AndroidHealthClinic

mangosteen - xango - luvico

Bezoekers in dit topic

kobajashi

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
4 mrt 2007
Berichten
16
Waardering
0
Hello to all en een goeie morgen,


Vorig jaar is hier eens een topic verschenen over de mangosteen en zijn "eigenschappen"

Er was toen een heel interessante communicatie te lezen ivm het wel of niet "werken" van deze vrucht. Er ontbrak toen blijkbaar jammer genoeg nog degelijk wetenschappelijk onderzoek op menselijke proef"konijnen" ;)


Nu heb ik ondertussen enkele drankjes ontdenkt zoals Xango en luvico en vraag me af of er ondertussen al meer geweten is over deze drankjes en hun eventuele heilzame werking voor het menselijk lichaam?


alle info is welkom en hopelijk nuttig



greetz


koba
 
Hello to all en een goeie morgen,


Vorig jaar is hier eens een topic verschenen over de mangosteen en zijn "eigenschappen"

Er was toen een heel interessante communicatie te lezen ivm het wel of niet "werken" van deze vrucht. Er ontbrak toen blijkbaar jammer genoeg nog degelijk wetenschappelijk onderzoek op menselijke proef"konijnen" ;)


Nu heb ik ondertussen enkele drankjes ontdenkt zoals Xango en luvico en vraag me af of er ondertussen al meer geweten is over deze drankjes en hun eventuele heilzame werking voor het menselijk lichaam?


alle info is welkom en hopelijk nuttig



greetz


koba



ondertussen wat opzoekingswerk gedaan en volgende onderzoeken gevonden:


[Link niet meer beschikbaar]

[Link niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]
ACS :: Mangosteen Juice

[Link niet meer beschikbaar]




Iemand die hier iets zinnigs over kan vertellen?

De 6de link ivm de kanker is wel zeer interessant
ACS :: Mangosteen Juice

Stukje uit doc:

What is the history behind it?

Parts of the mangosteen tree, including the fruit and bark, have been used in folk medicine in Asian countries for many years. Mangostin was identified as a xanthone in mangosteen in the mid-1800s and found to have anti-inflammatory effects in rats in the late 1970s. Today, mangosteen is sold in the United States mainly through a network marketing system, in which independent distributors, rather than stores, buy and sell mangosteen juice. Many mangosteen products are also available from health food stores and via the Internet.

In 2006, the FDA sent a warning letter to one mangosteen vendor that the product was being illegally marketed. The FDA observed that the product was being promoted to treat illness, for which it had not been proved safe and effective.

What is the evidence?

Like many other plants, extracts of mangosteen have shown in lab tests that they can stop certain bacteria and fungi from growing. One lab study suggested that mangosteen extract inhibits the growth of acne-causing bacteria. It has not been tested on people to find out if it helps acne in humans. In a lab dish, it also showed activity that slowed the growth of certain cancer cells. A small study on cancer inhibition in rats suggested that the rind of the mangosteen may reduce the risk of cancer cell growth in the bowel. However, mangosteen’s cancer inhibitory effect has not been tested in humans.

Are there any possible problems or complications?

No ill effects have been reported to date. As with all plants, allergies may be possible. Because of antioxidant effects, mangosteen supplements might interfere with radiation therapy or chemotherapy, possibly making these treatments less effective. While this is only a theory, people getting treatment for cancer should speak with their doctors before taking this supplement. Other interactions are not well described. Always talk with your doctor and pharmacist about all the supplements and herbs you are taking.

Relying on this type of treatment alone, and avoiding or delaying conventional medical care, may have serious health consequences.

Additional Resources

More Information From Your American Cancer Society

The following information on complementary and alternative therapies may also be helpful to you. These materials may be ordered from our toll-free number (1-800-ACS-2345).

Guidelines for Using Complementary and Alternative Methods

How to Know What Is Safe: Choosing and Using Dietary Supplements

American Cancer Society Operational Statement on Complementary and Alternative Methods of Cancer Management
References

Chomnawang MT, Surassmo S, Nukoolkarn VS, Gritsanapan W. Antimicrobial effects of Thai medicinal plants against acne-inducing bacteria. J Ethnopharmacol. 2005 Jul 8.

Memorial Sloan-Kettering Cancer Center. Mangosteen, Clinical Summary. Available at: Sloan-Kettering - Mangosteen. Accessed July 13, 2007.

Moongkarndi P, Kosem N, Luanratana O, Jongsomboonkusol S, Pongpan N. Antiproliferative activity of Thai medicinal plant extracts on human breast adenocarcinoma cell line. Fitoterapia. 2004; 75:375-377.

Nabandith V, Suzui M, Morioka T, et al. Inhibitory effects of crude alpha-mangostin, a xanthone derivative, on two different categories of colon preneoplastic lesions induced by 1, 2-dimethylhydrazine in the rat. Asian Pac J Cancer Prev. 2004;5:433-438.

Mangosteen. Available at: Herb of the Month: Mangosteen. Accessed July 13, 2007.

US Food and Drug Administration. Cyber letters. Available at: http://www.fda.gov/foi/warning_letters/g6031d.pdf. Accessed July 13, 2007.

Note: This information may not cover all possible claims, uses, actions, precautions, side effects or interactions. It is not intended as medical advice, and should not be relied upon as a substitute for consultation with your doctor, who is familiar with your medical situation.

Revised: 07/20/2007

Printer-Friendly Page

Email this Page

Related Tools & Topics

Learn About Cancer

Treatment Topics and Resources

Building a Support Network


Not registered yet?

Register now or see reasons to register.



greetz
 
echt niemand die hier nog iets over weet?


greetz
 
hele dure drankjes met merendeels een placebo effect;)

beter lekker je vitamientjes en omega's nemen!
 
Ok,

thanx voor je antwoord.


Als supplement voor bodybuilding zal dit wss niet veel doen nee maar voor de algemene gezondheid??

ok de drankjes zijn veel te duur, maar zou wel een manier willen vinden om die mangosteen vrucht en andere tropische vruchten zoals acai, goji te kunnen gebruiken. Die zitten boordevol vitaminen, antioxidanten en ...

Hier een lijst die de ORAC waarden van verschillende voedingswaren weergeeft.

