XXL Nutrition

mayonaise

Bezoekers in dit topic

Rawplayer

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
30 jun 2005
Berichten
6.433
Waardering
0
Omdat ik het liefst een beetje mayo bij mijn tonijn doe voor de smaak, vroeg ik mij af welke ik nu het beste kan gebruiken. Ik ben even aan de slag gegaan op het internet met zoeken naar verschillende soorten.

Als eerste kom ik uit bij "Remia Halfvol"

[Link niet meer beschikbaar]

Ingrediënten

water, plantaardige olie 12%, azijn, zetmeel (w.o. tarwe), glucose-fructosestroop, mosterd (water, mosterdzaden, azijn, specerijen), zout, voedingsvezel inuline, scharreleigeel, citroensap, gemodificeerd zetmeel E1422, verdikkingsmiddel E412, aroma, kleurstof E160a, E171, voedingszuur E330, conserveermiddel E202, zoetstof E950, E951, anti-oxydant E385, kruiden.

Voedingswaarde (per 100 mg)
Energie 701 kJ
Calorieën 169 kcal
Eiwitten 0.5 g
Koolhydraten 11.8 g
Vetten 13 g

De volgende van Remia, de zogenaamde "Frites-lijn"

[Link niet meer beschikbaar]

Ingrediënten

Water, azijn, zetmeel (maïs, tarwe), voedingsvezel (inuline), zonnebloemolie 4,1%, glucose-fructosestroop, zout, mosterd (water, mosterdzaden, azijn, specerijen), scharreleigeel, gemodificeerd zetmeel E1422, verdikkingsmiddel E412, plantaardige olie, kleurstof E160A, E171, conserveermiddel E202, voedingszuur E 330, aroma, zoetstof E950, E951, anti-oxydant E385, kruiden. E = door E.U. goedgekeurde hulpstof.

Voedingswaarde (per 100 mg)
Energie 480 kJ
Calorieën 110 kcal
Eiwitten 0.7 g
Koolhydraten 15.2 g
Vetten 5.3 g
Waarvan verzadigd 0.8 g
Enkelvoudig onverzadigd 1.4 g
Meervoudig onverzadigd 3.1 g
Voedingsvezel 5.4 g
Zout 2 g
Natrium 0.79 g

En dan nog eens de "Mayo-lijn"

[Link niet meer beschikbaar]

Ingrediënten

water, plantaardige olie 34%, azijn, suiker, glucose-fructosestroop, zetmeel (w.o. tarwe), scharreleigeel, mosterd (water, mosterdzaden, azijn, specerijen), gemodificeerd zetmeel, zout, verdikkingsmiddel E412, E415, aroma, conserveermiddel E202, voedingszuur E270, anti-oxydant E385, kruiden, kleurstof E160a.

Voedingswaarde (per 100 mg)
Energie 1510 kJ
Calorieën 360 kcal
Eiwitten 0.5 g
Koolhydraten 11 g
Vetten 36 g
Waarvan verzadigd 5.5 g
Enkelvoudig onverzadigd 8.5 g
Meervoudig onverzadigd 21 g
Voedingsvezel 0 g
Zout 1.2 g
Natrium 0.46 g

Verder is er nog bij remia mayo met olijf en zonnebloemolie en yoghurt als hoofdingredient, maar deze zal ik niet noemen, zie: [Link niet meer beschikbaar] voor meer info.

Calve heeft "halfvolle mayonaise"

http://www.calve.nl/producten/producten.php?keuze=producten&get=849636&productid=534993

Voedingswaarde:
Voedingswaarde per 100ml:

Energie 1560kJ (370kcal)
Eiwitten 0,7g
Koolhydraten 12g; waarvan suikers 6g
Vet 36g; waarvan verzadigd 3,1g, trans 0,3g, cholesterol 40mg
voedingsvezel 0,1g
natrium 0,56g

Ingrediënten:
water,plantaardige olie (35%), azijn, glucosestroop, suiker, gemodificeerd maiszetemeel scharreleigeel (3%), mosterd (water, mosterdzaad,azijn, zout, aroma, kruiden), zout, voedingszuur E330, aroma's (met melk), conserveermiddel E200), peper, antioxidant E385, kleurstof E160a

De rest is eveneens normale mayo, of iets met olijfolie of yoghurt.

Nu komt mijn vraag, welke mayo kan ik nu meerdere malen per week gebruiken om in mijn tonijn te doen? Uiteraard is het geen kwak met een soeplepel, maar eerder iets van 2 theelepels. Ik zelf denk de "Frites-lijn" van Remia. Hoe denken jullie hierover? Of zijn er nog misschien andere mayo alternatieven, met de zoekfunctie heb ik niet echt veel(lees niks nuttigs/te oud) kunnen vinden.
 
ik eet elke dag een eetlepel mayo door mn tonijn, samen met wat olijfolie.

welke soort het is maakt voor mij niet zoveel uit. geloof dat het calve is, maar in principe boeit het toch niet of je een grammetje vet meer of minder binnen krijgt!
 
ach maak je niet dik...

ik doe trouwens ketchup door mn tonijn.. vind ik lekkerder dan mayo!
ik zou me niet te druk maken om dat kloddertje mayo..
 
Back
Naar boven