AndroidHealthClinic

acidose of alkalose voedsel

Bezoekers in dit topic

Een acidose of alkalose met voedsel veroorzaken is vrij moeilijk. Het gaat je ph wel lichtjes beinvloeden, maar een alkalose of acidose komt pas als je constant heel onevenwichtig eet. Zuivel is idd zuur, maar het bevat ook calcium wat alkalisch is.
 
Laatst bewerkt:
???acidose en alkalose voedsel. Nog nooit van gehoord. Een acidose is een te lage ph van het bloed en een alkalose is een te hoge ph.
Voedsel kan wel de bloed ph beinvloeden.

Moet je dat linkje even bekijken, kan in het Nederlands weinig vinden tho.
 
Moet je dat linkje even bekijken, kan in het Nederlands weinig vinden tho.

Heb het gelezen en men tekst aangepast. Ze bedoelen zuur of alkalisch voedsel en het effect op de bloed ph. Een acidose en alkalose is pas als de ph over een bepaalde drempel gaat en dat kan dan voor problemen zorgen. Maar een gezond lichaam kan de ph binnen de grenzen houden.
 
Laatst bewerkt:
Heb het gelezen en men tekst aangepast. Ze bedoelen zuur of alkalisch voedsel en het effect op de bloed ph. Een acidose en alkalose is pas als de ph over een bepaalde drempel gaat en dat kan dan voor problemen zorgen. Maar een gezond lichaam kan de ph binnen de grenzen houden.

Ik eet nogal veel kwark, en ook veel zuivel.Me kamer stinkt gewoon vrij zuur in de ochtend. Ik heb het gevoel dat ik die ph waarde totaal verdoet heb door mijn voedsel.
 
Ik eet nogal veel kwark, en ook veel zuivel.Me kamer stinkt gewoon vrij zuur in de ochtend. Ik heb het gevoel dat ik die ph waarde totaal verdoet heb door mijn voedsel.

Ph van je darmen en bloed verschilt nogal. Die zuren worden ook geproduceerd door darmbacterien. Maar zuivel is idd een zuur product, maar calcium is een goede buffer in het bloed. Over ph van je bloed moet je je niet veel zorgen maken zolang je gezond eet en genoeg beweegt. Genoeg groenten zijn idd belangrijk. Minimum is eigenlijk 300gram voor volwassen man. En genoeg water en fruit natuurlijk. Vlees en vetten is meestal geen probleem. Water moet wel zuiver genoeg zijn zoals spa, evian of contrex. Een hoog aantal sulfaten(zuur) erin is niet bevorderlijk voor de gezondheid van de darmen en ph. Zelfs al bevat het veel calcium(meestal calcium carbonaat wat voor nier en galstenen kan zorgen). Melk bevat calcium sulfaat dat die problemen niet veroorzaakt.
 
Laatst bewerkt:
Is al vrij oud. Ik heb er zelf in 2004 eens iets over geplaatst http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/ph-response-18721/

Radijzen bv in je lijst staat als basisch, maar het bevat bitterstoffen wat voor een stimulering van verteringssappen zorgt. Maag en galzuren dus. Het heeft dus niet direct een basisch effect op maag en darmen. Maar je lichaam gaat wel extra bufferstoffen vormen dan, wat dan idd een basisch effect zou kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Meeste voedsel met een directe invloed op ph van het bloed bevat zwavel en zwavelhoudende aminozuren. Het heeft een verzurend effect op het bloed, maar is dan weer gezond voor je lever. Dat je bloed te basisch wordt is iets waar je je niet direct zorgen moet om maken in deze samenleving. Vetten(buiten noten) stimuleren dan weer zuren geproduceerd door de organen. Dit heeft na verloop van tijd ook effect op het bloed. Gewone zuren zoals ascorbinezuur(vitamine c) is meestal in beperkte mate en moeten we ons geen zorgen om maken. Met het tegenwoordig gebruik van visolie moeten we wel oppassen. Dit blijven vetzuren die zelfs corrosief zijn. EPA Wordt zelfs als een risico gezien. Best is deze uit vis te halen waardoor het zoals in noten geen direct effect heeft op de organen. Een maagontsteking is zo snel gebeurd.
 
Laatst bewerkt:
het is niet zo dat wanneer je een zuur product eet, ook onmiddel je lichaam zuurder wordt. Neem bijvoorbeeld kwark, hier komt het zuur uit melkzuur. Het melkzuur gaat via de poortader richting lever. Hier wordt bij het first-pass effect 99% - 100% van het melkzuur onmidddelijk omgezet in glucose. de vrije H+ wordt hier als het ware bij opgeslorpt en foetsie is het zuur. Voor andere zuren zijn verschillende/vergelijkbare weg-werk systemen aan te wijzen, waardoor de homeostate bijna niet uit evenwicht is te brengen.
 
het is niet zo dat wanneer je een zuur product eet, ook onmiddel je lichaam zuurder wordt. Neem bijvoorbeeld kwark, hier komt het zuur uit melkzuur. Het melkzuur gaat via de poortader richting lever. Hier wordt bij het first-pass effect 99% - 100% van het melkzuur onmidddelijk omgezet in glucose. de vrije H+ wordt hier als het ware bij opgeslorpt en foetsie is het zuur. Voor andere zuren zijn verschillende/vergelijkbare weg-werk systemen aan te wijzen, waardoor de homeostate bijna niet uit evenwicht is te brengen.

Ja idd, de ph van het bloed is niet makkelijk te beinvloeden door zuren. Is meestal ook omdat de dosis zuren niet hoog genoeg is in de voeding ervoor. De calcium uit melk bv heeft een groter basisch effect en zoals je zegt heeft melkzuur vrijwel geen effect. Het zijn vooral zwavelhoudende producten die in hoge dosis, lange tijd voor een acidose kunnen zorgen. Ook de constante stimulatie van maag en galzuren zou het kunnen, meestal is het icm zwavelhoudende producten.
 
Laatst bewerkt:
het is niet zo dat wanneer je een zuur product eet, ook onmiddel je lichaam zuurder wordt. Neem bijvoorbeeld kwark, hier komt het zuur uit melkzuur. Het melkzuur gaat via de poortader richting lever. Hier wordt bij het first-pass effect 99% - 100% van het melkzuur onmidddelijk omgezet in glucose. de vrije H+ wordt hier als het ware bij opgeslorpt en foetsie is het zuur. Voor andere zuren zijn verschillende/vergelijkbare weg-werk systemen aan te wijzen, waardoor de homeostate bijna niet uit evenwicht is te brengen.

Sinds ik gestopt ben ruikt me kamer weer lekker fris. En me kamer stonk niet 1 of 2 dagen zo he, dat was al maanden zo.....

En ik eet me kwark al maanden....
 
Sinds ik gestopt ben ruikt me kamer weer lekker fris. En me kamer stonk niet 1 of 2 dagen zo he, dat was al maanden zo.....

En ik eet me kwark al maanden....

Zuivelproducten bevatten melkzuurbacterien wat wel is voor het effect kan zorgen.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven