AndroidHealthClinic

Milky's New Beginning ...

Bezoekers in dit topic

Milky

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
8 sep 2004
Berichten
1.742
Waardering
11
Ik heb besloten om (voorlopig) ook een trainingslog te gaan bijhouden. Zie het maar een beetje als ‘een stok achter de deur’ om me een beetje gemotiveerd te houden. Heb namelijk bijna 2 maanden niet echt meer getraind. Ben zo’n 2 maand geleden ziek geworden. (volgens dokter griep, maar heb er zo m’n twijfels bij of het niets anders was :D ) . Een weekje thuis gebleven van het werk, daarna terug centjes gaan verdienen. Maar voelde me sindsdien geregeld slecht (weinig eetlust, af en toe wat wazig in mn hoofd, nergens zin in, geen energie, laat staan motivatie om te gaan trainen…) Ben dus ook de nodige kilootjes afgevallen… :mad:

Heb de voorbije 2 maanden bij me thuis af en toe eens een setje bankdrukken gedaan en 3 keer een volledige fullbody training, waarvan 1 in de sportschool. That’s it.

Nu voel ik me sinds een weekje weer wat beter en ben ik gisteren opnieuw naar de sportschool gegaan! Oorspronkelijk wou ik een heel rustige training doen, maar dat was buiten mn oude trainingspartner gerekend :D

Maandag 30 april 2007

Lat Pulldown (wide grip, behind the neck)
10 blokjes – 15 tal reps
12 blokjes – 12 reps
14 blokjes – 10 reps
16 blokjes – 8 reps
18 blokjes – 6 reps
(exacte gewicht weet ik niet, op 2 blokjes na de ganse stack)

In het begin wat last van mn rechterschouder (had ik vroeger ook regelmatig bij behind the neck pulldown), naar het einde toe ging het ietsje beter.

V-bar pulldown (tot op borst)
10 blokjes – 12 reps
12 blokjes – 10 reps
14 blokjes – 10 reps
16 blokjes – 8 reps
18 blokjes – 8 reps

T-bar row
65 kg – 12 reps
85 kg – 10 reps
95 – 8 reps
110 kg – 6 tot 8 reps (weet het al niet meer) (crappy uitvoering – niet echt tevreden, maar was eigenlijk wat te zwaar)

Deadlift
70 kg – 15tal reps
90 kg – 8 reps
110 kg – 8 reps
130 kg – 10 reps (moet eerlijkheidshalve wel vermelden dat ik mijn straps hier gebruikt heb)

Mag helemaal niet klagen over deze eerste training :lifter: , qua kracht ben ik voor mn rugoefeningen blijkbaar niet zo heel veel verloren…

Vandaag toch weer serieus stijf. Gelukkig is de gym niet open en kan ik vandaag dus een rustdagje nemen :) (ja, ja weet het wel: heb de laatste tijd eigenlijk al meer dan genoeg rust gehad :D)

Als alles goed gaat :o post ik morgen weer een training…
 
Veel succes met je log en de trainningen.
Zal het proberen bij te houden met lezen, dus succes morgen dan lees ik wel hoe het ging
 
veel succes met je trainingen :)
 
Veel succes milky
4tjngab.gif
 
Bedankt voor de succeswensen allemaal!


Daar heb je dat pakje weeral :D



Woensdag 2 mei 2007

Voelde me oorspronkelijk weeral niet 100% :grumble: , maar toch maar de moed bijeengeraapt en mn trainingsspullen ingepakt. Sportschool here I come…

Eens mn training begonnen, viel het allemaal nog wel mee:

vandaag wat biceps en borst gedaan:

BICEPS

Afwisselende dumbbellcurl

14 kg – beetje opgewarmd, dus aantal herhalingen niet echt geteld
16 kg – 10 herhalingen per arm
20 kg – 8 herhalingen per arm
20 kg – 8herhalingen per arm


Concentration curl

20 kg – 10 herhalingen per arm
20 kg – 10 herhalingen per arm
24 kg – 7 herhalingen per arm


