XXL Nutrition

mijn gewicht omhoog brengen!!!

Bezoekers in dit topic

magmamage

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
16 jul 2008
Berichten
1
Waardering
0
Beste mensen ik ben vrij smal ik weeg momenteel 67 kilogram en ben 1,91 meter groot wie kan mij helpen door middel van een voedingsschema ( zonder shakes ) zodat ik mij gewicht omhoog kan brengen en dit om kan zetten in een goed figuur.

M.v.g

Marcel
 
Niemand gaat je zomaar een volwaardig voedingsschema maken, dit kun je beter zelf doen na het lezen van de stickies.
Tips:
- Kcals verspreiden over de maaltijden
- 6-8 maal eten per dag
- Gezonde vetten niet vergeten!
- 2x tot 3x vet vrije massa = Eiwitbehoefte
- Begin door 500 Kcals boven je onderhoud te zitten, kom je nog niet bij, doe er weer 500 op

De rest zal je in de stickies moeten lezen vrees ik :p
 
Ook bij ieder maaltijd carbs nemen!
 
Ik wil je best wat advies geven, maar zonder voldoende info kan ik of de rest van het forum niks voor je betekenen. Wat eet je nu (wss niet zo superveel). Hoeveel train je? Dat soort dingen.
 
Ga gewoon vreten als een malle, het is geen rocketsience! Als de weegschaal de goede kant op beweegt doe je het goed. Het laatste waar jij je druk om moet maken is het aanzetten van vet. Als je je daar druk om gaat maken wordt je nooit zwaarder.

Succes
 
ik zit met hetzelfde probleem. Ik moet ook gewicht aankomen. Minder dan in jouw geval. ik ben 1.88 en weeg 77 kg. Onder 'voeding' staan echt hele nuttige tips om aan te komen. bv om er aan te wennen minimaal zes keer per dag te eten moet je de eerste vijf dagen ieder uur iets eten, een banaan, halve boterham. Zie http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/tips-tricks-over-voeding-dieet-3363/

en verder veel complexe koolhydraten uit zilvervliesrijst en meer granen pasta
 
Eerst moet je zelf wat meer informatie geven over jezelf en wat andere voedingsschema's gebruiken als oriëntatie (maar niet overnemen).

Je moet bereid zijn om er zelf tijd in te steken, een goed voedingsschema vergt tijd en moeite. Op dit forum kan je de juiste informatie vinden om zelf eerst een poging te wagen en daarna kunnen wij je al veel beter verder helpen.
 
Waarom geen shakes?
 
Oke, 1 compleet verhaal, post als je alles goed gelezen hebt je nieuwe voedingsschema:


6-8 maaltijden per dag nemen.
Min. elke maaltijd 30 gram eiwit (voor aanvulling en eiwit houdt je verbranding op gang)
Vetten tussen de 50 en 150 gram per dag. Hoe meer kh je gaat eten hoe meer vetten je toevoegt. Goeie richtlijn is 25-30% van je kcal's bestaan uit vet.

Zorg dat je voor het totaal aantal eiwitten in grammen lichaamsgewicht x 3 aanhoud.

Fruit neem je bij je ontbijt of rondom je training.

Dan ga je uitrekenen wat je nu aan kh eet, die koolhydraten verspreid je voor het grootste gedeelte over de maaltijden overdag. 's Avonds teer je het meest op de eiwitten en de vetten. (TIJDENS BULKEN: ALS JE TRAIND 'S AVONDS WEL KOOLHYDRATEN NA JE TRAINING NEMEN)
De maaltijden overdag moeten zoveel mogelijk gelijk zijn qua kcal's. Dus niet bijv. grote avondmaal en maar 2 sneeen brood 's middags tussendoor. Ontbijt is ook zeer belangrijk.
Bij bulken: Als je merkt dat je niet vooruit gaat ga je de kh. verhogen en geleidelijk aan ook je vetinname.

