MuscleMeat

Eindelijk de stap gezet! | Voedingsschema | Bulken

Bezoekers in dit topic

Envato

Novice
Lid sinds
1 jan 2014
Berichten
15
Waardering
0
Lengte
1m94
Massa
82kg
Beste forumleden,

Ik zal mezelf eerst eens even voorstellen. Mijn naam is Frank, ik ben 21 jaartjes jong en ik ben vastberaden om wat kilo’s aan zowel spieren als vet aan te komen. Heel mijn leven lang heb ik al moeite gehad met mijn gewicht. Ik heb altijd zo rond de 69 á 70 kilo gewogen en met mijn lengte maakt dat je erg mager.
Ik heb het altijd erg vervelend gevonden om de “skinny guy” te zijn en dit wil ik nu gaan veranderen. Ik heb mijn lichaamstype altijd gezien als “ectomorph”. Ik heb een smalle bottenstructuur, ik kom moeilijk aan en ik heb erg lange spieren. Een tijd lang is dit voor mij een excuus geweest om niet aan te kunnen komen, maar toen ik wat logischer na ging denken en wat deskresearch deed, kwam ik erachter dat IEDEREEN aan kan komen. Ik dacht gewoon dat ik genoeg at, maar blijkbaar deed ik dat dus niet.

Vorig jaar ben ik begonnen met thuis krachtoefeningen te doen. Dit bestond dan vooral uit opdrukken en de halters gebruiken om de biceps te trainen. Het resultaat was zeker te zien. Erg snel merkte niet alleen ik, maar ook omstanders resultaat. Toch bleef ik ontzettend dun omdat ik naast het sporten veel te weinig bleef eten. Ik wil gaan voor een groot gespierd lichaam, niet een klein gespierd lichaam.

Nu heb ik zelf wat vooronderzoek gedaan en ik heb ik een voedingsschema gemaakt en uitgeprobeerd. Ik ben namelijk van mening dat je alles eerst even zelf moet uitzoeken en moet proberen voordat je anderen er mee lastig gaat vallen. Ook ben ik voortaan 4 á 5 per week te vinden in de sportschool om de spieren wat groter en zwaarder te maken. Onderstaand voedingsschema heeft me binnen een week verrassend 2,3 kilo aan laten komen. Ik sta er van te kijken dat dit zo snel gaat. Misschien speel het feit mee dat ik na 5 jaar een week gestopt ben met roken om de eetlust weer wat op gang te brengen. Ik heb hier niet heel veel moeite mee want ik wil er namelijk echt hard voor gaan. En ik laat niks in de weg staan om mijn doel te bereiken.

Nu wil ik jullie vragen of jullie op of aanmerkingen hebben aan dit voedingsschema of de manier waarop ik te werk ga. Ik neem jullie tips graag mee om mijn doel te bereiken. Eerst even wat gegevens over mij:

Lengte: 1,94m
Leeftijd: 21 Jaar
Gewicht: Begonnen met 69/70kg
Gewicht na een week: 72,3kg
BMR: 1838
Caloriebehoefte voor onderhoud: 3125 kcal (Met het voedingsschema zit hier hier VER boven. Als ik dan toch om de twee uur eet, kan ik beter wat extra calorieën meepakken toch? Ik wil namelijk aankomen)


Voedingsschema:

De eerste 5 maaltijden zijn elke dag hetzelfde. Maaltijd 6 wil nog wel eens variëren. Bijvoorbeeld: Gele rijst met kip, wokgroenten en chicken tonight. Vrijdags eet ik bij mijn ouders een bord friet, een frikandel, een viandel en af en toe nog een kroketje.

Maaltijd 1 | 7:30
50 gram muesli 173 kcal
75 ml volle yoghurt 47 kcal
2x gekookt ei 164 kcal
700ml halfvolle melk 256 kcal
Mass Perfection Gainer 472 kcal
Totaal 1112 kcal

Maaltijd 2 | 9:30
4x volkoren boterham 360 kcal
1x pindakaas 100 kcal
1x kipfilet 80 kcal
Totaal 540 kcal

Maaltijd 3 | 11:30
4 volkoren boterham 360 kcal
1x kipfilet 80 kcal
1x pindakaas 100 kcal
Totaal 540 kcal

Maaltijd 4 | 13:30
4x volkoren boterham 360 kcal
1x kipfilet 80 kcal
1x pindakaas 100 kcal
Totaal 540 kcal

Maaltijd 5 | Pre-Workout | 15:30
75 gram cruesli 352 kcal
150 ml halfvolle melk 69 kcal
Totaal 421 kcal

