Fitness Seller

jerky-house.com -> Goede ervaringen?

Bezoekers in dit topic

Bedankt. Iemand heeft daar besteld en alles is blijkbaar goed aangekomen.

Yep, bestelling is goed aangekomen, zodra het geld binnen was bij hun heb ik een track and trace gekregen en een dag erna was het thuis
 
Yep, bestelling is goed aangekomen, zodra het geld binnen was bij hun heb ik een track and trace gekregen en een dag erna was het thuis

En goed te eten ook?
 
Yep, bestelling is goed aangekomen, zodra het geld binnen was bij hun heb ik een track and trace gekregen en een dag erna was het thuis

Goed om te horen, ga morgen ook even bestellen! Ben ook wel eens benieuwd hoe gedroogde vis smaakt, bijna 82 gram eiwitten / 100 gram :s
 
En goed te eten ook?

De Indiana en Jack link's beef jerky en steak bites zijn erg lekker, de terkey-jerkey van Conower jerky ook maar hun beef jerky is dan weer iets minder lekker, de Wild west jerkey heb ik nog niet geprobeerd

Heb ook chicken bites geprobeerd en die vind ik maar zo-zo

In Leopoldsburg schijnt er trouwens een slager te zijn die bekent staat voor zijn uitstekende biltong

---------- Post toegevoegd Sat 23 Mar 2013 om 21:00 ----------

Goed om te horen, ga morgen ook even bestellen! Ben ook wel eens benieuwd hoe gedroogde vis smaakt, bijna 82 gram eiwitten / 100 gram :s

Laat even weten hoe die vis je bevalt dan :)
 
Laatst bewerkt:
De Indiana en Jack link's beef jerky en steak bites zijn erg lekker, de terkey-jerkey van Conower jerky ook maar hun beef jerky is dan weer iets minder lekker, de Wild west jerkey heb ik nog niet geprobeerd

Heb ook chicken bites geprobeerd en die vind ik maar zo-zo

In Leopoldsburg schijnt er trouwens een slager te zijn die bekent staat voor zijn uitstekende biltong

---------- Post toegevoegd Sat 23 Mar 2013 om 21:00 ----------



Laat even weten hoe die vis je bevalt dan :)

Die vis is niet te eten. Veel te hard en veel te zout :(
 
Even een hele andere vraag...zijn dit soort producten niet gewoon ook bij een toko te krijgen?
(gedroogde vlees en vis producten) ??
 
Even een hele andere vraag...zijn dit soort producten niet gewoon ook bij een toko te krijgen?
(gedroogde vlees en vis producten) ??

Beef Jerky heb ik al in de supermarkt gezien. Ik denk wel dat het daar een 2€30 kost.
 
Die vis is niet te eten. Veel te hard en veel te zout :(

Jammer

Even een hele andere vraag...zijn dit soort producten niet gewoon ook bij een toko te krijgen?
(gedroogde vlees en vis producten) ??

Hier in de buurt weet ik niet meteen een plaatsje maar sommige slagers zouden het verkopen :dunno:

In de supermarkt hier heb je Jack link's beef jerkey maar die zakjes zijn aso duur
 
Even een hele andere vraag...zijn dit soort producten niet gewoon ook bij een toko te krijgen?
(gedroogde vlees en vis producten) ??

Yep, toko's hebben het ook. Scheelt weer verzendkosten ^_^

Ik vind het zelf overpricede rommel. Zelf maken is goedkoper en lekkerder. Bij de meeste jerkey heb ik het idee dat je op karton kauwt met een shitload aan chemicals zodat je hoofd denkt dat het lekker is.
 
Yep, toko's hebben het ook. Scheelt weer verzendkosten ^_^

Ik vind het zelf overpricede rommel. Zelf maken is goedkoper en lekkerder. Bij de meeste jerkey heb ik het idee dat je op karton kauwt met een shitload aan chemicals zodat je hoofd denkt dat het lekker is.

Heb je ook ergens een receptje?!
 
In de post van Marina staat basisrecept. Het is echt foolproof, je moet alleen geduld hebben.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Hiero een oud topic incl pics van me over vlees drogen;

[Link niet meer beschikbaar]

Helaas heb ik geen geschikte oven meer op het moment :mad:

Thanks :)

Wat is een geschikte oven? :o

---------- Post toegevoegd 2 April 2013 om 15:51 ----------

In de post van Marina staat basisrecept. Het is echt foolproof, je moet alleen geduld hebben.

Geduld heb ik wel, ben ook gek op draadjesvlees namelijk :D
 
Ik doe het op BBQ trouwens; werkt ook prima en je kunt meer rommelen met rooksmaakjes.
 
Ik doe het op BBQ trouwens; werkt ook prima en je kunt meer rommelen met rooksmaakjes.

Hmm maar ik heb geen geschikte BBQ daarvoor... Heb zo'n koffermodel, zo'n chrome blinkende. Of heb je zelf iets verzonnen waar je het vlees aan ophangt?
 
Ik doe het op BBQ trouwens; werkt ook prima en je kunt meer rommelen met rooksmaakjes.

Hoe lang laat je het dan hangen ? Of leg je het gewoon op de grill van de bbq dan ?
 
Hoe lang laat je het dan hangen ? Of leg je het gewoon op de grill van de bbq dan ?

Ik heb een grote gas BBQ die op temp-regelbaar is, al gebruik ik ALTIJD een thermometer om te dubbelchecken. Ga je op een gewone BBQ aan de gang dan is het helemaal onontbeerlijk. Ik gebruik het gamba-rek ervoor en rijg de lapjes aan sateprikkers en zet die vast tussen de roosters zodat ze mooi hangen. Je hebt ook opzetstukken die je op je rooster kunt zetten. Of McGyver zelf iets in elkaar.
Na het marineren, doe ik ze in alufolie en gaar ze eerst rond 170gr in folie, dat gaf bij mij beter resultaat dan indirect grillen. Dan gaat de temp naar 140 en daar blijven ze eigenlijk de hele dag ( ik begin s'ochtends en s'avonds laat voor het slapen gaan mogen ze eruit )

Ik ben dol op deze man;


http://amazingribs.com/recipes/beef/beef_jerky.html


Lees ook zijn stuk over temperatuur en setups:

http://amazingribs.com/tips_and_technique/2-zone_indirect_cooking.html

---------- Post toegevoegd 2 April 2013 om 16:21 ----------

Hmm maar ik heb geen geschikte BBQ daarvoor... Heb zo'n koffermodel, zo'n chrome blinkende. Of heb je zelf iets verzonnen waar je het vlees aan ophangt?

Je kunt een stuk kippengaas spannen over je rooster ( dus bovenin ophangen ) en daar met sateprikkers je vlees aan hangen. Hoef je echt geen profi set-up voor te hebben hoor.
Tenminste, dat verzin ik nu ter plekke :P . Geen idee alleen of kippengaas hittebestendig is, al valt 140 graden wel mee natuurlijk.
 
Back
Naar boven