AndroidHealthClinic

Hoe havermout eetbaar te maken

Bezoekers in dit topic

t029248

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
20 feb 2008
Berichten
52
Waardering
0
Lengte
1m72
Ik ben overgestapt van Brinta op Havermout maar ik krijg het bijna niet weg, wat een vieze zooi.
Ik maak het klaar met warme melk en zoetsstof, maar ik lust geen melk en in deze combinatie merk ik dat goed.

Zijn er andere manieren om havermout klaar te maken zodat het "eetbaar" wordt?


(Beschuit met melk lijkt me net zo vies)
 
:D Havermout is ook om te :kots:
Waarom eet je niet gewoon brinta?? dat vind ik erg goed naar binnen te werken!
 
waarom havermout, er zijn toch zoveel andere dingen die je kan eten ?
 
waarom havermout, er zijn toch zoveel andere dingen die je kan eten ?

Ik lust geen melk dus ik moet het mixen met iets anders, en Havermout zit vol met vezels.

Er moet toch iets van te maken zijn.
 
Ik eet m'n havermout in water.. dat zet ik anderhalve minuut in de magnetron en als het afgekoeld is gooi ik er pro80 en zoetstof doorheen
 
jaag die havermout door je blender met water en een banaan ofzo, eventueel kwark er nog bij kwakken.
 
Ik eet havermout met water, rozijnen, honing en kaneel en vind het zelfs lekker.

Geen moeite met soyamelk? Deze moet je dan even proberen want daar waar ik als iemand die melk best wel lekker vind havermout met melk niet zo'n geweldige combi vind qua smaak vond ik havermout met soyamelk ipv water erg lekker. Het is dat ik het met water lekker genoeg vind en soyamelk niet al te goedkoop is anders gebruikte ik altijd wel soyamelk.

Probeer:

-80 gr havermout
- 200 ml soyamelk
- +/- 150 ml water (afhankelijk van hoe groot je kom is en hoe dik je het wilt hebben)
- honing/suiker/zoetstof
- kaneel
- rozijnen (optioneel)

Pak een pan, gooi er de soyamelk en het water in, gooi er daarna meteen de havermout en de rozijnen bij, warm al roerend geleidelijk op totdat het zachtjes gaat koken. Roer nog een beetje, gooi de boel in een kom, roer er de kaneel en de zoetstof doorheen (indien dit honing is wil je misschien wachten daarmee voordat het meer is afgekoeld), laat het nog wat afkoelen en klaar.

Als je dit ook niet naar binnen krijgt moet je maar stoppen met havermout.
 
100 grm havermout, lauw water...30 sec wachten en wegslobberen.
 
Yoghurt werkt prima :) gooi er soms nog wat bessen/bramen door.
 
water, havermout , dextrojuice , eiwitpoeder....goed shaken en binnen kappen....
Ik doe het melk.

Ik neem :
350 ml melk
30 gr dextrojuice
50 gr havermout
40 gr eiwitpoeder
wat vloeibare honing.

Succes
 
Ik eet havermout met water, rozijnen, honing en kaneel en vind het zelfs lekker.

Geen moeite met soyamelk? Deze moet je dan even proberen want daar waar ik als iemand die melk best wel lekker vind havermout met melk niet zo'n geweldige combi vind qua smaak vond ik havermout met soyamelk ipv water erg lekker. Het is dat ik het met water lekker genoeg vind en soyamelk niet al te goedkoop is anders gebruikte ik altijd wel soyamelk.

Probeer:

-80 gr havermout
- 200 ml soyamelk
- +/- 150 ml water (afhankelijk van hoe groot je kom is en hoe dik je het wilt hebben)
- honing/suiker/zoetstof
- kaneel
- rozijnen (optioneel)

Pak een pan, gooi er de soyamelk en het water in, gooi er daarna meteen de havermout en de rozijnen bij, warm al roerend geleidelijk op totdat het zachtjes gaat koken. Roer nog een beetje, gooi de boel in een kom, roer er de kaneel en de zoetstof doorheen (indien dit honing is wil je misschien wachten daarmee voordat het meer is afgekoeld), laat het nog wat afkoelen en klaar.

