XXL Nutrition

hoeveel gram eiwit in een ei?

Bezoekers in dit topic

iron devoted

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
25 sep 2005
Berichten
9.722
Waardering
302
Lengte
1m80
Massa
100kg
Vetpercentage
14%
heb ff een vraagje

ik las dat je per kg lichaamsgewicht 2/3 gram eiwit moet hebben
nu is mijn vraag: hoeveel gram eiwit zit er in 1 gekookt ei?
 
hou he tmaar op 7
 
Met dooier ja
 
Yzord zei:
Met dooier ja

In de boeken staat dat het eigeel 100% vet is, afgezien van de vitamines en mineralen, en dat het witte omhulsel 100% eiwit is, en dus die 7 gram
 
7 gram eiwit, 82kcal, 6 gram vet incl eigeel
 
In de boeken staat dat het eigeel 100% vet is, afgezien van de vitamines en mineralen, en dat het witte omhulsel 100% eiwit

eigeel zit meeste eiwit in ook vet en vitamines en mineralen. (Er zit ook chlorestorol in en das goed voor je test;) )
 
Die Lange zei:
In de boeken staat dat het eigeel 100% vet is, afgezien van de vitamines en mineralen, en dat het witte omhulsel 100% eiwit is, en dus die 7 gram
welke boeken lees je dan/ het enige waar het om draait is voedingswaarde.. www.voedingswaardetabel.nl dan zie je dat er idd grootste gedeelte eiwit in eigeel zit.. volgens mij omgerekend 4 en in het ei-eiwit 3.. maar dat weet ik niet zeker
 
Paolo zei:
welke boeken lees je dan/ het enige waar het om draait is voedingswaarde.. www.voedingswaardetabel.nl dan zie je dat er idd grootste gedeelte eiwit in eigeel zit.. volgens mij omgerekend 4 en in het ei-eiwit 3.. maar dat weet ik niet zeker

:rolleyes:
Bullshit:
Een ei bevat alle voedingsstoffen die het menselijk lichaam nodig heeft, behalve Vitamine C. Het grootste deel van de voedingsstoffen, vooral vetten en vitamines, bevindt zich in de dooier. Een ei bevat bijzonder veel vet en biologisch hoogwaardig eiwit. In grotere hoeveelheden bevat het ei de vitamines E, B1, B2 en B6 en A, evenals de mineralen fosfor, calcium, kalium, natrium en ijzer.

wat ik dus al zei: eiwit is het wit eromheen, de gele ronde knikker erin (eigeel) = >90% vet.
 
ded.cop zei:
eigeel zit meeste eiwit in ook vet en vitamines en mineralen. (Er zit ook chlorestorol in en das goed voor je test;) )

Niet dus
 
Die Lange zei:


:rolleyes:
Bullshit:
Een ei bevat alle voedingsstoffen die het menselijk lichaam nodig heeft, behalve Vitamine C. Het grootste deel van de voedingsstoffen, vooral vetten en vitamines, bevindt zich in de dooier. Een ei bevat bijzonder veel vet en biologisch hoogwaardig eiwit. In grotere hoeveelheden bevat het ei de vitamines E, B1, B2 en B6 en A, evenals de mineralen fosfor, calcium, kalium, natrium en ijzer.

wat ik dus al zei: eiwit is het wit eromheen, de gele ronde knikker erin (eigeel) = >90% vet.

niet. het wit zelf bevat rond de 4 en het eigeel rond de 3..
 
1 ei = 7 gram eiwit, 6 gram vet.
1 ei-wit = 4 gram eiwit, 0 gram vet.
 
4gram voor het ei-eiwit meen ik:)
 
De voedingswaarde van een ei bedraagt 80 kcal (334 kJoule), geleverd door 7,3 g eiwit, 5,7 g vet en 0 g koolhydraten. Verder bevat het ei een aantal mineralen, zoals fosfor, kalium, natrium, calcium en ijzer. Ook bevatten eieren de vitamines A, B1, B2, B6 en E.

dit geldt voor een ei van ongeveer 55 gram (een medium ei dus).
per 100 gram wordt dit:
13,27g eiwit
10,36g vet
0g koolhydraten

op zich wel de moeite, maar 1 ei is voor n bb te weinig. minstens 2, liever 3 ;)

een ei bestaat voor 60% uit eiwit en 30% dooier. het eiwit bestaat voornamelijk uit albumine of ovalbumine (ongeveer hetzelfde). klasse 2 eiwit dus zegmaar
overigens is de dooier oranje door caroteen, wat bij ons zorgt voor een oranje-achtige huid. goed voor mensen die veel zonnen!
 
die lange lult uit zn nek.. black rush zit het meest in de buurt van het gemiddelde ei.
 
6 gram... wanneer je het hele ei consumeerd...
 
4 gram in Witte en 3 gram in de dooier:D
 
En als ik een gigantische kip heb die ik verkruimelde dbol geef, hoeveel eiwit zit er dan in mn eiren ? :P
 
Back
Naar boven