XXL Nutrition

YOGI; op weg naar de 100 kg utopie!!

Bezoekers in dit topic

YOGI

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
5 sep 2008
Berichten
4.832
Waardering
732
Lengte
1m88
Massa
78kg
Vetpercentage
6%
Begin 2006 ben ik begonnen met trainen. In die tijd had ik 0.0 kennis over voeding & training maar wel 3 a 4 keer per week trainen, eigenlijk zonde van de tijd dus. In de eerste jaren ben ik ook weinig gegroeid.

Pas in augustus 2010 ben ik me gaan inlezen over voeding en vanaf die tijd ben ik er enorm in geïnteresseerd. Daardoor is mijn fysiek ook redelijk veranderd en qua doorzettingsvermogen en consistentie zit het allemaal wel oké. Waar ik nu wil gaan werken is om mijn trainingen beter te bekijken omdat ik hier net als met de voeding veel meer kennis en inzicht over wil hebben. Ik train normaal gesproken met de gewichten waar ik me lekker bij voel maar hierdoor heb ik bij de meeste oefeningen heel weinig besef over voortgang EN is er ook weinig voortgang in KG.

Waarom deze log:

- Ik wil doelgerichter bezig zijn met mijn trainingen
- Op dit moment varieer ik weinig in oefeningen, wil meer gaan afwisselen (ook namen per oefening weet ik niet altijd)
- Meerdere bronnen benadrukken hoe belangrijk het is om je trainingen te loggen
- Ondanks dat ik mijn motivatie goed vind kan een log een extra boos geven
- Discussieren over de trainingen en hierdoor deze verbeteren

Voeding:
Zie pagina 18

Trainingsschema:

Ma: Borst + triceps
Woe: Rug + Biceps
Vrij: Bovenbenen + kuiten
Za: Schouders + buik


4x per week
dag 1: Borst rug schouders
dag 2: Benen schouders
Buik 2 x p week


Fysiek op 19-07-2011

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Fysiek op 30-12-2012
10qx6c8.jpg


2q351tx.jpg


Fysiek op 25-01-2013
dg1lx4.jpg


20-03-2013

33zfwj6.jpg


17-04-2013
9vedtj.jpg


Aandachtspunten 2013:
Low carbs overdag, voor training bunkeren, daarna ook maar veel fruit
benen, 2 x per week benen knallen
borst, meer flys want met bankdrukken voel ik te veel schouders meewerken
kcal rond de 3000, even kijken hoe mn lichaam reageert en daarop afstemmen
 
Maandag 2 mei: Borst + kuiten(vergeten:rolleyes: , pak ik volgende training)

Motivatie: 7/10 Avondeten was niet als gewoonlijk omdat ik laat terug was van stage, dus even 4 boterhammen + kip + beetje kwark + whey

Weinig tot geen opwarming, niet zo slim maar ik wilde gewoon beginnen :D

DIPS
15 x 0 kg (lichaamsgewicht)
12 x 12 kg
10 x 16 kg
8 x 20 kg

Benchpress
15 x 60 kg
12 x 80
10 x 90 (jup, slechte warming up, schouder ging zeer doen)
8 x 90

Incline dumbbell press
15 x 16 kg
12 x 22
10 x 24
8 x 28

Decline dumbbell press
15 x 22 kg
12 x 26
10 x 28
8 x 30

Incline dumbbell fly
15 x 16 kg (was toch best zwaar)
12 x 16
10 x 18
8 x 18

Cable skull crusher (geen idee hoe deze heet; met rug naar de kabels en dan omgedraaide grip en over hoofd wegdrukken...) Omdat 1 cable bezet was even triceps gedaan
15 x 45 kg
12 x 50
10 x 54 (wat hulp)
10 x 54 (staand voor me)

Cable Crossovers (standing straight up)
15 x 18 kg
12 x 23
10 x 23
8 x 27

Dit heb ik samen met trainingsmaat gedaan en iets minder dan 1.5 uur mee bezig geweest. Hierna nog 20 minuten non stop buik gedaan :). Normaal pakte ik dus echt een gewicht wat lekker voelde maar nu wil de eerste paar trainingen eens een basis krijgen en vanuit daar kan ik langzaam zwaarder gaan.

