AndroidHealthClinic

Handig: Excel-rekenmodel bulkschema te downloaden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

iCatcher

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
28 dec 2004
Berichten
7
Waardering
0
Zoals aangekondigd in mijn eerste topic op dit forum, hierbij wat toelichting op het Excel-bestand wat ik heb gebruikt om te komen tot mijn eerste bulkschema. Handig m.n. voor de beginners onder ons (waaronder ikzelf :)) om door “trial and error” te komen tot een effectief schema.

DOWNLOAD BESTAND (rechtsklikken, "Save as.." of "Opslaan als..")

STAP 1: Bereken je energiebehoefte op [Link niet meer beschikbaar] (of een andere vergelijkbare site) en vul het aantal Kcal in in B2.

STAP 2: Je target wordt nu “regulier + 500 Kcal” (zie B3, evt. handmatig te wijzigen). In de cellen E6 t/m E8 staat wat dit betekent voor het in te nemen aantal grammen per dag gesplitst naar koolhydraten, eiwitten en vetten. Indien je iets wilt veranderen in aan de standaardverdeling (50% - 30% - 20%), dan kan dat in B6 t/m B8.

STAP 3: Vervolgens kun je voor (maximaal) 8 maaltijden producten selecteren met de witte menu’s. Na het selecteren van een product verschijnt 2 cellen naar rechts automatisch de standaardmaat (eetlepels, grammen, centiliters, etc.). Vul in kolom C jouw hoeveelheid in en de bijbehorende waardes (Kcal, E-K-V) worden geplaatst in de kolommen E t/m H. Ook wordt het totaal (zie onderaan) bijgewerkt en het verschil met je target. De truc is dus net zo lang te puzzelen tot alles +/- op 0 uitkomt. Het lezen van eerdere topics blijft overigens een must om bepaalde producten te mijden of in een andere stadium te nemen.

Product niet in de lijst? In het tabblad “Calorietabel” kunnen nog max. 100 producten toegevoegd worden (eerst goed zoeken, meeste staan er wel in). Handigst is wel om regels tussen te voegen i.p.v. onderaan te plaatsen zodat alles op alfabet blijft staan ;) Na toevoegen product: Even Excel afsluiten en bestand opnieuw openen en zie daar, het product (en bijbehorende waardes) is nu toe te voegen aan het eetschema.

Tenslotte: Dit model is niet “heilig”, slechts een hulpmiddel om het gepuzzel wat te vergemakkelijken. Ik wil dus geen gezeik over onderkinnen, groene bultjes in de schaamstreek, overbeharing in de neusholtes of whatsoever. Met andere woorden: Check je schema’s altijd even bij mensen die er verstand van hebben, en dat ben ik niet :grin:

Opmerkingen zijn uiteraard welkom! Succes!
 
Overlaad deze man maar met karma! Toppertje bro :thumb:
 
Nice work bro,
shit niemand heeft zich met 4 posts ooit zo nuttig gemaakt :)
 
Bedankt (nu alleen uitvogelen hoe ik office weer geinstalleerd krijg :))
 
heel erg bedankt!
 
super ;) , hoelang ben je hier wel neit mee bezig geweest :eek:
 
BBnoel zei:
super ;) , hoelang ben je hier wel neit mee bezig geweest :eek:

Uurtje of 3 klooien om de sheets in elkaar te zetten, ruim teruggewonnen door tijdwinst bij het puzzelen aan mijn schema. Valt allemaal reuze mee dus, zijn die cursusjes Excel toch nog ergens goed voor geweest. Weinig moeite groot plezier :D

In ieder geval top dat ik er zoveel mensen een plezier mee kan doen, lots of thanks voor de enthousiaste reakties ..... en de karma :eyebrow:

Nu maar hopen dat het bulken me even goed af gaat als het Excellen :burger:
 
Ik heb er maar 1 ding op te zeggen....

RESPECT! :cool:

Ik heb gezien dat je in brabant woont.
Welke omgeving in brabant?

Ciao :cool:
 
Laatst bewerkt:
we geven je nog snel even op voor Brabander van het jaar 2004 of alvast voor 2005
 
iCatcher, superschema, bedankt. Ik ga er gelijk mee aan de slag. Succes met bulken.
 
veel dank, dit gaat mij zeer goed van pas komen in mijn eerste BB jaar :D
 
Even een opmerking, zou het mogelijk zijn die dropboxes zo aan te passen dat ze automatisch naar de entry springen als ik de beginletters van mijn ingredient intik ? Nu moet je steeds helemaal door die lijst heen scrollen om iets te vinden.
 
Niet zeuren wazzup! Hahaha nee het zou wel handig zijn :)
 
Back
Naar boven