Ga Terug   DutchBodybuilding.com forum > Hoofdfora > Voeding

Antwoord

Topic opties
Oud do 25 dec 2003, 17:50   #41
Ripped Bodybuilder

Moen's Avatar

Aangemeld: jul 2003
Leeftijd: 26
Geslacht: M
Stats:
Re: Koolhydraten-arm bulken.  

Calorieen zijn dus niet gelijk om het korter te zeggen
On 1,500+ mg of test a week you would grow more than naturals by far doing nothing. Yes, absolutely nothing, and this is a scientific fact - on 600 mg a week it was a proven fact by Bhasin and his colleagues in 1996, on 1,500 mg of test a week you could probably place in a local natural show doing 30 pushups a day.
Moen is offline   Met citaat antwoorden
Oud do 25 dec 2003, 19:00   #42
Advanced Bodybuilder

Aangemeld: aug 2003
Leeftijd: 23
Stats:
Bekijk Galerij (1 foto's)

Citaat:
Origineel gepost door Moen
Het is dus wel theorie en dat heb ik in een andere post ook al eens proberen uit te leggen An !

Excessieve cals en hun kans om als lichaamsvet opgeslagen te worden : - vet : 98%
- kh : 73%
- Proteïne : 48%
En toen probeerde ik ook al uit te leggen dat op de lange termijn dit niet uit maakt.....

Bedenk maar waar die % op gebaseert zijn...
Wat gebeurt er wanneer met welk macronutrient....
Dan kom je vanzelf bij hetzelfde uiteinde....

Laatst aangepast door An_G : do 25 dec 2003 om 19:13
An_G is offline   Met citaat antwoorden
Oud do 25 dec 2003, 19:26   #43
Ripped Bodybuilder

Moen's Avatar

Stats:

Juist op lange termijn maakt dit uit, op korte uiteraard niet
On 1,500+ mg of test a week you would grow more than naturals by far doing nothing. Yes, absolutely nothing, and this is a scientific fact - on 600 mg a week it was a proven fact by Bhasin and his colleagues in 1996, on 1,500 mg of test a week you could probably place in a local natural show doing 30 pushups a day.
Oud do 25 dec 2003, 19:27   #44
Advanced Bodybuilder

Stats:

Citaat:
Origineel gepost door Moen
Juist op lange termijn maakt dit uit, op korte uiteraard niet
leg maar uit...
Oud do 25 dec 2003, 20:42   #45
Freaky Bodybuilder

Esperantisto's Avatar

Aangemeld: okt 2002
Leeftijd: 46
Geslacht: V
Stats:

Dat is wel waar, maar als je je tot alleen vet beperkt en er GEEN KH bij eet, dan ga jij ECHT niet heel veel vet eten. Dat is te verzadigend.
Meng je KH met vet, dan is dat zo gruwelijk lekker, dat je heel snel te veel kcal eet.
En KH alleen zijn ook weer zo makkelijk naar binnen te werken, zeker als je limonade drinkt, dat je ondanks dat het wat minder snel tot vetaanzetting leidt, je er dan toch nog sneller vet van wordt, als je begrijpt wat ik bedoel. Althans, de snelle KH. Beperk je je tot KH met een lage GI (of II of GL maakt op zich niet zo veel uit, is bijna gelijke verhouding), dan gaat dat niet op!
EN NEE GEWOON BROOD IS GEEN TRAGE KH! IS GEEN COMPLEXE KH, DAT GELDT BIJV WEL VOOR ROGGEBROOD!!!!! Ik schreeuw nu maar even, voor wie het niet volgt.. weet ff niet de waarde voor havermout, maar wil Dandyman niet op mijn dak hebben.

En An_G, je hebt die verhalen over testosteron en vet niet gelezen, druk maar eens op de zoekknop en voer "testosteron vet" in (of eventueel testosteron PUFA) .. zit bij broerlief met giga-trage verbinding..

