Fitness Seller

Fruit als ontbijt, verstandig?

Bezoekers in dit topic

omega369

Cool Novice
Lid geworden
13 mei 2012
Berichten
240
Waardering
2
Lengte
1m81
Dag leden,

ik lees op dit forum dat veel mensen 's morgens bij hun ontbijt een banaan of een appeltje eten naast hun melk/whey en brintha of havermout, ik wil ook zo iets doen...

Maar ik dacht dat fruit trage suikers heeft, is het dan alsnog verstandig om het 's ochtends te consumeren en zal fruit ten opzichte van dextrose alsnog goed bijdragen om je spierglycogeen aan te vullen?

Indien fruit verstandig is, dan was ik van plan om naast de brinta/havermout, water (melk) en eiwitpoeder het volgende te eten 's ochtends:

8 ananasschijven op lichte siroop = 136gr
= 92kcal - 0,6gr eiwitten - 21,8gr kh's waarvan 20,4gr suiker - 0gr vet - 1,4gr vezels

2 kiwi's (ongeveer 80gr)
= 38kcal - 0,8gr eiwitten - 8,2gr kh's waarvan 6gr suiker - 0,2gr vet - 0,6gr vezels

Wat vinden jullie ervan? Heeft het enige nut om 's ochtends fruit te eten?
 
Laatst bewerkt:
Ben is benieuwd naar alle antwoorden. Maar verander je annanas door verse annanas en niet uit blik;).
Dan eet je ze best 'sochtends omdat je 'sochtends het actief bent en ze direct gebruikt(dat is mijn redenering).
 
ik eet nu in de vakantie ook al meer als een week fruit als ontbijt.

ben ook wel benieuwt of dit goed is of niet..
 
Maar ik dacht dat fruit trage suikers heeft,

Fruit bevat voornamelijk fructose en glucose (en sacharose). Dit zijn eenvoudige suikers, en dus 'snelle' suikers.

Verder is ananas uit blik rommel.
 
Uit blik sowieso niet, vanwege alle suikers die in die siroop zitten, maar gewoon een paar stuks vers fruit, waarom niet? Maar ik zou ook wat havermout en whey naar binnen gooien. Misschien kan je er een mooie shake van maken? :P Ben je in één keer klaar.
 
Op bodybuilding.com wordt ananas geadviseerd om bij het ontbijt te nemen.
Ook zou de stof bromelain in ananas de eiwit synthese bevorderen...
Over kiwi's weet ik eigenlijk niet zo veel :P

Over is fruit bij het ontbijt prima!
 
Tuurlijk, zelfs beter. Als het maar in je macro's past. Mogelijk moet je dus de rest van het schema bijstellen. Probeer ook fruit uit blik te vermijden.
 
Op bodybuilding.com wordt ananas geadviseerd om bij het ontbijt te nemen.
Ook zou de stof bromelain in ananas de eiwit synthese bevorderen...
Over kiwi's weet ik eigenlijk niet zo veel :P

Over is fruit bij het ontbijt prima!

Of dat van die Ananas nou echt meerwaarde heeft vraag ik me af. Ik hoor veel vrouwen er ook altijd over dat je "veel ananas moet eten" want daarvan val je af. Maargoed, dan kan je ook net zo goed op een komkommerdieet, gegarandeerd dat je afvalt als je de hele dag door komkommers eet.
 
Verder is ananas uit blik rommel.

Ik koop die ananasschijven uit blik van de Carrefour (Frans supermarktketen), deze zijn ofwel op lichte siroop ofwel gewoon niet. Als ik naar de ingrediënten kijk van dat product zie ik de volgende staan:

Ananas, water, suiker, voedingszuur: citroenzuur

Voedingswaarden v/h product per 100gr:

68kcal
0,4 gram eiwitten
16 gram koolhydraten waarvan 15gr suikers
0 gram vetten
1 gram voedingsvezels

Als ik naar de voedingswaarden van verse ananas kijk (per 100gr) op de website van voedingswaardetabel.nl zie hieronder:

61kcal
0,5 gram eiwitten
13,5 gram koolhydraten waarvan 12,4 gram suikers
0,2 gram vet
1,4 gram voedingsvezels

http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=32

Dus veel verschil is het nu ook weer niet, toch?:D
 
Laatst bewerkt:
is niet zo veel verschil op het eerste zicht maar het verschil zit hem in welke soorten suikers het zijn;)
 
Ik denk echt dat het voor 90% hier geen reet uitmaakt die paar stuks fruit per dag. Is toch gewoon gezond. Voedingsschema aanpassen en shit, zo'n bullshit voor de meesten.
 
