Fitness Seller

Hoe kruid jij je kip?

Bezoekers in dit topic

patrickpanna

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
20 mei 2009
Berichten
38
Waardering
0
Lengte
1m71
Massa
81kg
Vetpercentage
12%
Hallo Kippenverslinders,

De titel zegt het al, welke kruiden(combinatie) gebruiken
jullie normaal om je kip te kruiden?

Ik gebruik meestal een combinatie van sambal badjak, paprikapoeder en knoflookpoeder.
 
Kip bakken, in m'n tupperware bak doen met wat sambal bij.
 
cajun kruiden en soms wat knoflook bij hnngg
 
Ik smeer kippen het liefst in met een mengsel van 1 eetlepel olijfolie, gerookte paprikapoeder, komijn en cajun.
Dan zijn vel lostrekken en er wat roomboter onder frommelen.
Dan de kip op een blik bier zetten en de hele vogel in de oven zetten.

3516574197_4b4365f5c9.jpg



Beste kip die je ooit zult eten. Ever.
 
Ik ben ook een kippenverslinder. Ma koopt ze altijd in zo'n braadzak. Van de markt. En dan zijn ze al gekruid. Dus je zou wel kunnen stellen, dat we ze helemaal niet kruiden.
 
Van boven naar beneden.
 
met kruiden
 
Ik gebruik altijd satékruiden.
 
Achterstevoren met sambal.
 
Re: Hoe kruid jij je kip?

Ik leg hem altijd plat op de snijplank, Ik strooi in een best vloeiende beweging de kruiden erover. Let hierbij wel op dat je het potje niet te schuin houd waardoor er teveel kruiden op komen. Vervolgens draai ik de kip om en herhaal ik dit proces.
 
kipkruiden

---------- Post toegevoegd 11 June 2013 om 16:52 ----------

Re: Hoe kruid jij je kip?

Ik leg hem altijd plat op de snijplank, Ik strooi in een best vloeiende beweging de kruiden erover. Let hierbij wel op dat je het potje niet te schuin houd waardoor er teveel kruiden op komen. Vervolgens draai ik de kip om en herhaal ik dit proces.

so ****ing funny! en origineel ook!
 
Kip, kerrie of paprika.
 
Ik gooi er meestal het volgende over: witte peper, zwarte peper, paprika poeder, chili poeder, knoflookpoeder, uienpoeder, nootmuskaat, kurkuma en dan nog wat olijfolie en dan de kipfilets langs een bord smeren en in laten trekken (expres geen zout!)
 
Niet net bakken tot het net gaar is en eten maar
 
knoflook + chili uit de molen, zo onder de grill
 
Ik gooi er meestal het volgende over: witte peper, zwarte peper, paprika poeder, chili poeder, knoflookpoeder, uienpoeder, nootmuskaat, kurkuma en dan nog wat olijfolie en dan de kipfilets langs een bord smeren en in laten trekken (expres geen zout!)

Dat begrijp ik niet helemaal.
 
Ik gooi de kruiden op de ene kant van de kipfilet, dan draai ik ze om en dan kruid ik de andere kant. Daarna een goeie scheut olijfolie eroverheen en dan prik ik met een vork in de kipfilets en smeer ik de kruiden en olie er helemaal in/ overheen door langs het bord te smeren.
 
Kerrie poeder, paprika poeder en knoflook poeder.
 
kipkruiden, knoflookpoeder en cayennepoeder. Echt te chill
 
Back
Naar boven