Orac = ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity) is de standaardtest, die door het Ministerie van de V.S. van Landbouw wordt goedgekeurd, om de anti-oxydanten in voedsel te meten. De test werd ontwikkeld door Dr. Guohua Cao, een arts en een chemicus die werkzaam was bij het Nationale Instituut in Baltimore.

ORAC waardes:

Fruit ORAC Score / Gram nodig tot ADH
Goji Bessen 25,300 / 20
Mangostan 17,000-24,000 / 20
Bramen 7,700 / 65
Bosbes 4,460 / 112
Granaatappel 3,307 / 151
Rozijnen 2,830 / 177
Blauwe bes 2,400 / 208
Rode Framboos 2,400 / 208
Zwarte bessen 2,036 / 246
Aardbeien 1,540 / 325
Noni Fruit 1,506 / 332
Pruim 949 / 527
Sinaasappels 750 / 667
Kersen 670 / 746
Rode druiven 739 / 677
RodeGrapefruit 495 / 1010
Grapefruit 460 / 1087
Appel 218 / 2294
Banaan 210 / 2381
Peren 134 / 3731
Watermeloen 100 / 5000
Groenten ORAC Score Gram nodig tot ADH
Knoflook 1939 / 258
Spinazie 1,770 / 282
Gestoomd Spinazie 909 / 550
Gele pompoen 1,150 / 435
Spruiten 980 510
Alfalfa spruiten 930 538
Broccoli stengel 880 568
Broccoli bloemen 890 562
Bieten 840 595
Avocado 782 639
Rode Peper 710 704
Gebakken bonen 503 994
Uien 450 1111
Mais 400 1250
Erwten 375 1333
Eierplant 390 1282
Aardappel 300 1667
Zoete Aardappel 295 1695
Kool 295 1695
Bloemkool 385 1299
Wortel 210 2381
Tomaat 195 2564
Komkommer 60 8333
Overige ORAC Score Gram nodig tot ADH
Pure Chocolade 13,120 38.1
Melk Chocolade 6,740 74.2
Rooibos thee (200ml)750 133



Greetz


koba
 
Volgens die ORAC lijst kan je beter chocolade eten...

Overige ORAC Score Gram nodig tot ADH
Pure Chocolade 13,120 38.1

als je trouwens kijkt naar ORAC per euro, kan je beter Vitamine C kopen. De oer-antioxidant zeg maar.

Er zijn trouwens veel stemmen die opgaan tégen het hele anti-oxidanten verhaal. dat kan je ook google'n.

Verder is mangosteen een vrucht die helemaal niet zo duur is om te verbouwen. Dat mangosteen sap is dus echt zwaaaar overprijsd.

Ik heb in Belgie bij een chinese supermarkt mangosteen sap gevonden aan 1 euro per 350ml. FOCO is het merk. Het wordt geïmporteerd door nederlanders naar belgië. Je kan naar foco googlen als je het wil kopen, maar het is gewoon fruitsap als een andere.

Het voornaamste argument dat ze gebruiken zijn die 'xanthonen'. Maar biologisch gezien zijn het gewoon antioxidanten, en vitamine C is zelfs véél beter dan zo'n xanthoon. Biochemisch gezien is er niets speciaals aan!

Ik zou je aanraden gewoon fruitsap te drinken, en de placebo effecten erbij te verzinnen!
 
Trouwens nog over die ORAC waardes, één van de beste uit die lijst (zou toch moeten) is blauwe bes. Is al wat onderzoek naar geweest ook, maar blauwe bessen zijn te goedkoop en komen teveel voor...daarom maken ze er ook geeen internet hype rond.

Die orac waardes kloppen niet...
 
XanGo

Als u even goed op de volgende woorden gaat zoeken op het net dan vindt u alle informatie die u nodig hebt.
mijn gebruikersnaam met .nl eraan vast is mijn website.

Tik bij zoekwoorden in mangosteen, dr. templemen, gewoontop, xango, etc.
Dit is namelijk een vrucht waar in 1800 voor het eerst al over geschreven is. er is in de laatste jaren heel veel wetenschappelijk onderzoek naar deze vrucht gedaan.
Mocht u meer informatie willen dan kunt u mij ook privemailen op shill@quicknet.nl

Groetjes Shirley

Als het me gelukt is dan heb ik een aantal bijlage aan dit bericht toegevoegd.
 

Bijlagen

  • 5.0. Vraag & Antw. Mangosteendrank 2008 Shirley.doc
    58 KB · Weergaven: 96
  • 25 Veelgestelde Vragen over Mangosteen en de.doc
    87 KB · Weergaven: 518
  • 5.0. Gebruiksaanwijzing Shirley2008-04-09.doc
    84,5 KB · Weergaven: 102
Als u even goed op de volgende woorden gaat zoeken op het net dan vindt u alle informatie die u nodig hebt.
mijn gebruikersnaam met .nl eraan vast is mijn website.


Daar gaan we weer :rolleyes:

Iedere maand vind je op één van de verschillende internetforums wel weer een spam met de enorme hoeveelheid "voordelen" van mangosteen.



Tik bij zoekwoorden in mangosteen, dr. templemen, gewoontop, xango, etc.
Dit is namelijk een vrucht waar in 1800 voor het eerst al over geschreven is. er is in de laatste jaren heel veel wetenschappelijk onderzoek naar deze vrucht gedaan.

-Wat is jouw definitie van "heel veel wetenschappelijk onderzoek"?
-Wat zijn de conclusies van dit wetenschappelijk onderzoek?



Over bijlage 1:

de mangosteen is dan ook de meest bestudeerde botanische vrucht

Onjuist!

De schil van de vrucht bevat actieve chemische bestanddelen, bekend als Xanthonen. Deze stoffen, samen met de andere (polysacchariden) helpen het immuun systeem van het lichaam op de volgende manier:

-Bron?
-Welk effect hebben de andere chemische bestanddelen van de vrucht?
-Het immuun systeeem is moeilijk te meten. Een relevante manier zou zijn door te kijken of mensen minder snel ziek worden. Waar zijn de artikelen die laten zien dat mensen minder snel ziek worden door xanthonen?

De mangosteenvrucht wordt al eeuwenlang toegepast bij ziekten die te maken hebben met het spijsverteringsstelsel

Dat het wordt toegepast kan best. Wat zijn de effecten op het spijsverteringsstelsel?

Onderzoeken hebben aangetoond dat Xanthonen uit de schil van de mangosteen de zuurstofbinding aan LDL remmen.

