XXL Nutrition

-kauwgom geeft honger? en -vlees in de ochtend?

  • Topic starter An_G
  • Startdatum
  • Reacties 11
  • Weergaven 9K
  • Volgers 0

Bezoekers in dit topic

An_G

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
22 aug 2003
Berichten
948
Waardering
1
1-
Krijg je door kauwgom kauwen nou meer honger of stilt het juist de honger?
want je kauwt dan wel, maar er komt niets in de maag terwijl die zich er wel op gaat voorbereiden....

2-
Ik kreeg laatst te horen dat je de dag niet moet beginnen met vlees, iig geen vlees eten op lege maag maar waarom kon diegene mij niet vertellen?
 
An_G zei:
1-
Krijg je door kauwgom kauwen nou meer honger of stilt het juist de honger?
want je kauwt dan wel, maar er komt niets in de maag terwijl die zich er wel op gaat voorbereiden....

2-
Ik kreeg laatst te horen dat je de dag niet moet beginnen met vlees, iig geen vlees eten op lege maag maar waarom kon diegene mij niet vertellen?

jah van kauwgom krijg ik iig honger van...ik eet echt kauwgom bij het leven...1pakje per dag ofzow...en ik sterf echt van de honger als ik wel eens mijn brood ben vergeten...en als ik dan kauwgom heb gegeten is dat alleen maar nóg erger
 
pascalletjuhh zei:
en als ik dan kauwgom heb gegeten is dat alleen maar nóg erger

Ik heb juist het tegenovergestelde
 
en iemand die een van deze 2 verschijnselen wetenschappelijk kan verantwoorden :D ?
 
Geen idee, miss dat bij de een het kauwen een illusie van eten geeft en de honger stilt, terwijl bij de ander de vrijgekomen speeksel juist voor extra trek zorgt.
De ochtend is het moment van de dag dat je spijsvertering op gang komt, dan ben je goed af met wat sneller verteerbaar voedsel,z oals kwark of yoghurt en/of weipoeder voor de snelle eiwitten en dan samen eten met fruit voor de gezonde KH (niet die gore en plakkerige en nutteloze havermout dus!!!!).
Vlees eten is iets dat beter past bij de avond. Desondanks, het kan wel.. heb heel lang eitjes met zalm gegeten en kon daar uitstekend de honger mee stillen tot in de middag... beter dan nogmaals eh.. die nutteloze havermout ;).

Espi
 
Dan toch wel vreemd dat dit per mens verschillend is...
ik zou eerder zeggen dat je er juist honger van krijgt omdat je maag zich op voeding gaat voorbereiden wat niet komt..
maar hoeso zou dit samen met het extra vrijkomende speeksel voor extra trek moeten zorgen dan?

want ik zelf ervaar ook dat het mijn honger stilt :dunno:
 
1) De aspartaam die in veel kauwgom zit schijnt het hongergevoel te versterken... maar dit is maar voor een klein gedeelte een verklaring (er zit erg weinig aspartaam in kauwgom).

Ik kan me voorstellen dat de zoete smaak (in combinatie met het speeksel en het malen van je kaken) ervoor zorgt dat het lichaam wat insuline gaat maken om het aankomende voedsel op te nemen... dat is dus zeker iets wat aan het hongergevoel zou kunnen bijdragen...

2) Ik heb eens steak & eggs als ontbijt gehad in Nevada... (ok, toen waren we al een uur of 2 onderweg), maar het viel prima. Ook een Engels ontbijt bevalt me goed. (eggs & sausages)
 
ik houd er ook wel van, maar thuis eet ik toch nooit vlees sochtends
 
Esperantisto zei:
Geen idee, miss dat bij de een het kauwen een illusie van eten geeft en de honger stilt, terwijl bij de ander de vrijgekomen speeksel juist voor extra trek zorgt.
De ochtend is het moment van de dag dat je spijsvertering op gang komt, dan ben je goed af met wat sneller verteerbaar voedsel,z oals kwark of yoghurt en/of weipoeder voor de snelle eiwitten en dan samen eten met fruit voor de gezonde KH (niet die gore en plakkerige en nutteloze havermout dus!!!!).
Vlees eten is iets dat beter past bij de avond. Desondanks, het kan wel.. heb heel lang eitjes met zalm gegeten en kon daar uitstekend de honger mee stillen tot in de middag... beter dan nogmaals eh.. die nutteloze havermout ;).

Espi

Ik eet altijd havermout als ik opsta is dat slecht dan?? :(
 
tokkel zei:
Ik eet altijd havermout als ik opsta is dat slecht dan?? :(
Haha dat vraag je volgens moi net aan de verkeerde ;)
 
An_G zei:
Haha dat vraag je volgens moi net aan de verkeerde ;)

Dat is toch handig meningsverschillen ;)
juist fijn dat je kan kiezen :eyebrow:
 
An_G zei:
1-
Krijg je door kauwgom kauwen nou meer honger of stilt het juist de honger?
want je kauwt dan wel, maar er komt niets in de maag terwijl die zich er wel op gaat voorbereiden....

2-
Ik kreeg laatst te horen dat je de dag niet moet beginnen met vlees, iig geen vlees eten op lege maag maar waarom kon diegene mij niet vertellen?
1. Het versterkt het hongergevoel, en dat blijft aanhouden/versterken als je geen energie tot je neem tijdens het kauwen.
Kauwen zet het eerste proces in gang van de spijsvertering: het aanmaken van speeksel en het stimuleren van de aanmaak van maagsappen. Dit geeft een signaal aan de hersenen wat de eetlust doet toenemen (hongergevoel). Je had het dus juist.

Het is wel zo, dat langzaam kauwen van voedsel de eetlust verminderd omdat de hersenen na 15 minuten het signaal doorgeven om de eetlust te verminderen. (Sneller eten laat je dus toe meer te eten, trager eten zal je minder doen eten)

2. Zal gewoon zijn omdat vlees +- 2.5 tot 3 uur nodig heeft om de maag volledig te verlaten en je wil sochtends toch snel energie (metabolisme sneller in werking) hebben om te kunnen werken oid. Dus beter dat je iets met carbs eet en wat zuivel. Maar vlees kan natuurlijk wel, alleen zou ik dan als bber eerst iets als een shake of snellere bron kiezen.

@ tokkel: havermout is zeer gezond en zeker nuttig imo.
 
Back
Naar boven