AndroidHealthClinic

Maaltijden 500-600kcal

Bezoekers in dit topic

dnstid05

Novice
Lid geworden
24 mrt 2014
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
78kg
Vetpercentage
15%
Beste allen,

Na dagenlang zoeken krijg ik het nog steeds niet voor elkaar om een goede en afwisselende schema samen te stellen. Mijn doel is dagelijks 3200kcal tot me te nemen verdeeld over 6 maaltijden. Mijn verdeling hierbij is 50%kh 30%ei 20%vet per maaltijd.

Ik ben heel benieuwd naar jullie porties en tips voor maaltijden die ongeveer 500 a 600 kcal bevatten met een juiste verhouding kh eiwitten en vetten. Dus zowel voor ontbijt middag avondeten als tussendoor.

Ik zie jullie tips/porties tegemoet!
Alvast dank voor jullie hulp!
 
Kijk eens op http://www.fatsecret.nl Daar kun je producten invoeren. Hij geeft je dan automatisch je kcal eiwit khol en vet. Hij rekent dus de macro's voor je uit.

Mijn ontbijt bestaat uit 450kcal, 9gr vet, 55gr khol, en 30gr eiwit en luidt als volgt:

250gr magere franse kwark
40gr superfood en notenmix van B&F
30gr oats havermout

Succes met zoeken!
 
Het blijft wel een richtlijn hea. Mijn maaltijden zijn niet allemaal bijv 50/30/20 maar ze bevatten wel alle drie de voedingswaardes.
Daarom is een eiwitshake op zich ook geen maaltijd want deze bevat alleen maar eiwit met soms slechts een beetje koolhydraten.
 
Het is misschien interessant om 'Het grote 500kcal maaltijden topic te maken'. Denk dat 500kcal goede richtlijn is voor personen die bijv 6 maaltijden per dag eten, de verhoudingen kunnen natuurlijk altijd worden aangepast om er een 1000kcal maaltijd van te maken voor de mensen die IF doen.
 
Ik ben voor! Bedankt voor jullie reacties.
Ik probeer nu inderdaad gewoon aan die 3200 kcal per dag te komen en dan in totaal een goede verhouding van 50-30-20.

Ik neem nu in mijn maaltijden voornamelijk brood (savonds rijst/pasta) om aan de koolhydraten te komen. Hebben jullie hier tips voor om een vervanging/afwisseling te nemen voor brood. Op het werk is rijst of pasta geen optie voor me. Wat eten jullie zoal op een werk/schooldag om aan de benodigde kcal en juiste verhouding te komen?

Nogmaals dank voor jullie hulp! Word gewaardeerd
 
Had gisteren nog 1 broodje gemaakt met 2 gebakken eieren, 2 grote plakken kaas en 100 gram bacon dik belegd met roomboter. Kwam ik er later achter dat dit 800 kcal was.
Kortom niet te veel erover nadenken, maar naar binnen werken.
 
volkoren wraps, brinta cake, pindakaaskoeken.
De laatste twee kan je vinden onder het recepten ;) makkelijk mee nemen en alsnog complexe carbs.
 
Ik ben voor! Bedankt voor jullie reacties.
Ik probeer nu inderdaad gewoon aan die 3200 kcal per dag te komen en dan in totaal een goede verhouding van 50-30-20.

Ik neem nu in mijn maaltijden voornamelijk brood (savonds rijst/pasta) om aan de koolhydraten te komen. Hebben jullie hier tips voor om een vervanging/afwisseling te nemen voor brood. Op het werk is rijst of pasta geen optie voor me. Wat eten jullie zoal op een werk/schooldag om aan de benodigde kcal en juiste verhouding te komen?

Nogmaals dank voor jullie hulp! Word gewaardeerd


Warm zelf mijn rijst op. Echter kan dat bij mij op school ook niet. Zit er zelf dan ook aan te denken om een koude salade te maken ipv brood. Gewoon pasta met tonijn/kip :)

- Ik kan het 500kcal topic niet vinden? Alleen eentje uit 2006?
 
Warm zelf mijn rijst op. Echter kan dat bij mij op school ook niet. Zit er zelf dan ook aan te denken om een koude salade te maken ipv brood. Gewoon pasta met tonijn/kip :)

- Ik kan het 500kcal topic niet vinden? Alleen eentje uit 2006?

Bedankt voor je reactie! Is er een reden dat je bewust geen brood neemt als vervanger of vind je salade gewoon lekkerder? Ik wil nu per dag 7-8 sneetjes brood gaan nemen met voornamelijk pindakaas, ei, kipfilet en groenten. Zo haal ik waarschijnlijk net mijn benodigde kh..

Ik kan het topic ook niet vinden trouwens.
 
Bedankt voor je reactie! Is er een reden dat je bewust geen brood neemt als vervanger of vind je salade gewoon lekkerder? Ik wil nu per dag 7-8 sneetjes brood gaan nemen met voornamelijk pindakaas, ei, kipfilet en groenten. Zo haal ik waarschijnlijk net mijn benodigde kh..

Ik kan het topic ook niet vinden trouwens.

FrankKr zei ook dat het interessant zou zijn als het gemaakt zou worden. Dus het is er nog niet.
 
Ah mijn excuses, zou zweren dat er stond "kijk ook even in het topic".

De reden is dat ik nu veelste veel brood eet. Dat gaat vervelen. Ik eet nog wel brood natuurlijk. Maar vervang nu 1 van mijn maaltijden voor rijst/kip/groente/pasta.
 
100g Zilvervliesrijst of volkoren pasta
250g Groenten
125g Kipfilet of witte vis
Komt neer op ongeveer 575 kcal, laag in vetten,

OF
70g Zilvervliesrijst of volkoren pasta
250g Groenten
125g Kipfilet of witte vis
15ml Olijfolie
Komt ook ongeveer op 575 kcal uit en is wat beter gebalanceerd.

Dit zijn trouwens mijn "standaard" maaltijden...
 
Het is misschien interessant om 'Het grote 500kcal maaltijden topic te maken'. Denk dat 500kcal goede richtlijn is voor personen die bijv 6 maaltijden per dag eten, de verhoudingen kunnen natuurlijk altijd worden aangepast om er een 1000kcal maaltijd van te maken voor de mensen die IF doen.

Uitstekend idee! Ik eet dan wel 600 kcal als avond maaltijd, maar de verhoudingen kunnen idd aangepast worden.
 
Warm zelf mijn rijst op. Echter kan dat bij mij op school ook niet. Zit er zelf dan ook aan te denken om een koude salade te maken ipv brood. Gewoon pasta met tonijn/kip :)

- Ik kan het 500kcal topic niet vinden? Alleen eentje uit 2006?

Bedankt voor je reactie! Is er een reden dat je bewust geen brood neemt als vervanger of vind je salade gewoon lekkerder? Ik wil nu per dag 7-8 sneetjes brood gaan nemen met voornamelijk pindakaas, ei, kipfilet en groenten. Zo haal ik waarschijnlijk net mijn benodigde kh..

Ik kan het topic ook niet vinden trouwens.

Uitstekend idee! Ik eet dan wel 600 kcal als avond maaltijd, maar de verhoudingen kunnen idd aangepast worden.

Ik bedoelde inderdaad een topic aanmaken. Vind het zelf ook een goed idee.
Omdat het zo'n goed idee is verdien ik wel karma, klik maar op dat weegschaaltje links onder mijn naam, dank u.
 
Back
Naar boven