Fitness Seller

Carb Backloading

Bezoekers in dit topic

Sushi gecarbload. Kan niks tegenop doei
 
Hoe snel die carbs erin gingen.... :o Blijkbaar had mijn lichaam geen rekenschap gehouden met a die carbs
 
Dem sugars. (lange vingers zijn baas)
332csh2.jpg


[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
kwijl kwijl!
 
Backload maaltijdjes voor komende week zijn weer klaar

Links backload: rijst (pandanrijst), kip, tonijn;
Rechts rustdag: kio, tonijn, ei, olijfolie.
 
backload maaltijdjes voor komende week zijn weer klaar

links backload: Rijst (pandanrijst), kip, tonijn;
rechts rustdag: Kio, tonijn, ei, olijfolie.


uploadfromtaptalk1432389141637.jpg
 
Kleine cheatmeal carb backload na zware legday (zit iets teveel vet in mja)
Niet duur en heerlijk :D

18dqie.jpg
 
Hoeveel carbs lagen er op je bordje?
Geen idee haha. Denk per bord zoon 250-300gr carbs. Ik reken niet meer echt alles uit. Door meer op gevoel te zitten de dag er na weet je al snel genoeg of je teveel hebt gegeten.

Ben nu roulerende tussen low carb periodes van 3-5 dagen en high carb periodes van ongeveer even lang. In combinatie met blessures die ik niet altijd kan trainen geeft dit me een erg goede manier om zwaar trainen (en dus ook veel eten) te combineren met lichter trainen (zodra ik merk dat een blessure hard getraind is). In die periode zit ik dus ook low carb.
 
Ik ben ook van plan om te beginnen met CBL, maar ik snap die eerste 10 dagen niet zo goed. Het is dus de bedoeling om <30gram koolhydraten te eten per dag gedurende 10 dagen. Maar wat zou je dan ongeveer moeten eten? Mijn onderhoud ligt op ~3100kcal. Zou ik om dit te bereiken zeg 2,5xbw = 225gram eiwit en de rest aanvullen met vetten? Dat zou uitkomen op 3100 - (225x4) = 2200 kcal. 2200/9 = 244 gram vet.

Dus dan zou ik de eerste 10 dagen 225 gram eiwit en 244 gram vet moeten eten?
 
Ik ben ook van plan om te beginnen met CBL, maar ik snap die eerste 10 dagen niet zo goed. Het is dus de bedoeling om <30gram koolhydraten te eten per dag gedurende 10 dagen. Maar wat zou je dan ongeveer moeten eten? Mijn onderhoud ligt op ~3100kcal. Zou ik om dit te bereiken zeg 2,5xbw = 225gram eiwit en de rest aanvullen met vetten? Dat zou uitkomen op 3100 - (225x4) = 2200 kcal. 2200/9 = 244 gram vet.

Dus dan zou ik de eerste 10 dagen 225 gram eiwit en 244 gram vet moeten eten?

Technisch gezien wel. Maar eigenlijk ook weer niet. Ik zou het als aanleiding gebruiken om een kcal deficit te behouden en even 10 dagen op lagere intensiteit te trainen. Soort deload. Sterker nog, in een goede low carb prep zal je sowieso minder energie hebben tijdens trainen omdat je natuurlijk geen carbs tot je neemt dus dat speelt het sowieso in de hand.
 
Technisch gezien wel. Maar eigenlijk ook weer niet. Ik zou het als aanleiding gebruiken om een kcal deficit te behouden en even 10 dagen op lagere intensiteit te trainen. Soort deload. Sterker nog, in een goede low carb prep zal je sowieso minder energie hebben tijdens trainen omdat je natuurlijk geen carbs tot je neemt dus dat speelt het sowieso in de hand.

Ben niet gewend om met een lagere intensiteit te trainen. Dus 10 dagen eigenlijk pussyweight pakken? :D
 
Ben niet gewend om met een lagere intensiteit te trainen. Dus 10 dagen eigenlijk pussyweight pakken? :D

Probeer het maar, je uithoudingsvermogen zal minder zijn. Logisch gevolg van het feit dat je minder spierglycogeen hebt naarmate je verder komt in je prep fase. Mijn ervaring is dat je waarschijnlijk minder volume en minder intensiteit pakt in de laatste 3-4 dagen van je prep.
 
Het is beter om wel op je onderhoud te blijven zitten. Mijn onderhoud ligt op 3600.
Voedingsschema,s van mij, zie je op dit topic eerder gepost.


Ik ben ook van plan om te beginnen met CBL, maar ik snap die eerste 10 dagen niet zo goed. Het is dus de bedoeling om <30gram koolhydraten te eten per dag gedurende 10 dagen. Maar wat zou je dan ongeveer moeten eten? Mijn onderhoud ligt op ~3100kcal. Zou ik om dit te bereiken zeg 2,5xbw = 225gram eiwit en de rest aanvullen met vetten? Dat zou uitkomen op 3100 - (225x4) = 2200 kcal. 2200/9 = 244 gram vet. Dus dan zou ik de eerste 10 dagen 225 gram eiwit en 244 gram vet moeten eten?
 
Hoeveel gram snelle suikers neem je ongeveer na training?
 
Verschilt per backload, van 140gr naar 300gr. Probeer toch zo minimaal de suikers te nemen, omdat producten met een Hoge GI, omgezet wordt in suikers, dus die krijg je toch wel binnen :D

Hoeveel gram snelle suikers neem je ongeveer na training?
 
Verschilt per backload, van 140gr naar 300gr. Probeer toch zo minimaal de suikers te nemen, omdat producten met een Hoge GI, omgezet wordt in suikers, dus die krijg je toch wel binnen :D

Omdat ik dan lees dat ze gebak, koek, snoep, ijs en allerlei bende eten. Hoeveel zal je ongeveer opnemen Voordat je glycogeen vol is en vet aanzet?
 
Ik weet dat je moet laden met high gi carbs.

Maar stel je load met clean low gi. Wat zal dat voor 'gevolg' hebben? En dan bedoel ik zilvervliesrijst, volkoren pasta etc.

Ik weet dat Keifer zegt dat dat het proces saboteert. Maar in hoevere maten is dat?

Wat ik bedoel is dus snelle carbs na training in je shake als ik dextrose, en dan laden met low gi..
 
Geen carbload maar rustdag maaltijdje!

Kip, tonijn, kaas, sla, cottage cheese, olijfolie en sambal.

~200gr protein en 45gr vet.



uploadfromtaptalk1432475231634.jpg
 
Back
Naar boven