Ga Terug   DutchBodybuilding.com forum > Hoofdfora > Voeding

Antwoord
Oud 25 September 2005, 14:28  
FrankyB
Advanced Bodybuilder
 
FrankyB's Avatar
 
Stats: M 1m75 97kg 16%
Groenten bewaren

Advertentie
Hoe houden jullie je aangesneden groenten vers?

Dan heb ik het over bijv. uien, paprika, courgette enz enz?

  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2005, 15:04  
Lumey
Ripped Bodybuilder
 
Lumey's Avatar
 
Stats: M
Folie eromheen en in de koelkast, anders worden veel verse producten zo droog.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2005, 15:05  
Santoz
Freaky Bodybuilder
 
Santoz's Avatar
 
Stats: M 28j
Voor langere tijd kan je ze invriezen.
Maar niet Ólle groenten behouden optimaal hun smaak.
Bij bloemkool is het bvb minder aan te raden om het te bewaren in de diepvriezer.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2005, 15:13  
roxxe
Massive Warrior
 
roxxe's Avatar
 
Stats: M 33j - - -
Bekijk Galerij (6 foto's)
wat citroensap erover
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2005, 15:55  
spiertje16
Monstrous Giant
 
spiertje16's Avatar
 
Stats: M 26j
freezen
en idd met wat citroensap erbij
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2005, 17:00  
SlettieBettie
Competitive Bodybuilder
 
SlettieBettie's Avatar
 
Stats: V 36j - - -
Ui, prei, paprika, tomaten, komkommer kun je ook in een plastic bakje of zakje in de koelkast bewaren.

Verse worteltjes, radijsjes bewaar je in een bakje water (eventueel zonder deksel), zo blijven ze hard en knapperig. Verse worteltjes kun je beter niet invriezen, ze worden zwart bij het ontdooien (je kunt ze wel na het koken invriezen of na invriezen METEEN koken).

Appel, peer, banaan die gesneden zijn kun je alleen met citroensap of azijn bewaren in de koelkast (tegen het verkleuren), beter om meteen op te eten.

Ui en knoflook kun je ook fijnsnijden en op (olijf-)olie in een potje in de koelkast bewaren (2 a 3 weken). Handig als je bij het bakken van je biefstuk of tonijn een beetje olie nodig hebt (zit meteen ui of knoflook bij).

Van restjes groenten* kun je ook een relish/dressing maken: alles fijn snijden en in een afsluitbaar potje doen. Daar azijn (of dressing van azijn en olijfolie**) over gieten tot alles onder staat. Eventueel kruiden toevoegen. Dit kun je ongeveer 2 weken in de koelkast bewaren. Makkelijk voor over de sla of als rauwkostsalade (side-dish).
*= ui, prei, paprika, tomaat, olijf, knoflook, komkommer, zilverui, augurk, radijs, verse peper
**= basis voor alle dressings: 1 eetlepel azijn + 1 eetlepel olijfolie. Iets zuurder: 1 eetlepel olijfolie + 2 eetlepels azijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2005, 17:01  
builderB
Colossal Veteran
 
builderB's Avatar
 
Stats: M 31j
Bekijk Galerij (14 foto's)
groenten die uit warme landen komen moet je juist niet in de koelkast bewaren, ze rotten dan juist sneller (komkommer, citrusvruchten e.d.)
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2005, 17:03  
Santoz
Freaky Bodybuilder
 
Santoz's Avatar
 
Stats: M 28j
Citaat:
Origineel gepost door SlettieBettie
Ui, prei, paprika, tomaten, komkommer kun je ook in een plastic bakje of zakje in de koelkast bewaren.

Verse worteltjes, radijsjes bewaar je in een bakje water (eventueel zonder deksel), zo blijven ze hard en knapperig. Verse worteltjes kun je beter niet invriezen, ze worden zwart bij het ontdooien (je kunt ze wel na het koken invriezen of na invriezen METEEN koken).

Appel, peer, banaan die gesneden zijn kun je alleen met citroensap of azijn bewaren in de koelkast (tegen het verkleuren), beter om meteen op te eten.

Ui en knoflook kun je ook fijnsnijden en op (olijf-)olie in een potje in de koelkast bewaren (2 a 3 weken). Handig als je bij het bakken van je biefstuk of tonijn een beetje olie nodig hebt (zit meteen ui of knoflook bij).

Van restjes groenten* kun je ook een relish/dressing maken: alles fijn snijden en in een afsluitbaar potje doen. Daar azijn (of dressing van azijn en olijfolie**) over gieten tot alles onder staat. Eventueel kruiden toevoegen. Dit kun je ongeveer 2 weken in de koelkast bewaren. Makkelijk voor over de sla of als rauwkostsalade (side-dish).
*= ui, prei, paprika, tomaat, olijf, knoflook, komkommer, zilverui, augurk, radijs, verse peper
**= basis voor alle dressings: 1 eetlepel azijn + 1 eetlepel olijfolie. Iets zuurder: 1 eetlepel olijfolie + 2 eetlepels azijn.
Weer wat bijgeleerd
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2005, 17:19  
FrankyB
Advanced Bodybuilder
 
FrankyB's Avatar
 
Stats: M 1m75 97kg 16%
Kijk!!!
Dit zijn de handige tips!
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Snel Reageren
Bericht:
Opties
Oud topic waarschuwing
Dit topic, of de laatste post, is meer dan 3348 dagen oud. Het is heel waarschijnlijk dat de discussie afgelopen is, dus bumpen heeft geen zin.
Als je toch denkt dat het nodig is om te reageren, dan kan je dit alsnog doen.
Topic opties