Btw: voel het nu behooorlijk goed in mijn borst dus is erg lekker :D
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij gaat dat bij jou wel goedkomen!
 
deze ga ik volgen ;) go yogi! :D
 
succes met je log man,
 
Ziet er goed uit, volgens mij gaat het helemaal goed komen! Succes
 
Bedankt allemaal :D Vanavond Rug (trainingsmaat kan woensdag niet, vandaar vanavond), heb er veel zin in ! Altijd lekker om rug te pakken wanneer borst nog vol staat :cool:
 
Bedankt allemaal :D Vanavond Rug (trainingsmaat kan woensdag niet, vandaar vanavond), heb er veel zin in ! Altijd lekker om rug te pakken wanneer borst nog vol staat :cool:


goede zin is altijd goed, ziet er goed uit en succes.
 
Dinsdag 4 mei : Rug + kuiten

Ik had een behoorlijke drang om flink te trainen en gelukkig ging het ook gewoon erg lekker. Voelde tijdens het trainen mijn borst nog goed van gisteren en de rug begon ook aardig vol te staan :D love it

Chin up (wide grip) Minder gewicht is minder ondersteuning dus zwaarder (23 kg = zo als bodyweight)
15 x 36 kg
12 x 32
10 x 27
8 x 23

Bent over row
18 x 60 kg
12 x 70
10 x 80
8 x 90 (~ laatste reps heel zwaar)

Seated row (wide grip)
15 x 79 kg
12 x 86
10 x 93 (*7 vanaf rep 7 lichte hulp)
8 x 100 (*5)

Seated row small grip
15 x 86 kg
15 x 100
11 x 107
10 x 113

Lat pull down front (wide grip)
15 x 79 kg
12 x 86
10 x 93
8 x 100

Chin up (small grip) Minder gewicht is minder ondersteuning dus zwaarder (23 kg = zo als bodyweight)
15 x 41 kg
12 x 36
10 x 32
8 x 27

Seated calf raise
20 x 55 kg
15 x 70
12 x 80
10 x 90
8 x 100
8 x 100

Standing cable pullover (*Dit* maar staand)
15 x 41 kg
12 x 50
10 x 54
8 x 59

Seated calf raise
20 x 70 kg
12 x 90
10 x 90
10 x 90
10 x 90
10 x 90 Toen voelde ik het wel :D

Abs 15 min

Exercise Ball Crunch
100 x
30 sec rust
Exercise Ball Crunch
100 x
30 sec rust
Lying Floor Leg Raise
50 x
Lying Floor Leg Raise
50 x
Lying Floor Leg Raise Maar dan met benen naar zijkanten
20 x
Crunch- achtig iets (Half omhoog met benenlichaam en dan benen streken en knieën terughalen naar borst zonder met voeten de grond te raken
20 x

Toen ik weer opstond voelde ik mijn kuiten behoorlijk dus denk dat het een goed idee was om deze los te halen van de bovenbeen training:). Net mijn bakje rijst-zalm-broccoli op en nu een lekkere bak kwark :bow2:
 
Laatst bewerkt:
Sterke rug training kerel.
Op hoeveel % sta je nu? Je staat al aardig droog volgens mij. Zou niet teveel cutten en lekker een cleanbulk inzetten.
 