Maaltijd 6 | 18:30
Pasta 150g 524 kcal
Kip 200g 300 kcal
Wokgroenten 150g 120 kcal
700ml melk 256 kcal
Mass Perfection Gainer 472 kcal
Totaal 1672 kcal

Maaltijd 7 | 20:30
60g ongezoute pinda’s 370 kcal
Totaal 370 kcal

Maaltijd 8 | 22:30
150g volle kwark 207 kcal
Totaal 207 kcal

Dagtotaal 5315 kcal
Note:
Met voedingsratio's ben ik nog niet echt bezig geweest. Is het essentieel voor mij om uit te rekenen hoeveel vetten, eiwitten en kholydraten ik nodig heb? Zo ja, dan ga ik dat zo snel mogelijk doen.

Ik zie jullie reacties graag tegemoet!

Groet,

Frank
 
goed begonnen, kom zelf ook van 62kg @ 1.84 !!
toch zou ik rustig aan doen met het eten, mik gewoon op ongeveer 2 kilo per maand op het begin.
dus ongeveer 4000kcal, en dat kan je b.v opschroeven als je 75 weegt etc etc..
want het zal voornamelijk vet zijn als het sneller gaat. (snap best dat dat je niet uitmaakt maar toch;) )
ik zou verder die shake bij je avondeten weghalen en gewoon je kwark voor het slapen vervangen voor 500 gram magere kwark.
 
Weeg je je past gekookt of ongekookt af?

Verder eens met M0o0tje. Begin eens op 4000 kcal en kijk aan wat het doet.
het is wel handig om even je ekv erbij te zetten.
 
@m0o0tje Heb even je log gekeken! Ziet er goed uit! Keep it up! Ja misschien toch wel wat minder eten dan? Wat is precies de reden dat je magere kwark boven volle kwark verkiest? Puur de calorieën? Thanks voor de tips!

@marina1975
Ik zal mezelf een even wat verder verdiepen in ekv! Blijkt dus toch essentieel te zijn. Ik weeg mijn eieren trouwens niet af.
Ik pak altijd de grootste maat eiren van de Plus. Deze zijn rond de 68 gram ongekookt.
 
@marina1975
Ik zal mezelf een even wat verder verdiepen in ekv! Blijkt dus toch essentieel te zijn. Ik weeg mijn eieren trouwens niet af.
Ik pak altijd de grootste maat eiren van de Plus. Deze zijn rond de 68 gram ongekookt.
Ik vraag je of je de pasta bij je avondeten gekookt of ongekookt afweegt en jij hebt het over eieren wegen???
 
Denk dat je wel erg veel eet. Wel in de gaten houden dat je niet te veel vet aankomt in verhouding tot spieren.

Voor effectief aanzetten van spiermassa moet je wat training betreft zorgen dat je sterker wordt op de compound oefeningen.

---------- Toegevoegd om 22:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:01 ----------

Ik zal mezelf een even wat verder verdiepen in ekv! Blijkt dus toch essentieel te zijn. Ik weeg mijn eieren trouwens niet af.
Ik pak altijd de grootste maat eiren van de Plus. Deze zijn rond de 68 gram ongekookt.

Als je zoveel eet is het niet essentieel om je macros (ekv) precies te kennen aangezien je waarschijnlijk toch wel van alles voldoende binnen krijgt. Maar het is wel leerzaam en geeft inzicht in je eetgewoontes. En het is vooral belangrijk dat je voldoende eiwitten binnen krijgt.
 
Laatst bewerkt:
@marina1975 Echt totaal verkeerd gelezen, mijn fout. Ik weeg mijn pasta ongekookt.

@Anoniem Ik eet wel erg veel ja. Ik zal het dieet is reduceren tot 4000kcal en kijken hoe dat verloopt. Over die compound oefeningen. Ik werk eraan. Ik probeer zon 3x8 reps aan te houden op een wat zwaarder gewicht. Ik las dat je beter weinig zware oefeningen kan doen i.p.v meerdere lichtere oefeningen, wil je in spiermassa aankomen. Klopt dit?
 
respect als je dit kan volhouden... maar het lijkt me wel erg veel
 
ik las dat je beter weinig zware oefeningen kan doen i.p.v meerdere lichtere oefeningen, wil je in spiermassa aankomen. Klopt dit?