-Bron?
-Xanthonen zijn niet gelijk aan mangosteen!
-Wat zijn de effecten op HDL of triglyceriden?
-Informatie over LDL alléén is niet relevant. Wat zijn de daadwerkelijke effecten op cardiovasculaire ziekten?


In talrijke wetenschappelijke studies is aangetoond dat Xanthonen een fantastische voedingswaarde bevatten. bezitten sterke antioxidante activiteit

Dus?

Er zijn meer dan 40 bekende vormen van Xanthonen die voorkomen in de pericarp. De twee die het breedst bestudeerd zijn, zijn de Alfa Mangosteen en Gamma Mangosteen.

Daar wringt hem de schoen! Mangosteen bestaat (blijkbaar) uit > 40 xanthonen. Daaruit worden er een paar geïsoleerd. Wie zegt mij dat de andere 38 xanthonen niet de theoretische effecten van de andere xanthonen te niet doen? Wat voor effect heeft de interactie tussen de xanthonen onderling?
Je geeft het zelf ook al aan: Er is voor geen drol bekend wat het effect van de vrucht zélf is!

Dr.Nakahata, een Japanse onderzoeker, heeft onderzoek gedaan naar ontstekingen in hersencelpreparaties (ontsteking van hersenweefsel speelt een grote rol in het ziektebeeld MS) en is ervan overtuigd dat de vrucht een gunstige invloed heeft bij MS.

Leuk dat hij daarvan overtuigd. Waar baseerd hij zijn overtuiging op? Indien hij onderzoeker is en zich bezighoudt met epidemiologie, leidt ik daaruit af dat hij donders goed weet welke wetenschappelijke basis nodig is voor een overtuiging van een wetenschappelijk effect.

Het belangrijkste is een rederlijk consistent effect uit prospective/randomized studies waarbij mangosteen is geconsumeerd en na jaren bleek dat mensen die mangosteen aten een kleinere kans hadden op MS.
Graag zie ik hiervan je bronvermelding!

Het mangosteensap kan werken bij insuline resistentie en daarom helpen bij type 2 diabetes of zij nu afhankelijk zijn van insuline of tabletten of beide

Bronnen?

Veel van de klinische onderzoeken naar Xanthonen zijn uitgevoerd in universiteiten en laboratoria in Azië heen en hebben recentelijk de aandacht getrokken van westerse onderzoekers.

Klinisch onderzoek naar de effecten van xanthonen ???
Wat versta jij onder "klinische onderzoek"? Wat zijn de uitkomsten van dit klinisch onderzoek?

Wat zijn onderzochte voordelen van Xanthonen?
Onderzoeken hebben aangetoond dat Xanthonen het vermogen hebben om een positieve werking te hebben op de volgende gebieden:
• Cholesterol problemen
• Ontstekingen/pijnreacties
• Huidaandoeningen
• Microbiologisch evenwicht
• Antiallergische ondersteuning
• Verbetering van het immuunsysteem

Dat is een aardige lijst met claims. Besef je dat voor dit soort claims een aardige lijst met klinische relevant onderzoek nodig is?
Het lijkt me dan ook logisch dat je een onderbouwing geeft voor dit soort claims.


Tot voor kort is het een van de best bewaarde geheimen van de natuur geweest.

Onder het motto: Als het geen werking heeft, geven we het een mysterieuze lading. Dan worden mensen vanzelf nieuwsgierig.... ;)

Hoewel de meeste mensen de voordelen van de antioxidanten vitamine C en E weten

Wat zijn deze voordelen volgens jou?

In 2000 wijst een farmaceutische studie van een Europese universiteit op de volgende farmaceutische eigenschappen:
• Ondersteunt microbiologisch evenwicht
• Behoudt immuunsysteem gezond
• Bevordert flexibiliteit van gewrichten
• Biedt positieve mentale ondersteuning

Weer een lijst met claims uit de grote toverhoed. Ik ben benieuwd naar de onderbouwing. Zelf kan ik namelijk ook een willekeurige vrucht gaan verkopen en stellen dat deze kanker, hart- en vaatziekten, AIDS etc. geneest.

Geef het wat tijd. Je kunt niet verwachten dat iets wat al jaren lang bestaat in 1 of 2 weken opgeheven is. Afhankelijk van de klachten bepaal je zelf of je 10 ml of 3x10 ml per dag gebruikt.

Hieruit blijkt de onzinnigheid van het "supplement": We weten niet óf en wanneer het werkt. Verder hebben we ook geen enkel idee hoeveel U moet consumeren.

Uit verhalen die ons bekend zijn, blijken de resultaten fantastisch te zijn. Probeer het zelf!

De eeuwige dooddoener: Een fictief blik met personen opentrekken die allemaal verklaren dat mangosteen eChT cHeWeldicH is. Bij nader inzien blijken deze personen allemaal niet te bestaan.....



Ik zal nog maar even wachten met het compleet afbranden van je 2 andere "berichten" zodat je de kans hebt om te laten zien dat ik onzin uitkraam en er wel degelijk bewijs bestaat dat mangosteen helemaal toppie is.






Mocht u meer informatie willen dan kunt u mij ook privemailen op shill@quicknet.nl

Groetjes Shirley

Eigenlijk wel onafhankelijk distributeur Shirley:
-Hoeveel kost deze weldaad uit de natuur? Je doet het vast niet voor het gewin. Daarom zal een fles niet meer dan zo'n 3 euro kosten...... Toch? :)
-Heb je klakkeloos aangenomen dat alles wat je leverancier zegt over mangosteen klopt?
-Hoe kun je voor jezelf verantwoorden dat je een toverdrank uit de middeleeuwen verkoopt aan hulpeloze mensen terwijl je totaal niet weet wat de uitwerking is?


Kusje, Isdatzo :kiss:
 
Beste is dat zo,

Ik merk dat je erg geirriteerd bent over de mangosteenvrucht.
Ik heb een vraagje voor je: Heb je het zelf al eens gebruikt?

Groetjes Gewoontop
 
Beste is dat zo,

Ik merk dat je erg geirriteerd bent over de mangosteenvrucht.

Zodra je antwoord geeft op mijn vragen, zal ik deze ook beantwoorden.

Moet ik uit het ontwijken van een aantal eenvoudige vragen afleiden dat je er geen antwoord op hebt?


