AndroidHealthClinic

Michieln's log

Bezoekers in dit topic

Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.

michieln

Ripped Bodybuilder
Lid sinds
11 jun 2012
Berichten
4.242
Waardering
283
Lengte
1m90
Massa
92kg
Ik ga ook maar weer is loggen :o

STATS (per 01/09/'14)

Lengte: 1.90 m
Gewicht: 82,5 kg
Vetpercentage: 11-12 ofzo

PLANNING
Bulken

TRAININGSSCHEMA
Fullbody, afwisselend dag A en dag B, zo vaak per week als ik kan en trek

A:
Back Squat 3x5
Bench Press 3x5
Bent-over Row 3x5
DB Incline Curl (10RM, rest-pause afgemaakt tot 25 reps)
Cable Pushdown (r.p.)
DB Seated Lateral Raise (r.p.)
Lever Standing Calf Raise (r.p.)

B:
Front Squat 3x5
Deadlift 1x5
Bench Press 3x5
Bent-over Row 3x5
DB Incline Curl (r.p.)
Cable Pushdown (r.p.)
DB Seated Lateral Raise (r.p.)
(soms) Lever Standing Calf Raise (r.p.)


VOEDING
Hoog in eiwit, carbs op 150-200g dagelijks, hoog in vet.

Ik eet voornamelijk volvette zuivel (volle melk, komijnenkaas, edammerkaas), hele eieren, vlees (rundvlees, kippenlever, kippenpoot), groentes (spinazie, broccoli, wortels, sperziebonen, ui, knoflook), nootjes (amandelen, walnoten, macadamia's) en een klein beetje aan carbs (aardappels, havermout, brood)

Log ik dagelijks wel
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: mat
Training van gister:


Donderdag 28 november 2013

Leg Press: 245 kg - 12 reps
Cable Pulldown: 80 kg - 10 reps
Bench Press: 67,5 kg - 10 reps
Leg Curl: 80 kg - 9 reps
DB Row: 20 kg - 9 reps
Calf Press: 190 kg - 18 reps
Upright Row: 42,5 kg - 12 reps
Cable Pushdown: 25 kg - 11 reps
Concentration Curl: 16 kg - 10 reps

Vorige week overigens deload week gehad, en deze week dinsdag en woensdag niet kunnen trainen, maar nu knallen tot aan de kerstvakantie. Afgelopen maand overigens epic (kracht)gains gemaakt, en zit gewoon op onderhoud :o
 
Ziet er aardig uit, flinke intensiteit. Mag ook wel als je full body doet.
Als je gains maakt zit je toch niet op onderhoud ^^
 
Ziet er aardig uit, flinke intensiteit. Mag ook wel als je full body doet.
Als je gains maakt zit je toch niet op onderhoud ^^

Tuurlijk wel, onderhoud betekent gewichtsonderhoud, dat is niet hetzelfde als onderhoud van spiermassa/vetmassa

Ben sinds augustus niet lichter geweest dan 79 kg en niet zwaarder dan 82 kg (van 82 kg naar 79 naar 82), maar vet percentage ligt 6% lager en ik ben veel sterker.
 
Tuurlijk wel, onderhoud betekent gewichtsonderhoud, dat is niet hetzelfde als onderhoud van spiermassa/vetmassa

Ben sinds augustus niet lichter geweest dan 79 kg en niet zwaarder dan 82 kg (van 82 kg naar 79 naar 82), maar vet percentage ligt 6% lager en ik ben veel sterker.

I get it, interpreteerde tot op heden het 'onderhoud' verkeerd.
 
Vrijdag 29 november 2013

Romanian Deadlift: 125 kg - 12 reps
Cable Pulldown: 75 kg - 8 reps
Incline Bench Press: 26 kg - 12 reps
Leg Extension: 80 kg - 9 reps
Seated Row: 70 kg - 10 reps
Calf Press: 190 kg - 18 reps
Lateral Raise: 14 kg - 8 reps - volgende week ff terug naar 12 kg en meer op techniek letten, was niet tevreden over hoe het met 14 kg ging
Cable Bent-over Tricep Extension: 27,5 kg - 10 reps
Incline Curl: 16 kg - 10 reps
 
5 oefeningen voor LB, waarvan 4x isolatie op apparaten
11 oefeningen voor UB
 
5 oefeningen voor LB, waarvan 4x isolatie op apparaten
11 oefeningen voor UB
1. Je punt?
2. Ik heb het schema niet zelf gemaakt.
3. Het werkt.
4. Mijn benen liggen voor en zijn sterker vergeleken met m'n bovenlichaam, heb ik het idee.
5. Bovenlichaam bevat veel meer spieren die je afzonderlijk kan/moet trainen.
6. Leg press is geen isolatie.
 
