| |||||||
| Registreren | Forumregels | FAQ | Ledenlijst | Sociale groepen | Kalender | Zoeken | Posts van vandaag | Markeer forum als gelezen |
![]() |
| | Topic opties |
| | #4001 |
| Freaky Bodybuilder Aangemeld: aug 2008 Locatie: België Leeftijd: 19 Geslacht: M
Stats: 1m77 77kg 15% Karma: ![]() | Re: Spanksta gaat Loggen..!
is leg extension echt zo'n knie verneuker? ik heb het al vaker gehoord, maar dacht dat het een fabeltje was net zoals deadlift en squat dat slecht voor je is en blabla.
__________________ Origineel gepost door McMetronome:Deadlift gaat wel fijn ja.Alleen jammer van mn eelt vandaag, gelukkig wel een stoere pleister met zebra-motief! origineel gepost door SniperX:Melk drink ik 0.6l per dag, dat zijn al 300 calorieën. Misschien dat ik zelfs een extra beker melk erbij ga gooi, daarvoor kan ik al weer 2 blikken cola laten staan 046 over A.schwarzenegger:trieste beachboy ipv bber |
| | |
| | #4002 | |
| Freaky Bodybuilder Aangemeld: jun 2008 Locatie: Gelderland Leeftijd: 21 Geslacht: M
Stats: 1m78 70kg 13% Karma: ![]() | Re: Spanksta gaat Loggen..!
Citaat:
Ik train wel in een hardcore gym! ![]() En of.. Naar mijn idee iig wel, altyd als ik die doe heb ik pijn in de knietjes..
__________________ Stats: Toon Heeft Brinta-rexia en Melk-eritus onder de leden.. Leuke Topics: Spoiler: Toon Laatst aangepast door SpankSta : di 13 okt 2009 om 20:19 | |
| | |
| | #4003 | |
| Ripped Bodybuilder | Re: Spanksta gaat Loggen..!
Citaat:
Damn die neger heeft lekkere definitie op zijn rug! | |
| | |
| | #4004 |
| Freaky Bodybuilder Aangemeld: aug 2008 Locatie: België Leeftijd: 19 Geslacht: M
Stats: 1m77 77kg 15% Karma: ![]() | Re: Spanksta gaat Loggen..!
heb er ff een topic over gemaakt: leg extensions ikzelf heb eigenlijk nooit last van m'n knieën. ik denk dat je gewoon niet te hoog mag gaan.
__________________ Origineel gepost door McMetronome:Deadlift gaat wel fijn ja.Alleen jammer van mn eelt vandaag, gelukkig wel een stoere pleister met zebra-motief! origineel gepost door SniperX:Melk drink ik 0.6l per dag, dat zijn al 300 calorieën. Misschien dat ik zelfs een extra beker melk erbij ga gooi, daarvoor kan ik al weer 2 blikken cola laten staan 046 over A.schwarzenegger:trieste beachboy ipv bber |
| | |
| | #4005 | |
| Ripped Bodybuilder Aangemeld: mrt 2005 Locatie: Nederland Leeftijd: 25 Geslacht: M
Stats: Karma: ![]() | Re: Spanksta gaat Loggen..!
Citaat:
Als er iets duidelijk is geworden in de afgelopen tijd over training dan is het wel dat progressieve overload de key tot spiergroei is. Niet de enige nee maar wel een heel belangrijke. Natuurlijk is er ruimte voor als je jezelf een keer niet goed voelt om wat gas terug te nemen zo lang dit maar bij een keer blijft. De training van vandaag is morgen, over morgen en wellicht deze week nog een training maar is volgende week geen prikkel meer. Het adaptieve vermogen van het lichaam laat dit niet toe. Overload is het doel waar naar gestreeft moet worden.
__________________ There are Two Types of Pain in this World: The Temporary Pain of Discipline, or the Permanent Pain of Regret! | |
| | |
| | #4006 | |
| Monstrous Giant Aangemeld: sep 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 19 Geslacht: M
Stats: 1m75 107kg 28% Karma: ![]() ![]() | Re: Spanksta gaat Loggen..!
Citaat:
__________________ SQ 180 - BP 110 (paused) - DL 200 - 490 Wedstrijden 2010: Spoiler: Toon Youtube Channel: http://www.youtube.com/DBBMino Bill Kazmaier: I feel like he is what I call a paper-champion. Jon Pall Sigmarsson: I won 8 out of 10 events, so he can eat his paper. | |
| | |
| | #4007 | ||
| KaRMa HoeR Aangemeld: nov 2008 Locatie: Hell Geslacht: M
Stats: 1m95 120kg 12% Karma: ![]() ![]() ![]() | Re: Spanksta gaat Loggen..!