Ik heb een vraagje voor je: Heb je het zelf al eens gebruikt?

Groetjes Gewoontop

Wat is de relevantie hiervan voor het beantwoorden van vragen over gezondheidsclaims?
 
Dat is idd niet relevant, maar ik ben hier niet om me te verdedigen.

Ik heb hier ook helemaal geen zin in. Ik ben zelf een gebruiker van de mangosteendrank en ik ben er helemaal wild van. Mijn partner heeft Psoriasis en dit is een stuk minder geworden sinds hij XanGo gebruikt. Verder heb ik iemand met zware astma die elke maand twee dozen afneemt omdat ze dan geen medicatie meer hoeft te gebruiken. Voor mij is het dus een geweldig produkt dat niet af te kraken is.
Niet iedereen zal er wild van zijn en er zullen altijd mensen blijven bestaan die produkten willen en proberen af te kraken. Uw goed recht.

Ik wil u er wel op wijzen dat iedereen het voor inkoopsprijs kan inkopen. Dan blijft het helaas nog erg prijzig, maar het is maar wat je er voor over hebt.

verder zou u voor meer informatie even naar de filmpjes op youtube van dr. Templemen kunnen kijken.

Deze arts heeft zich verdiept in de mangosteen en is niet aangesloten bij XanGo.

Groetjes Gewoontop
 
Eerst even over de "werking" van mangosteen:

Bron: Pubmed.
Zoekterm: mangosteen OR mangostana.
Resultaat: 92 hits.
Over de artikelen:
-Eén studie onderzocht de werking van "Carcinia mangostana L" als mondwater (1).
-Eén case-report beschrijft hevige opbouw van melkzuur bij gebruik van mangosteensap (2).
-Al het andere onderzoek is gedaan in dieren of in-vitro!

Referenties:
1) Rassameemasmaung S. Effects of herbal mouthwash containing the pericarp extract of Garcinia mangostana L on halitosis, plaque and papillary bleeding index. J Int Acad Periodeontol. 2007 Jan;9(1):19-25.
2) Wong LP. Severe lactic acidosis associated with juice of the mangosteen fruit Garcinia mangostana. Am J Kidney Dis. 2008 May;51(5):829-33.
Conclusie: Er is géén klinisch relevant onderzoek gedaan naar consumptie van mangosteen in relatie tot acute/chonische ziekten.

Dit wordt bevestigd door de volgende review:

Garcinia mangostana L.: a phytochemical and pharmacological review.
Garcinia mangostana L. (mangosteen, Clusiaceae) has a long history of use as a medical plant, mostly in Southeast Asia. This is a review of the phytochemistry and pharmacology of mangosteen. Traditionally mangosteen is famous for its antiinflammatory properties and is used in the treatment of skin infections and wounds. Other applications include the therapy of various conditions such as dysentery, different urinary disorders, cystitis and gonorrhoea. This review highlights the development of this botanical drug into a widely used nutraceutical. Products derived from G. mangostana are now distributed increasingly all over the world. This has given rise to a concomitant increase in research on the phytochemical constituents and biological activity of mangosteen. Central to the biological activity of the species are xanthones which are reviewed in detail. A comprehensive assessment of the biological activities of individual xanthones as well as extracts of G. mangostana is included. In addition, its potential in terms of developing novel drug leads is assessed. Products containing its fruits are now sold widely as 'liquid botanical supplements', but evidence for the health benefits of these products is still lacking. As shown here, a serious weakness in our knowledge is the lack of clinical data and it is not yet clear to what extent the findings about pharmacological activities are of potential clinical relevance. Copyright (c) 2009 John Wiley & Sons, Ltd.
Bron: Obolskiy D. Garcinia mangostana L.: a phytochemical and pharmacological review. Phytoter Res. 2009 Jan 27. [Epub ahead of print]


Dat is idd niet relevant, maar ik ben hier niet om me te verdedigen.

Waarom ben je dan wèl op dit forum?
Niet om ons eerlijke informatie over mangosteen te geven in ieder geval.

Ik heb hier ook helemaal geen zin in.

Dat kan ik me voorstellen gezien het feit dat je geen antwoord hebt op ook maar één van mijn vragen...

Ik ben zelf een gebruiker van de mangosteendrank en ik ben er helemaal wild van. Mijn partner heeft Psoriasis en dit is een stuk minder geworden sinds hij XanGo gebruikt. Verder heb ik iemand met zware astma die elke maand twee dozen afneemt omdat ze dan geen medicatie meer hoeft te gebruiken. Voor mij is het dus een geweldig produkt dat niet af te kraken is.

Wat grappig, iedere keer dat Robjee en/of ik een discussie hebben over mangosteen/goji bes blijkt er geen enkel bewijs te zijn dat deze supplementen werken. En telkens weer krijgen we dan uiteindelijk maar dezelfde reden te horen waarom het middel tóch zou werken:
"Ik ken iemand die het gebruikt en er beter op is geworden."
Lekker geloofwaardig van iemand die het product verkoopt. Voor ons niet te controleren, maar er zijn toch altijd mensen die dit voor waarheid aannemen en daardoor weer 37.50 euro per fles in het laatje brengen. :eyebrow:

Niet iedereen zal er wild van zijn en er zullen altijd mensen blijven bestaan die produkten willen en proberen af te kraken. Uw goed recht.

Af kraken is natuurlijk onzin. De enige die dat doet ben jijzelf door onterechte claims te maken. Daarmee doe je de betrouwbaarheid van je product en de geloofwaardigheid van je informatie teniet.
Ik plaats het bewijs alleen maar in het juiste perspectief.

verder zou u voor meer informatie even naar de filmpjes op youtube van dr. Templemen kunnen kijken.

Ik heb liever dat je me verwijst naar daadwerkelijke referenties. Zou je de referenties uit zijn filmpjes hier kunnen posten?


Samenvattend:
-De werking van mangosteen wordt voor een deel toegeschreven aan niet-bestaande mensen die zeggen dat het hen van zo'n beetje iedere acute/chronische ziekte afhielp.
-Volgens de verkoopsites helpt het tegen zo'n beetje elke aandoening. Er wordt op geen enkele manier duidelijk gemaakt waar dit op gebaseerd is.
-Je liegt met je stelling dat mangosteen de best-bestudeerde botanische vrucht is.
-Je liegt met je stelling dat er klinisch onderzoek is gedaan naar de werking van mangosteen in relatie tot de aandoeningen waar het tegen zou helpen.

