MuscleMeat

kunnen carbs uit groene groente worden gebruikt voor aanvullen (spier) glycogeen?

Bezoekers in dit topic

Transforming

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
3 nov 2006
Berichten
775
Waardering
0
Ik ben van plan een paleo achtig dieet te gaan volgen. Heb dit al is eerder gedaan maar me kracht ging behoorlijk achteruit omdat ik te weinig carbs at. Nu wil ik me carbs alleen uit groente halen en eventueel na de training nog wat aanvullen met fruit. Nu was mijn vraag of de carbs uit bijvoorbeeld broccoli en andere groene groentes het spierglycogeen aanvullen. Omdat deze groentes meestal nooit worden geteld als calorieeen en soms worden ze ookw el is negatie calorieen genoemd.

wil ongeveer 800 gram groene groente gaan eten op een dag.
 
Uiteraard.. carbs zijn carbs.

Of je genoeg groente eet om je glycogeen aan te vullen is uiteraard de vraag. Scheelt ook per groente. Mais, doperwten, bonen en wortels bevatten meer carbs dan groene groentes.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van plan een paleo achtig dieet te gaan volgen. Heb dit al is eerder gedaan maar me kracht ging behoorlijk achteruit omdat ik te weinig carbs at. Nu wil ik me carbs alleen uit groente halen en eventueel na de training nog wat aanvullen met fruit. Nu was mijn vraag of de carbs uit bijvoorbeeld broccoli en andere groene groentes het spierglycogeen aanvullen. Omdat deze groentes meestal nooit worden geteld als calorieeen en soms worden ze ookw el is negatie calorieen genoemd.

wil ongeveer 800 gram groene groente gaan eten op een dag.

Met 800 gram groente per dag kom je er in ieder geval niet. Dat is ongeveer 40 gram carbs.
 
Als je paleo gaat eten kan je wel zoete aardappels en hele old skool granen eten.
 
800 gram groente :eek: Hoe bevalt de gym waar je nu traind?
 
Trouwens waarom zou je in hemelsnaam een paloedieet willen gaan volgen ?
 
Voor gezondheid misschien?

Lijkt me van niet.. de foto's van inboorlingen die volgens een paleo dieet leven kwamen op mij nooit echt "gezond" over. Kan hem aan mij liggen hoor... Ik denk persoonlijk dat je beter je gezond verstand kunt gebruiken en gezond kunt eten en gezond kunt leven om gezond te zijn (voorzover je geen pech hebt om domweg zomaar ziek te worden). Het doen alsof je een neanderthaler bent .. ik snap niet wat daar gezond aan zou kunnen zijn.

Oei.. aardappels zijn ongezond .. my ass :)
 
800 gram groente :eek: Hoe bevalt de gym waar je nu traind?

Valt wel mee toch? Als je 1 komkommer en 5 tomaten eet zit je daar al over.

---------- Toegevoegd om 18:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:04 ----------

Lijkt me van niet.. de foto's van inboorlingen die volgens een paleo dieet leven kwamen op mij nooit echt "gezond" over. Kan hem aan mij liggen hoor... Ik denk persoonlijk dat je beter je gezond verstand kunt gebruiken en gezond kunt eten en gezond kunt leven om gezond te zijn (voorzover je geen pech hebt om domweg zomaar ziek te worden). Het doen alsof je een neanderthaler bent .. ik snap niet wat daar gezond aan zou kunnen zijn.

Oei.. aardappels zijn ongezond .. my ass :)

Imboorlingen bedoel je die mannetje mee die in dat programma met "terug naar huis" ofzoiets zitten he? Die eten iig wel paleo ja.
Ze zijn meestal wat magertjes, maar dat wil niet zeggen dat ze ongezond zijn. Ziekten zoals diabetes en kanker komen daar bijna niet voor.

Aardappels zijn niet zo gezond nee.

---------- Toegevoegd om 18:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:09 ----------

http://wholehealthsource.blogspot.com/2008/04/leptin-and-lectins-part-ii.html
 
Laatst bewerkt:
Aardappels zijn niet zo gezond nee.

Hier ga ik graag met je over in discussie. Verklaar waarom aardappels niet gezond zijn.

OT: +1 @ Wazzup, Kh's zijn kh's. Alleen bevat 800 gram groene groente maar heel weining kh's, en de kh's die het bevat zijn erg complex. Hierdoor gaat er al een deel van de energie verloren tijdens het verteren, en blijft er volgens mij nooit genoeg over om serieus je spierglycogeen te laden.
 
Hier ga ik graag met je over in discussie. Verklaar waarom aardappels niet gezond zijn.

In witte aardappelen zit veel lectine en saponin. Beide gifstoffen.
Lectine kan bijvoorbeeld voor "ouderdoms" diabetes zorgen.
 
In witte aardappelen zit veel lectine en saponin. Beide gifstoffen.
Lectine kan bijvoorbeeld voor "ouderdoms" diabetes zorgen.

Lectine's zijn pas schadelijk als je een bepaalde bloedgroep hebt (kan zo snel even niet vinden welke bloedgroep dat is). Daarnaast worden lectines vernietigd tijdens het koken, en ik neem aan dat je aardappels niet rauw eet :) http://nl.wikipedia.org/wiki/Lectine -> ''voorkomen''.
Daarnaast ken ik niemand die ongezond geworden is van aardappelen, en 90% van de Nederlandse bevolking eet bijna dagelijks aardappelen. Ook zijn er geen onderzoeken die aantonen dat lectines uit aardappelen significant effect hebben op je gezondheid.

Wat betreft de saponin:

Wanneer saponinen worden geïnjecteerd in de bloedbaan zijn ze giftig. Ze lossen dan [Link niet meer beschikbaar] in de membraan van [Link niet meer beschikbaar] op, waardoor de rode bloedcel uit elkaar valt en de inhoud ervan (o.a. [Link niet meer beschikbaar]) oplost in de omringende vloeistof ([Link niet meer beschikbaar]). Dit proces verschilt aanzienlijk in de saponinehoudende planten onderling.
Saponinen zijn altijd toxisch voor [Link niet meer beschikbaar] dieren.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Saponine

Hoeveel mensen injecteren saponinen in hun bloedbaan :D
 
Lijkt me van niet.. de foto's van inboorlingen die volgens een paleo dieet leven kwamen op mij nooit echt "gezond" over. Kan hem aan mij liggen hoor... Ik denk persoonlijk dat je beter je gezond verstand kunt gebruiken en gezond kunt eten en gezond kunt leven om gezond te zijn (voorzover je geen pech hebt om domweg zomaar ziek te worden). Het doen alsof je een neanderthaler bent .. ik snap niet wat daar gezond aan zou kunnen zijn.

Oei.. aardappels zijn ongezond .. my ass :)

Natuurlijk een hele slechte manier om te beoordelen of een dergelijk idee gezond is aangezien zij niet dezelfde gezondheidszorg genieten als wij. Meestal zijn de adviezen betreffende gezond eten min of meer gelijk aan het benaderen van een paleo-dieet. Vind de theorie achter paleo dieet wel interessant en ook leuk om op die manier te eten, helaas erg duur en (mij te) veel regeltjes.
 
Lectine's zijn pas schadelijk als je een bepaalde bloedgroep hebt (kan zo snel even niet vinden welke bloedgroep dat is). Daarnaast worden lectines vernietigd tijdens het koken, en ik neem aan dat je aardappels niet rauw eet :) http://nl.wikipedia.org/wiki/Lectine -> ''voorkomen''.
Daarnaast ken ik niemand die ongezond geworden is van aardappelen, en 90% van de Nederlandse bevolking eet bijna dagelijks aardappelen. Ook zijn er geen onderzoeken die aantonen dat lectines uit aardappelen significant effect hebben op je gezondheid.

Wat betreft de saponin:

Wanneer saponinen worden geïnjecteerd in de bloedbaan zijn ze giftig. Ze lossen dan [Link niet meer beschikbaar] in de membraan van [Link niet meer beschikbaar] op, waardoor de rode bloedcel uit elkaar valt en de inhoud ervan (o.a. [Link niet meer beschikbaar]) oplost in de omringende vloeistof ([Link niet meer beschikbaar]). Dit proces verschilt aanzienlijk in de saponinehoudende planten onderling.
Saponinen zijn altijd toxisch voor [Link niet meer beschikbaar] dieren.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Saponine

Hoeveel mensen injecteren saponinen in hun bloedbaan :D

Hehe ja dit is wel zo, maar op wikipedia staat er niet expliciet dat het niks doet wanneer je het op eet he. Uiteraard is iets direct in de bloedbaan injecteren meteen een stuk giftiger.
Als je veel lectine binnenkrijgt wordt je minder gevoelig voor lectine en dus ook minder gevoelig voor insuline. Dit is niet een proces van een week maar van jaaaaaren. Het is dus logisch dat je niemand kent die direct ziek is geworden van aardappels eten.
De lectine in aardappels is grotendeels kapot te maken door het goed te koken, maar dan nog blijft er achter. Weleens waar een stuk minder dan bij graanproducten en peulvruchten, maar je blijft dus wel gifstoffen eten.

Tevens bemoeilijkt lectine ook de proteine synthese:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1162167/

Gaat weleens waar over de marretak, maar ik heb vaker van deze onderzoeken gelezen waarin lectine en protein synthesis inhibition ter sprake komt.

Niet dat je nu aardappels helemaal niet meer moet eten, maar met mate lijkt me niet verkeerd.

edit: Ik kan trouwens niks vinden over dat lectine alleen giftig zou zijn wanneer je een bepaalde bloedtype hebt. Kan je daar misschien iets over posten?
 
