Fitness Seller

Mijn trainingslog! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TheNose

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
3 mrt 2005
Berichten
7.307
Waardering
9
Zo mensen, na het lezen van andere logs heb ik besloten mijn trainingen maar eens met jullie te delen (of jullie het nu willen of niet! :D ).
Ik train nu een jaar volgens het HIT principe en aangezien ik van elke training tot failure gaan een beetje een motivatie probleem begon te krijgen voor het trainen, ga ik voorlopig weer op een andere manier trainen (afwisseling is je vriend toch? ;) ). Na een beetje rondlezen heb ik voor HST gekozen. Voor een uitleg wat HST precies inhoud verwijs ik je graag naar de sticky opgesteld door Daxie --> http://forum.dutchbodybuilding.com/f128/hypertrophy-specific-training-hst-voor-eens-altijd-52109/

Mijn schema bestaat uit de volgende oefeningen (3x per week fullbody):
  • Squatten
  • Leg curl
  • Bench press
  • Dippen
  • Chinnen
  • Bend over row
  • Bend over side raise
  • Military press
  • triceps press met dumbbell
  • Biceps barbbell curl
  • Standing calve raise
Zoals in de sticky over HST uitgelegd wordt begin je de eerste 2 weken met 2 sets van 15 reps per oefening en wordt het gewicht per training opgevoerd.

Gisteren mijn eerste training gedaan wat enorm tegenviel. Ik was zeker gewent om heel diep te gaan met mijn HIT trainingen (regelmatig naast het toilet gezeten ;) ) maar die 15 reps die nekten me echt gisteren! Biceps heb ik zelfs over moeten slaan omdat ik anders zeker de zaal had ondergekotst!
Ik heb mijn eerste training met de volgende gewichten afgewerkt (gewichten zijn inclusief stang, sommige gewichten zijn erg laag, maar zoals gezegd dat moet je in de komende weken opbouwen :o ).

  • Squatten 70kg
  • Leg curl 50kg
  • Bench press 40kg
  • Dippen 65kg
  • Chinnen 60kg
  • Bend over row 35kg
  • Bend over side raise 8kg
  • Military press 15kg
  • triceps press met dumbbell 16kg
  • Biceps barbbell curl 15kg
  • Standing calve raise 124kg

Morgen weer! :D

Edit: Oh ja mijn stats vergeten! Weet ze niet allemaal uit mijn hoofd, maar bovenarmen en bovenbenen wel: Bovenarmen 38,3cm, bovenbenen 63cm. :o Lengte 1m88, 87,5kg vet rond de 16%
 
Laatst bewerkt:
Heel veel succes. HST lijkt me interessant. Ben benieuwd wat het je gaat opleveren. Dat HIT lijkt me nl. niets :D
 
al het begin is moeilijk....................;)


in ieder geval veel suc6 ermee!
 
klusmier zei:
al het begin is moeilijk....................;)


in ieder geval veel suc6 ermee!
Tsja die hoge rep sets doe ik echt nooit, dus mijn spiertjes zijn zich te pletter geschrokken vrees ik! :P

@post boven "the mighty mier" HIT vond ik geweldig! Ben er enorm mee in kracht vooruit gegaan, alleen mentaal is het gewoon enorm zwaar om altijd maar weer met die hoge intensiteit te trainen tot failure en dat ging na een jaar toch wel ten koste van mijn motivatie. HST lijkt mij ook mega interessant! We zullen zien na 7-8 weken wat het me gebracht heeft.
 
Wussies :-p High reps zijn gewoon fun om mensen die zeggen dat bb niet lastig is eens te laten hijgen :-)

Deze week nog met iemand getraind die ik sinds twee weken had laten deadliften. Maandag 2x 15 reps laten doen met voor hem een aardig gewicht.
Mede door de warmte (30graden) wel, moet ik toegeven, maar na die 15reps kon hij toch even een minuutje niks zeggen :-) En maar hijgen :-p

succes met je schema en log, hou het goed up to date, zorg dat je voeding goed is en resultaat komt in orde!
 
Denk inderdaad dat je zult merken, dat je op trainingsdagen echt forse carb-voorraden aan moet leggen. Veel meer dan bijvoorbeeld bij een split.
Ik weet niet precies hoe het zicht verhoudt tot een HIT-schema, dat heb ik nog nooit gedraaid.

Wel denk ik dat je wellicht ook iets te zwaar begonnen bent. Zeker de eerste twee trainingen in de 15-rep weken horen vrij makkelijk te gaan, imho. Ik weet niet of je je maxes geschat hebt of gemeten? Of wellicht neem je ietwat kleine stapjes?

