MuscleMeat

Eenvoudig Caloriebehoefte Berekenen

  • Topic starter Baloo
  • Startdatum
  • Reacties 6
  • Weergaven 19K
  • Volgers 2

Bezoekers in dit topic

Baloo

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
14 dec 2008
Berichten
581
Waardering
30
Lengte
1m90
Massa
85kg
Vetpercentage
11%
Deze "Total Metabolism Forecaster" voorspelt je caloriebehoefte aan de hand van verschillende parameters.

Ooit jezelf afgevraagd waarom sommige mensen echt alles kunnen eten en nooit bijkomen?
Of waarom anderen ontzettend snel massa kunnen opbouwen terwijl ze nauwelijks naar hun calorieinname kijken?
Je metabolisme speelt hierin een belangrijke rol.

Met deze calculator kan je in detail je energiebehoefte berekenen gebaseerd op de volgende specifieke parameters:

_Geslacht
_Leeftijd
_Grootte
_Gewicht
_Vetpercentage
_Arbeidsactiviteit en frequentie
_Lichaamstype
_Thermisch effect van je voeding aan de hand van je macronutriënten
_Trainingsactiviteit en frequentie
_Slaap
_Waterinname
_Klimaat
_Maaltijdfrequentie
_Gebruik fatburners
_Hoeveelheid koffie en thee
_Rookgedrag
_Gebruik pillen
_Gebruik Beta-Blockers
_Omega-3 inname
_Gebruik zuivelproducten
_Hoeveelheid gezonde oliën
_Lichaamstemperatuur
_Doel (cutten of bulken)
_Vetpercentage doel
_Spierwinst doel
_Gewicht doel
_...

Originele thread:
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=114980801
 

Bijlagen

  • TMF 1.3 (MS Excel).zip
    543,4 KB · Weergaven: 3.349
Zoals je kan zien ben ik niet de maker van deze tool. Alle eer gaat naar Robby Coker
Ik ken dan ook de details niet en ivm problemen zal ik je wsl niet meteen verder kunnen helpen.
De reden van deze post is simpelweg het sharen van een superhandige tool die, toch wel zeer accurate resultaten toont.
Have fun with it :)
 
Een ingewikkelde berekening is niet noodzakelijkerwijs beter dan een simpele (alleen ingewikkelder). Ik denk dat je de fijnere details van het metabolisme niet kunt uitrekenen... Je zou het wel kunnen meten.. bewegings- en attitude-meters om te berekenen hoeveel tijd je staat, zit, lgt.. hoe vaak je de trap neemt, en hoe vaak je met je benen zit te wiebelen. (zelfs hoe lang je op kauwgom kauwt heeft al een meetbaar effect) etc Persoonlijk vind ik dat je beter de simpelste als uitgangspunt kunt nemen en die dan gaat aanpassen op basis van daadwerkelijke gehaalde resultaten. (of je koopt (of huurt ?) een [Link niet meer beschikbaar])
 
Natuurlijk zal het nooit 100% correct zijn maar voor mij persoonlijk geeft het wel een goeie indicatie en allesinds meer duidelijkheid.
Mijn onderhoud ligt namelijk steeds lager dan de gemiddelden die je bekomt door standaardformules zoals die van Katch-McArdle en Harris-Benedict.
Aangezien bovenstaande excel-sheet ook kijkt naar lichaamstemperatuur en somatotype bvb wordt opeens duidelijk waarom men onderhoud ook lager ligt.

(of je koopt (of huurt ?) een [Link niet meer beschikbaar])
Wtf :roflol:
 
Natuurlijk zal het nooit 100% correct zijn maar voor mij persoonlijk geeft het wel een goeie indicatie en allesinds meer duidelijkheid.
Mijn onderhoud ligt namelijk steeds lager dan de gemiddelden die je bekomt door standaardformules zoals die van Katch-McArdle en Harris-Benedict.
Aangezien bovenstaande excel-sheet ook kijkt naar lichaamstemperatuur en somatotype bvb wordt opeens duidelijk waarom men onderhoud ook lager ligt.

Ik zal hem eens invullen (al zie ik er tegenop, want ik ben snel moe (lees ui :))

[/quote]Wtf :roflol:[/QUOTE]

cool ding he... schijnt nog redelijk te werken ook heb ik gehoord.
 
cool ding he... schijnt nog redelijk te werken ook heb ik gehoord.
Hehe lijkt idd een tof ding, en had het eerlijk gezegd duurder verwacht, maar of zoiets werkt :rolleyes:
Mss kan het wel helpen als je wat moeite hebt je kcals te tellen tijdens je cut maar ik zou gek worden moest ik daar de hele dag mee rondlopen...
 
Back
Naar boven