Citaat:
Voor jou persoonlijk werkt het niet dat kan zo zijn. Als jij niet de ballen hebt om eruit te halen wat erin zit en dan "vorm van de dag" gaat misbruiken heeft dat met je karakter te maken niet met dat principe. Dit principe is juist goed en moet je alleen gebruiken als je het nodig hebt. Hier een post van Harpep 1 van de meest gerespecteerde leden van dit board. Iemand die het heel erg goed snapt............. Citaat:
Laatst aangepast door The Xtralarge : wo 14 okt 2009 om 07:03 | ||
| | |
| | #4008 | |
| Ripped Bodybuilder Aangemeld: jul 2009 Locatie: Between Light And Heavy Iron Weights Geslacht: M
Stats: - - - Karma: ![]() | Re: Spanksta gaat Loggen..!
Citaat: heel netjes spankie | |
| | |
| | #4009 |
| Freaky Bodybuilder | Re: Spanksta gaat Loggen..!
die Spank (en yosh) zijn echt squat beesten!!!!
__________________ If my reality does not exist, neither does my pain. Body Stats: Toon Power Stats: Toon Laatste Training vind je hier. Klik dan! |
| | |
| | #4010 | |
| Huge Freak Aangemeld: aug 2005 Locatie: Becoming Ripped... Geslacht: V
Citaat:
Wat philospher aankaart word gewoon overal aan gegeven in wetenschappelijke studies. Waarom jij nou weer aankomt met een ''gerespecteerd" lid van dbb. Ik maak me er ook niet meer druk om ook niet. Lekker zelf weten wat je doet. | |
| | |
| | #4011 |
| Colossal Veteran | Re: Spanksta gaat Loggen..!
Goed bezig Spank, die 10 * 80 fullsquat gaat lekker. Over de discussie van progressive overload; Uiteraard is elke vorm van training gebaseerd op progressive overload, als je dit principe niet vast houdt dan ga je simpelweg niet vooruit. Maar progressive overload is niet zo simpel als; vorige week heb ik deze rode cijfertjes gepakt, vandaag moet ik deze zwarte cijfertjes pakken. Ten eerste; de intensiteit van de set is niet altijd in cijfertjes uit te drukken. Ik kan vorige week een set van 10 * 140 squat hebben gedaan, maar met een net geen perfecte vorm. Deze week pak ik weer 10 * 140, maar met een iets betere vorm. Een heel klein beetje dieper zakken, en/of een heel klein beetje langzamer zakken. Of ik heb de voorgaande set twee reps meer gemaakt. Door dit soort kleine veranderingen ben ik niet in staat meer gewicht te pakken dan vorige week (10 * 140), maar de intensiteit was wel degelijk zwaarder. Daarom is er nog steeds sprake van progressive overload. Alleen de persoon zelf weet of de set beter ging dan de week ervoor. Zeker als je wat meer ervaring hebt dan kun je voor jezelf bepalen of het een goede set was of niet, en of je progressive overload hebt toegepast, al dan niet met dezelfde reps en gewicht. Ten tweede; de ene dag is inderdaad de andere niet. Iemand die louter vanuit z'n logboekje werkt en elke training zwaarder kan pakken is; of een beginner, of iemand die niet elke training tot z'n max gaat. Want als je wat meer ervaren bent dan weet je dat het vrijwel onmogelijk om elke week een significante progressive overload te bewerkstelligen. De ene dag is simpelweg de andere niet. Daarom is het niet nodig om altijd elke training zwaarder te gaan, soms voel je je fysiek of mentaal even wat minder en is het helemaal niet erg om juist een soort deload training ervan te maken of het roer om te gooien. Wie dat niet kan begrijpen heeft geen ervaring genoeg.
__________________ The Iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told that you are a god or a total bastard. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. I have found the Iron to be my greatest friend. Friends may come and go, but two hundred pounds is always two hundred pounds |
| | |
| | #4012 | |
| Freaky Bodybuilder Aangemeld: jun 2008 Locatie: Gelderland Leeftijd: 21 Geslacht: M
Stats: 1m78 70kg 13% Karma: ![]() | Re: Spanksta gaat Loggen..!