Dan snap je die opmerking. Te veel PUFA/MUFA (meer/enkelvoudig verz vetzuur) en je testosteron spiegel DAALT. Voor een optimale testosteronspiegel EN LET OP, IK ZEG DUS NIET EEN OPTIMALE GEZONDHEID!!!!!! is een verhouding van SFA : P/MUFA van 2:1 optimaal (verz. versus onverz.)
Voor een optimale gezondheid is dat 1:1 .
Als je uitgaat van een optimum van 30% vet (of iets meer bijv 33 of 40% zelfs) zoals Torsten aangeeft, dan is dus 20% van je kcal-inname verzadigd vet en 10% onverzadigd.
Voor optimale gezondheid is dat 15%-15% (uitgaande van 30% vetinname).

Snappie?

Espi

PS: zie dus ook www.ergogenics.com en zoek dan maar eens op vetdieet (dacht ik)
Esperantisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud do 25 dec 2003, 21:11   #46
Ripped Bodybuilder

Anoniem's Avatar

Stats:
Bekijk Galerij (4 foto's)

Ik snap 1 ding dus niet echt.

In princiepe is het afhankelijk van je calorieïname of je afvalt of aankomt. Als je aan het bulken bent en je bent verzadigd kwa eiwitten (je krijgt genoeg eiwitten binnen voor maximale supercompensatie) hoe kan de KH of vetiname nou de de hoeveelheid vet bepalen? Als je 500 kcal boven je dagelijkse verbranding zit dan kom je toch gewoon aan? Kcal is Kcal of die nou van KH komt of van vet. Het wordt toch gewoon opgeslagen of zie ik dat fout?

Ik denk dat An_g het wel zal begrijpen wat ik bedoel maar ik zal het later proberen duidelijker te maken... Moet weer "gezellig" gaan doen... kerst...
Anoniem is offline   Met citaat antwoorden
Oud do 25 dec 2003, 21:15   #47
Freaky Bodybuilder

Esperantisto's Avatar

Stats:

Er stond toch net

- vet : 98%

Eiwit opnemen kost zelfs energie..

Er zijn zelfs negatieve voedingsmiddelen, zoals bepaalde groenten, die kosten meer energie om te verbranden dan dat ze leveren. Dat geldt bijv. voor bleekselderij of komkommer.

Snap je? Dus die 500kcal extra is niet hetzelfde.
want er gaat dan wel 500kcal extra in, maar netto houd je minder over.
net zo goed als je minder over houdt als je meer cardio doet...

espi
Oud do 25 dec 2003, 21:44   #48
Ripped Bodybuilder

Moen's Avatar

Stats:

Citaat:
Origineel gepost door Hee Kay

In princiepe is het afhankelijk van je calorieïname of je afvalt of aankomt. Als je aan het bulken bent en je bent verzadigd kwa eiwitten (je krijgt genoeg eiwitten binnen voor maximale supercompensatie) hoe kan de KH of vetiname nou de de hoeveelheid vet bepalen? Als je 500 kcal boven je dagelijkse verbranding zit dan kom je toch gewoon aan? Kcal is Kcal of die nou van KH komt of van vet. Het wordt toch gewoon opgeslagen of zie ik dat fout?

Ik denk dat An_g het wel zal begrijpen wat ik bedoel maar ik zal het later proberen duidelijker te maken... Moet weer "gezellig" gaan doen... kerst...
Tuurlijk ga je bij erover sowieso aankomen en bij eronder afvallen.
Maar als calorieen calorieen zouden zijn gaan we vanaf nu toch allemaal 3x per dag naar Mcdonald's om te bulken en moeten we al die moeite niet meer doen om te koken en vieze tonijn te eten
Oud do 25 dec 2003, 21:46   #49
Ripped Bodybuilder

Moen's Avatar

Stats:

Die procenten zijn enkel maar de kans die het heeft om opgeslagen te worden als lichaamsvet, zegt niet of je nu vet gaat worden of niet, dat bepaal jij zelf
Oud do 25 dec 2003, 22:24   #50
Advanced Bodybuilder

Stats:

Citaat:
Origineel gepost door Hee Kay

Prc

Citaat:
Origineel gepost door espi
Er stond toch net

- vet : 98%

Eiwit opnemen kost zelfs energie..

Er zijn zelfs negatieve voedingsmiddelen, zoals bepaalde groenten, die kosten meer energie om te verbranden dan dat ze leveren. Dat geldt bijv. voor bleekselderij of komkommer.

