Fitness Seller

Havermout: koken noodzakelijk !?!?

Bezoekers in dit topic

Grijpwijk

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
23 feb 2004
Berichten
3.621
Waardering
3
Lengte
1m93
Massa
100kg
Kreeg ik toch net ff de schrik van mijn leven bij het lezen van [Link niet meer beschikbaar]

Ik eet mijn havermout altijd met yoghurt. Dit zou dus volstrekt nutteloos zijn omdat de havermout niet gekookt wordt. Net ff op het pak gekeken en daar staat idd wel bij bereiding verwarmen/koken op.
Wie helpt me uit deze nachtmerrie en komt met argumenten dat havermout prima met yoghurt of kwark gegeten kan worden?
 
Yeps.. koken is toch beter om het te kunnen verteren.

Zelf gooide ik het altijd in de blender en dan mijn eiwit shake erbij. Maar tegenwoordig overgestapt op brinta.
 
ik kook het zelf nooit eigenlijk....
 
Ik gooi het altijd door warme melk en nassen maar.
 
gewoon koud.. kan best. Wel aan te raden om wat te kauwen.
 
Gaat prima zonder koken. met koken heb je ook weer dat je telkens je bek weer brand omdat je het te snel naar binnen wilt gooien.
Gooi gewoon in de melk en laat eventjes staan zodat de havermout zacht wordt.
 
pleur er wat water of melk bij en zet het gewoon 2 minuten in de microwave
niets is handiger en is bovendien smakelijk!
 
Santoz zei:
pleur er wat water of melk bij en zet het gewoon 2 minuten in de microwave
niets is handiger en is bovendien smakelijk!

doe ik ook, ik pleur er alleen altijd nog een banaan doorheen;)
 
Ongekookt door de magere kwark, wat melk en banaan erbij en smullen maar.
 
KaLe zei:
gewoon koud.. kan best. Wel aan te raden om wat te kauwen.


ik doe mijn brinta altijd in koude melk en eet/drink het zo op, ik kauw dat niet. brinta is ook niet makkelijk om te kauwen, het zijn sowieso al kleine stukjes. ???
 
flippodud zei:
ik doe mijn brinta altijd in koude melk en eet/drink het zo op, ik kauw dat niet. brinta is ook niet makkelijk om te kauwen, het zijn sowieso al kleine stukjes. ???

Brinta hoef je niet te koken, is al bewerkt. Dat spul is ook heel wat fijner dan bijv. havermout of rijst.
 
Brutez zei:
Brinta hoef je niet te koken, is al bewerkt. Dat spul is ook heel wat fijner dan bijv. havermout of rijst.


is dit impliciet zeggen dat brinta minder goede KH zijn dan havermout?
anders ga ik vlug overschakelen voor complexe carbs op havermout.
 
flippodud zei:
is dit impliciet zeggen dat brinta minder goede KH zijn dan havermout?
anders ga ik vlug overschakelen voor complexe carbs op havermout.

Dat staat er niet. Iets wat bewerkt is hoeft niet per se slechter te zijn. Havermout levert iets betere crabs dan brinta maar het verschil is in de praktijk nauwelijks merkbaar.

Maar het makkelijke van briinta is dat je het gewoon koud kan eten, doe ik ook altijd, gewoon met kouwe melk. Havermout, rijst, macronie etc etc. moet je koken. Dat MOET anders verteerd het niet Voor de 10e keer)

Heb je ooit een recept gezien waar je ongekookte havermoet in moet doen? Nee he, het moet altijd of gekookt worden, of in de magnetron, of in de oven (havermoutkoekjes bijv.). Maar goed, ik heb het nu al 10 keer gezegd ofzo, je hoeft het natuurlijk niet van me aan te nemen.
 
dat is me ook wat zeg. Anders was ik denk ik nu al wel veel groter geweest :o

maareh, als bedoel je met koken koken? Als ik het ff in de magnetron doe met wat melk is dat dan goed mn jongen?

ik ben een btje verbouwereerd nu :(
 
boogie zei:
dat is me ook wat zeg. Anders was ik denk ik nu al wel veel groter geweest :o

maareh, als bedoel je met koken koken? Als ik het ff in de magnetron doe met wat melk is dat dan goed mn jongen?

ik ben een btje verbouwereerd nu :(

In de magnetron is goed m'n zoon, moet gewoon een beetje gaar worden. Staat ook allemaal op de verpakking he, ik merk dat ik iets heel nieuws vertel hier :D

Maar waarom gebruik je geen brinta, is toch veel makkelijker??
 
ik gebruik geen brinta omdat havermout beter is, en havermout beter met water te eten is als brinta (drink maar zelden melk ivm lactose-intolerantie)
 
Brintha koud? Hoe hou je dat binnen? :p
 
Brutez zei:
Heb je ooit een recept gezien waar je ongekookte havermoet in moet doen?

Ja de havervlokken van de havermout vormen ook vaak een bestanddeel van muesli! Dit kan je ook koud eten en is ongekookt!

Havermout wordt gewoon verteerd als je het ongekookt eet!
 
Var zei:
Brintha koud? Hoe hou je dat binnen? :p


veel beter dan warme brinta. warme brinta wordt vlug hard imo en dat vind ik niet te vreten, ligt veeeeel te zwaar op de maag.
 
Ik ben deze thread gestart, maar t valt me toch op dat er zoveel verschillende mensen zijn met ieder hun eigen visie/benadering.
Wie komt er nu eens met een aantoonbare feitelijke wetenschappelijke onderbouwing!>?
 
Back
Naar boven