Citaat:
Training Woensdag 14 Oktober Borst/Biceps/Buik Woord Vooraf! Rustig aan gedaan omdat: Zenuwen en eerste dag van nieuwe schema.. Niet tot failure gegaan aangezien ik eerst alleen was in de gym.. Zwart = Deze Training! Rood = Nu! 7:30 Minuten Crosstrainer 110 Kcals Lichter.. # Borst #: * Incline Bench Press {Eerste Keer!!} - 10 * 30 - 10 * 40 - 10 * 50 - 7 * 60 - 6 * 60 - 5 * 60 {Net aan!} * Flat Dumbell Press - 10 * 8 - 8 * 22 - 8 * 24 - 7 * 24 * Flat Bench Flyes - 10 * 10 - 10 * 14 - 10 * 14 * Standing Cable Flyes {Onderkant borst} - 10 * 10 - 10 * 15 - 10 * 15 # Biceps # * Barbell Bicep Curl {Zo strikt als mogelijk} - 10 * 25 - 10 * 30 - 8 * 30 * Incline Seated/Standing Dumbell Curl - 10 * 10 - 10 * 12 - 10 * 12 # Buik # * Weighted leg Raises - 25 * 10 - 22 * 10 - 20 * 10 Trainingstijd: 60 Minuten exclusief Cardioooo! | |
| | |
| | #4013 | |
| Ripped Bodybuilder Aangemeld: jul 2009 Locatie: Between Light And Heavy Iron Weights Geslacht: M
Citaat:
ik ben wel geen beginner maar om ergens te pieken in je schema betekent voor mij althans dat ik in de eerste weken niet voluit ben gegaan ik kom er nu meer in de buurt maar door de manier waarop het schema in elkaar zit zijn de trainingen toch stevig geweest de afgelopen weken mooi stukje tekst loo | |
| | |
| | #4014 |
| Ripped Bodybuilder Aangemeld: mrt 2005 Locatie: Nederland Leeftijd: 25 Geslacht: M
Kijk zoals altijd zal de waarheid wel ergens in het midden liggen. Natuurlijk ben ik het er mee eens dat het zo nu en dan wat gas terug te nemen een goede zaak is maar de vorm van de dag vind ik te subjectief. Natuurlijk word het steeds moeilijker om pregressieve overload te behalen, dit is waar echte periodizatie om de hoek komt kijken. Daarnaast hoeft progressive overload niet alleen uit meer gewicht te bestaan wat vaak wel gedacht word. Korte pauzes, een setje extra, een rep meer en zoals loo al zei een verbeterde vorm kunnen hier ook aan bijdragen. Al met al maakt het geen donder uit wat en hoe we het doen als we het maar doen. Zo lang we maar wel het hoofd erbij houden en niet zomaar doelloos gaan trainen in de hoop dat alles vanzelf goed komt met de vorm van de dag . Sorry klein geintje maar moet kunnen toch.
__________________ There are Two Types of Pain in this World: The Temporary Pain of Discipline, or the Permanent Pain of Regret! |
| | |
| | #4015 | |
Citaat:
| |
| | |
| | #4016 | |
Citaat:
soms moet ik het wel drie keer lezen voordat ik het begrijp hogere-school bodybuilding imo | |
| | |
| | #4017 |
Hij kijkt misschien wat zwart wit maar hij heeft wel deels gelijk en heeft de wetenschap aan zijn kant (iets waar ik, als ik eerlijk ben ook meer waarde aan hecht). Maar goed niet alles is in cijfers, tabellen en protocols samen te pakken. Sommige dingen staan daar buiten ze werken gewoon ook al is het niet te verklaren en dan moet men het ook lekker blijven doen. Er is nog zoveel wat we niet weten dus het zou net zo goed kunnen dat over enkele jaren alles weer anders is. Kennis is immers dynamisch. Dus ach beide wat water bij de wijn en jullie komen er uit.
__________________ There are Two Types of Pain in this World: The Temporary Pain of Discipline, or the Permanent Pain of Regret! |
| | |
| | #4018 |
hehehe chears philosopher! |
| | |
| | #4019 |
Is dat wel zo? Heb je dat gechecked? Of neem je het gewoon aan? Ik wil je niet aanvallen helemaal niet maar dit zie ik constant. Omdat iemand wellicht "moeilijk" woorden en leuke zinsspelingen gebruikt wil dat nog niet zeggen dat het klopt. Kijk begrijp me niet verkeerd Harpep weet waar hij het over heeft maar wat ik wil zeggen is dat men kritisch moet blijven en nooit zomaar iets moet aannemen omdat iemand dat zegt. Maar goed ik dwaal af en dit is een heel andere discussie.
| | |
| | #4020 | |
Citaat:
Daarnaast ben ik met je eens dat je informatie nooit klakkeloos zomaar moet aannemen. | |
| | |
![]() |
| Bookmark topic |
| Tags |
| gaat, loggen..!, spanksta |
| Topic opties | |
| |