Als je dit ook niet naar binnen krijgt moet je maar stoppen met havermout.

Bedankt joep, ik zal dit morgen proberen, wegkrijgen doe ik het altijd wel, maar ik probeer wel van mijn ontbijt te genieten. Ik zal wel iets eerder op moeten staan ivm het klaarmaken van mijn ontbijt. :)

Als ik dit niet lust zal ik de Havermout mixen met Brinta. Havermout bindt niet met melk/ water en Brinta wel. 2/3 deel Brinta en 1/3 deel Havermout zal ook wel lekker kunnen zijn.
Met een beetje uitproberen kom ik er wel....
 
Water, banaan, vanille whey en havermout/brinta.

Alles in de blender, is gewoon lekker. Eventueel water vervangen door melk. Ik vind er niks aan en moest het ook niet hebben in pap-vorm.

Niks lekkerder dan zo'n lekkere shake, ik neem er elke morgen eentje, gewoon een goeie halve liter wegkappen op die manier, easy!

Probeer het eens zou ik zeggen, je zal zien.
 
@ t029248

Als je de boel in een pannetje opwarmt totdat het bijna kookt bindt havermout dus wel, ook met melk/water.

Ikzelf moet weer niets hebben van die 'week havermout met water/melk'-recepten. Gatver. Worden het een soort half-harde havervlokken in vloeistof. Ik vind een (goede) warme pap op de ochtend veel beter.
 
pff stel je niet aan, ik eet al jaren havermout met water (koud) , tis geen culinair hoogstandje nee, maar om te zeggen dat je het niet naarbinnen kan werken..pfff..
bbers eten nooit om de smaak he.
 
pff stel je niet aan, ik eet al jaren havermout met water (koud) , tis geen culinair hoogstandje nee, maar om te zeggen dat je het niet naarbinnen kan werken..pfff..
bodybuilders eten nooit om de smaak he.

Probeer het op zijn minst eens met gekookt water (uit de waterkoker) om het een minuut of 5 te laten staan. Dan bindt de boel nog een beetje. Toen ik het met koud water probeerde werd de havermout zelfs na 30 min wachten niet meer dan enkel een beetje zacht en was het 1. niet te vreten en 2. had ik het idee dat het me weinig voeding gaf (vanwege de moeilijkere opneembaarheid indien je vrijwel hele havervlokken naar binnen klokt).
 
Ik doe het een dag van te voren door mijn kwark met wat zoetstof en kaneel.
Het wordt dan een lekkere dikke zachte brij :P
 
ik doe de havermout in een tas melk, en eet er een banaan bij. zo gaat het goed binnen. ik laat het niet weken btw..

dus tas, havermout erin
melk erin, wat roeren (alhoewel dat ni echt helpt)
havermout scheppen+ banaan.

it works with me
 
Wat is er mis met melk en havermout? 3 a 4 minuten in de microgolf en klaar is kees.
 
Wat is er mis met melk en havermout? 3 a 4 minuten in de microgolf en klaar is kees.

Vanmorgen smaakte het me niet, had het gevoel dat ik beschuit met melk en suiker zat te eten, BAHHHHH.

Maar ik heb nu aardig wat tips om iets creatiever met havermout aan de slag te gaan. Als zal ik eerst mixen met Brinta, omdat me makkelijk lijkt.
 
Vanmorgen smaakte het me niet, had het gevoel dat ik beschuit met melk en suiker zat te eten, BAHHHHH.

Maar ik heb nu aardig wat tips om iets creatiever met havermout aan de slag te gaan. Als zal ik eerst mixen met Brinta, omdat me makkelijk lijkt.

dan eet toch wat anders ???
broodje kip met wat groenten, of een lekkere omelet met brood 's morgens...
als havershit niet smaakt, dan eet het gewoon niet ! zo makkelijk is het ;)
 
Back
Naar boven