Succes in ieder geval,
mij bevalt het enorm als trainings-methode.
 
uncLez zei:
Denk inderdaad dat je zult merken, dat je op trainingsdagen echt forse carb-voorraden aan moet leggen. Veel meer dan bijvoorbeeld bij een split.
Ik weet niet precies hoe het zicht verhoudt tot een HIT-schema, dat heb ik nog nooit gedraaid.

Wel denk ik dat je wellicht ook iets te zwaar begonnen bent. Zeker de eerste twee trainingen in de 15-rep weken horen vrij makkelijk te gaan, imho. Ik weet niet of je je maxes geschat hebt of gemeten? Of wellicht neem je ietwat kleine stapjes?

Succes in ieder geval,
mij bevalt het enorm als trainings-methode.
Ik heb mijn maxen gemeten en van daaruit mijn maxen berekend voor 15reps/10reps/5reps. Om dit te berekenen zijn schema's voor handen die ik bij mijn patienten ook hanteer om hun 1rm etc te meten. Is een behoorlijk goede methode! Probleem is dat ik misschien omdat ik dit absoluut niet gewent ben mijn startgewicht voor mijn 15reps misschien iets te hoog heb gelegd, nou ja dan maar een paar keer kapot gaan op de trainingen en lering uit trekken voor de volgende keer! ;)

Mijn voeding is goed in orde, eet 55/30/15 (kh/e/v) 300-500kcals boven onderhoud. Wel lastiger dan normaal om goed te eten met dat warme weer maar daar hebben vast meer mensen last van. :p
Stapjes die ik neem tijdens de trainingen zijn best klein idd, moet ik volgende keer maar anders doen. Wel heb ik rekening gehouden met max 3wo hetzelfde gewicht etc, in overleg met Daxie. Mijn log zal ik strikt bijhouden, begin van de middag is workout nr 2 en ik heb flink spierpijn! :cool:
 
Zo mensen ik zit inmiddels na mijn tweede training van een flink hapje eten te genieten! Schema is zoals jullie weten elke keer hetzelfde, maar zal hem na elke wo posten met de gebruikte gewichten erachter. Vandaag praktisch hetzelfde als maandag gedaan, met als verschil dat ik nu geen kotsneigingen had en alles gewoon heb kunnen afmaken in precies 1 uur tijd.

* Squatten 70kg
* Leg curl 50kg
* Bench press 40kg
* Dippen 65kg
* Chinnen 60kg
* Bend over row 35kg
* Bend over side raise 9kg
* Military press 15kg
* triceps press met dumbbell 16kg
* Biceps barbbell curl 15kg
* Standing calve raise 124kg

Sommige oefeningen kon ik de tweede set van 15 net niet afmaken, maar na even een paar keer diep ademhalen kon ik de laatste paar er wel uitpersen. Zoals Uncles hierboven al opmerkte heb ik de gewichten voor de eerste trainingen met 15 reps iets te hoog gekozen waarschijnlijk, goede les voor de volgende keer! :) Tijdens de training uiteraard geen hinder van mijn spierpijn gehad, ben benieuwd hoe dat morgen en vrijdag is. :P
Ik ga even verder eten, tot de volgende keer! :meal:
 
Zo vandaag geen last van spierpijn! Wel merk ik dat alles flink strak staat, heel ander gevoel weer dan na HIT. Na de training is mijn pomp wel hetzelfde, al denk ik dat de pomp wel meer zal worden naarmate ik meer richting de 5rep trainingen ga. Kan eigenlijk niet wachten tot week 7 om allemaal PR's neer te zetten! :P

Ik zie tot mijn vreugde dat mijn log al vaak bekeken wordt.... aanmoedigingen zijn welkom mensen! :)

Heb al een aantal goede before foto's liggen van een maandje geleden, zodat ik straks een mooi voor/na serietje neer kan zetten hier. :cool:
 
Spierpijn zal je normaal gezien niet zo vaak ervaren. Misschien bij het wisselen van de repranges, maar daar moet je je niet naar richten.

Die spierspanning zul je houden tot aan je 5-reprange, en persoonlijk vind ik dat een top gevoel.

Pas wel op dat je van failure af blijft, bij de 15-reprange gaat dat nog, maar als je bij de 10-reps vanaf wo2 al naar failure toe gaat is de kans groot dat je het niet trekt, maar hangt van persoon tot persoon af.

Persoonlijk doe ik dan liever 9 reps ipv de 10e failure.
 
daxie zei:
Spierpijn zal je normaal gezien niet zo vaak ervaren. Misschien bij het wisselen van de repranges, maar daar moet je je niet naar richten.

Die spierspanning zul je houden tot aan je 5-reprange, en persoonlijk vind ik dat een top gevoel.

Pas wel op dat je van failure af blijft, bij de 15-reprange gaat dat nog, maar als je bij de 10-reps vanaf wo2 al naar failure toe gaat is de kans groot dat je het niet trekt, maar hangt van persoon tot persoon af.

