XXL Nutrition

Hoe broccoli eten? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Tjibbe

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 jun 2003
Berichten
2.027
Waardering
4
laatst broccoli gemaakt, doorgekookt tot ze zacht werder. hele water werd groenig, dus zonde van het vitamine verlies. Heb nu bedacht om voortaan paar stukjes rauw te eten en de rest heel kort koken om zo veel mogelijk van de voordelen van broccoli te kunnen profiteren. Hoe bereiden/eten jullie je broccoli??
 
je kan het ook stomen. Minder verlies van vitaminen.
Sowieso alle groenten niet te ver doorkoken. Als ze beetje beetgaar zijn zijn ze het beste.
 
Je water eerst laten koken voor je de groenten erbij doet .
 
laatst broccoli gemaakt, doorgekookt tot ze zacht werder. hele water werd groenig, dus zonde van het vitamine verlies. Heb nu bedacht om voortaan paar stukjes rauw te eten en de rest heel kort koken om zo veel mogelijk van de voordelen van broccoli te kunnen profiteren. Hoe bereiden/eten jullie je broccoli??

Als je een hermetisch aflsuitbare pan hebt, kun je een halve centimeter water oid nemen en de brocolli erbij gooien, laag vuurtje en weinig vitamine-verlies. Je kan dan controleren of ze zacht zijn door er een vork in te prikken. Rauw eten is zo zwaar op de maag. :p
 
gwn koken tot knabbelbaar en vreten!
 
je kan het ook stomen. Minder verlies van vitaminen.
Sowieso alle groenten niet te ver doorkoken. Als ze beetje beetgaar zijn zijn ze het beste.

+1
 
ff onder de kraan houden en rauw opvreten
 
receptje

gewoon 1 teentje knoflook in 1 thee lepeltje olijfolie aan bakken heel licht in de wok .Brocoli 250 gram erbij 30 gram rozijntjes erbij en 15 gram pijnboompitjes erbij
 
Ik vind de diepvries van Iglo of Bonduelle wel makkelijk.
Wat korter in de magnetron dan op de verpakking staat,
en je broccoli blijft nog lekker knapperig ook!
 
meestal is het een soppige spons die ik eet die gewoon half uit elkaar valt
 
Kort wokken op hoog vuur.
 
ik heb zon stoom ding met 3 verdiepingen die op stroom werkt. ideaal flikker er elke avond groente en aardappels in, smaakt best.
 
ik kook het in heel klein beetje water. helft eet ik dan zo als snack op. Andere helft doe ik met pasta met tonijn;..is lekker
 
eerst de strokjes in de pn (zeg 3 minuten koken in een bodempje water met wat zout), dan roosjes erop en 3 minuten de roosjes stomen bovenop de stronkjes.

wat je ook doet, doe het niet te lang.
 
Back
Naar boven