Fitness Seller

kun je alle groente's rauw eten?

Bezoekers in dit topic

hardcorebuilder

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
16 apr 2006
Berichten
11.389
Waardering
358
Ik wil meer groentes gaan eten, maar ik ben niet zo'n groente eter :o

tegenwoordig, prop ik veel groentes door de pers heen (komkommer, wortel bijv)
en drink ik het op...
(makkelijk en snel, en als het vies is --> neus dicht)

nou wil ik meer groentes erin proppen alleen vraag ik me af kun je alle groentes wel rauw eten? champignons enzo

en moet je kcal van rauwe groente erbij tellen?
 
Laatst bewerkt:
In principe kun je alles groentes -behalve bonen en peulvruchten*- rauw eten (maar wel even goed wassen). In de bulk hoef je naar mijn mening groene groentes niet mee te rekenen, het verteren ervan kost vaak al meer kcals dan het oplevert. En daarnaast ken ik niemand die dik is geworden van groente ;)

*In rauwe peulvruchten zoals bonen, linzen, erwten en kapucijners, maar ook in sperziebonen en snijbonen, zitten zogenaamde lectinen. Dit zijn stoffen die schadelijk kunnen zijn voor mensen die bonen rauw eten. Rauwe of onvoldoende verhitte peulvruchten en bonen kunnen de werking van de darmen ernstig ontregelen en bij langdurige consumptie de nieren beschadigen. De symptomen van een dergelijke lectinevergiftiging zijn braken, koorts en lichte diarree. Soms treedt ook een daling van de bloeddruk op.
 
Dacht dat je aubergines ook moest bakken/koken ... en zo zijn er nog wel enkele dingen hoor.
 
het verteren ervan kost vaak al meer kcals dan het oplevert.
heb dat wel eens eerder gelezen ja.
maar kan het me daarbij niet voorstellen.
een wortel bijv:
bevat 33 kcal en 7 gram suiker.

kan me dus niet voorstellen dat die ene wortel meer verbruikt dan die 33 kcal 7 gr suiker...
 
en spinazie?
 
rauwe prei is echt heerlijk!

ik knabbel elke dag 2 stronken prei naar binnen
 
Ik wil meer groentes gaan eten, maar ik ben niet zo'n groente eter :o

tegenwoordig, prop ik veel groentes door de pers heen (komkommer, wortel bijv)
en drink ik het op...
(makkelijk en snel, en als het vies is --> neus dicht)

nou wil ik meer groentes erin proppen alleen vraag ik me af kun je alle groentes wel rauw eten? champignons enzo

en moet je kcal van rauwe groente erbij tellen?
= geen groente ;)
 
Als je het door de pers heen gooit blijven de vezels toch achter in het filter ? Of "drink" je die mee op ?
 
Beter ff blenderen dan :thumbs:
 
eerst goed wassen hoor ;)
 
Back
Naar boven