Fitness Seller

Hoeveel gram is een kop? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

hzw7500

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
20 jan 2005
Berichten
500
Waardering
0
Weet iemand mischien hoeveel gram bijv. een kop havermout is?
 
@ Marsel, dat is natuurlijk beetje onzin.. Als je nu thuis allerlei vage kopjes hebt staan, hoe weet je het dan?

Ik weet het niet, volgens mij staan op de site van Albert Heijn bij kooktips ofzo ergens de maten!

Mss kun je hier iets mee:

[Link niet meer beschikbaar]
 
SiRoj zei:
@ Marsel, dat is natuurlijk beetje onzin.. Als je nu thuis allerlei vage kopjes hebt staan, hoe weet je het dan?

Ik weet het niet, volgens mij staan op de site van Albert Heijn bij kooktips ofzo ergens de maten!

Mss kun je hier iets mee:

[Link niet meer beschikbaar]

Nee, waarom? Als je een kopje op de electronische weegschaal zet, aandoet en dan de havermout erin doet, zie je toch hoeveel gram erin past?

En dan nog, spreek je jezelf tegen, dan zou hij toch altijd hetzelfde kopje moeten gebruiken;)
 
Dat klopt, maar er is een 'algemene maat' voor een kopje, en hoe weet jij of je die maat qua kopje in huis hebt?

Anyway, ze moeten gewoon gewichten er bij zitten, is veel gemakkelijker
 
Pleur al die vage schema's met een cup en slice en oz en weet ik veel wat allemaal gewoon de prullebak in, koop een weegschaaltje, en weeg het zelf af.
 
SiRoj zei:
Dat klopt, maar er is een 'algemene maat' voor een kopje, en hoe weet jij of je die maat qua kopje in huis hebt?

Anyway, ze moeten gewoon gewichten er bij zitten, is veel gemakkelijker

word, ik wou gewoon de algemene maat weten, of bestaat dat gewoon niet???
 
hzw7500 zei:
word, ik wou gewoon de algemene maat weten, of bestaat dat gewoon niet???

Kopje water weegt al meer van een kopje havermout natuurlijk :D

Nou een gemiddeld kopje havermout weegt op mijn htk-weegschaal: 60 grammen. Net even voor je opgemeten.
 
ik snap wel wat je bedoelt .....bij vele tijdschriften schema en recepten praten ze vaak over eem kopje van dit en van dat ipv gewicht dat kan best ingewikkelt zijn als je net als ik of hele grote koppen hebt of kleintje welke moet je dan gebruiken??

nou meestal praten ze over een kop waar 250 ml water in kan.....dus meet even af hoevel 250ml water is en doe het in een kopje en die gebruik je dan
tenminste dit is wat ze hanteren bij veel recepten(americaanse)in muscellsfitness.
 
Back
Naar boven