Snap je? Dus die 500kcal extra is niet hetzelfde.
want er gaat dan wel 500kcal extra in, maar netto houd je minder over.
net zo goed als je minder over houdt als je meer cardio doet...

espi
Een 500kcal overschot is een 500kcal overschot...
500kcal EXTRA hoeft geen 500kcal overschot te zijn nee....
Jij zegt dat wanneer er 500kcal extra in gaan er dan netto minder over van kan blijven, maarjah dan heb je dus ook een kleiner kcal overschot! snap je?

Het overschot is wat er UITEINDELIJK overblijft en dus opgeslagen zal worden...

Citaat:
Origineel gepost door espi
Dat is wel waar, maar als je je tot alleen vet beperkt en er GEEN KH bij eet, dan ga jij ECHT niet heel veel vet eten. Dat is te verzadigend.
Meng je KH met vet, dan is dat zo gruwelijk lekker, dat je heel snel te veel kcal eet.
En KH alleen zijn ook weer zo makkelijk naar binnen te werken, zeker als je limonade drinkt, dat je ondanks dat het wat minder snel tot vetaanzetting leidt, je er dan toch nog sneller vet van wordt, als je begrijpt wat ik bedoel. Althans, de snelle KH. Beperk je je tot KH met een lage GI (of II of GL maakt op zich niet zo veel uit, is bijna gelijke verhouding), dan gaat dat niet op!
EN NEE GEWOON BROOD IS GEEN TRAGE KH! IS GEEN COMPLEXE KH, DAT GELDT BIJV WEL VOOR ROGGEBROOD!!!!! Ik schreeuw nu maar even, voor wie het niet volgt.. weet ff niet de waarde voor havermout, maar wil Dandyman niet op mijn dak hebben.
Jah, in het geval van een 'normaal' persoon die niet op zn kcal let...
Iemand die van te voren zegt; ik ga tot de 4000kcal en absoluut niet verder maakt de keuze van macronutrienten veel minder uit....
Dan bij iemand die eet totdat hij zich verzadigd voelt...

Jij zegt hier toch eigenlijk rpc hetzelfde als ik alleen dan op een wat ingewikkeldere beetje tegensprekende manier?

Meer eten = meer kcal = groter kcal overschot

Hoe je het draait of keert, het blijft neerkomen op de kcal.......

@moen
spreek jij jezelf niet tegen?

Citaat:
Origineel gepost door moen
Tuurlijk ga je bij erover sowieso aankomen en bij eronder afvallen.
Maar als calorieen calorieen zouden zijn gaan we vanaf nu toch allemaal 3x per dag naar Mcdonald's om te bulken en moeten we al die moeite niet meer doen om te koken en vieze tonijn te eten
en daarna:

Citaat:
Die procenten zijn enkel maar de kans die het heeft om opgeslagen te worden als lichaamsvet, zegt niet of je nu vet gaat worden of niet, dat bepaal jij zelf
?

Maar dus, kcal zijn kcal, het is niet anders.....

Wat jij volgens mij ook bedoelt in je laatste quote =
de procenten zijn enkel de kans die het heeft om opgeslagen te worden in de vetcellen en dmv het kcal overschot/tekort bepaal je of het daar blijft...

Hier ook weer: een kcal overschot (jah een overschot, wat dus UITEINDELIJK niet gebruikt wordt) van 500kcal is en blijft een kcal overschot van 500kcal en op de lange termijn maakt het absoluut niet uit waar deze uit bestaan zoals Hee Kay al zei...

Laatst aangepast door An_G : do 25 dec 2003 om 22:35
Oud do 25 dec 2003, 22:56   #51
Freaky Bodybuilder

Esperantisto's Avatar

Stats:

Dat is leuk en aardig An_G, maar hoeveel mensen eten volgens een schema? Bijna niemand.
4000 kcal aan KH of aan KH en vet eet je veel gemakkelijker op dan 4000kcal aan vet of eiwit.

