XXL Nutrition

Mijn keto menu

Bezoekers in dit topic

Juzzme

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
7 jun 2008
Berichten
453
Waardering
7
Maaltijd1:
eieren
spinazie
olijfolie

Shake:
whey
lijnzaadolie
olijfolie
kan eventueel ook slagroom door

Maaltijd2:
rundergehakt
eieren
broccoli of spinazie
peper & 5-spice poeder of peper & italiaansekruiden

Maaltijd3:
blik zalm
mayo
ketchup
olijfolie
salademix (andijvie,kool,peen) (70cent bij AH)
peper
beetje mosterd is lekker erdoor

Maaltijd4:
rundergehakt
eieren
broccoli of spinazie
peper & 5-spice poeder of peper & italiaansekruiden

Maaltijd5:
blik zalm
mayo
ketchup
(mosterd)
olijfolie
salademix (andijvie,kool,peen) (70cent bij AH)
peper
beetje mosterd is lekker erdoor

Maaltijd6:
koolvis
kaas

Nou vraag je je misschien af waarom ik dit post, maar ik zie toch dat er meer intresse is voor keto dieten en omdat ik zelf toen ik er mee begon ook zat te dubben van wat zou ik nou eten. Voor mij moet het bijvoorbeeld goedkoop en makkelijk zijn. Met dit menu geef ik zo'n 4 tot hooguit 5 euro per dag uit en bereid ik alles in een kwestie van een paar minuutjes.

Opmerking bij de maaltijden 3 en 5, dit is dus een zalm salade. Hier doe je 20-25gr mayo, 5-10gr ketchup en (3-5gr mosterd) door. Om een beetje te varieren kan je er ook het volgende van maken. 10-15gr mayo 10-15gr ketchup, 10gr olijfolie. Hier doe je dan een kleine beetje italiaanse kruiden bij maar voornamelijk basilicum. De salademix vervang je dan door een tomaatje.

But that's juzzme
 
Post hier trouwens gerust je eigen keto menu.
 
Ik kan de totale waardes wel een keertje posten als je die perse wilt hebben, maar het gaat hier om menu's he, niet om complete voedingsschema's.
Met die menu's die mensen hier dan posten kan je dan een voedingsschema maken rond om je eigen behoeftes en doelen.
 
Even bumpen met wat recentelijker en ook lekkerdere recepten. :p

Pangasiusfilet met broccoli:
- Pangasiusfilet
- Olijfolie
- Viskruiden (Verstegen) 2-3gr
- Peper

Heel simpel, vis ontdooien in de magnetron en de broccoli 4min. op 650watt koken in een afgedekt bakje/schaaltje in een laagje water in de magnetron koken.
Terwijl je de olijfolie langzaam op laag vuur op laat warmen in de pan, snijd/knip je de zojuist ontdooide vis en gekookte broccoli in stukken.
Daarna de vis met de viskruiden in de pan op matig vuur de buitenkant van de vis gaar roerbakken, daarna de broccoli er door en nog een minuutje alles door laten garen op laag vuur met de deksel er op.

Gerookte zalm salade:
- Gerookte zalm
- Gekookt ei
- Rauwkost
- Mayonaise
- Peper

Gerookte zalm in stukjes snijden en het ei in stukken of plakjes snijden, rauwkost erover, mayo en peper er op en door elkaar doen.

Italiaans gegrilde kipfilet met spinazie (en tomaat):
- Kipfilet
- Spinazie
- (Tomaat)
- Peper
- Knoflook poeder
- Italiaanse kruiden
- Kaas

Kipfiletje alvast, maar niet helemaal aan beide kanten gaar grillen in de oven met wat peper, knoflookpoeder en italiaanse kruiden er op. Terwijl de kip onder de grill zit doe je de (diepvries) spinazie 3 minuutjes in de magnetron en snijd je de tomaat in plakjes.
Als de spinazie gaar is dan doe je 3/4de van de olijfolie door de spinazie met wat peper, knoflook poeder, italiaanse kruiden.
Daarna doe je een laagje spinazie op de kip, dan een laagje kaas, weer een laagje spinazie, kaas, etc, etc. Boven op leg je de schijfjes tomaat en daarover doe je nog wat italiaanse kruiden en de rest van de olijfolie en dan alles nog even 5-8min. onder de grill.
 
Back
Naar boven