Fitness Seller

BULK schema... advies gevraagd :)

Bezoekers in dit topic

caboose

Novice
Lid sinds
1 aug 2013
Berichten
17
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
82kg
Beste mensen,

ik wil jullie graag om advies vragen. Ondanks dat het buiten nog lekker weer is wil ik gaan starten met een bulk. Mijn onderhoud ligt ongeveer op zo'n 2800 calorieën. Mijn bulkschema komt uit op 3400


Samengevat:

Protein 250
carbs 435,6
fats 81

Schema in detail:







2weat6u.png


is dit een goed bulkschema denken jullie?
 
Laatst bewerkt:
Het is te klein om te lezen :)
 
is het nu wel leesbaar?
 
de helft van je schema is uit supplementen, probeer meer vlees/zuivel producten te eten voor je eiwitten, eet trouwens ook 2 stuks fruit en wat meer groenten, want ik denk dat je niet veel fiber binnen krijg.
 
Dank, zal dat gaan aanpassen! Eigenlijk vind ik 250 gr eiwit wat veel of vinden jullie van niet?
 
Hou 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht aan, mag je wel iets overheen gaan maar dan zit je ongeveer goed. Probeer richting de 30% vet te gaan (dus 30% van je calorieën / 9 = de hoeveelheid vet in grammen) en carbs vul je op, maar volgens mij wordt daar wel eens verteld tussen de 5-7 gram per kilo lichaamsgewicht aan te houden.
 
Ik zie veel supplementen. Maaltijd 6 bijvoorbeeld bestaat volledig uit supplementen. Probeer meer te halen uit gewoon voeding.
 
bedankt allemaal,
ik heb een aantal dingen gewijzigd. waar ik moeite mee heb is het aantal eiwitten omlaag te krijgen en de koolhydraten hoog te hoger te zetten. Ik heb nu de kwark er savonds uitgegooid omdat ik kort daarvoor (na het trainen) al een whey op heb (ik trainen altijd tot 10 uur savonds). dat zit me toch niet helemaal lekker ;)

ik kom na het aanpassen zo uit:
Protein 197
carbs 507
fats 83
calories 3592



mijn schema ziet er nu zo uit:
20gyv02.png


is dit beter zo? of moet de eiwitten meer omlaag?
 
Laatst bewerkt:
Brinta of havermout als ontbijt doet het trouwens ook goed. En ik zie dat je 6 sneeën brood hebt staan in maaltijd 2, en dan 50 gram kipfilet. 2 plakken zijn *35 gram. Misschien hier wat meer van voor de eiwitten. Ik zou ze juist hoger zetten. Beter meer eiwitten dan meer kh's. Maar dat is een persoonlijke kwestie.
 
ik heb idd havermout als ontbijt (oats)! Wilde idd meer kipfilet, maar dan schiet ik met eiwit omhoog. Als ik 2 gr bij kilo lichaamsgewicht wil aanhouden dan moet ik overal wel die eiwit omlaag gooien (zit namelijk nu al op iets meer dan 2 gram per kilo lichaamsggewicht aan eiwit)
 
Excuses! Eventueel in meal 5 de havermout vervangen voor aardappelen.
 
Als ik jou was zou ik die kwark voor het slapen gaan wel terug halen, in kwark zitten langzame eiwitten die er voor zorgen dat je spieren doorgroeien terwijl je slaapt.
 
ja.... eens....
nog een idee waar ik eiwitten dan kan skippen?
 
Eiwit is nu wel goed, ikzelf zit op 2,6/2,7 gr per kg lichaamsgewicht. Die 2 gr is ook meer minimum, maar als je echt teveel doet raakt de rest uit balans. Als het in balans is, is het goed.
 
Je moet gewoon telkens een beetje aanpassen, kijken wat voor jou goed werkt. In t begin is t ff moeite maar daarna kom je in een ritme en zijn je macro's elke dag zonder er heel veel op te letten wel in orde. Zonder goed te kijken naar wat je nu hebt opgeschreven zou ik zeggen probeer gewoon zoveel mogelijk gewone voeding erin te houden, zoals iedereen al zegt, kwark er wel in houden voor het slapen, whey shake alleen eentje na de training of als je echt te laag zit in proteine.
 
Back
Naar boven