MuscleMeat

het gevaar dat melk heet

Bezoekers in dit topic

ruderudie

Cool Novice
15 jaar lid
Lid sinds
2 sep 2005
Berichten
155
Waardering
0
Afgelopen week ben ik met iemand opgetrokken wiens ouders artsen danwel diëtisten zijn. Hij vroeg me of ik het niet raar vond dat er geen melkreclames meer op tv zijn, en toen ik erover nadacht moest ik inderdaad instemmen dat dit enigzins vreemd is. Hij wist me te vertellen dat dit is omdat melk net als bv. sigaretten dermate schadelijk is dat er niet meer voor geadverteerd mag worden. Vroeger wist men niet wat te doen met al die volle uiers en daarom is men maar melk gaan verkopen onder het motto "melk is goed voor elk" enz. Ik heb dit op internet nagezocht en ik begin nu toch ernstig zorgen te maken over de hoeveelheid melk die ik drink, ook in shakes e.d. Heeft iemand hier misschien wetenschappelijk onderbouwd materiaal over, post het hier dan even. De artikelen die ik gelezen heb zijn niet erg wetenschappelijk onderbouwd (enkelen daargelaten) maar toch zeker zorgwekkend dat we allemaal zo voor de gek gehouden worden. De meeste Aziaten zijn zelfs lactose-intollerant, dat zegt eigenlijk al genoeg. Anyway, post wat je weet
 
BULLSHIT!
melk is gezond alle studies gaan hier mee akkoord:D
de enige negatieve studie die er is bewijst dat alleen calcium niet je botten sterker maakt, maar er zijn nog andere factoren

oh ja blijf AUB weg van sites waar namen inkomen als "pilly willy" notmilk.com en milksucks.com
die sites zijn gemaakt door veganisten!!
 
idd vooral dierlijke eiwitten schijnen eigenlijk helemaal niet goed te zijn.

De mythe van melk

zo zijn er nog veel meer links te vinden als je effe googled.
zelf denk ik dat zolang je het niet overdrijft het niet slecht voor je is.
maar dat geldt immers voor alles. van een paar glazen melk zal geen negatieve invloed uitoefenen op je gezondheid lijkt me.


ps mix jij al je shakes ook nog eens met melk?
 
idd vooral dierlijke eiwitten schijnen eigenlijk helemaal niet goed te zijn.

De mythe van melk

zo zijn er nog veel meer links te vinden als je effe googled.
zelf denk ik dat zolang je het niet overdrijft het niet slecht voor je is.
maar dat geldt immers voor alles. van een paar glazen melk zal geen negatieve invloed uitoefenen op je gezondheid lijkt me.
in die tekst staat nix onderbouwd! geloof niet alles, met melk is niets mis!!
wat denk je? vergif voor baby's?
 
Reeds in 1928 is er een boek over geschreven: melk het witte gevaar ( DBNL . Erich Wichman, Het witte gevaar ).

Ik geloof ook dat een glaasje per dag niet slecht is, maar ik heb wel eens dagen dat ik liter wegtank. Ook mijn shakes drink ik met melk inderdaad, bij ons in de gym worden ze zelfs met volle melk bereid. Ik ga nog even door lezen maar ik denk toch dat ik mijn melkconsumptie ga beperken.
 
hmm, volgens die anti melk sites bevat melk igf1 en veroorzaakt dat kankers en vooral borstkanker
1 mythe weg
Dairy products and breast cancer risk: a review of the literature.

* Al Sarakbi W,
* Salhab M,
* Mokbel K.

St George's and The Princess Grace Hospitals, London, UK.

BACKGROUND: Dietary elements and, in particular, dairy products have been implicated in the etiology of breast cancer. High saturated fat contents, contaminants such as pesticides, and insulin-like growth factor I (IGF-1) have been hypothesized as possible carcinogenic factors. In contrast, calcium, vitamin D, and conjugated linoleic acid (CLA) all are considered to reduce breast cancer risk. We aim to review the current epidemiological literature on the relationship between the intake of dairy products and breast cancer risk. METHODS: A Medline search was conducted using the key words breast neoplasms and dairy products. Further articles were obtained by cross-matching references of relevant articles. Thirty-nine case-control and 11 cohort studies were identified since 1981. Two meta-analyses and several review articles were also noted. RESULTS: Results from previous studies were analyzed and comparisons were made between each type of study. Controversy exists regarding this subject and we found conflicting evidence in recent literature regarding this hypothesis. CONCLUSION: There is no substantial epidemiological evidence to support a significant link between the intake of dairy products and breast cancer risk.

PMID: 16526414 [PubMed - indexed for MEDLINE]
melk is niet gevaarlijk punt.:rolleyes:
 
Dus omdat aziaten allergisch zijn is het slecht voor ons?? Dat slaat nergens op natuurlijk Ruderudie.
Waarom adviseerd het Voedingscentrum dan nog steeds wel om melkproducten te nuttigen (voor volwassenen 2-3 comsumpties per dag).
Als melk slecht is, dan ook yoghurt, kaas ed. Hoe gaan we dan aan onze calcium komen?
Nee, alleen calcium maakt geen sterke botten, te weinig calcium maakt echter wel zwakke botten.
 
ik zeg niet dat ik het met alles eens ben; veel onderzoeken zijn te kort of met berusten op waarnemingen uit een te kleine onderzochte groep.

