| | |||||||
| Registreren | FAQ | Ledenlijst | Sociale groepen | Kalender | Zoeken | Posts van vandaag | Markeer forum als gelezen |
![]() |
| | Topic opties |
| | #1 |
| Huge Freak Aangemeld: apr 2006 Locatie: I'm from holland! where the fuck you from? Geslacht: M
Stats: Karma: | gekookte en droge producten
ik was net weer eens wat pasta aan het maken en omdat mijn pasta op was en ik een andere soort merk moest nemen viel me wat op op mijn pasta zakje staat altijd "gemiddelde voedingswaarde droog product" de pasta die ik nu heb staat "voedingswaarde per gekookte product" nu kook je dus altijd de pasta gaan de voedingswaarde als je de pasta kookt omlaag als ik naar die 2 verschillende verpakkingen kijkt dan zit er behoorlijk wat verschil in droge pasta per 100 gr 358 kcal 12 ei 75 koolh 1,1 vet gekookte pasta per 100 gr 125 kcal 4,5 ei 23 koolh 0,8 vet (owja tis trouwens wel volkoren paste (de gekookte) en de "droge" is witte pasta)
__________________ Mensen die gesponsord worden door supplementen fabrikanten zijn de 'laboratorium' ratten voor onze toekomst |
| | |
| | #2 |
| Monstrous Giant Aangemeld: jun 2007 Locatie: Winter wonderland Leeftijd: 38 Geslacht: M
Stats: 1m74 108kg - Karma: | Re: gekookte en droge producten
Weer het oude gezeik. kook 100gram pasta, weeg het na het koken en je hebt je antwoord. |
| | |
| | #3 | |
| Huge Freak Aangemeld: apr 2006 Locatie: I'm from holland! where the fuck you from? Geslacht: M
Stats: Karma: | Re: gekookte en droge producten
Citaat:
nu de voedingswaarde van "droge pasta" klopt dus niet meer als je het product gekookt hebt. hoe weet je nu wat dan de gekookte voedingswaarde zijn als er alleen maar op de verpakking voedingswaarde per droog product staat?
__________________ Mensen die gesponsord worden door supplementen fabrikanten zijn de 'laboratorium' ratten voor onze toekomst | |
| | |
| | #4 |
| Monstrous Giant Aangemeld: jun 2007 Locatie: Winter wonderland Leeftijd: 38 Geslacht: M
|
| | |
| | #5 | |
Citaat: hoe zit het met gekookte melk dan? dat kan ik nergens vinden
__________________ Mensen die gesponsord worden door supplementen fabrikanten zijn de 'laboratorium' ratten voor onze toekomst | |
| | |
| | #6 |
| Cool Novice Aangemeld: jul 2007 Locatie: Nederland Leeftijd: 26 Geslacht: M
Koken voegt alleen water toe aan het product (in geval van bijv. pasta, percentage water per 100 gr, de ongekookte pasta neemt dan water op) of onttrekt water aan het product (in geval van bijv. melk, water verdampt). Aangezien water 0 kcal bevat kun je dus de voedingswaarde van het ongekookt product berekenen. Na koken moet de voedingswaarde gelijk zijn.
|
| | |
| | #7 | |
Citaat:
| |
| | |
| | #8 | |
Citaat:
hoe is het wel dan? heb je net als bij die pasta, zo'n schema erover?
| | |
| | #9 | |
| Cool Novice | Re: gekookte en droge producten
Citaat:
| |
| | |
| | #10 | |
| Cool Novice Aangemeld: jul 2007 Locatie: Nederland Leeftijd: 26 Geslacht: M
Citaat:
| |
| | |