MuscleMeat

Van KevvL naar KevvXL!

  • Topic starter KevvL
  • Startdatum
  • Reacties 1K
  • Weergaven 45K
  • Volgers 14

Bezoekers in dit topic

KevvL

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
9 apr 2009
Berichten
3.815
Waardering
1.090
Lengte
1m76
Massa
80kg
Vetpercentage
16%
Halloa!

4 jaar geleden ben ik gestopt met mijn 10-jarige voetbalcarrière, althans, voor zover je het een carrière kon noemen. Ik trainde twee keer in de week, en had in het weekend een wedstrijd. Wat betreft conditie etc. zat dat allemaal wel goed, maar ik was altijd een slank ventje. Nu ik een leeftijd van 19 winters heb, heb ik in die 4 jaar niets aan sport gedaan en een klein buikje gekweekt, en spieren hebben er nooit echt gezeten. Change, zoals Obama het zei, verandering. Dat is wat er gaat komen! Al een tijdje loop ik wat rond te klooien in de sportschool, en opsich gaat dat best lekker. Sinds ik nu een weekje of twee een voedingsschema en een trainingschema heb opgesteld hoop ik vooruitgang te boeken, en eventueel een beest te worden! :D Mijn doel is dan ook het kweken van massa.

Ik ben 1.75m lang, en weeg rond de 66kg. Zodra ik de 80kg heb aangetikt, wil ik gaan cutten. Ik denk dat 80kg momenteel wel een mooi doel is.
Ik ben van plan om 2-3 maal per week een splitschema uit te voeren.

Oke. Genoeg gepraat nu. Over naar de schema`s!

Voedingsschema
8:00 - Schaaltje cruesli met magere yoghurt en glas jus d'orange
10:00 - 4 Sneetjes bruinbrood met kipfilet/boterhamworst/kaas
12:00 - 4 Sneetjes bruinbrood met kipfilet/boterhamworst/kaas en 2 bananen
14:00 - 4 Sneetjes bruinbrood met kipfilet/boterhamworst/kaas
17:30 - Wat de pot schaft (Veelal aardappelen met groenten en vlees) een glas melk
22:30 - 500gr kwark, en een handje cashewnoten

Supplementen:
20:00 (pre workout) een whey shake en om 21:30 (post workout) DextroJuice

Gedurende de hele dag, drink ik ca. 2 liter water en 1 liter (fruit)melk.

Oefeningen
Dag1:
Borst
Bench Press
Flat dumbbell Press / Incline dumbbell Press
Dumbbell Flyes

Schouders
Lateral raises
Bent over Lateral raises

Dag2:
Benen
(Full) Squats
Horizontal Leg Press
Leg curl

Rug
Deadlift
Bent Over Rows
Chinups/Pullups
Lat pulldown

Deze log dient voor dat extra beetje motivatie en natuurlijk de geweldige feedback van jullie! Ik hoop op veel reacties: Positief of negatief! Maar aub met onderbouwende kritiek.

Rest mij nog jullie veel plezier te wensen met het lezen en reageren van mijn log, jullie eigen log/trainingen. Nogmaals: Tips, klachten etc. etc. zijn ALTIJD welkom!

//edit
Het kan zijn dat jullie nog een (oude) log van mij zien rondzwerven hier. Die wilde ik sluiten om volledig overnieuw te beginnen, en SERIEUS aan de slag te gaan, en vooral aan de slag BLIJVEN gaan!
 
Laatst bewerkt:
met dat voedings schema kom je nergens man, beter doe je daar echt wat aan.. Met name je ontbijt is slecht, en ik zie nergens noten of vette vis voor goede vetten.
en ik zag in je oude log dat je 45kg benched, maar vervolgens dumbbell presses doet van 12kg per hand. Dat is toch veel te licht, probeer er balans in te hebben.
Ook vind ik je schema niet zo geweldig. Is het een 2 daagse split?
If so, draai je te weinig volume. Doe lunges en leg curl bij de benen erbij, en bij de rug mogen ook nog wel pullups en lat pulldown bij...
succes met de log maar vergeet niet je schemas nog eens goed onder de loep te nemen
 
Leuk man, als je het werkelijk zo compleet en up to date houdt, dan ga ik je volgen.. we hebben dzelfde stats! Succes..
 
Ook gevonden; duurt bij mij meestal een week.;)
Succes met je doelen en ik zal je volgen.
 
Baksteen, bedankt voor je reactie. Hier heb ik wel wat aan!

met dat voedings schema kom je nergens man, beter doe je daar echt wat aan.. Met name je ontbijt is slecht, en ik zie nergens noten of vette vis voor goede vetten.
Vis vind ik niet te eten. Ik heb altijd geleerd dat je iets wat je niet graag eet/niet lust niet in je schema op moet nemen, dus vandaar dat het er niet bij staat. Maar er zijn vast vervangende producten voor! Misschien wat tips?
Wat betreft die noten, dat bedoelde ik eigenlijk met pinda's. Wat voor noten zijn de beste? Handje ongezouten cashewnoten?
en ik zag in je oude log dat je 45kg benched, maar vervolgens dumbbell presses doet van 12kg per hand. Dat is toch veel te licht, probeer er balans in te hebben.
Sowieso die bench was met zeer veel moeite en ondersteuning van de barbell. Ik denk zelfs dat er een beetje mee geduwt werd. Dus ik reken op 35kg-40kg bench. Die 12kg dumbbell per hand was mijn allereerste keer, en had geen idee hoeveel ik daarvan kon. Maar ik ga er proberen balans in te brengen!
Ook vind ik je schema niet zo geweldig. Is het een 2 daagse split?
If so, draai je te weinig volume. Doe lunges en leg curl bij de benen erbij, en bij de rug mogen ook nog wel pullups en lat pulldown bij...
Het is opgedeeld in 2 stukken ja. Die ik volgens het Rippetoe principe uit wil voeren (dus 1e week A,B,A; 2e week B,A,B etc.)
Na een flinke squatsessie en press sessie, zijn m`n benen een heel eind op. maar ik zal proberen er wat oefeningen bij te doen.
Wat betreft mijn rugoefeningen, is een goede! Daar had ik nog niet aangedacht. Die ga ik er aan toevoegen!

Spanksta en Dumba. Bedankt voor jullie reactie! Zal zo nu en dan ook eens bij jullie in je log een kijkje komen nemen. Die van Spanksta had ik gevonden! ;)
 
Als je vis niet te vreten vindt, is kip/kalkoen een behoorlijk alternatief.
Verder kun je qua kcal bijna niet om cashewnoten heen en is het handig om shakes te drinken met wat extra eiwitten er door heen.
En water drinken om afvalstoffen (=spierpijn) te verlichten.:)
 
Ah! Wist wel dat ik iets was vergeten in mijn startpost. Volgende week begin ik met whey shakes. Tips voor de tijdstippen? Ik zat zelf te denken op non-traingsdagen rond 10:00 en 19:00 en op trainingsdagen 10:00 en na de training(~21:00)?

Ik eet gemiddeld bijna een pakje kipfilet per dag. Is dat niet voldoende dan?
 
WHey alleen voor je ontbijt of erbij en na de training.. Anders niet.. Op trainingsdagen dus ook alleen sochtens nemen, of je moet niet aan je eiwitten komen maar datlijkt me bij jouw onmogelijk..
 
WHey alleen voor je ontbijt of erbij en na de training.. Anders niet.. Op trainingsdagen dus ook alleen sochtens nemen, of je moet niet aan je eiwitten komen maar datlijkt me bij jouw onmogelijk..
En op trainingsdagen? Of dan enkel bij het ontbijt een shake nemen?
 
Voor de training kan ook prima.
 