Daaruit leid ik af dat er geen enkel bewijs is voor de claims over mangosteen. In mijn ogen ben je dan misleidend en leugenachtig bezig.


Erg grappig op je site trouwens. Mensen vertellen dat ze zèlf maar moeten zoeken naar bewijs dat het produkt werkt. In plaats van even de moeite te nemen om je te verdiepen in de werking van je eigen produkt:

Voor uitgebreide Amerikaanse wetenschappelijke artikelen over de mangosteen verwijzen wij u graag naar www.pubmed.gov. Vul in "Mangostana" en klik op de "GO"-knop om de reslutaten te zien. Probeer ook eens andere zoek opdrachten; zoals: Xanthones, Mangosteen, Garcinia Mangostana, of Mangostin.
Link: [Link niet meer beschikbaar]
 
Luvico anti-oxidant booster

Ik ben medeoprichter/eigenaar van Luvico.

Het verbaast mij dat er constant over de Mangosteen geklaagd wordt. Ik zie "internet stukken" voorbij komen die over totaal andere delen van de Mangosteen gaan. Wij hebben bijna 2 jaar eraan gewerkt om een extract samen te stellen dat een zo breed mogelijk sprectrum weergeeft. Dus niet enkel Mangosteen sap! Mangosteen is een vrij sterke anti-oxidant en helaas is er nog maar weinig onafhankelijk onderzoek naar de effecten van Mangosteen. Wij gebruiken geen schors of geplette takken etc. Enkel de vrucht en de uit de vrucht (pericarp) ge-extraheerde xanthones. Op de Xanthones is al wel redelijk wat onderzoek gedaan. Maar meer belangrijk is de mix van alle vruchten zoals granaatappel concentraten ( hier is wel veel onderzoek over, en op mensen getest etc. granaatappel kan kankercellen remmen en prostaatkanker kunnen afremmen of misschien wel voorkomen, zie ook de site: kankeractueel.nl), zwarte bessen, blauwe bessen concentraat. Ingredienten die duur zijn in een zeer sterke concentrering en niet goedkoop zoals ergens in een bovenstaande reactie staat te lezen. Goede extracten kosten al snel een paar honderd euro per kilo. Ja dit leest u goed! Er is dan ook een paar honder kilo fruit voor nodig om 1 kilo extract te maken met de juiste ingredienten ( phenolen, xanthone, flavonoides enz).
Verder zit er o.a. aloevera, druif, grape , kers, pruim etc in (zie hiervoor maar de site). Maar belangrijker is dat er ook SOD - Super Oxide Dismutase - inzit, een zeer snelle anti-oxidant die ook zeer sterk is. Zie onderzoeken universiteit van Wageningen!
Ook bevat het resveratrol, ginseng en MSM, Glucosamine en Chondroitine.

Als u nu eens kijkt wat een pot met gingseng kost, een pot MSM, Glucosamine en Chondroitine en een pot Resveratrol en men telt dit bij elkaar op dan is Luvico een zeer goedkoop product!
Wij adviseren om dagelijks ongeveer 24 ml in te nemen. Dit geeft u ongeveer 4000 Orac. Een fles kost per doos met 6 flessen 23,40 €. Dit is 1,17€ per dag. Hiervoor krijgt u heel veel terug.
Dat de anti-oxidant waardes correct zijn kunnen we aantonen omdat we Luvico hebben laten testen door Brunswick Labs USA. Uit testen van Brunswick blijkt ook dat Luvico een vele malen hogere anti-oxidant kracht heeft als Xango en de prijs per Orac is in Luvico dus ook vele malen lager.

Op onze internet site ( luvico.nl) vind u ook onderstaande link naar een Duitse TV uitzending over mangosteen. Het mooie is dat ook hierin door artsen wordt onderstreept dat het een mix aan vruchten/fruit/groente moet zijn en niet enkel één soort anti-oxidanten.
http://www.mangostan-fliege.de/

Wij pretenderen niet te genezen. Enkel staan wij voor absolute topkwaliteit. Dit garanderen wij dan ook door een prima product te leveren en wij maken geen claims om "enge" ziektes te genezen. Ik raad echter wel éénieder aan om zijn conditie / weerstand te verhogen door bijvoorbeeld het drinken van een anti-oxidant booster.

E. Schmitz
Luvico

p.s Ik kijk bijna nooit op fora dus het goed mogelijk dat u pas laat een reactie krijgt
 
Ik ben medeoprichter/eigenaar van Luvico.

Het verbaast mij dat er constant over de Mangosteen geklaagd wordt. Ik zie "internet stukken" voorbij komen die over totaal andere delen van de Mangosteen gaan. Wij hebben bijna 2 jaar eraan gewerkt om een extract samen te stellen dat een zo breed mogelijk sprectrum weergeeft. Dus niet enkel Mangosteen sap!

Wat was de doelstelling van dit product?
Op basis waarvan zijn stapsgewijs deze ingrediënten toegevoegd?



Mangosteen is een vrij sterke anti-oxidant en helaas is er nog maar weinig onafhankelijk onderzoek naar de effecten van Mangosteen. Wij gebruiken geen schors of geplette takken etc. Enkel de vrucht en de uit de vrucht (pericarp) ge-extraheerde xanthones. Op de Xanthones is al wel redelijk wat onderzoek gedaan.

Welk onderzoek is dat?
Wat is de conclusie van dit onderzoek?
Wat is de relevantie van dit onderzoek voor consumptie door mensen?


Maar meer belangrijk is de mix van alle vruchten zoals granaatappel concentraten ( hier is wel veel onderzoek over, en op mensen getest etc. granaatappel kan kankercellen remmen en prostaatkanker kunnen afremmen of misschien wel voorkomen, zie ook de site: kankeractueel.nl)

Voor zover ik weet is er geen onderzoek gedaan naar consumptie van granaatappel in relatie tot het effect op prostaatkanker in mensen!
Indien jij denkt van wel, mag je de referentie naar het onderzoek hier plaatsen...

zwarte bessen, blauwe bessen concentraat.


Wat hebben deze vruchten voor toegevoegde waarde?