100%
 
Misschien even tijd voor een kleine update!
Ik maak elke dag nog steeds gebruik van het bovenstaande schema, natuurlijk wel hier en daar wat aanpassingen om te kunnen variëren. Ik ben nu 2,5e week bezig en ik sport hierbij 6 dagen in de week. Ben begonnen met 69kg. Ik zit nu op de 77,6kg. Het gaat erg goed en ik ga dit zeker nog een tijd vol houden! 85kg is voor nu even mijn streven.
 
8,6 kg in 2,5 week? :eek: das wel heel veel...
 
Ik had het zelf ook niet verwacht. Ik had berekend dat ik maximaal 0,9kg per week aan kon komen. Toch mag ik niet klagen vind ik. Ben er blij mee!
 
Ik begrijp dat je tevreden bent met het feit dat je nu eindelijk wat meer gaat wegen, maar houd er wel rekening mee, dat als je nog een lange tijd gaat bulken je vetpercentage sowieso nog gaat stijgen..
Als je inderdaad meer dan 8kg op 2.5weken bij bent gekomen, zou ik toch wat rustiger aan gaan doen.
Het zou zonde zijn moest je over een half jaartje al een groot deel van je gewonnen gewicht terug kwijt willen omdat het merendeels uit vet bestaat niet ?

Wat ik persoonlijk probeer:
Is om een 0.25 kg per week bij te komen, zo kom ik op een jaar een 11-12kg bij, zonder dat mijn vetpercentage me echt gaat storen, nadien doe ik een 5tal weken een cut om wat vet kwijt te geraken, Maar dat is hoe ik het liever doe he :)

Succes nog! ;)
 
inderdaad zou je eten iets naar beneden gooien allemaal ik kom zelf vanaf 59 kilo met 1.83 en ben de eerste weken ook echt 6/7 kilo aangekomen en daar toch wel spijt van gekregen was eigenlijk alleen maar vet...
maarja goed bezig en lekker blijven traine!
 
Hallo forumers!,

Weer even een kleine update. Momenteel zit ik op de 81.7kg. Ik ben bijna 6 weken terug begonnen met bulken en met krachttraining. Ik woog toen 70 kg. In de afgelopen weken ging het aankomen erg snel. Vooral de eerste 4 weken vlogen de kilo's eraan.

Nu merk ik dat ik in de laatste twee weken ongeveer 2,5 kilo ben aangekomen. Relatief gezien veel minder dus dan de eerste weken. Heeft één van jullie hier een verklaring voor? Ik krijg elke dag nog steeds evenveel calorieën binnen als toen. Ookal heb ik nu met mijn gewicht net iets meer nodig om aan te komen, ik zit nog steeds ver boven mijn caloriebehoefte.

Thanks alvast!

Frank
 
De meer je gaat wegen de langzamer het gaat, als je je vast houd aan die calculatie van 70kg.
Waarschijnlijk kom je nu pas in de buurt van veilig aankomen..man man je bent veel te snel gegaan.
Hoe is jouw vet percentage nu Frank?
 
Ik heb helaas niet de tools om op het moment mij vetpercentage te berekenen.
Ik merk wel dat ik eindelijk wat vlees op mijn botten heb. Toch ben ik alles behalve dik of vet. Ik sport 6 dagen in de week en qua spiermassa merk ik ook dat ik voller ben. De 12 kg die ik ben aangekomen is dus niet alleen van het eten.
Ik zal snel eens kijken of ik op een of andere manier iemand kan vinden die beschikt over zo'n tool. Dan laat ik het je weten. Desnoods koop ik er zelf eentje.
 
maak een foto... weet je het ook snel genoeg
 
Ik hou elke week doormiddel van video mijn vooruitgang bij. Ik zal straks even wat foto's posten.

---------- Toegevoegd om 16:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:04 ----------

Hier een aantal screenshots uit mijn video logboek. Op alle linkse foto's woog ik nog 70 kilo. Dit was 6 weken geleden. De rechte foto's zijn afgelopen zondag gemaakt. Ik woog toen 81,7 kilo. Vooral in de "diepte" ben ik voller geworden. Mijn taille is een stuk voller dan dat deze ooit was. Ook mijn armen, borstspieren en benen (geen foto van helaas) hebben vooruitgang geboekt.

10shixg.jpg


w99t89.jpg


oi6hz.jpg


muxv0k.jpg


---------- Toegevoegd om 17:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:44 ----------

Ook in het gezicht ben ik wat voller geworden merk ik. Ik had vroeger altijd kuiltjes in mijn wangen. Ik zie dat deze nu weer tevoorschijn aan het komen zijn.:D
 
Back
Naar boven