XXL Nutrition

Hoe broccoli eten?

Bezoekers in dit topic

eerst de strokjes in de pn, dan roosjes erop en 3 minuten de roosjes stomen bovenop de stronkjes.

wat je ook doet, doe het niet te lang.

hahaha ik heb ooit in afrika gewoond en met zulke zinnen gaf de imam daar coïtusuele voorlichting LOL
 
Ik eet het rauw, maar stomen is een goed alternatief wat betreft het behoud van voedingsstoffen.
 
-broccoli wassen
-magnetron plasticfolie erom heen wikkelen, dat het afsluit
- in magnetron voor 4 minuten.
Klaar!
Er zit genoeg vocht op de broccoli van het wassen en je houdt de vit & mineralen meer dan stomen (schijnt)
(gepikt uit Men's Health)
 
-broccoli wassen
-magnetron plasticfolie erom heen wikkelen, dat het afsluit
- in magnetron voor 4 minuten.
Klaar!
Er zit genoeg vocht op de broccoli van het wassen en je houdt de vit & mineralen meer dan stomen (schijnt)
(gepikt uit Men's Health)

Hoi Tiger,

weet je toevallig op hoeveel watt de magnetron moet?
Ik ga het zeker zo maken!

Goede tip!:thumbs:
 
wokken met andere groenten en kip. later rijst erbij.
 
hebben jullie trouwens ook wel eens, dat als je de brcolli niet heel goed wast, je op allemaal zand zit te kauwen.... zo'n irritant geluidje en dan gooi ik het meestal maar weg. Paar keer gehad al
 
hebben jullie trouwens ook wel eens, dat als je de brcolli niet heel goed wast, je op allemaal zand zit te kauwen.... zo'n irritant geluidje en dan gooi ik het meestal maar weg. Paar keer gehad al

Gelukkig niet!

Krijg je wel een mooi gepolijst gebit van;)
 
hebben jullie trouwens ook wel eens, dat als je de brcolli niet heel goed wast, je op allemaal zand zit te kauwen.... zo'n irritant geluidje en dan gooi ik het meestal maar weg. Paar keer gehad al


nee, maar wel met prei :D. dat moet je zeker goed spoelen.
 
Ik haat konijnevoer!:(
 
Brocoli in de magnetron verliest 90% van zijn antioxydanten, lijkt me een waste.. beste oplossing is stomen (10% verlies) daarna koken (50% verlies) dat zou je wel lager kunnen krijgen zoals Penochef dat zegt om eerst je water al aan de kook te brengen en daarna kort "koken".
 
Hoi Tiger,

weet je toevallig op hoeveel watt de magnetron moet?
Ik ga het zeker zo maken!

Goede tip!:thumbs:

mijn magnetron gaat alleen tot 750 watt, en het gaat prima!
Eet smakelijk!

ps ik doe het ook met spruitjes (4&1/2 min), champions (2-3 min), spercibonen, bloemkool, pompoen....kortom eindeloos! ;)
 
Brocoli in de magnetron verliest 90% van zijn antioxydanten, lijkt me een waste.. beste oplossing is stomen (10% verlies) daarna koken (50% verlies) dat zou je wel lager kunnen krijgen zoals Penochef dat zegt om eerst je water al aan de kook te brengen en daarna kort "koken".

oh, ok....wist ik niet. Oh well, ik compenseer het met mn dagelijkse portie 99% rauwe cacao poeder! ;)
 
Roosjes stomen in een ijzeren vergiet boven een pan met kokend water, deksel erop.

Stronk kun je poffen in de magnetron, ff wikkelen in PLASTIC MAGNETRON folie en wat gaatjes erin prikken.
 
ik stoom altijd
 
-broccoli wassen
-magnetron plasticfolie erom heen wikkelen, dat het afsluit
- in magnetron voor 4 minuten.
Klaar!
Er zit genoeg vocht op de broccoli van het wassen en je houdt de vit & mineralen meer dan stomen (schijnt)
(gepikt uit Men's Health)

+1 doe het ook zo maar dan zonder de folie, gewoon in een bakje ff in de magnetron.
Maar wil idd ook overstappen naar stomen is toch het beste heb al een hele mooie gezien bij de kijkshop.
 
Back
Naar boven