Omdat vandaag de sportschool gesloten was, heb ik ervoor gekozen om (in de felle zon, met veel water) een uurtje te basketballen en morgen te beginnen met de eerste training van deze log. Ik blijf het lastig vinden om op vrije dagen een voedingsschemaaan te houden. Ik kom later uit bed, waardoor in al 1 maaltijd oversla, ben met veel andere dingen bezig waardoor ik eten "vergeet".

Vandaag bijvoorbeeld, heb ik enkel een schaaltje cruesli met magere yoghurt; 2 boterhammen met boterhamworst; 2 bananen en een flink bord witte rijst met kipfilet op.

Anyway, de training van morgen: Borst en schouders:

Borst
Bench Press
Incline dumbbell Press
Dumbbell Flyes

Schouders
Side raises
Bentover Lateral Raises

Dit in combinatie met het voedingsschemauit de startpost, waar ik overigens nog een vraag bij heb. Voor zover ik uit de laatste post van Spanksta op kan maken, is het het beste om maar 1 shake per dag te nemen (alleen ontbijt). Ik dacht juist dat het beter was om er eentje bij het ontbijt en eentje voor/na(?) de training te nemen. Iemand met wat meer duidelijkheid hierover? Thanks!

Morgenavond zal ik jullie updaten over hoe de workout is gegaan!
 
Waarom geen MilitaryPress erin ? Is toch een goede oefening ?
 
Waarom geen MilitaryPress erin ? Is toch een goede oefening ?
Dat is zeker een goede oefening. Maar ik heb het idee dat ik bij die oefeningen borst m`n voorkant schouders al genoeg pak.
 
Bedankt man! Hoop op een vooruitgang op de bench (wil toch de 40 eens helemaal zelf doen!) en zeker ook op de side raises, die stellen ECHT nog niets voor!
 
Mijn trainingsmaatje ging vandaag niet mee, en heb ik besloten om m`n training te switchen, omdat ik borst op het programma had staan. Benchen vind ik een stuk prettiger met een spotter, omdat ik dan het idee heb dat het veiliger gaat, en ik automatisch meer wil, kan en ga drukken. Dus heb ik gekozen om vandaag benen/rug te doen, en morgen borst/schouders (Jaja, weet het. 2 Dagen achter elkaar, maar anders kon ik deze week geen 3 keer!)

De training
Ik ging naar de gym met weinig motivatie. Daar aangekomen kwam het toch langzaam op gang. Uiteindelijk ben ik niet helemaal tevreden met de gewichten, maar ik heb wel een heerlijk gevoel. Al met al dus een lekkere training voor de prikkeling, maar niet qua gewichten (in mijn ogen). Heb wel het idee dat ik vandaag VEEL quads heb getrained, en vrijwel geen hams..

Oefeningen
Benen
Full Squat: 8x45kg (weer kreeg ik die 50kg niet over m`n hoofd heen, qua squatten was het me gelukt, verdomme!)
Horizontal Leg Press: 8x120kg (10kg meer t.o.v vorige training)
Leg Exentsion: 8x45kg

Rug
Deadlift: 8x45kg
Lat Pulldowns (wide): 8x45kg (redelijk kapot!)
Bentover Rows: 2x8x14kg (heeeelemaal kapot!!)

Graag reacties op de training. Zit nu met een lekkere shake achter de PC, om zometeen de douche in te stappen.
 
Vind het helemaal niet slecht ooor, sterkte legpress!
 
Vind het helemaal niet slecht ooor, sterkte legpress!
Legpress valt me ook mee ja. Hij is verdomd zwaar, maar heerlijk om te doen. Trillend op je benen BOR moeten doen is niet fijn, maar het heeft aan de andere kant ook wel weer wat.

Vandaag ook niet helemaal 100% gegeten. Door de warmte, I guess, heb ik slechts 8 boterhammen op ipv 12. En omdat m`n moeder vergeten is kwark mee te nemen, heb ik vanavond voor het slapen ook geen kwark. Achja, vanaf morgen er weer 100% voor gaan dan maar!!

In ieder geval bedankt voor je reactie Spank!
 
succes.

ik ga je volgen.
 
Back
Naar boven