Goede kh: Rijst, brinta, havermout, bambix, brood, pasta's.
Eiwitten voornamelijk uit: magere kwark, kipfile (broodbeleg of voor zo), rosbief (broodbeleg of voor zo), vis(tonijn) en uit shake.
Goede vetten: Noten, vette vis (ook gelijk eiwit), lijnzaad, lijnzaadolie

Dat je soms later je bed uit komt als de andere keer hoeft niet uit te maken. Als je een maaltijd skipt omdat je later uit bed was wel je eiwitten en vetten nemen die je bij deze maaltijd zou nemen.
Je kan ook bijv. 6 maaltijden aanhouden en die verdelen over de tijd dat je wakker bent die dag. Je zou het dan ongeveer zou kunnen doen:


Maaltijd 1-6 elke maaltijd 30-40 gr. eiwit
Maaltijd 1: Veel koolhydraten, fruit, beetje goeie vetten, eiwit haal je uit snelle eiwitten
Maaltijd 2: Iets minder koolhydraten dan maaltijd 1, eiwitbron maakt niet zoveel uit
Maaltijd 3: Iets minder koolhydraten dan maaltijd 2, eiwitbron maakt niet zoveel uit
Maaltijd 4: Iets minder koolhydraten dan maaltijd 3, eiwitbron maakt niet zoveel uit
Maaltijd 5: Weinig koolhydraten, veel minder dan maaltijd 3 +goede vetten uit noten
Maaltijd 6: Voor het slapen gaan, geen koolhydraten, langzame eiwitten (kwark)+goede vetten uit noten.

Bij bulken:
Vlak voor je training snelle suikers (+amino's) + whey
Na je training snelle suikers en snelle eiwitten nemen, geen muesly reep oid tijdens je training (ook niet na).
Wat ik lekker vind is gewoon een fruitsap mixen met whey en creatine.
Totaal rond de 350-400 kcal's voor deze maaltijden aanhouden. Dus 2x -- 20/30gr whey + 70gr. kh. --
 
Laatst bewerkt:
Brinta, Havermout, Rijst, Spaghetti, Tonijn, Zalm, Kwark, Kipfilet, Pindakaas, Eieren, Pinda/Nootjes, Olijfolie, Melk, Yoghurt, Groente, Fruit.

Uitzonderingen die je af en toe kan maken in jou geval : Pizza, Friet, Frikandellen (en dat soort spul), Chocolade, Chips etc etc

Kijk op verpakkingen van de producten voor de exacte voedingswaarde. Zorg dat je (in jou geval) boven de 3000 kcal uitkomt per 24 uur.
 
ga gewoon vreten als een malle, het is geen rocketsience! Als de weegschaal de goede kant op beweegt doe je het goed. Het laatste waar jij je druk om moet maken is het aanzetten van vet. Als je je daar druk om gaat maken wordt je nooit zwaarder.

Succes

+1
 

-1, meeste mensen hier op het forum die geen degelijk voedingsschema hebben zijn of te vet, of ze zien er niet uit, of ze zijn ****ing slap. Als je het gelijk goed aanpakt qua voeding en niet alles wat los en vast zit naar binnen stouwd kom je geleidelijker aan (en in verhouding meer spier) en zul je niet zo snel hoeven cutten door je achtelijke bulk.
 
-1, meeste mensen hier op het forum die geen degelijk voedingsschema hebben zijn of te vet, of ze zien er niet uit, of ze zijn ****ing slap. Als je het gelijk goed aanpakt qua voeding en niet alles wat los en vast zit naar binnen stouwd kom je geleidelijker aan (en in verhouding meer spier) en zul je niet zo snel hoeven cutten door je achtelijke bulk.

Hij is 67 kilo bij 190.. als hij zorgt dat hij een kilo per maand zwaarder wordt en voldoende eiwit binnen krijgt dan hoeft hij zich voorlopig echt geen zorgen te maken. De details komen later wel. NU heeft hij nog geen BB-schema nodig in mijn optiek. Hij moet eerst leren "fatsoenlijk" te eten.
 
Back
Naar boven