Melk
Melk niet langer aanbevolen?

ps topicstarter suggereert ook niet dat omdat mensen er allergisch voor zijn het slecht is voor iedereen.
 
lalala.gif

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zó denk ik hierover, tientallen jaren met melk, en nu...

In eens iedereen overstag door zo'n dom onderzoek met al die aanhangers.
 
alles met mate
10 kilo fruit per dag lijkt me ook niet echt gezond...
 
het is natuurlijk wel een feit dat melk niet essentieel is in een gezonde voeding, daarm bedoelde de natuur het eigenlijk voor baby's, maar het is wel een mooie aanvulling:cool:
 
Het staat vast dat het menselijk lichaam calcium nodig heeft voor zijn botten. Volgens Willet krijgen we al genoeg binnen via ons normale dieet. Het is in ieder geval belangrijk veel buiten te zijn om vitamine D binnen te krijgen. En veel groene groenten te eten. Een koe komt ook aan het calcium door het eten van groen gras.

het is dus wel degelijk mogelijk voldoende calcium binnen te krijgen zonder veel melk(producten)

ps: moedermelk is wel iets heel anders als melk uit dierlijke eiwitten
 
alles met mate
10 kilo fruit per dag lijkt me ook niet echt gezond...

Idd, ook zo'n leuk onderzoeksresultaat: 40 kg aardappelen per dag verhoogt de kans op kanker.:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
lol echter bij die onderzoeken over melk gaat het niet om gigantische hoeveelheden.
 
lol echter bij die onderzoeken over melk gaat het niet om gigantische hoeveelheden.

post die onderzoeken hier eens, ik ben er wel mee akkoord dat moedermelk beter voor een baby is dan koemelk, omdat dat niet de juiste formule is voor hun, dus studies over baby's zeggen voor mij niets
 
Geen poepplaatjes posten gaarne.
 
BACKGROUND: Calcium, vitamin D, and dairy products are highly correlated factors, each with potential roles in breast carcinogenesis. Few prospective studies have examined these relationships in postmenopausal women.METHODS: Participants in the Cancer Prevention Study II Nutrition Cohort completed a detailed questionnaire on diet, vitamin and mineral supplement use, medical history, and lifestyle in 1992 to 1993. After exclusion of women with a history of cancer and incomplete dietary data, 68,567 postmenopausal women remained for analysis. During follow-up through August 31, 2001, we identified 2,855 incident cases of breast cancer. Multivariate-adjusted rate ratios (RR) were calculated using Cox proportional hazards models.RESULTS: Women with the highest intake of dietary calcium (>1,250 mg/d) were at a lower risk of breast cancer than those reporting < or =500 mg/d [RR, 0.80; 95% confidence interval (95% CI), 0.67-0.95; P(trend) = 0.02]; however, neither use of supplemental calcium nor vitamin D intake was associated with risk. Consumption starting at two or more servings of dairy products per day was likewise inversely associated with risk (RR, 0.81; 95% CI, 0.69-0.95; P(trend) = 0.002, compared with <0.5 servings/d). The associations were slightly stronger in women with estrogen receptor-positive tumors comparing highest to lowest intake: dietary calcium (RR, 0.67; 95% CI, 0.51-0.88; P(trend) = 0.004); dairy products (RR, 0.73; 95% CI, 0.57-0.93; P(trend) = 0.0003), and dietary vitamin D (RR, 0.74; 95% CI, 0.59-0.93; P(trend) = 0.006).CONCLUSIONS: Our results support the hypothesis that dietary calcium and/or some other components in dairy products may modestly reduce risk of postmenopausal breast cancer. The stronger inverse associations among estrogen receptor-positive tumors deserve further study.
een paar mensen ownen:D
 
OMG hier gaan we weer met de anti-melk BS. Het enige wat ik nog te zeggen heb hierover is dit: drink zelf al heel mijn leven melk en flink veel ook. Heb nooit één botje gebroken en toch al heel wat gekke stunts uitgehaald waar anderen wel wat braken. Ben verder kerngezond, zit zelden of nooit bij de dokter, alle bloedwaarden zijn normaal. Melk is de meest voedzame voedingsbron in heel de supermarkt omdat het zo goed als alles bevat wat een mens nodig heeft. Dat is waarom de natuur deze substantie gekozen heeft voor het laten opgroeien van baby's /zoogdieren. En volwassenen die het enzym lactase blijven aanmaken (worden er steeds meer) kunnen melk zeer goed verteren, en dit zonder schadelijke neveneffecten. Tot slot:alles waar je enorme hoeveelheden van binnenkrijgt word op een bepaalde moment schadelijk, zelfs producten die in eerste instantie de gezondheid verbeteren.
 
post die onderzoeken hier eens, ik ben er wel mee akkoord dat moedermelk beter voor een baby is dan koemelk, omdat dat niet de juiste formule is voor hun, dus studies over baby's zeggen voor mij niets
als je de links die ik gegeven hebt goed gelezen hebt en daar de links naar de onderzoeken bekeken hebt had je die vraag niet hoeven te stellen.
ik hoef toch niet alles voor te kauwen? je kan zelf ook nog wel bedenken dat mensen die overmatige melkconsumptie er op na houden grotere risico's lopen daar hoef je geen onderzoek naar te doen.
 
Back
Naar boven