Ingredienten die duur zijn in een zeer sterke concentrering en niet goedkoop zoals ergens in een bovenstaande reactie staat te lezen. Goede extracten kosten al snel een paar honderd euro per kilo. Ja dit leest u goed! Er is dan ook een paar honder kilo fruit voor nodig om 1 kilo extract te maken met de juiste ingredienten ( phenolen, xanthone, flavonoides enz).

Waarom zijn dit de "juiste" ingrediënten?
Welk effect hebben ze op mensen?
Wat is de toegevoegde waarde voor jullie product?

Verder zit er o.a. aloevera, druif, grape , kers, pruim etc in (zie hiervoor maar de site).

Leuk zo'n mixje. Waarom zijn deze ingrediënten toegevoegd?
Waaruit kunnen we afleiden dat deze stoffen elkaar niet tegenwerken?

Maar belangrijker is dat er ook SOD - Super Oxide Dismutase - inzit, een zeer snelle anti-oxidant die ook zeer sterk is. Zie onderzoeken universiteit van Wageningen!

Een zeer sterke antioxidant? Dus? Wat mag het effect dan wel zijn op het menselijk lichaam?
Waar is de link naar het onderzoek van de Universiteit van Wageningen?


Ook bevat het resveratrol, ginseng en MSM, Glucosamine en Chondroitine.

Wederom: Waarom zijn deze ingrediënten toegevoegd?

Als u nu eens kijkt wat een pot met gingseng kost, een pot MSM, Glucosamine en Chondroitine en een pot Resveratrol en men telt dit bij elkaar op dan is Luvico een zeer goedkoop product!

In perspectief misschien. Effectief gezien vind ik 400 euro/jaar voor een drankje zonder enige aantoonbare effecten op de gezondheid nogal prijzig...


Wij adviseren om dagelijks ongeveer 24 ml in te nemen. Dit geeft u ongeveer 4000 Orac. Een fles kost per doos met 6 flessen 23,40 €. Dit is 1,17€ per dag. Hiervoor krijgt u heel veel terug.

Op basis waarvan is gekozen voor 24 ml?
Zou je een tabel kunnen plaatsen met de effecten op het menselijk lichaam bij inname van verschillende hoeveelheden, zodat wij kunnen zien waarom 24 ml beter is dan 0, 10, of 100 (om maar wat hoeveelheden te noemen).


Dat de anti-oxidant waardes correct zijn kunnen we aantonen omdat we Luvico hebben laten testen door Brunswick Labs USA. Uit testen van Brunswick blijkt ook dat Luvico een vele malen hogere anti-oxidant kracht heeft als Xango en de prijs per Orac is in Luvico dus ook vele malen lager.

Een hoge anti-oxidant kracht zou in-vitro mogelijk best gevonden kunnen worden. Wat wil je daar mee zeggen?

Op onze internet site ( luvico.nl) vind u ook onderstaande link naar een Duitse TV uitzending over mangosteen. Het mooie is dat ook hierin door artsen wordt onderstreept dat het een mix aan vruchten/fruit/groente moet zijn en niet enkel één soort anti-oxidanten.
http://www.mangostan-fliege.de/

Zou je voor ons even in het kort willen beschrijven wat de artsen zeggen over mangosteen?


Wij pretenderen niet te genezen. Enkel staan wij voor absolute topkwaliteit. Dit garanderen wij dan ook door een prima product te leveren en wij maken geen claims om "enge" ziektes te genezen. Ik raad echter wel éénieder aan om zijn conditie / weerstand te verhogen door bijvoorbeeld het drinken van een anti-oxidant booster.

Je suggereert nu een paar dingen:
-Anti-oxidanten zouden goed zijn voor de conditie/weerstand.
-Jullie product zou goed zijn voor de conditie/weerstand.

Waar baseer je deze suggesties op?
 
hele dure drankjes met merendeels een placebo effect ;)

beter lekker je vitamientjes en omega's nemen!

+1

producenten van xango verdienen trouwens massa's geld met dit boerenbedrog, al lullend een beetje profiteren van de goedgelovigheid van sommige mensen. moest het echt zo helend werken als beweerd wordt dan was er in de media al lang heisa van gemaakt.
 
enkele onderzoeken

Enkele voorbeelden dat het niet zomaar nonsens is:


Pomegranate Juice Slows PSA Acceleration Rate After Prostate Cancer Surgery, Radiation
Field(s) of Research: Cellular and Molecular Biology, Clinical Research, Tumor Biology


PHILADELPHIA – Pomegranate juice packs a punch on prostate cancer that prolongs post-surgery PSA doubling time, drives down cancer cell proliferation and causes prostate cancer cells to die, according to a study published in the July 1 issue of Clinical Cancer Research.

Researchers at the Jonsson Cancer Center at UCLA reported that patients with recurrent prostate cancer who drank pomegranate after surgery or radiation treatment saw their PSA blood content levels double after about 54 months. By comparison, PSA levels in the same patients prior to drinking the daily doses of eight-ounce pomegranate juice accelerated more quickly, doubling their PSA levels in only 15 months.

PSA, or prostate specific antigen, is a protein marker for prostate cancer. The faster PSA levels increase in the blood of men after treatment, the greater their potential for dying of prostate cancer.

“The velocity of the increase in PSA is decreased by 35 percent among those who drank the pomegranate juice,” said Allan Pantuck, M.D., associate professor, Department of Urology, David Geffen School of Medicine, UCLA, and lead author of the paper.

“We are hoping that pomegranate juice offers a novel strategy for prolonging the doubling time in men who have been treated for prostate cancer,” Dr. Pantuck added.

According to the study, sera from patients after treatment yielded a net decrease of almost 30 percent in the numbers of prostate cancer cells raised in culture. Similarly, cultured sera from these patients decreased cell proliferation by 12 percent, compared to cells grown with sera from the men taken prior to initiation of the pomegranate treatment program. In addition, treated sera induced 17 percent more programmed cell death, or apoptosis, than sera from the men prior to treatment.

Additional exploratory experiments conducted by Dr. Pantuck and his colleagues examined antioxidant characteristics of the fruit juice.

“Pomegranate is high in antioxidants, and there is good evidence that inflammation plays an important role in prostate cancer,” he said.

Dr. Pantuck and his colleagues detected a 23 percent increase in nitric oxide sera content from patients after they began their daily pomegranate regimen. These studies were conducted in the UCLA laboratory of Louis Ignarro, Ph.D., the Nobel laureate who contributed key scientific findings to define the role of nitric oxide in health and disease.

