MuscleMeat

70% cacao chocolade

Bezoekers in dit topic

Stefkuhh

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
14 dec 2007
Berichten
69
Waardering
0
Hey Mensen

Even een vraagje. Ik eet dagelijk om voldoende vetten binnen te krijgen 2 stukjes (20gr) 70% cacao chocolade en 30gr cashewnoten. Nu lees ik hier genoeg over die cashewnoten, maar ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die deze chocolade in hun voedingsschemahebben staan..

Groeten!
 
Lijkt me dat er te veel suiker zit in chocola, ik weet niet of dat bij die 70% cacoa chocolade het geval is. Ook zijn het meer verzadigde vetten.
 
Lijkt me dat er te veel suiker zit in chocola, ik weet niet of dat bij die 70% cacoa chocolade het geval is. Ook zijn het meer verzadigde vetten.

Ik heb van de week 99% pure chocola gehaaldt uit duitsland en dat ga ik in me voeding doen ja
 
Ik heb van de week 99% pure chocola gehaaldt uit duitsland en dat ga ik in me voeding doen ja

Ja zal hier moeilijk aan te komen zijn.

Zie idd dat er aardig wat verz vetten inzitten (30g tov 48,5 totaal aan vetten)

Die chocolade is van cote d'or, ze hebben ook nog 86%, even kijken wat die samenstelling is dan maar..
 
Ja zal hier moeilijk aan te komen zijn.

Zie idd dat er aardig wat verz vetten inzitten (30g tov 48,5 totaal aan vetten)

Die chocolade is van cote d'or, ze hebben ook nog 86%, even kijken wat die samenstelling is dan maar..

en best wel duur het is een reep van niks voor 10 euro
 
chocolade eten om aan je vetten te komen, het moet niet gekker worden :roflol:

O dat herrinnert mij eraan ff een paar biertjes te drinken, heb 3 liter vocht per dag nodig :roflol:
 
en best wel duur het is een reep van niks voor 10 euro

Bij de Sligro heb je voor 7 euro of zoiets 5 van die repen. Moet je alleen wel een pasje voor hebben, andere groothandels hebben het waarschijnlijk ook op voorraad. Goed spul van Lindt.
 
Hey Mensen

Even een vraagje. Ik eet dagelijk om voldoende vetten binnen te krijgen 2 stukjes (20gr) 70% cacao chocolade en 30gr cashewnoten. Nu lees ik hier genoeg over die cashewnoten, maar ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die deze chocolade in hun voedingsschemahebben staan..

Groeten!

de enige vetten die jij nodig hebt zijn EFA's en verdere onverzadigde vetten die al genoeg in je "andere" (eiwit) bronnen zitten. neem kip, vis, beef etc.

Er is dus totaal GEEN reden om vet inname te verhogen. (ga liever meer eiwitjes eten)

zie http://forum.dutchbodybuilding.com/f42/milos-sarcev-s-seminar-145364/
 
Eet gewoon een paar eieren per dag als je meer vet wil binnen krijgen, is ook goed voor je hormoon huishouding.
 
Ik kan wel meer eiwitjes gaan eten, maar deze zijn al ruim voldoende. Daarnaast begrijp ik dat vet een erg belangrijk deel is, en dat ik rond de 1gr per kg lichaamsgewicht moet zitten in de cut. Ik zit nu op 50gr vet per dag vandaag mijn vraag over deze 70% chocolade, maar ik begrijp dat ik beter noten (walnoten, hazelnoten, cashewnoten, pinda's) kan eten ipv die chocolade. Gaan we dat vervangen.

Wat bedoel je precies met EFA's?

btw. ik kwam aan de 70% chocolade door mijn eerste post http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/beginnen-krachttraining-na-veel-afgevallen-zijn-142279/. Nu had ik dit natuurlijk niet meteen moeten geloven, maar heb wat gegoogled en 1 a 2 stukjes pure chocolade bleek gezond te zijn. Maar goed, vervangen dan maar..
 
Ik kan wel meer eiwitjes gaan eten, maar deze zijn al ruim voldoende. Daarnaast begrijp ik dat vet een erg belangrijk deel is, en dat ik rond de 1gr per kg lichaamsgewicht moet zitten in de cut. Ik zit nu op 50gr vet per dag vandaag mijn vraag over deze 70% chocolade, maar ik begrijp dat ik beter noten (walnoten, hazelnoten, cashewnoten, pinda's) kan eten ipv die chocolade. Gaan we dat vervangen.

