Fitness Seller

Het trainingslog van: MichaelSmink

Bezoekers in dit topic

Ano_1993

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid sinds
25 jan 2008
Berichten
4.621
Waardering
0
Hallo DBB’ers,

Hier dan ook mijn log. Het doel van mijn log is om te zien of ik vooruitgang hebt geboekt.
Zelf (en op advies van anderen) kies ik voor een Billstar schema. Die ziet er als het volgende uit:

Workout A (op dinsdag)
Squat: 5X5
Benchpress: 5X5
Bent-over-row: 5X5
Geassisteerd door weighted sit-ups. Hyperextensions kan ik eventueel proberen op mijn oude buikbankje.

Workout B (op donderdag)
Squat: 5X5
Military press: 5X5
Deadlift: 5X5
Geassisteerd door 3 sets crunches

Workout C (op zaterdag)
Squat: 5X5
Benchpress: 5X5
Bent-over-row: 5X5
Geassisteerd door Barbell Curls (3 sets) & Kickbacks (3 sets) + Tricep Extensions (2 sets)

Bij Workout A houd ik me een beetje in, gebruik ik niet veel gewicht.
Bij Workout B dan verhoog ik de gewichten die ik als laatste gebruikt heb bij Workout A
Bij Workout C dan begin ik weer met het eindgewicht dat ik bij Workout A gebruikt heb, maar eindig ik met een hoger gewicht dan bij Workout B.

De week daarna ga ik verder, en start ik met de gewichten van Workout B. Eigenlijk verschuift het schema dus. Iedere keer zal ik de PR’s noteren.

En is het misschien een idee om bij die oefeningen nog een aantal oefeningen voor biceps/triceps en buik te doen? Misschien pullover, barbell curls en crunches?

Zoals jullie zien is dit het standaard Billstar schema wat ik hanteer. Hopelijk werkt deze methode voor mij. Mijn doel is vooral om de compound oefeningen goed onder de knie te krijgen, en zo veel massa op de spieren te krijgen. Ook doe ik dit voor meer kracht.

Vanochtend heb ik voor het eerst met mijn nieuwe drukbank getrained. Het ging behoorlijk goed naar mijn mening. Ik ben nog niet voluit gegaan, waarschijnlijk omdat het de eerste keer was.
Dit waren de PR’s van vandaag:

Benchpress: 42 kilogram
Squat: 60 kilogram
Deadlift: 68 kilogram

Zoals je ziet zijn het echt lichte gewichten. Hopelijk kan ik genoeg progressie maken in de 9 à 10 weken dat ik het schema volg. Military press moet ik nog doen, en bent-over-row ook. Misschien ga ik morgen nog trainen, anders wordt het na het weekend, aangezien ik zaterdag en zondag niet thuis ben.

Ik heb er in ieder geval zin in!;) Overigens bedankt voor alle informatie die ik op het forum heb kunnen opdoen. Heb er veel van geleerd:) En hopelijk kan ik nu net zo'n beest worden als de meeste op dit forum:thumbs:

En ook niet onbelangrijk, mijn gewicht, etc.

Gewicht: 70,4KG
Lengte: 1,82M
Leeftijd: 15 jaar
Vetpercentage: Zal rond de 10 à 13 procent liggen


Michael Smink
 
Laatst bewerkt:
ga ervoor kerel en vooral stevig eten!
 
assistance die gebruikelijk is bij bill star:
A: 4 set (weighted) situp en 2 sets weighted hyper extensions
B: 3 set situps
C: 3 sets barbell curls en 3 sets voor triceps (ik verkies skullcrushers)

Moest je de template nog niet hebben, bij deze, onderaan de pagina is het exell bestand te vinden:
http://www.geocities.com/elitemadcow1/5x5_Program/Linear_5x5.htm

Anyhow doe je er goed aan om bill star te doen ;) Nu zien dat je genoeg eet, +3500 kcal en groeien zul je..
 
doe je dit nog allemaal thuis of train je al in een sportschool? veel succes trouwens! ik volg amper logs maar deze ga ik bijhouden
 
ga ervoor kerel en vooral stevig eten!

assistance die gebruikelijk is bij bill star:
A: 4 set (weighted) situp en 2 sets weighted hyper extensions
B: 3 set situps
C: 3 sets barbell curls en 3 sets voor triceps (ik verkies skullcrushers)

Moest je de template nog niet hebben, bij deze, onderaan de pagina is het exell bestand te vinden:
http://www.geocities.com/elitemadcow1/5x5_Program/Linear_5x5.htm

Anyhow doe je er goed aan om bill star te doen ;) Nu zien dat je genoeg eet, +3500 kcal en groeien zul je..