Persoonlijk doe ik dan liever 9 reps ipv de 10e failure.
Hmm beetje failure kan ik wel hebben, bij HIT waren vaak de laatste 3 reps die echt uit mijn tenen kwamen! Bij de 15reps kom ik nog niet aan failure....ik trek het gewoon conditioneel niet meer, dus wacht ik even en maak ik de set af. Failure kwa kracht is iets heel anders, dan kan ik na even rusten echt niet nog een herhaling maken op dat gewicht. Maar bedankt voor de tip ik hou het in mijn achterhoofd! ;)
Morgen mag ik weer! :woot:
 
Zo vandaag mijn training moeten staken na 2 oefeningen...moest met spoed weg omdat de jongste kat zware bronchitis heeft :( , lag dus op apegapen thuis (werd door vriendin gebeld). Had alleen nog maar gesquat (72,5kg) en leg curl (52,5kg) gedaan, wat me makkelijker afging dan de vorige trainingen (toen op 70kg en 50kg) :P Morgenochtend maak ik mijn training maar af, het is niet anders...
 
* Bench press 42,5kg
* Dippen 67,5kg
* Chinnen 62,5kg
* Bend over row 37,5kg
* Bend over side raise 9kg
* Military press 17,5kg
* triceps press met dumbbell 18kg
* Biceps barbbell curl 17,5kg
* Standing calve raise 133kg

Zo vandaag dus mijn training van gisteren afgemaakt, ging wederom voor mijn gevoel wat makkelijker dan de vorige trainingen! :) kan bijna niet wachten tot de 5rep weken :P
 
Zo training nummer 4 van de 15rep sessies ging weer gesmeerd. Lijkt wel of het steeds wat makkelijker gaat! Voelde me enorm brak vandaag maar toch ging alles soepeltjes! Alleen chinnen (brede grip) heb ik wat moeite mee, maar denk dat mijn lichaamsgewicht door het bulken ook aan het toenemen is. Voor het berekenen van het gewicht voor het chinnen en dippen blijf ik uitgaan van mijn startgewicht van 87,5kg waarmee ik mezelf getest heb voor deze oefeningen.

Verder beetje last van mijn rechterschouder, maar tijdens het trainen geen enkele last gehad. :D

Dit heb ik vandaag gedaan:
alles 2x set van 15herh.
* Squatten 75kg
* Leg curl 55kg
* Bench press 45kg
* Dippen 70kg
* Chinnen 65kg
* Bend over row 40kg
* Bend over side raise 10kg
* Military press 17,5kg
* triceps press met dumbbell 18kg
* Biceps barbbell curl 17,5kg
* Standing calve raise 133kg

Nog twee zware 15rep trainingen en dan op naar de 10reps! De eerste 2 10 rep trainingen zullen makkelijk zijn aangezien ik door de sportschool gedwongen wordt bepaalde stappen te nemen (ivm de schijven en dumbbells) en ik dus even moet zig zaggen (eerste 10rep iets lichter dan de laatste 15 rep training en van daaruit weer opbouwen naar mijn 10rep max).
 
Zo mijn een na laatste 15rep training gedaan net:

* Squatten 77,5kg
* Leg curl 57,5kg
* Bench press 47,5kg
* Dippen 72,5kg
* Chinnen 67,5kg
* Bend over row 42,5kg
* Bend over side raise 10kg
* Military press 20kg
* triceps press met dumbbell 20kg
* Biceps barbbell curl 20kg
* Standing calve raise 142kg

Met sommige oefeningen begin ik nu echt moeite te krijgen! Vooral (weer) chinnen en bench press waren vandaag erg lastig (lees 2de setje in delen moeten doen, 10x even rust en dan 5x)!

Zie trouwens dat mijn log wel redelijk gelezen wordt, maar dat er weinig in gepost wordt! :D Kom op mensen ik heb de support nodig! ;)
 
Ben ff in je schema wezen spieken.
Leuk schema. ziet er goed uit
Succes er mee.
 
jacoba zei:
Ben ff in je schema wezen spieken.
Leuk schema. ziet er goed uit
Succes er mee.
Een reactie! :P Thx! :D
 
goede training ;) keep on pumpin:D
 
TheNose zei:
Een reactie! :P Thx! :D

Ja die ervaring heb ik ook.
Ik houd sinds kort ook een schema bij.
In het begin wel wat reakties maar werd minder.
Komt wel hoop ik.
Als je wilt mag je kijken en een reaktie achterlaten.
Het is nog wel wat rommelig hoor.
Ik weet veel benamingen nog niet, ben pas sinds een maand serieuzer met bb bezig. dag hoor jac.:wave2:
 
Back
Naar boven