As with vitamin C and other antioxidants, ellagic acid – a primary antioxidant in pomegranate juice – works to quench molecules that oxidate, or add oxygen, to cellular and circulatory proteins and fats, altering their biological function.

“By quenching oxidative species with antioxidants, you are basically preserving circulating nitric oxide, so it can have a greater biologic effect,” Dr. Pantuck said. “By decreasing the amount of free radicals, you are probably decreasing the circulating factors that are destroying nitric oxide.”

While their findings on nitric oxide, cell proliferation and apoptosis served as exploratory endpoints, Dr. Pantuck stressed that clinical trials with more precise design are necessary to confirm the biological role the fruit plays in prolonging or preventing recurrence of prostate cancer in men.

“We don’t believe we are curing anyone from prostate cancer,” he said. “In our initial trial, although a third of patients experienced a decrease in their PSA during the study, nobody’s PSA went to zero.

“The PSA doubling time, however, was longer. For many men, this may extend the years after surgery or radiation that they remain recurrence free and their life expectancy is extended. They may be able to prevent the need to undergo additional therapies, such as radiation, hormonal or chemotherapies.”



Researchers evaluated resveratrol's influence on survivin, which is involved in the control of cell division, and is a structurally unique member of the apoptosis inhibitors protein family. Survivin is overexpressed in most human cancers, but absent in normal adult tissues, and is considered a promising therapeutic target for novel anticancer therapies. Results of the study showed that resveratrol treatment significantly decreased UVB exposure-mediated up-regulation in the mRNA levels and protein expression of survivin.

“We're pleased to see that resveratrol is able to modulate multiple signaling in the cells, which actually protects the skin cells from damages that may lead to the development of cancer,” said Dr. Nihal Ahmad, of the University of Wisconsin, and lead author of the study.

“Further study should continue to support the argument to incorporate this agent into skin care products and regular diets, through the moderate consumption of grapes and red wine.”

Resveratrol significantly inhibited UVB-mediated increases in skin thickness and edema; epidermal cyclooxygenase (COX-2); ornithine decarboxylase (ODC) enzyme and protein levels; and protein levels of proliferating cell nuclear antigen (PCNA), all of which are established markers of tumor promotion. Resveratrol also further stimulated a UVB-mediated increase in p53 protein levels and was found to inhibit UVB exposure-mediated increases in cell cycle promoting signals including the activation of cell division.

Modulation of Ultraviolet Radiation B Induced Wnt-Signaling by Perillyl Alcohol in Human Keratinocytes (Abstract 1385)


We are confident that further research will garner results that support these findings in human models. Phase I and Phase II studies of topically-administered perillyl alcohol have been initiated at the Arizona Cancer Center,” she added.

In the study, human keratinocytes (skin cells) were treated for 24 hours with .43 millimolars of PEOH, followed by exposure to 250 millijoules per cm2 of ultraviolet B radiation (UVB). RNA was isolated for analysis immediately following UVB exposure, as well as at half, two, six and 24 hours. As compared to untreated cells, expression of 5,533 genes was notably altered (greater than two fold) with UVB, and 5,837 genes with UVB and PEOH.

Wnt-inhibitory factor-1 (WIF-1) and the Dvl inhibitory protein (IDAX) prevent activation of Wnt responsive genes. UVB alone suppressed WIF-1 expression as much as five fold at two hours, while UVB and PEOH increased expression as much as two and a half fold at the six hour time point. Similarly, UVB alone suppressed IDAX expression as much as three fold at two hours, while UVB and PEOH increased expression as much as nine fold immediately following exposure. The Wnt responsive gene, c-myc, was unchanged with UVB, while UVB and PEOH suppressed expression as much as seven fold at two hours.

The Wnt signaling pathway helps regulate cell structure, movement and growth. Activation of the pathway requires the ligand to bind to a frizzled receptor (the Wnt signal lead receptor). This stimulates the cytoplasmic protein, disheveled (Dvl), one of the multi-module proteins working in the pathway. As a result, accumulated catenins, or protein mutations, situate themselves in the nucleus of the cell. This translocation leads to the transcription of Wnt targeted genes, such as c-myc, causing cancer.

Skin cancer is the most common cancer, with more than 1.3 million new cases expected in 2003. Additionally, the American Cancer Society estimates that in 2003, there will be 54,200 new cases of melanoma, and about 7,600 people will die of this disease


Researchers Identify Cancer Preventive Properties in Common Dietary Supplement

July 7, 2008


PHILADELPHIA - Early laboratory research has shown that resveratrol, a common dietary supplement, suppresses the abnormal cell formation that leads to most types of breast cancer, suggesting a potential role for the agent in breast cancer prevention. Resveratrol is a natural substance found in red wine and red grapes. It is sold in extract form as a dietary supplement at most major drug stores.

"Resveratrol has the ability to prevent the first step that occurs when estrogen starts the process that leads to cancer by blocking the formation of the estrogen DNA adducts. We believe that this could stop the whole progression that leads to breast cancer down the road," said Eleanor G. Rogan, Ph.D., a professor in the Eppley Institute for Research in Cancer and Allied Diseases at the University of Nebraska Medical Center.

Rogan was the lead author of the report that was published in the July 2008 issue of Cancer Prevention Research, a journal of the American Association for Cancer Research.
For the current study, Rogan and colleagues measured the effect of resveratrol on cellular functions known to contribute to breast cancer.

The formation of breast cancer is a multi-step process which differs depending on type of disease, a patient's genetic makeup and other factors. However, scientists know that many breast cancers are fueled by increased estrogen, which collects and reacts with DNA molecules to form adducts. Rogan and colleagues found that resveratrol was able to suppress the formation of these DNA adducts.

"This is dramatic because it was able to be done with fairly low concentrations of resveratrol to stop the formation of these DNA adducts in the cells we studied," said Rogan. Although researchers experimented with up to 100 µmol/L of resveratrol, the suppression of DNA adducts was seen with 10 µmol/L. A glass of red wine contains between 9 and 28 µmol/L of resveratrol.

The researchers also found that resveratrol suppressed the expression of CYP1B1 and the formation of 2,3,7,8-Tetrachlorodibenzo-p-dioxin, two known risk factors for breast cancer.