Bedankt mannen:D

Oke, deze zal ik er even bijvoegen;) Ik verkies overigens crunches boven situps.
Ik heb een Tricep Extension op mijn andere fitness apparaat zitten. Dus die kan ik eventueel ook gebruiken. Skullcrushers zijn toch gewoon kickbacks?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
doe je dit nog allemaal thuis of train je al in een sportschool? veel succes trouwens! ik volg amper logs maar deze ga ik bijhouden

Ik train voorlopig nog thuis, en ik denk overigens dat ik thuis blijf trainen;) Vind het wel lekker, geen gezeik van anderen aan je kop. Eigen tempo enz. Meteen onder de douche springen na het trainen. Heel erg bedankt man;) Gaat goed komen:D
 
Ik train voorlopig nog thuis, en ik denk overigens dat ik thuis blijf trainen;) Vind het wel lekker, geen gezeik van anderen aan je kop. Eigen tempo enz. Meteen onder de douche springen na het trainen. Heel erg bedankt man;) Gaat goed komen:D

in welke gym zeiken anderen aan je kop???

in welke gym mag/kan je je eigen tempo niet doen???

in welke gym kan je je niet douchen na het trainen???

maar goed

wel goed dat je crunches verkiest boven sit ups :thumbs: (en ja dit is eens positief)
 
in welke gym zeiken anderen aan je kop???

in welke gym mag/kan je je eigen tempo niet doen???

in welke gym kan je je niet douchen na het trainen???

maar goed

wel goed dat je crunches verkiest boven sit ups :thumbs: (en ja dit is eens positief)

Je ziet vaak dat mensen op dit forum geïrriteerd raken door mensen die lopen te praten om je heen enzo. Ik zou dat zelf ook als een ergernis ervaren. Je mag in iedere gym je eigen tempo draaien, maar stel je bent bezig met een set Squats. En een ander wil ook squatten, dan zou je gaan moeten haasten omdat diegene ook het squatrek nodig heeft, thuis kan ik op mijn eigen tempo trainen, zonder negatieve druk van mijn omgeving.
Ik vind het prettiger thuis te douchen.

Haha oke, dat is het eerste positieve dat uit jouw mond (op het internet) komt over mij.:)
 
Je ziet vaak dat mensen op dit forum geïrriteerd raken door mensen die lopen te praten om je heen enzo. Ik zou dat zelf ook als een ergernis ervaren. Je mag in iedere gym je eigen tempo draaien, maar stel je bent bezig met een set Squats. En een ander wil ook squatten, dan zou je gaan moeten haasten omdat diegene ook het squatrek nodig heeft, thuis kan ik op mijn eigen tempo trainen, zonder negatieve druk van mijn omgeving.
Ik vind het prettiger thuis te douchen.

Haha oke, dat is het eerste positieve dat uit jouw mond (op het internet) komt over mij.:)

als jij bezig bent, moet die andere maar wachten. jij moet je daarom niet forceren of haasten of wat dan oko hoor!

en desnoods afwisselend ;)

en als het goed is mag het ook gezegd worden he :roflol: ;)
 
als jij bezig bent, moet die andere maar wachten. jij moet je daarom niet forceren of haasten of wat dan oko hoor!

en desnoods afwisselend ;)

en als het goed is mag het ook gezegd worden he :roflol: ;)

Nee oke, maar ik ben zo'n type die niet tegen druk van anderen kan als hij ergens rustig en geconcentreerd mee bezig wil zijn. (Dat geld trouwens niet overal bij hoor, maar op dit gebied lijkt me concentratie erg belangrijk)

Haha gelukkig:P
succes met je log.

Thanks.
 
Succes ermee kerel! :D Hoeveel reps waren je PRs? :D
 
Succes ermee kerel! :D Hoeveel reps waren je PRs? :D

Bedankt man:D Allemaal 8 reps ;) Anders telt het niet als PR vind ik:) Mocht ik maar 1 rep per oefening doen, zou ik waarschijnlijk meer gewicht kunnen pakken;)
Ik ga dan volgende week (maandag of dinsdag) even kijken hoeveel gewicht ik kan pakken met 1 à 2 reps;), aangezien velen dat doen hier.
 
Laatst bewerkt:
1RM is als beginner niet nodig, zorg eerst dat je techniek goed is. We willen natuurlijk niet dat je je lichaam sloopt. :(
 
1RM is als beginner niet nodig, zorg eerst dat je techniek goed is. We willen natuurlijk niet dat je je lichaam sloopt. :(

Nee dat is waar. Maarja, dan zijn dat dus me PR's, die in me startpost staan;)
 
Beter test je je 5RM uit aangezien je die zal invullen in het exell bestandje ;)
 
haha pannenkoek, maar ik ook, succes met je trainingen!
 
die gaye kickbacks zou ik vervangen voor iets nuttigers als parallel bar dips, of anders dips tussen twee bankjes met barbell op schoot, close grip bench, hammergrip dumbbell press..dat werk;)
 
Back
Naar boven