MuscleMeat

hoe kan ik lijnzaad malen? help! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ramon19

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
11 sep 2008
Berichten
212
Waardering
9
Geachte leden van het forum,

hoe kan ik mijn lijnzaad het beste malen, ik heb hele lijnzaad gekocht bij de tuinen omdat dat beter is dan gebroken heb ik gelezen. Verder heb ik gelezen dat het het beste is om het te malen net voordat je het wilt gaan nuttigen omdat dan alle goeie stoffen vrijkomen.
Waar kan ik het mee malen? Heb geen zin om elke keer de blender schoon te maken.

Met vriendelijke groet,

Ramon
 
erop stampen
 
Hoe kan je lijnzaad malen.

Als je dit in een koffiemolen gaat malen dan is de koffiemolen daarna rijp voor de sloop. Lijnzaad bevat nl. Lijnolie, gebruikt men o.a. Om mee te schilderen (op doek). Je kunt het gewoon heel in yoghurt of kwark doen, roeren en opeten.( lijnzaad bevordert de stoelgang. Wees dus niet al te royaal). Of zoals al eerder gesuggereerd zacht pletten in een mortier met een vijzel.
Zoals je bv. Ook keukenkruiden kneust.
 
als dit alles problemen op levert misschien gewoon langer/beter kauwen?(serieus bedoelt:p) maar heb nog nooit lijnzaad gegeten, zou kunnen dat het hier echt te klein voor is dat weet ik niet;)
 
Als je dit in een koffiemolen gaat malen dan is de koffiemolen daarna rijp voor de sloop. Lijnzaad bevat nl. Lijnolie, gebruikt men o.a. Om mee te schilderen (op doek). Je kunt het gewoon heel in yoghurt of kwark doen, roeren en opeten.( lijnzaad bevordert de stoelgang. Wees dus niet al te royaal). Of zoals al eerder gesuggereerd zacht pletten in een mortier met een vijzel.
Zoals je bv. Ook keukenkruiden kneust.

Ik heb het altijd al in een koffiemolen gedaan, nooit een probleem. Een goedkope molen is iets van een tientje, niet echt een mega-investering en je doet er waarschijnlijk meer dan een jaar mee.

Je zal wel die molen moeten schoonmaken na gebruik maar dat is een minuut werk, als je daar geen zin in hebt dan kun je gewoon geen lijnzaad eten.

En kauwen lukt echt niet, zelfs gebroken is amper te doen. Dat komt er vaak gewoon weer uit zonder dat je de olie binnenkrijgt. Het moet echt heel fijn gemalen zijn.
 
Back
Naar boven