MuscleMeat

Eiwitten in eieren snel of langzaam? +Karma!!

Bezoekers in dit topic

Bzar

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid sinds
13 okt 2007
Berichten
1.369
Waardering
8
Lengte
1m81
Massa
80kg
Vetpercentage
13%
Zijn de eiwitten in eieren snelle of langzame eiwitten? Ik wil namelijk weten of ik eitjes kan gaan eten bij het ontbijt. Alvast bedankt.


Nuttige antwoorden worden beloond met karma. Bronvermeldingen zouden erg fijn zijn.




Alvast bedankt!:thumb:
 
Eiwitten in soja en eieren zijn daarentegen snel-splitsende eiwitten, die zorgen voor een snelle toename van de concentratie aminozuren in het lichaam. Het allersnelst zijn uiteraard de vrije aminozuren in supplementen.’
[Link niet meer beschikbaar]
 
eitjes zijn idd goed geschikt voor je ontbijt.
 
cool, ik eet elke ochtend 2 ei-eiwitten bij me brinta ;) (komt goed uit dus op dat tijdstip)
 
2 s wel weinig, heb je ong 13/14gr eiwitten mee.
 
2 s wel weinig, heb je ong 13/14gr eiwitten mee.

Nog niet eens volgens mij. Volgens mijn Excel bestand bevat een ei-eiwit slechts 4 gram eiwit.

Kcal KH Eiwit Vet
Ei 82 0 7 6
Ei-eiwit 16 0 4 0

Weet niet of deze info correct is.. :p
 
verse gebakken eitjes in de pan ownage voor sochtends!
 
ja want alleen het ei-wit bevat maar slechts 4 gram eiwitten, dus met twee hiervan zit je maar op 8 gram. nu ter aanvulling van dit hele verhaal, volgens objectieve bronnen heb ik mogen vernemen dat de BV van ei-eiwit rond de 80% ligt, daar waar dit voor een volledig eitje dus inclusief dooier op 100% ligt! nu aan jullie de vraag hoe dat zit! alleen vermelden supplementen fabrikanten, die ingedroogte ei-eiwit verkopen dat de BV van het wit op 100% ligt. denk ook aan de video's van onze ronnie waar hij het wit uit een grote bus schenkt, daar zou dus volgens de fabrikant de BV op 100% liggen, en nu, what the f*ck denken jullie.... is de BV van de ei+dooier=100%BV of ei-WIT=100%
ik eet zelf namelijk 16 ei-Wit op een dag plus twee dooiers
 
Soorten eiwitten

Melk eiwit

Goedkope vorm van eiwitten, ook wel bekent als Calcium Caseinaat. Deze eiwitten worden relatief moeilijk opgenomen en verteerd. Dit komt mede doordat melkeiwit lactose bevat, een stof die door veel mensen moeilijk verteerd wordt.
Calcium Caseinaat is de goedkoopste eiwit variant die te koop is op de markt. Het zal je dan ook niet verbazen dat de meeste goedkope eiwitpoeders voor 90% uit Calcium Caseinaat bestaan.

Soja eiwit

Soja eiwit is een plantaardig eiwit met een aantal positieve eigenschappen. Soja eiwit bevat een aantal stoffen die de kans op hart- en vaatziekten aanzienlijk kunnen verkleinen. Soja eiwit wordt makkelijker verteerd dan melkeiwit en bevat zeer hoge concentraties BCAA's en glutamine (aminozuren).

Ei-eiwit

Uitstekende vorm van eiwitten. Ei-eiwit is makkelijk verteerbaar, spieropbouwend en zeer goed bruikbaar voor het lichaam. Hierdoor is ei-eiwit uitermate geschikt voor mensen die vaak en intensief trainen en streven naar spiergroei.

