AndroidHealthClinic

Gekookte kipfilet lekker maken

Bezoekers in dit topic

wwe

Colossal Veteran
10 jaar lid
Lid sinds
30 okt 2006
Berichten
13.936
Waardering
1.154
Lengte
1m71
Massa
83kg
Vetpercentage
15%
Ik heb gekookte kipfilet gekocht van Musclemeat. De kip is van goede kwaliteit en de levering was prima. Maar ik vind de smaak echt onwijs saai, dit ligt niet aan musclemeat maar aan mijn eigen persoonlijke smaak. Op de een of andere manier vind ik kip zonder kruiden/saus gewoon niet lekker, dit heb ik ook met bv kip uit de supermarkt. Ik eet op dit moment 200 gram van deze kipfilet per dag maar ik wil het echt lekkerder maken en graag wat meer variatie. Ik eet het koud op brood.
Ik heb zelf iig al ontdekt dat de kipfilet met cajun kruiden een stuk beter smaakt.

Wie heeft er nog meer tips?:)
 
Laatst bewerkt:
Probeer kruiden dat helpt maar gekookte kip is ook heel saai van smaak ;)
 
Probeer kruiden dat helpt maar gekookte kip is ook heel saai van smaak ;)

Tips voor kruiden zijn welkom?
Want zo zonder smaak krijg ik het niet meer weg, smakeloze droge saaie kip:(
 
Shoarma kruiden erop doen en even in de magnetron heerlijk
 
http://forum.dutchbodybuilding.com/f33/maak-kipfilet-lekker-333802/
hier ook al wat.

Kerrie + wat zout
gyros kruiden
alle soorten grillkruiden
paprika + wat zout
marineren in ketjap + sambal + sesamolie
iifym bakken en dan carameliseren met wat honing en afblussen met liquor 43. :lick:
tzaziki erbij (zelf maken van kwark + komkommer + knoflook
 
Ik zoek nog een kok. Heb jij daar de tijd voor :p
*lol* die opmerking heb ik al vaker gehoord. :D
maar helaas.. heb niet echt veel tijd over... maar je mag best een keer mee komen eten hoor! hahaha.. als mijn man het goed vind! ;)
 
zowat alle kruiden kan je op je kip gooien, zoek maar wat uit wat je zelf het lekkerste vindt. Het meeste eet ik het met currypoeder, peper en chilipoeder erop of gewone kippenkruiden
 
*lol* die opmerking heb ik al vaker gehoord. :D
maar helaas.. heb niet echt veel tijd over... maar je mag best een keer mee komen eten hoor! hahaha.. als mijn man het goed vind! ;)

Ja gezellig en klinkt lekker. Natuurlijk vind ie dat goed ;):p
 
Vast wel! Kan ook op de BBQ natuurlijk! wordt het goed weer voor! :D
 
welkom. Weet nog wel zoveel meer maar hier kan je vast al mee van start. :)

Meer is altijd goed, zeker als het vrij easy is net zoals die marinade die je noemt en kruiden er over heen. Het is gewoon op brood en dat wil ik opzich vrij easy houden(dus dat het niet zoveel tijd kost). Hahaha;)
 
sambal bij?
 
ik kwak er altijd een lepel mosterd overheen, of rotisambal..
 
De volgende kruiden en spullen gooi ik graag over mijn kipfilet heen

- Kerriepoeder
- Paprikapoeder
- Knoflook(poeder)
- Cayennepeper

Verder als je het meer gaat marineren:

- Soyasaus of sesamolie
- Sambal oelek
- Ketjap manis

Ik kan je echt heel hard aanraden om je te verdiepen in kruiden. Je eten wordt er 100x lekkerder van, en dat is natuurlijk HEEL belangrijk :)
 
Goede vraag! Iemand misschien een idee hoe ze de gegrillde kipfilet of de kip teriyaki van de Subway maken? Die kip is altijd onwijs mals en lekker.
 
Back
Naar boven