XXL Nutrition

is melk echt zo slecht??

Bezoekers in dit topic

clubber84

Cool Novice
10 jaar lid
Lid sinds
17 mrt 2008
Berichten
71
Waardering
1
Hoi allemaal,

Ik drink al mijn hele leven (bijna 26 jaar) veel melk.

Mijn trainer is een grote tegenstander van melk, deze man heeft een serieuze bodybuilding-cariere met veel prijzen achter de rug dus wil ik hem graag geloven.

Ik heb zelf wat opzoekwerk gedaan en kwam onder andere uit op het volgende artikel:
[Link niet meer beschikbaar]

Volgens het artikel zou ook Casseïne ongezond zijn.

Wat is hierover jullie mening?

Zal ik mijn consumptie van 1.5 liter melk per dag drastisch verminderen? of is het toch allemaal overroepen.

greets ;)
 
Zo te horen heeft het je hersens aardig aangetast.
 
Caseïne.
Koemelk wordt in principe gemaakt voor een kalf. Het caseïne, een eiwitproduct, wordt
speciaal voor het kalf "gemaakt". En is daarom ook alleen geschikt voor een viermagen
stelsel. De mens heeft maar één maag, geen wonder dat dit eiwitproduct problemen
oplevert. Het vormt namelijk een kleverige massa, die aan de darmwand kleeft. Hierdoor is
resorptie van mineralen (van de darm naar bloed) nauwelijks mogelijk.

Het calciumcarbonaat, waar melk door de meeste mensen voor gedronken wordt, zit in het
caseïne. Voor de mens is deze stof heel moeilijk te verteren, het kost dan ook erg veel
energie om caseïne af te breken. Omdat er geen resorptie meer plaatsvindt in de darmen,
zullen ook andere voedingsmiddelen erg slecht opgenomen worden. Dit verklaart waarom
mensen die veel melk drinken vaker last hebben van ijzerarmoede (een tekort aan
ijzerionen in het bloed) dan mensen die weinig melk drinken. Bij een kalf worden de
botten sterker door het calciumcarbonaat in het caseïne, bij de mens niet (zie eerder in
dit hoofdstuk).
Overigens wordt caseïne ook gebruikt als één van de hoofdingrediënten voor sterke
houtlijmen.

lol, nog nooit van gehoord. over elk product is wel wat negatiefs te bedenken maar ik denk dat als je de voor en nadelen bij elkaar afweegt dat het je echt wel positief is en je zal helpen om te groeien in spiermassa.
 
The truth behind 9/11
Tupac is alive
Milk is bad
 
Niks mis met melk.
Bovendien vind ik een freewebs.com website niet echt betrouwbaar..
 
Casseïne-eiwit zit toch ook in je wheyshake? zal je trainer ook wel genomen hebben dan.
 
Ik zou me er niet te veel van aantrekken, en lekker melk blijven drinken.
Wat vandaag slecht is, is morgen weer goed, en visa versa, het is altijd wel wat.
 
Als melk slecht zou zijn, waarom geven moeders het dan aan hun babies??
 
Casseïne-eiwit zit toch ook in je wheyshake? zal je trainer ook wel genomen hebben dan.

trainers zijn noobs </generaliseren>
het hangt trouwens van je shake af. whey is een ander type eiwit dan melkeiwit(caseine).

melkeiwit word slechter opgenomen maar langzaam afgegeven wat bijvoorbeeld handig is voor het slapen gaan. (kwark)
 
niks van aantrekken joh, veel mensen hier zijn mede groot geworden door melk.

wat is tegenwoorden niet meer slecht trouwens?
 
Ik drink ook 1.5 liter per dag en mijn ijzergehalte is perfect..
 
Hoi allemaal,

Ik drink al mijn hele leven (bijna 26 jaar) veel melk.

Mijn trainer is een grote tegenstander van melk, deze man heeft een serieuze bodybuilding-cariere met veel prijzen achter de rug dus wil ik hem graag geloven.

Ik heb zelf wat opzoekwerk gedaan en kwam onder andere uit op het volgende artikel:
[Link niet meer beschikbaar]

Volgens het artikel zou ook Casseïne ongezond zijn.

Wat is hierover jullie mening?

Zal ik mijn consumptie van 1.5 liter melk per dag drastisch verminderen? of is het toch allemaal overroepen.

greets ;)

Bij dat dikgedrukte ben ik opgehouden met lezen, gewoon melk zuipen hoe wil je anders aan je eiwitten komen....
 
Als melk slecht zou zijn, waarom geven moeders het dan aan hun babies??
Moedermelk is iets heeeeeel anders he? Veel kcalrijker ook volgens mij, dus wat mij betreft mag mijn vrouwtje ook wel 'es wat van dat melk maken.
 
langer dan een jaar zo min mogelijk melk gedronken. Sinds ik weer no limits melk drink maak ik de gains van mijn leven!

No lie, son!
 
Nee melk is niet ongezond, integendeel. TEveel melk zal natuurlijk de nadelen erin bovenhalen, zoals bij alles wat je TEveel eet.

Maar bijv. magere melk, daar kan je haast niet teveel van drinken, zeer gezonde voeding.

En van dat caseïne, tja no comment.
 
Moedermelk is iets heeeeeel anders he? Veel kcalrijker ook volgens mij, dus wat mij betreft mag mijn vrouwtje ook wel 'es wat van dat melk maken.
Voedingswaarde is bijna precies hetzelfde als gewone volle melk.
 
Casseine is heel ongezond, daarom drinkt de hele wereld het ook in de vorm van melkproducten.

:rolleyes:
 
ik zuip me hele leven lang melk, heb nergens last van.
 
Nee melk is niet ongezond, integendeel. TEveel melk zal natuurlijk de nadelen erin bovenhalen, zoals bij alles wat je TEveel eet.

Maar bijv. magere melk, daar kan je haast niet teveel van drinken, zeer gezonde voeding.

En van dat caseïne, tja no comment.

tja wat is teveel dan? De meesten die het hier drinken, drinken rond de 2 liter melk per dag of misschien zelfs meer.

Ik neem aan dat dat dan ook als TEveel beschouwd kan worden?
 
Back
Naar boven