En over dat overschot.. ik neem aan dat je gemakshalve een slag er naar slaat van: ik heb x kcal nodig om op gewicht te blijven en dan ga ik x plus 500 (of 10%) erbij eten om spieren aan te zetten.
Dan is de verhouding van KEV zeer belangrijk wegens de efficiëntere verbranding van de macronutriënten en dat is ook weer afhankelijk van of er vezels in zitten en uiteraard ook heel erg van de GI /II als er KH in zit.
En van de verhouding verz/onverz vet en cholesterol.. alles hangt met alles samen, anders hingen we hier geen verhaal op over: zou ik miss niet beter KH-arm kunnen gaan bulken? Daar is een reden voor en de reden is dat er misschien wel zoiets bestaat als een optimale verhouding.
En ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat die verhouding zeer persoonlijk is. Niet alleen afhangt van iemands activiteiten maar ook van hoe die persoon fysiek en ja zelfs emotioneel in elkaar zit.

Espi
Oud do 25 dec 2003, 22:58   #52
Prof Bodybuilder
Prof Bodybuilder

Leeftijd: 40
Stats:

Citaat:
Origineel gepost door dinand
Ik zat er aan te denken om nu eens wat minder koolhydraten te eten en wat meer calorieen uit vet. Om een aantal redenen.
Koolhydraten krijg je een dikke pens van, dikke maag onder andere door het vocht dat ze aantrekken. (correct?)
Van vet hoef je simpelweg minder te eten! 9kcal:4kcal, scheelt behoorlijk
Zat ff te puzzelen met mn dieetje en ongeveer zoiets:

Is er al iemand die ervaring heeft met zo een dieet?
NIET CORRECT!
Eiwitten, koolhydraten of vetten te veel eten, het geeft je allemaal een dikke pens!
Calorien te veel zijn calorien te veel!
Bulken zonder carbs sucks!
Ten eerste manipuleer je niet genoeg het hormoon insuline.
En ten tweede is het een stap meer wanneer je lichaam eiwit of vet moet omzetten in koolhydraten omdat je er te weinig eet. Dus tijdverspilling.
Oud do 25 dec 2003, 22:59   #53
Ripped Bodybuilder

Moen's Avatar

Stats:

Citaat:
Origineel gepost door An_G
Prc

Een 500kcal overschot is een 500kcal overschot...
500kcal EXTRA hoeft geen 500kcal overschot te zijn nee....
Jij zegt dat wanneer er 500kcal extra in gaan er dan netto minder over van kan blijven, maarjah dan heb je dus ook een kleiner kcal overschot! snap je?

Het overschot is wat er UITEINDELIJK overblijft en dus opgeslagen zal worden...

Jah, in het geval van een 'normaal' persoon die niet op zn kcal let...
Iemand die van te voren zegt; ik ga tot de 4000kcal en absoluut niet verder maakt de keuze van macronutrienten veel minder uit....
Dan bij iemand die eet totdat hij zich verzadigd voelt...

Jij zegt hier toch eigenlijk rpc hetzelfde als ik alleen dan op een wat ingewikkeldere beetje tegensprekende manier?

Meer eten = meer kcal = groter kcal overschot

Hoe je het draait of keert, het blijft neerkomen op de kcal.......

@moen
spreek jij jezelf niet tegen?

en daarna:

?

Maar dus, kcal zijn kcal, het is niet anders.....

Wat jij volgens mij ook bedoelt in je laatste quote =
de procenten zijn enkel de kans die het heeft om opgeslagen te worden in de vetcellen en dmv het kcal overschot/tekort bepaal je of het daar blijft...

Hier ook weer: een kcal overschot (jah een overschot, wat dus UITEINDELIJK niet gebruikt wordt) van 500kcal is en blijft een kcal overschot van 500kcal en op de lange termijn maakt het absoluut niet uit waar deze uit bestaan zoals Hee Kay al zei...
Ik 'bedoel' dat niet alleen ik zeg dat toch ook letterlijk ?
En als het ene 98% kans heeft om vet bij aan je lichaam te zetten en het ander maar 48 maakt dat toch heus wel wat uit (hoewel niemand of bijna niemand erop gaat letten maargoed)
Oud do 25 dec 2003, 23:04   #54
Ripped Bodybuilder

Moen's Avatar

Stats:

Nu maak jij het weer enorm ingewikkeld he An
Die percenten zijn natuurlijk enkel van toepassing bij een calorie-overschot, bij een calorietekort maakt het geen zak uit natuurlijk
Oud do 25 dec 2003, 23:10   #55
Advanced Bodybuilder

Stats:

Citaat:
Origineel gepost door Esperantisto
Dat is leuk en aardig An_G, maar hoeveel mensen eten volgens een schema? Bijna niemand.
4000 kcal aan KH of aan KH en vet eet je veel gemakkelijker op dan 4000kcal aan vet of eiwit.