Dag leden,

ik lees op dit forum dat veel mensen 's morgens bij hun ontbijt een banaan of een appeltje eten naast hun melk/whey en brintha of havermout, ik wil ook zo iets doen...

Maar ik dacht dat fruit trage suikers heeft, is het dan alsnog verstandig om het 's ochtends te consumeren en zal fruit ten opzichte van dextrose alsnog goed bijdragen om je spierglycogeen aan te vullen?

Je spierglycogeen raakt echt niet leeg in een nachtje slapen.. sterker nog, er wordt geen gram glycogeen gebruikt tijdens je slaap.

Leverglycogeen daarentegen ....
 
Je spierglycogeen raakt echt niet leeg in een nachtje slapen.. sterker nog, er wordt geen gram glycogeen gebruikt tijdens je slaap.

Leverglycogeen daarentegen ....

Oké dit ter zake; stel als je dan toch fruit wilt eten, dan is de ochtend een ideaal moment hoop ik?
 
Als je ook vetten binnen krijgt met je maaltijd, in dit geval ontbijt, speelt die hele glychemische waarde vrijwel geen rol meer.
Gewoon lekker eten wat je wilt en wanneer je wilt.
 
Is er iets beters dan fruit dan? Ik bedoel, welk nadeel verwacht je ervan te ondervinden ten opzichte van ander eten? Ik eet tot een kilo fruit per dag en merk er in ieder geval geen problemen aan op.
 
waarom zou het niet verstandig zijn?
weer een troll thread van jou
 
Is er iets beters dan fruit dan? Ik bedoel, welk nadeel verwacht je ervan te ondervinden ten opzichte van ander eten? Ik eet tot een kilo fruit per dag en merk er in ieder geval geen problemen aan op.

Een kilo:eek:

Overdrijf je niet een beetje?:D

---------- Post toegevoegd Wed 1 Aug 2012 om 09:26 ----------

waarom zou het niet verstandig zijn?
weer een troll thread van jou

Ik laat je graag punt 8 van de forumregels herinneren meneer...

8. Laat topics niet ontsporen

Als iemand een topic over een bepaald onderwerp start, dan is dit omdat hij/zij het een interessant onderwerp vindt. Ga daarom niet zomaar off-topic, dit zou namelijk een teken van gebrek aan respect zijn voor de opstarter van het topic en tegenover de andere personen die verder willen communiceren over het desbetreffende onderwerp. Reageer altijd vriendelijk, en beledig niemand.

Respect?

Danku!
 
Een kilo:eek:

Overdrijf je niet een beetje?:D

---------- Post toegevoegd Wed 1 Aug 2012 om 09:26 ----------



Ik laat je graag punt 8 van de forumregels herinneren meneer...

8. Laat topics niet ontsporen

Als iemand een topic over een bepaald onderwerp start, dan is dit omdat hij/zij het een interessant onderwerp vindt. Ga daarom niet zomaar off-topic, dit zou namelijk een teken van gebrek aan respect zijn voor de opstarter van het topic en tegenover de andere personen die verder willen communiceren over het desbetreffende onderwerp. Reageer altijd vriendelijk, en beledig niemand.

Respect?

Danku!

:rolleyes:
 
Een kilo:eek:

Overdrijf je niet een beetje?:D

---------- Post toegevoegd Wed 1 Aug 2012 om 09:26 ----------



Ik laat je graag punt 8 van de forumregels herinneren meneer...

8. Laat topics niet ontsporen

Als iemand een topic over een bepaald onderwerp start, dan is dit omdat hij/zij het een interessant onderwerp vindt. Ga daarom niet zomaar off-topic, dit zou namelijk een teken van gebrek aan respect zijn voor de opstarter van het topic en tegenover de andere personen die verder willen communiceren over het desbetreffende onderwerp. Reageer altijd vriendelijk, en beledig niemand.

Respect?

Danku!

:janken:
 
Back
Naar boven