Sterke training man, leuk princiepen steeds 1 rep per oefening.
Zal wel een hoop tijd schelen of niet?

Als het voor jou werkt, why not.
 
Sterke training man, leuk princiepen steeds 1 rep per oefening.
Zal wel een hoop tijd schelen of niet?

Als het voor jou werkt, why not.
1 rep per oefening?

Ik doe per oefening een setje met mijn 10RM (een gewicht waarmee ik minstens 8 herhalingen kan, en maximaal 12. Als ik er 12 kan verhoog ik het gewicht minimaal). Ik stop bij failure, dus als ik weet dat ik de volgende rep niet ga halen. Dus als ik 10 reps gedaan heb en de 11e zou niet meer lukken, stop ik na die 10.

Daarna wacht ik lang genoeg tot ik weer 3 herhalingen kan, doorgaans zo'n 25 tot 30 seconde bij de meeste oefeningen. Dan doe ik die 3 herhalingen, waarbij ik dus automatisch ongeveer 3 herhalingen van failure af zit. Dit zijn die rest-pause reps.

Ik maak na het eerste setje de oefening met rest-pause reps af tot ik de 30 herhalingen in totaal voor doe oefening gehaald heb, dus de eerste 10 plus nog 7 maal 3 rest-pause reps bijvoorbeeld (10 + 7x3 = 31). In feite dus 3x10 maar dan anders er naar toe gewerkt.

Trainingen duren zo'n uur en een kwartier. Is dus 5 dagen per week trainen met een hoog totaal volume per week.
 
Bedoelde set, excuse me.
Klinkt interessant, hoe lang hanteer je dit trainingsschema?
 
Bedoelde set, excuse me.
Klinkt interessant, hoe lang hanteer je dit trainingsschema?

Deze specifieke routine sinds 14 oktober (dag dat ie uitkwam), ook sinds die dag m'n kcal inname terug rond onderhoud gebracht na m'n cut.

Trainigsfilosofie (en het vorige schema van Kelei) sinds ergens na de zomer, weet niet precies meer, ergens eind augustus of ergens in september denk ik.
 
1. Je punt?
2. Ik heb het schema niet zelf gemaakt.
3. Het werkt.
4. Mijn benen liggen voor en zijn sterker vergeleken met m'n bovenlichaam, heb ik het idee.
5. Bovenlichaam bevat veel meer spieren die je afzonderlijk kan/moet trainen.
6. Leg press is geen isolatie.

Wat mijn punt is lijk je zelf ook wel te weten aangezien je erna toch op in gaat.
Ik vind het vrij apart dat je wel 7 verschillende soorten supplementen neemt maar dan niet de moeite neemt om jezelf een trainingsschema aan te meten. Dat het bovenlichaam nou eenmaal meer benamingen heeft voor die spieren die daar liggen wil niet zeggen dat ze ook meteen meer oefeningen nodig hebben dan het onderlichaam. Vergeleken met het kracht- en groeipotentieel van je onderlichaam is het zonde om daar niet wat meer aandacht aan te besteden, zeker als je maar 80kg weegt bij 1,90. Verder heeft het trainen van je onderlichaam meer voordelen dan alleen meer spiermassa winnen op je benen.

Maargoed je moet het zelf weten natuurlijk, als jij je onderlichaam echt te ver voor vindt lopen kun je daar uiteraard wat minder de nadruk op leggen, al zou ik persoonlijk dan wel voor wat meer basic compounds kiezen.
 