De hoeveelheden lectine uit dat onderzoek zijn ook niet heel relevant tov de hoeveelheid die gekookte aardappels bevatten. Maar goed, laten we het erop houden dat het in normale hoeveelheden geen kwaad kan :)
 
De hoeveelheden lectine uit dat onderzoek zijn ook niet heel relevant tov de hoeveelheid die gekookte aardappels bevatten. Maar goed, laten we het erop houden dat het in normale hoeveelheden geen kwaad kan :)

Ben ik met je eens idd!
Ik denk dat paleo en andere low carb dieten vooral leuk zijn doordat je minder snel dik wordt. Normaal werd ik altijd erg vet op 4500kcal. Helemaal als ik op testosteron kuur, maar ben nu bijna 7 kilo zwaarder en mijn vet% is gelijk of misschien wel ietsje minder geworden in 9 weken. Normaal was ik denk ik nog wel 3 a 5 kilo vet erbij aangekomen :P
 
Daarnaast ken ik niemand die ongezond geworden is van aardappelen, en 90% van de Nederlandse bevolking eet bijna dagelijks aardappelen. Ook zijn er geen onderzoeken die aantonen dat lectines uit aardappelen significant effect hebben op je gezondheid.

En zo slecht doen we het iet qua gezondheid vergeleken met landen waarin ze geen aardappels eten. (al blijft het lastig zoiets te zien, want we eten zoveel shit die veel erger voor je is)

Oh, ik las laatst van iemand die een poosje alleen maar aardappels gegeten had... niks geen problemen... toen hij een vlees-only oid dieet ging doen verging het hem heel slecht.... kan het helaas niet meer vinden. (niet dat een dieet dat maar uit 1 ding bestaat überhaupt slim is,maar dat vind ik ook van elk dieet dat bepaalde natuurlijke voedingsgroepen uitsluit)

De Ieren deden het ook een hel tijd niet slecht op voornamelijk aardappels en melk.

Oh, en als je aardappels evil vind is er altijd nog brood, rijst en pasta. Zo slecht zijn koolhydraten niet.
 
omdat ik mij veel fitter voel door paleo gericht te eten. thx voor de info
 
Laatst bewerkt:
En zo slecht doen we het iet qua gezondheid vergeleken met landen waarin ze geen aardappels eten. (al blijft het lastig zoiets te zien, want we eten zoveel shit die veel erger voor je is)

Oh, ik las laatst van iemand die een poosje alleen maar aardappels gegeten had... niks geen problemen... toen hij een vlees-only oid dieet ging doen verging het hem heel slecht.... kan het helaas niet meer vinden. (niet dat een dieet dat maar uit 1 ding bestaat überhaupt slim is,maar dat vind ik ook van elk dieet dat bepaalde natuurlijke voedingsgroepen uitsluit)

De Ieren deden het ook een hel tijd niet slecht op voornamelijk aardappels en melk.

Oh, en als je aardappels evil vind is er altijd nog brood, rijst en pasta. Zo slecht zijn koolhydraten niet.

Je hebt dat artikel niet gelezen begrijp ik hieruit. Brood, rijst en pasta zijn allen granen en zijn slechter voor je dan aardappels.

Ik zeg ook niet dat koolhydraten slecht zijn, alleen is een dieet hoger in vetten en lager in koolhydraten gezonder. Helemaal als die koolhydraten uit bronnen komen die al zo lang bestaan dat ons lichaam er helemaal op ingesteld is.

Ik begrijp trouwens niet helemaal wat je met het argument dat de Ieren het op aardappels en melk niet slecht deden bedoelt. Leefden deze mensen zo ontzettend lang? Kwam er statistisch minder suikerziekte en kanker voor?
 
Je hebt dat artikel niet gelezen begrijp ik hieruit. Brood, rijst en pasta zijn allen granen en zijn slechter voor je dan aardappels.

Ik zeg ook niet dat koolhydraten slecht zijn,

Oh ?

Wat bedoel je dan met "Brood, rijst en pasta zijn allen granen en zijn slechter voor je dan aardappels" ?

alleen is een dieet hoger in vetten en lager in koolhydraten gezonder. Helemaal als die koolhydraten uit bronnen komen die al zo lang bestaan dat ons lichaam er helemaal op ingesteld is.

Hoe lang moet een koolhydraat bestaan voordat ons lichaam er op ingesteld is ? Volgens mij zouden we al spontaan doodgaan als we ons ineens in de middeleeuwen zouden begeven. laat staan 10.000+ jaar terug. (of een week in Afrika)

Ik begrijp trouwens niet helemaal wat je met het argument dat de Ieren het op aardappels en melk niet slecht deden bedoelt. Leefden deze mensen zo ontzettend lang? Kwam er statistisch minder suikerziekte en kanker voor?

inderdaad.
 
Back
Naar boven