Percentage weet ik niet (heb wel een vet%-meter besteld). Maar aders op schouders/ borst/ biceps zijn tijdens het trainen toch wel dik te zien. Sixpack is meer een lichte 4-pack waarbij er nog een laagje vet bij mijn navel zit ;).
Op dit moment is het niet hard cutten hoor want ik zit op trainingsdagen toch nog op de 3000Kcal maar schijnbaar val ik daar nog heel lichtjes mee af. Hierna zeker een cleanbulk en daar heb ik ook echt véél zin in :D
 
flink aan het roeien geweest :p goed bezig bra
 
Owwwww yeahhh! Het duurde letterlijk een maand maar ik heb mijn shitload spullen binnen :D

2eaj8gj.jpg


Nog iets wat ik vandaag las: Schouders, triceps en borst kan je beter niet apart trainen (bron). Dus misschien dat ik het zo eens ga aanpakken:

Ma: Borst + kuiten
Woe: Rug
Vrij: Schouders + triceps
Za: Bovenbenen + Biceps

Eerst
Ma: Borst + kuiten
Woe: Rug
Vrij: Bovenbenen + schouders
Za: Biceps + triceps

Probleem is alleen dat zaterdag heel soms wel eens weg valt en dat biceps/ triceps niet zo erg is, EN zaterdagochtend benen spreek me niet zo aan :P

:eek::eek::eek::eek::eek:WOOOW; zieke hoeveelheid E-books! http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=184649&highlight=E-book
 
Laatst bewerkt:
Je rug is goed ontwikkelt. Trainingen en voeding ziet er netjes uit denk al dat je op je 24e de 100 kg kan halen mits je dit blijft volhouden
 
Nou daar zou ik voor tekenen dexter :D. Net even uitgezocht hoe ik die BCAA's ga pakken.. Aangezien er in mijn whey ook veel zitten pak ik ze alleen op trainingsdagen; 2 caps voor de training en 2 tijdens :).

Die vetmeter moet ik ook eens gaan gebruiken, weet alleen niet precies hoe ik het vet moet meten? Je knijpt je vet samen en trekt het van je af? En dan meet je tussen je vinger en lichaam? Of misschien samenknijpen en dan boven je vingers de "rol" meten.. damn lastig uitleggen :rolleyes:
 
Gisteren met maatje benen + biceps gepakt. Ik was zo enthousiast om weer eens benen MET trainingspartner te pakken dat ik mijn noteblok was vergeten dus weet niet precies de gewichten meer :P. Daarbij ook voor het eerst Jack3d gepakt en het werkte echt goed! Nu ontbijt op en cafeïne pil en om 11:00 @ the gym voor schouders + triceps :D Heb er zin in!

(trainingen komen straks erbij)
 
Vrijdag 6 mei : Bovenbenen + biceps

Gisteren deze dus gedaan met een maat waarmee ik zelden train (vroeger wel thaiboksen). Mijn normale partner traint geen benen dus ik had zin om eindelijk samen benen aan te pakken! Jack3d erin gesmeten en naar de gym. Na de training kwam ik erachter dat ik mijn oefeningen niet had gelogd dus dit wordt een beetje improviseren.

Warming up; 5 minuten langlaufding

Smith Machine squat (stang is 100% los dus 20 kg)
15 x +/- 60 kg
12 x
10 x
8 x 130 kg

Smith Machine front squat (stang is 100% los dus 20 kg)
12 x
12 x
10 x
8 x +/- 65 Deze oefening deed ik normaal nooit. Was erg zwaar maar we hebben 'm wel heel netjes uitgevoerd

Horizontal Leg Press
15 x
12 x
10
8 x +/- 155 kg

Leg Extension Ging veel zwaarder dan normaal, door front squats denk ik:D
15 x
12 x
10 x
8 x +/- 80kg

Seated Leg curl
15 x
12 x
10 x +/- 55 kg. Dit is NIET mijn ding, liep behoorlijk mank hierna

Alternate Standing Hammer Curl
15 x
12 x
10 x
8 x +/- 18 kg Qua gewicht weet ik hier weinig meer van :(