Wat mijn punt is lijk je zelf ook wel te weten aangezien je erna toch op in gaat.
Ik vind het vrij apart dat je wel 7 verschillende soorten supplementen neemt maar dan niet de moeite neemt om jezelf een trainingsschema aan te meten. Dat het bovenlichaam nou eenmaal meer benamingen heeft voor die spieren die daar liggen wil niet zeggen dat ze ook meteen meer oefeningen nodig hebben dan het onderlichaam. Vergeleken met het kracht- en groeipotentieel van je onderlichaam is het zonde om daar niet wat meer aandacht aan te besteden, zeker als je maar 80kg weegt bij 1,90. Verder heeft het trainen van je onderlichaam meer voordelen dan alleen meer spiermassa winnen op je benen.

Maargoed je moet het zelf weten natuurlijk, als jij je onderlichaam echt te ver voor vindt lopen kun je daar uiteraard wat minder de nadruk op leggen, al zou ik persoonlijk dan wel voor wat meer basic compounds kiezen.
Lol je moet verder niet met mij in discussie gaan over het trainingsschema en de opstelling daarvan, ik volg het schema zoals hier opgesteld: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=157587143

Met een paar andere oefeningen omdat ik sommige oefeningen niet kan doen.

En als je doelt op die hogere test/groeihormoon stijgingen door benen training, dat soort acute hormonale processen zijn geen dingen om je mee bezig te houden, gaat je lichaam niet sterker van groeien lol
 
Wat is je streven, Michieln? Een Michelin mannetje? :D

c0121.jpg
 
Wat is je streven, Michieln? Een Michelin mannetje? :D

c0121.jpg

:p

[Link niet meer beschikbaar]

zoiets, vind zijn fysiek echt prachtig, husband/10 nohomo

---------- Toegevoegd om 18:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:46 ----------



Maandag 2 december 2013

Leg Press: 245 kg - 12 reps
Cable Pulldown (chin-up grip): 80 kg - 11 reps / +1 rep
Bench Press: 67,5 kg - 11 reps / +1 rep
Leg Curl: 80 kg - 8 reps
Dumbbell Row: 20 kg - 9 reps
Calf Press: 190 kg - 18 reps
Cable Pushdown: 25 kg - 12 reps / +1 rep
Concentration Curl: 16 kg - 11 reps / +1 rep
DB Seated Lateral Raise: 12 kg - 11 reps

DB Seated Lateral Raise gedaan omdat ik anders lang moest wachten op een vrije barbell. Seated geprobeerd zodat vorm iets strikter kon zijn. Vind het fijner dan de staande versie dus die vervang ik bij deze. Voelde 'm ook veel beter.

Al met al heel tevreden met deze training.

En ik vind het gay dat deze training niet in een nieuwe post wordt gezet.
 
Leuke training gast!
Sterke leg press, wachten op een barbell altijd -1. Zou zelf ook snel naar een andere oefening grijpen.
Je kunt je zelf ook vast pakken aan een stoel, deed ik in het begin veel.

Verder een mooi doel om naar toe te werken!
Keep going!
 
Leuke training gast!
Sterke leg press, wachten op een barbell altijd -1. Zou zelf ook snel naar een andere oefening grijpen.
Je kunt je zelf ook vast pakken aan een stoel, deed ik in het begin veel.

Verder een mooi doel om naar toe te werken!
Keep going!
Thx bro!



Dinsdag 3 december 2013

Romanian Deadlift: 125 kg - 12 reps - ggggggvd vermoeiend, laat ik nog even zo
Cable Pulldown (pronated, wide grip): 75 kg - 9 reps / +1 rep
DB Incline Bench Press: 26 kg - 13 reps / +1 rep, volgende keer 28 kg proberen
Leg Extension: 80 kg - 10 reps / +1 rep
Seated Row: 35 kg - 11 reps / +1 rep
Calf Press: 190 kg - 18 reps
BB Upright Row: 45 kg - 9 reps / met 2,5 kg verhoogd
Cable Bent-over Tricep Extension: 27,5 kg - 12 reps / +2 reps, uwotm8?
DB Incline Curl: 16 kg - 10 reps


Goeie vooruitgang maar voelde wat minder omdat die RDL zo tering vermoeiend was, was anderhalf uur in de gym ivm rusten enzo :o mja wel bij de meeste weer zeer solide vooruitgang dus..
 
Romanian deadlift, heavy en vermoeiend heerlijk!

Leuke training gast, vooruit gang is er.
 
Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Back
Naar boven