Barbell curl

36 kg – 10 reps
36 kg – 10 reps
36 kg – 10 reps + direct erachter 26 kg - 10 reps
36 kg – 10 reps



BORST

Flyes

14 kg – 16tal herhalingen (beetje opwarmen)
20 kg – 10 herhalingen
20 kg – 10 herhalingen
20 kg – 10 herhalingen


Incline benchpress

55 kg – 16tal herhalingen
75 kg – 10 herhalingen
95 kg – 6 herhalingen


Incline Dumbbellpress

24 kg per hand – 10 herhalingen
30 kg per hand – 10 herhalingen
36 kg per hand – 6 herhalingen


Na afloop toch redelijk tevreden dat ik doorgebeten heb en even ben gaan trainen… :banana:
 
Mijn pas begonnen logje al een tijdje niet meer upgedate, heb namelijk al weer een weekje niet meer getraind omdat ik me weer slechter voelde (begin deze week keelpijn, oorpijn, hoofdpijn,...) Na het werk dus niet meer veel zin om mn lichaam nog meer uit te sloven... Wel gisteren naar de dokter geweest en eens bloed laten trekken. Maandag heb ik waarschijnlijk de uitslag. Misschien weet ik dan eindelijk wat er de laatste tijd met me scheelt :)

In de hoop dat het stilaan weer wat betert, heb ik vandaag mn homegym een upgrade bezorgd. (zal het dadelijk even posten in het daarvoor voorziene topic) Zo kan ik thuis hopelijk weer stilletjes beginnen op te bouwen wat ik de laatste tijd aan kilootjes verloren ben, vooraleer ik weer naar de sportschool ga :D
 
Daarnet eindelijk weer eens een training gedaan. Thuis getraind, beetje fullbody workout:

flyes
14 kg, 15 reps
16 kg, 12 reps
18 kg, 10 reps
20 kg, 8 reps

incline benchpress
60 kg, 15 reps
70 kg, 10 reps
80 kg, 6 reps
80 kg, 6 reps

Lat pulldown met triangle
40 kg, 12 reps
50 kg, 15 reps
60 kg, 12 reps
70 kg, 8 reps

deadlift
60 kg, 12 reps
80 kg, 12 reps
100 kg, 10 reps
120 kg, 4 reps
120 kg, 4 reps

leg extension
10 kg, 18 reps
20 kg, 10 reps
30 kg, 10 reps
40 kg, 8 reps

squat
60 kg, 10 reps
80 kg, 10 reps
80 kg, 10 reps
100 kg, 8 (of 10 reps ???, weet het niet meer zeker)

ez-bar curl
30 kg, 20 reps
40 kg, 12 reps
40 kg, 12 reps
40 kg, 12 reps


Algemene conclusie van deze training:
Vond het (ondanks de voor mij nogal lichte gewichten) al bij al toch een zware training. Op dit moment, na een verkwikkende douche, zit mn training toch nog echt in mn lijf. Ben het duidelijk niet meer gewoon om te trainen. Maar ja, zal stilaan wel weer beteren als ik de draad terug kan oppakken...
 
Kom op! Gewoon gaan naar die gym! Langzaamaan weer oppakken en je motivatie uit je progressie putten!!!

Ben zelf weer dik een half jaar 'op weg' en gaat steeds lekkerder....

Dus beterschap en succes met trainen!
 
Heeheel veel succes! Ik doe nu hetzelfde als jij, ook tijden niet getraind vanwege moeilijkheden. :D

Hou het vol nu!
 
Succes verder en probeer vol te houden !
 
Hopelijk voel je je snel weer beter, ik weet hoe frustrerend het is, succes!
 
Wel cool dat je thuis ook kunt squatten.. heb je een echt squatrack ? of doe je het anders ? wel nette trainingen ! en success met je log
 
bedankt voor de reacties iedereen!

Wel cool dat je thuis ook kunt squatten.. heb je een echt squatrack ? of doe je het anders ?