Dumbbell Hammer Curl
15 x
12 x
10 x
8 x +/- 20kg

Barbell Curl
Dit 3 keer gedaan:
7 x onderaan curlen
7 x midden curlen
7 x bovenste gedeelde van de oefening curlen

Rope Cable Curl
12 x
10 x
8 x ?? Geen idee meer, maar dit was de afslachting

Exercise Ball Crunch
100 x
30 sec rust
Exercise Ball Crunch
100 x
30 sec rust
Crunch- achtig iets (Half omhoog met benenlichaam en dan benen streken en knieën terughalen naar borst zonder met voeten de grond te raken
20 x

Hierna was ik wel aardig kapot. Zou daarna met wat maten chillen maar ik had al tegen ze gezegd dat ik hoogstwaarschijnlijk naar de klote was, dus had afgezegd. They did't like that :(. Toen ik ging slapen om 00:00 voelde ik de Jack3d btw nog wel! Normaal slaap ik binnen 1 minuut en nu 10 min naar het plafond liggen staren :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Zaterdagochtend 7 mei: Schouders + triceps

Lekker geslapen, goed ontbeten en een cafeïne pil op. Ik ging langs dezelfde gast als gisteren want we zouden om 11:00 naar de gym gaan. Hij had zich verslapen dus dat was beetje matig. Naja uiteindelijk om 11:20 aangekomen bij de sportschool, facking veel zin om te knallen :p. Lopen we naar binnen: "Hoi jongens; we zijn vandaag om 12:00 al dicht". Omdat we laatste tijd vaker gezeik hebben met de eigenaar en hij voor elke scheet dicht gaat werd ik facking pissed :fire:. Maar geen tijd te verliezen dus knallen met die handel.

Binnen 40 minuten de volgende training eruit gekregen:

Dumbbell Military Press
15 x 18 Kg
14 x 20
12 x 20
10 x 20

Seated Bent Over Dumbbell Reverse
15 x 10 kg
12 x 10
10 x 12
8 x 12

One Arm Standing Dumbbell Front Raise (Maar dan handen in hammer curl houding)
15 x 10 kg
12 x 12
10 x 14
8 x 16

EZ Bar Upright Row
15 x 20 kg (zonder het gewicht van de bar, die zal wel + 5 kg zijn)
12 x 30
10 x 30
8 x 30

Smith Machine Military Press (front)
15 x 10 kg (Met stang 30)
10 x 15 (35kg)
7 x 20 (40kg)
8 x 20 (40 kg) + 4x 10 (30kg)

One Arm Cable Tricep Extension Handpalm naar boven
15 x 18 kg
8 x 23 + 4 x 18
10 x 23 (~met ondersteuning)
8 x 23 (~)

Cable Tricep Extension With V-Bar
15 x 64 kg
12 x 54
10 x 59
12 x 59 Deze oefening ging niet heel netjes meer maar ik wilde gewoon alles eruit halen :p

Dit alles binnen 40 minuten dus de rusttijden tussen setjes waren echt heel kort (15/ 30 seconden misschien).

Even mijn excuses aangeboden tegenover een medewerkster dat ik zo over de zeik was in het begin (de eigenaar was er zelf niet, hij zou geen excuses krijgen).

Toen thuis nog even:

Hanging knee/ leg raise Afwisselen tussen benen en knieën
12 x bodyweight
12 x bodyweight
12 x bodyweight

Toen nog paar minuten gebokst en het was weer mooi geweest :D. Die 2 boterhammen kipfilet waren zo op. Ik voel trouwens die cafeïne pil nu nog behoorlijk, komt omdat ik dus normaal bijna nooit koffie drink.

Chillen chillen, en dan thuiswerken (helpdesk) van 17:00 - 21:00 maar tegelijk ook BBQ-en bij een maat :meal:
 
Laatst bewerkt:
Succes Yogi! Eindelijk de hele moot binnen :D
 
Back
Naar boven