En over dat overschot.. ik neem aan dat je gemakshalve een slag er naar slaat van: ik heb x kcal nodig om op gewicht te blijven en dan ga ik x plus 500 (of 10%) erbij eten om spieren aan te zetten.
Dan is de verhouding van KEV zeer belangrijk wegens de efficiëntere verbranding van de macronutriënten en dat is ook weer afhankelijk van of er vezels in zitten en uiteraard ook heel erg van de GI /II als er KH in zit.
En van de verhouding verz/onverz vet en cholesterol.. alles hangt met alles samen, anders hingen we hier geen verhaal op over: zou ik miss niet beter KH-arm kunnen gaan bulken? Daar is een reden voor en de reden is dat er misschien wel zoiets bestaat als een optimale verhouding.
En ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat die verhouding zeer persoonlijk is. Niet alleen afhangt van iemands activiteiten maar ook van hoe die persoon fysiek en ja zelfs emotioneel in elkaar zit.

Espi
Jah maar daar ging het mij niet om.... mij ging het erom dat een kcal overschot van 500kcal een kcal overschot van 500kcal is en dat het geen hond uitmaakt waar de kcal dan uit bestaan zoals SQUAT ook zegt:

(verder wel helemaal met je eens hoor, maar dat was mijn punt niet)

Citaat:
Origineel gepost door SQUAT
NIET CORRECT!
Eiwitten, koolhydraten of vetten te veel eten, het geeft je allemaal een dikke pens!
Calorien te veel zijn calorien te veel!
Bulken zonder carbs sucks!
Ten eerste manipuleer je niet genoeg het hormoon insuline.
En ten tweede is het een stap meer wanneer je lichaam eiwit of vet moet omzetten in koolhydraten omdat je er te weinig eet. Dus tijdverspilling.
Kcal zijn kcal...!
Maar SQUAT, volgens mij bedoelde Dinand niet met een dikke pens een vette pens maar gewoon echt een dikke pens die ontstaat door het vocht dat de kh met zich mee brengen?

Citaat:
Ik 'bedoel' dat niet alleen ik zeg dat toch ook letterlijk ?
En als het ene 98% kans heeft om vet bij aan je lichaam te zetten en het ander maar 48 maakt dat toch heus wel wat uit (hoewel niemand of bijna niemand erop gaat letten maargoed)
Nee maakt op de lange termijn nog steeds niet uit..
Bedenk maar waarop die % gebaseert zijn....

Citaat:
Nu maak jij het weer enorm ingewikkeld he An
Die percenten zijn natuurlijk enkel van toepassing bij een calorie-overschot, bij een calorietekort maakt het geen zak uit natuurlijk
Ik maak het niet ingewikkeld, ik wil alleen maar mijn EI kwijt...
Kcal zijn Kcal, onder of boven onderhoudsniveau, in absolute waardes blijven ze gelijk en zullen ze opgeslagen worden...... thats it....

Laatst aangepast door An_G : do 25 dec 2003 om 23:13
Oud do 25 dec 2003, 23:31   #56
Massive Warrior

wazzup's Avatar

Aangemeld: mei 2003
Leeftijd: 44
Stats:

Kans ? Het is toch geen kansberekening... ?
wazzup is offline   Met citaat antwoorden
Oud vr 26 dec 2003, 10:37   #57
Prof Bodybuilder
Prof Bodybuilder

Leeftijd: 40
Stats:

[QUOTE=An_G]Jah maar daar ging het mij niet om.... mij ging het erom dat een kcal overschot van 500kcal een kcal overschot van 500kcal is en dat het geen hond uitmaakt waar de kcal dan uit bestaan zoals SQUAT ook zegt:

(verder wel helemaal met je eens hoor, maar dat was mijn punt niet)

Kcal zijn kcal...!
Maar SQUAT, volgens mij bedoelde Dinand niet met een dikke pens een vette pens maar gewoon echt een dikke pens die ontstaat door het vocht dat de kh met zich mee brengen?

Op dit antwoord was ik aan het wachten! Ik weet dat hij die dikke buik bedoelt.
Maar het een is het gevolg van het ander.
Waarschijnlijk ligt de oorzaak in een verkeerde koolhydraatkeuze > gisting en water in de maag.
Te veel wordt er volgens mij benadrukt koolhydraten te eten die insuline stabiel houden. Volgens mij moet je het eerder manipuleren.
Die snelle koolhydraten zijn heus wel belangrijk, en geven minder het probleem van water. Natuurlijk moet dit goed uitgerekend en gebalanceerd worden.
Oud vr 26 dec 2003, 12:55   #58
Freaky Bodybuilder

Esperantisto's Avatar

Stats:

Heb nu uitgebreid ervaring met het KH-gevoel daar ik al bijna een heel jaar KH-refeeds heb in het weekend.
Snelle KH zorgen voor enorme bloedsuikerschommelingen na een par uur en ik voel me dan afwisselend enorm suf en dan weer opgewekt. Gemiddeld 2 uur extra slaap nodig dan.
Ze geven wel geen opgeblazen gevoel.

Trage KH zoals rijst en roggebrood gaan nog wel, zolang de hoeveelheid niet te groot is.

Maar ga ik dingen eten die 'opgesloten' zitten, zoals patat, bonen en mueslirepen, dan worden die pas in de darmen aangepakt en ik voel me dan een halve dag later als een zwangere koe,die een mega-methaanfabriek met zich meedraagt.
Gelukkkig blijkt het met bijv. aardappelpuree en bonensoep enorm mee te vallen, dus de 'verpakking' maakt heel veel uit.
Alleen: mueslirepen komen er bij mij NIET meer in! Vreselijk jammer dat ik uitgerekend met PBP me volgestopt heb met mueslirepen, wat als gevolg had dat ik niets meer binnen kon krijgen en mede door de kniepijn (die ik met ibuprofen nog enigszins onder controle kon houden) heb moeten opgeven.

Volgende keer (in 2007) dus alleen snelle KH in poedervorm!

Espi
Oud vr 26 dec 2003, 14:05   #59
Ripped Bodybuilder

Anoniem's Avatar

Stats:
Bekijk Galerij (4 foto's)

Citaat:
Nee maakt op de lange termijn nog steeds niet uit..
Bedenk maar waarop die % gebaseert zijn....
Ik neem aan bij vet 98% als vet en 2% als hormonen etc?
Bij KH 73% als vet en de rest als spierglycogeen of iets dergelijks?
Bij eiwit 48% als vet en de rest als spier en andere belangrijke weefsels?

An_G, raad jij "The Ketogenic Diet" aan? Ik wil wat meer informatie over hoe het menselijke lichaam omgaat met zijn bouw- en brandstoffen.

Moen, heb jij de bron nog waar jij die percentages vandaan hebt gehaald?
Anoniem is offline   Met citaat antwoorden
Oud vr 26 dec 2003, 14:33   #60
Freaky Bodybuilder

Esperantisto's Avatar

Stats:

Heej, ik heb An_G dat boek aangepraat, maar denk dat zijn eerder sig boekdelen sprak: zo ontzettend veel info dat het nuttig is om het 2x te lezen, omdat je gaandeweg dingen begrijpt, die je eerst niet begreep en een tweede maal beter inzinken.

Moet het zelf nog een keer lezen.. het is wel erg taaie kost en Lyle vond het het een gruwel om te schrijven: 6000 refs staan er in.. allemaal nauwkeurig gelezen ook nog.

Nog meer van Lyle lezen? Bestel alles via www.bodyrecomposition.com en veel andere dingen zijn via een site als volleybalweb.de (even nachecken!) te vinden (heb er laatst over gepost).

Espi
Antwoord

Bookmark topic

Topic opties

Postregels