Rogan said resveratrol works by inducing an enzyme called quinone reductase, which reduces the estrogen metabolite back to inactive form. By making estrogen inactive, resveratrol decreases the associated risk.
The current study was conducted in laboratory cultures, and will need to be confirmed in larger human trials, Rogan said.


Purpose: Resveratrol (3,4',5-tri-hydroxy-trans-stilbene) is an antioxidant constituent of a wide variety of plant species including grapes. It has gained considerable attention because of its anticancer properties, as shown in solid and hematologic malignancies. Whether resveratrol could inhibit proliferation or induce cytotoxicity in Waldenström's macroglobulinemia (WM) was investigated.

Experimental Design: We studied resveratrol-induced inhibition of proliferation and induction of cytotoxicity in WM cell lines, WM primary tumor cells, IgM-secreting cells, and peripheral blood mononuclear cells. The mechanisms of action and different signaling pathways involved were studied using Western blot and gene expression profile analysis. Resveratrol activity was also evaluated in the bone marrow microenvironment. We finally investigated whether or not resveratrol could have any synergistic effect if used in combination with other drugs widely used in the treatment of WM.

Results: Resveratrol inhibited proliferation and induced cytotoxicity against WM cells, IgM-secreting cells, as well as primary WM cells, without affecting peripheral blood mononuclear cells; down-regulated Akt, extracellular signal-regulated kinase mitogen-activated protein kinases, and Wnt signaling pathways, as well as Akt activity; induced cell cycle arrest and apoptosis; and triggered c-Jun-NH2-terminal-kinase activation, followed by the activation of intrinsic and extrinsic caspase pathways. Lastly, adherence to bone marrow stromal cells did not confer protection to WM cells against resveratrol-induced cytotoxicity. Furthermore, resveratrol showed synergistic cytotoxicity when combined with dexamethasone, fludarabine, and bortezomib.

Conclusion: Our data show that resveratrol has significant antitumor activity in WM, providing the framework for clinical trials in this disease


Maar er is niemand die u verplicht dit te geloven. Velen onder ons geloven echter wel in een positieve werking van anti-oxidanten. Er wordt veel onderzoek gedaan en de commerciele producten die hier uit voortkomen zijn beslist niet van gelijk niveau.
Luvico bevat bijvoorbeeld ook MSM, Glucosamine en Chondroitine, Resveratrol, Ginseng en SOD.
Dit zijn ingredienten die u zeker bekend zijn en waarbij toch wel vast staat dat ze helpen.
Verder wens ik u veel succes op uw forum. Helaas heb ik geen tijd om (alle) forums na te lopen en mij constant te moeten verdedigen tegen sceptici. Gelukkig zijn er velen die onze producten wel goed vinden. Wij zijn geen MLM firma en leveren o.a. via uw apotheek of therapeut.
 
Enkele voorbeelden dat het niet zomaar nonsens is:

Kun je de volgende keer de referenties erbij posten? Niemand is geïnteresseerd in een grote lap tekst waarin een aantal willekeurige studies aan elkaar zijn geplakt.

Laat ik je een héél simpele vraag stellen.
Gezien het feit dat jij de eigenaar bent van Luvico, zul je hier toch wel antwoord op kunnen geven.....

Kun je in je eigen woorden zeggen wat er is onderzocht in deze studies, en wat de resultaten zijn?

Ik heb eigenlijk nog een paar vragen, maar gezien je gebrek aan antwoord op mijn vorige vragen, zal ik het even eenvoudig houden en je de kans geven om de keuze voor deze post te motiveren.

Een lap Engelse tekst knippen en plakken kan iedereen. Begrijpen wat er in staat is een tweede.
Gezien je verantwoordelijkheid als medeoprichter/eigenaar van je product, zal je deze post vast hebben geplaats met een duidelijke reden.

Het kan toch niet zo zijn dat jij in jouw positie geen idee hebt waar je mee bezig bent ???


My guess is het volgende: Je hebt werkelijk geen idee wat er in de post staat die je zelf geplaatst hebt. Verder heb je geen idee waarom deze studies ook maar enigszins relevant zijn voor de personen die je product kopen.

Ga je ons laten zien dat ik gelijk heb, door geen antwoord te geven? Ja hè..............?
 
vechten tegen de bierkaai

Nog even een korte reactie.
Wij hebben een paar zeer goed opgeleide chemisten in dienst en ook bij de diverse toeleveranciers werken goed opgeleide mensen en producten worden voor onderzoek aangeboden aan o.a. universiteiten.
Dat u zelf geen kaas heeft gegeten van de resultaten die gepubliceert worden impliceert nog niet dat anderen hiervan ook geen weet hebben.

Als u de moeite had genomen om de informatie serieus door te lezen en indien u enkele termen niet begrijpt even te googlen dan was e.e.a. snel duidelijk geworden voor u.
De stukken zijn niet ingewikkeld en voor een leek is de kern van het verhaal duidelijk. Wat ik vooraf dacht is inderdaad gebleken. Het is een waardeloos forum omdat er enkele personen zijn die toch alleen negativiteit kunnen verspreiden.
Wie heeft u verteld dat al die andere preparaten die o.a. bodybuilders nemen beter zijn? Waar is die stapel medisch gestaafd bewijs?

Ik heb er al spijt van dat ik toch de moeite had genomen om e.e.a. proberen te verklaren.
Gelukkig hebben we samen met leveranciers, universiteiten en enkele RER. biologen toch een goed product weten te produceren waar vele mensen hun gezondheid mee kunnen versterken. Onderzoeken zullen de komende jaren meer en meer bevestigen dat met name rood/paars fruit zeer gezond is en dat een hog anti-oxidant werking positief is voor onze gezondheid.

Dit is tevens de afsluiting mijnerzijds op dit forum.
 
Wat een belachelijke reactie eddec.

"negativiteit verspreiden"
Vragen stellen, KRITISCHE vragen. Niet zeggen dat u zeer opgeleide chemisten in dienst heb.. -> Cool story bro

" moeite had genomen om e.e.a. proberen te verklaren."
Copy-paste = geen moeite..

Bedankt weeral aan isdatzo, voor mijn geld niet te geven aan een producent die me niets wilt vertellen over een product dat mijn gezondheid verbetert en mijn cellen sterker maakt
 
Back
Naar boven