Ik heb een squatrek ja (heb er een foto van geplaatst in het volgende topic:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f156/show-off-home-gym-71678/index32.html#post1955054) Maar ik ga hem weer weg doen en me een powerrack aanschaffen (dat wordt over 2 weekjes geleverd) Denk namelijk dat ik met een powerrack meer mogelijkheden heb qua trainen dan met mn squatrek :)


Daarnet weer even thuis getraind:

Dumbbell shoulder press
14 kg per hand - 15 reps
16 kg - 15 reps
18 kg - 12 reps
20 kg - 10 reps
22 kg - 10 reps

Side Raises met '2 seconds hold on top'
10 kg - 10 reps (4 setjes)

Low pully row
40 kg - 12 reps
50 kg - 12 reps
60 kg - 10 reps
70 kg - 8 reps
Merk wel dat bij de zwaardere setjes de ketting van mn low pully echt in de plastieken overbrengingswielen getrokken wordt. (Ze zijn bij nadere controle eigenlijk aan vervanging toe.)

Skull Crusher
30 kg - 12 reps (4 setjes)
Wat last van mn rechter elleboog bij deze oefening, denk dat mn gewrichten en pezen weer moeten wennen.

Afwisselende dumbbellcurl
16 kg - 8 reps
18 kg - 8 reps
18 kg - 8 reps

Vond het hierna wel weer genoeg geweest voor vandaag....
 
VETTE Homegym! daar kun je tenminste wat mee!
 
Weer een thuistraining gedaan vandaag :lifter: :

leg extension (met op het toppunt even extra aanspannen)
15 kg - 16 reps
25 kg - 12 reps
35 kg - 10 reps
40 kg - 8 reps

squat
60 kg - 8 reps
80 kg - 8 reps
100 kg - 6 reps
100 kg - 5 reps

de eerste 2 oefeningen gingen moeizaam. Vanaf nu begon het stilaan wat beter te gaan...

supersetje squat (60 kg - 16 reps), direct gevolgd door leg extension (25 kg - 10 reps)

(very) close grip bench press
60 kg - 10 reps
60 kg - 10 reps
70 kg - 8 reps
70 kg - 8 reps
laatste 2 setjes waren moeilijk

incline dumbbell press
22 kg - 12 reps
26 kg - 10 reps
30 kg - 8 reps (wou zwaarder, maar had niet genoeg 30 mm schijfjes om 2 dezelfde dumbbells te maken. En 50 mm schijfjes op een 30 mm baar geeft van die bewegende onstabiele dumbbells :o Daar moet ik dus nog iets op vinden)

Standing Calf raises afwisselend 1 been met een dumbbell van 30 kg in de hand en elke rep extra aangespannen.
4 setjes van 10 reps

een 'zelf uitgevonden' variatie op seated calf raises (extra aangespannen)
20 kg, 20 reps
80 kg, 30 reps

'21-ers' voor de biceps
5 setjes met zo'n 30 kg

Tussendoor nog een paar setjes triceps pressdowns
 
vandaag een zeer korte en lichte training gehad (gewoon om bezig te blijven)

one arm triceps extension
4 setjes met 10 kg dumbbell, linkerarm 10 reps, rechterarm 10 reps en weer direct linkerarm... enz. tot ik 4 setjes per arm had.

row aan de low pully
40 tot 50 kg, 4 setjes van 10 tot 15 reps

'21-ers' met EZ-stang
4 setjes met 30 kg

schuin bankdrukken
4 setjes van 10 reps met 60 kg
 
weer thuis getraind vandaag:

row aan de low pully
rug beetje opwarmen, 40 kg - 20 langzame reps

barbell bent-over row
60 kg - 12 reps
80 kg - 12 reps
100 kg - 8 reps

deadlift
100 kg - 8 reps
120 kg - 8 reps
130 kg - 4 reps
140 kg - 2 reps
150 kg - missed
140 kg met straps - 3 reps

lat pulldown
30 kg - 20 reps
50 kg - 10 reps
70 kg - 10 reps
80 kg - 8 reps

nog wat rack lockouts vanaf de vangers van mn squatrek gevolgd door static holds voor zolang als mogelijk. Straps gebruikt, dus mn grip heeft er niet veel baat bij gehad, maar traps enz waren lekker aan het branden... opgewerkt tot 190 kg
 
Back
Naar boven