Wat bedoel je precies met EFA's?

ga dan idd die noten eten ipv chocola, chocola zitten alsnog veel verzadigde vetten in etc. , 50gr vet perdag? onverzadigd neem ik aan (dus het vet uit je protein bronnen en noten etc). al het andere vet heb je echt niet nodig, dat je MEER vet moet hebben is echt bullshit.

EFA zijn essentiele vetten, omega3-6-9-, ongezadigde etc.
Ômega 6 en 9 krijg je normaal wel binnen in je voedsel, OMega 3 zou ik toch aanraden om mee te suplementeren (zit oa in visolie, ook in lijnzaad olie enzo)
 
Heyzeus 909/Mountain Man zweert bij chocolade als bron voor vetten..
 
Heyzeus 909/Mountain Man zweert bij chocolade als bron voor vetten..

en sommigen zweren dat god bestaan

check die Milo seminar dan, daar geeft hij je de info die je moet weten over vet inname
 
ga dan idd die noten eten ipv chocola, chocola zitten alsnog veel verzadigde vetten in etc. , 50gr vet perdag? onverzadigd neem ik aan (dus het vet uit je protein bronnen en noten etc). al het andere vet heb je echt niet nodig, dat je MEER vet moet hebben is echt bullshit.

EFA zijn essentiele vetten, omega3-6-9-, ongezadigde etc.
Ômega 6 en 9 krijg je normaal wel binnen in je voedsel, OMega 3 zou ik toch aanraden om mee te suplementeren (zit oa in visolie, ook in lijnzaad olie enzo)

Omega 3 pak ik 3x daags.
Ik zal morgen is bekijken hoeveel van die 50 gr verz/onverz is?
Maar jij zegt dus dat je het verzadigde vet kan verwaarlozen, hoeveel onverzadigde vetten moet je dan binnenkrijgen per dag? Want vet is toch wel een belangrijk deel van je voeding toch?
 
de enige vetten die NODIG zijn voor je gezondheid zijn EFA's (wat ik net uitlegde ) en onverzadigde vetten. (voor huid, hormoonwerking, orgaanwerking etc).

Verzadigde vetten kan je net zo goed op 0.0gr hebben want het heeft geen enkele toegevoegde waarde...echter zit er bijna overal wel verzadigde vetten in, dus beste is gewoon om het zo weinig mogelijk te nemen.

Maar kijk nou die Milo sarvec seminar (ga de link niet nog een x posten) daarin legt hij precies uit hoeveel gr. en wat de functie is van (on)verzadigde vetten en EFA's
 
Laatst bewerkt:
Ik heb van de week 99% pure chocola gehaaldt uit duitsland en dat ga ik in me voeding doen ja

Ik geloof je niet. 99% pure chocolade bestaat niet. Misschien dat je cacao (poeder) hebt gekocht ?


Voor info over cacao/chocolade:
Cacao

(best lekker een klein stukje extra-pure chocolade, maar om het nu de hoofdmoot voor je eetschema te maken ....)
 
Ik geloof je niet. 99% pure chocolade bestaat niet. Misschien dat je cacao (poeder) hebt gekocht ?


Voor info over cacao/chocolade:
Cacao

(best lekker een klein stukje extra-pure chocolade, maar om het nu de hoofdmoot voor je eetschema te maken ....)


Dan zijn deze repen zeker nep :

lindt-99-noirissime.jpg


Heb er nog 2 thuis liggen. Alleen voor echte cacao liefhebbers, ze zijn nog al bitter.
 
chocolade eten om aan je vetten te komen, het moet niet gekker worden :roflol:

O dat herrinnert mij eraan ff een paar biertjes te drinken, heb 3 liter vocht per dag nodig :roflol:

:roflol:

OT: vet is belangrijk, en goede bronnen hiervoor zijn:

- olijfolie
- lijnzaadolie
- zalmolie
- noten
- vette vis (zalm, makreel, tonijn)
- eieren
enz.;)
 
Back
Naar boven