MuscleMeat

klaar met cutten - hoe behoud je redelijk laag vet%?

Bezoekers in dit topic

romano1986

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid sinds
20 apr 2006
Berichten
1.297
Waardering
5
ik ben nu klaar met cutten na 7 weken want heb mijn doel van 8% al lang behaalt (ging sneller dan ik dacht).
maar nu wil ik tog wel rond de 10 % zeker blijven, niet hoger in ieder geval.
heeft iemand tips voor mij om dit te bereiken?
ik ben van plan om 500 kcal boven mijn onderhoud te gaan zitten dus dat is 3000 voor mij.
E/K/V wordt dan 20/70/10
2 keer per week cardio
4 keer per week KT
ik eet 8 keer per dag en na de "hoofd-maaltijd" dus zeg na 6 uur geen koolhydraten meer.
ik hoop dat dit werkt maar als iemand tips/advies of commentaar heeft hoor ik dit natuurlijk graag:)

grtz romano
 
Laatst bewerkt:
belangrijkste is dat je schoon blijft eten continue
 
ik eet normaal altijd schoon, alleen op zaterdag aaf eet ik dan meetsal wel een pizza ofzo verder alles schoon.
of helemaal nix van die troep eten?
 
Natuurlijk wel man, gewoon in het weekend wat lekkers nemen, zolang je maar oplet. Moet wel leuk blijven he :D
 
Gefeliciteerd met het behalen van je doel, erg netjes! Verder lijkt me dat je gewoon zo moet doorgaan als hierboven wordt gezegd!
 
stel je eet 6 x per dag, 7 dagen per week, is 42 maaltijden, 1 daarvan is junk....lekker boeiend ;)
 
Het lijkt me trouwens dat als jij zo snel je doel behaald, dat je meet 'ecto-genen' hebt en dus niet direct zo heeeeeel strikt moet zijn met junk-maaltijden! Ik zou trouwens wel voor 30-50-20 blijven gaan
 
Ik zou gewoon zo net rond je onderhoudsniveau blijven hangen. Clean eten (op bier na) en zou wel wat hoger in je eiwitten en vetten gaan dan 20 10. Verder lekker met je sixpack op het strand en bier zuipen.
 
romano1986 zei:
ik ben nu klaar met cutten na 7 weken want heb mijn doel van 8% al lang behaalt (ging sneller dan ik dacht).
maar nu wil ik tog wel rond de 10 % zeker blijven, niet hoger in ieder geval.
heeft iemand tips voor mij om dit te bereiken?
ik ben van plan om 500 kcal boven mijn onderhoud te gaan zitten dus dat is 3000 voor mij.
E/K/V wordt dan 20/70/10
2 keer per week cardio
4 keer per week KT
ik eet 8 keer per dag en na de "hoofd-maaltijd" dus zeg na 6 uur geen koolhydraten meer.
ik hoop dat dit werkt maar als iemand tips/advies of commentaar heeft hoor ik dit natuurlijk graag:)

grtz romano

Goed bezig kerel! Erg mooi resultaat en een nobel streven (niet geheel toevallig ook mijn streven :D) Ik denk dat je met je "plan van aanpak" (schoon eten, cardio erin houden etc) wel in de goede richting zit. Als je % naar jouw mening tóch te veel zou stijgen, gewoon iets bijstellen. Junkmaaltijd moet kunnen.....al ben ik zelf zo'n freak die het tóch zoveel mogelijk probeert te vermijden!
 
SiRoj zei:
Het lijkt me trouwens dat als jij zo snel je doel behaald, dat je meet 'ecto-genen' hebt en dus niet direct zo heeeeeel strikt moet zijn met junk-maaltijden! Ik zou trouwens wel voor 30-50-20 blijven gaan

ik dacht dat je voeding altijd 70% uit koolhydraten moest bestaan?
maar met 30-50-20 kun je dus ook massa opbouwen?

SiRoj zei:
Gefeliciteerd met het behalen van je doel, erg netjes! Verder lijkt me dat je gewoon zo moet doorgaan als hierboven wordt gezegd!

bedankt kerel :D
 
romano1986 zei:
ik dacht dat je voeding altijd 70% uit koolhydraten moest bestaan?
maar met 30-50-20 kun je dus ook massa opbouwen?

bedankt kerel :D
Met 70% kh blijft er wel heel weinig ruimte over voor vetten en proteine... :) 30-50-20 is een vrij gangbare verdeling voor onderhoud + groei, om te cutten verschuift de verhouding kh/prot meestal (is persoonlijk, er zijn er zat die dezelfde verhouding aanhouden maaroverall zakken in kcal)

Gr. D.
 
hoeveel moet je boven je onderhoud zitten om tog te groeien ma geen vet aan te zetten op trainings dagen en rustdagen? of moet je dat gwn voor je zelf uitproberen?
thx voor de tips trouwens:D

grtz romano
 
romano1986 zei:
hoeveel moet je boven je onderhoud zitten om tog te groeien ma geen vet aan te zetten op trainings dagen en rustdagen? of moet je dat gwn voor je zelf uitproberen?
thx voor de tips trouwens:D

grtz romano

Je kunt nooit precies inschatten hoeveel je nodig hebt om te groeien en daarom zit je er altijd iets boven (behalve in de cut natuurlijk). Vet zul je dus altijd aanzetten, maar als je het allemaal niet te gek maakt en zo schoon eet als jij aangeeft zal dat zo snel niet gaan. Je zit nu op 8%. Misschien zit je over een maand of 2 a 3 op 10%. Dan gooi je toch weer even een cut van 2 a 3 weken ertegenaan om vervolgens weer 2 a 3 maanden er vol voor te gaan.
 
Back
Naar boven