Whey eiwit

Het neusje van de zalm. Wordt optimaal door het lichaam gebruikt. Whey eiwitten worden gemakkelijk verteerd en zijn vrijwel vrij van lactose.
Whey eiwitten zijn er in 3 oplopende varianten; concentraat, isolaat en hydrolisaat. Whey eiwit concentraat is de goedkoopste en "minst" zuivere vorm, hydrolisaat de duurste en best verteerbare vorm.
 
ja want alleen het ei-wit bevat maar slechts 4 gram eiwitten, dus met twee hiervan zit je maar op 8 gram. nu ter aanvulling van dit hele verhaal, volgens objectieve bronnen heb ik mogen vernemen dat de BV van ei-eiwit rond de 80% ligt, daar waar dit voor een volledig eitje dus inclusief dooier op 100% ligt! nu aan jullie de vraag hoe dat zit! alleen vermelden supplementen fabrikanten, die ingedroogte ei-eiwit verkopen dat de BV van het wit op 100% ligt. denk ook aan de video's van onze ronnie waar hij het wit uit een grote bus schenkt, daar zou dus volgens de fabrikant de BV op 100% liggen, en nu, what the f*ck denken jullie.... is de BV van de ei+dooier=100%BV of ei-WIT=100%
ik eet zelf namelijk 16 ei-Wit op een dag plus twee dooiers

Een heel ei heeft een BW van 100. Omdat ze er vroeger vanuit gingen dat 100 het hoogste was. Nu er allemaal proteinpoeders zijn wordt er voortaan ver over de 100 gegaan..
 
Ik heb alle nuttige posts beloond met karma. Even enkele citaten uit het stukje van JvR90:

Het lichaam gaat zuiniger om met eiwitten waarvan de aminozuren geleidelijk vrijkomen. Hoe ‘sneller’ het eiwit, des te minder profiteren de spieren, het immuunsysteem en de enzymen van de aminozuren in het eiwit, en des te meer aminozuren worden door het lichaam verbrand.... .....Een eiwit als caseïne uit zuivel is bijvoorbeeld een langzaam eiwit’, zegt Nolles. ‘Het vormt in de maag een wrongel die in de darmen langzaam oplost. Eiwitten in soja en eieren zijn daarentegen snel-splitsende eiwitten, die zorgen voor een snelle toename van de concentratie aminozuren in het lichaam. Het allersnelst zijn uiteraard de vrije aminozuren in supplementen.’
Het is overigens al langer bekend dat vetten in een maaltijd ervoor zorgen dat aminozuren minder snel vrijkomen in het lichaam.

Ze zeggen dat je 's ochtends altijd snélle eiwitten moet nemen, klopt dit dan nog wel? En zo ja, is whey-eiwit dan nog wel zo goed als men zegt?
 
Whey = snel eiwit, ideaal bij ontbijt.
Caseïne = traag eiwit, ideaal voor slapengaan.
 
Misschien is whey wel een optie ja!:)
 
Ik weet in iedergeval niet wat je aan karma hebt :P

Maar van eiwit poeder krijg ik snel puistjes. Nu staan hier op het forum wel een aantal tips. Maar dat zal niet veel helpen in me eigen ervaring. Ook moet whey eiwit puistjes nog meer verkomen dan de normale poeder? Iemand tips?
 
Ik neem zelf:

*Whey: 's ochtends & voor training
*Pro 80 gedurende de dag & voor slapen gaan

Dit werkt goed voor.. Dus waarom veranderen, NIET!;)
 
ik neem juist pro 80 bij het ontbijt en whey voor en na de training.

whey wordt toch extreem snel verteerd (na een uur is het weg) en daarna begint spierafbraak...

dus whey kan 's ochtends als ontbijt, maar neem een uur later een minder snel verterende eiwitbron.

klopt dit wat ik zeg ?
 
ik neem juist pro 80 bij het ontbijt en whey voor en na de training.

whey wordt toch extreem snel verteerd (na een uur is het weg) en daarna begint spierafbraak...

dus whey kan 's ochtends als ontbijt, maar neem een uur later een minder snel verterende eiwitbron.

klopt dit wat ik zeg ?

gewoon elke 2 uur eten dan is er geen probleem ;)
Ik eet s'morgens eieren en 2 uur erna terug (telkens zo'n 4 hele en 10 witten)
 
Back
Naar boven