heb 7u00 75g brinta + 1 koffielepel honing 8u30 40g whey 10u00 TRAINEN tot half 12 11u30 1 banaan + whey shake 12u30 125g langkorrel rijst + 200g kipfilet +80g groentenmix 14u00 cracottes met 100g kipfilet of paardefilet of pindakaas 16u00 100g pasta +100g kipfilet 18u00 100g rijst 200g kip +80g groenten mix 20u30 500g kwark +1 lepel honing of 85g notenmix 22u00 whey shake met de voedings waardes ben ik nog bezig deze worden morgen aangevult heb er voor gezorgt dat ik meer in kolydraten zit en meer goede vetten graag commentaar op dit schema ik ben benieuwd of ik mijn best gedaan heb alle reacties zijn welkom thx |
| | |
![]() |
| Bookmark topic |
| Tags |
| (graag, comentaar), mijn, voeding |
| Topic opties | |
| |