MuscleMeat

Kelei style 2.0 Van ongeloof naar resultaten

Bezoekers in dit topic

priscon

Cool Novice
Lid geworden
27 okt 2013
Berichten
175
Waardering
6
Lengte
1m84
Massa
86kg
Welkom op mijn log. In deze log kunnen jullie zowel stats als foto's zien. Ik heb een before foto van twee weken terug en zal over 8 weken nog een foto of meerdere plaatsen om de vooruitgang te meten, deze zullen geplaatst worden na 8 weken. Hopelijk volgen jullie mij, als je wilt ook zeker een reactie plaatsen. Ik volg hierbij het volgende schema, waarbij 12x wat ik max. 8-12x kan en daarna 3, 30sec, 3, 30 sec etc. tot en met 30 volgens het Kelei principe.:

A:

Front squats
Chin-ups assisted een voet op bankje
Bench press
Seated rows
Leg curls
Concentration curls
Rope pressdowns
Standing calf raises
Military press

Evt. shrugs

B:

Romanian deadlifts
Pull-ups (wide grip)
Dips
Incline dumbell press
Bent over row
Leg extensions
Incline dumbbell curls
Overhead extensions
Shrugs
Side lateral raises

Evt. dumbell flys

Dit ABABAB en dan ongeveer 5-6 keer in de week. Ik hoop dat jullie net zo benieuwd zijn als mij.
Mijn eerste training zit er inmiddels op, ik ben heel laag in gewichten begonnen met wat ik makkelijk 12 keer kan (5-10kg onder wat echt zwaar is op 12x) dit verhoog ik langzaam om me lichaam een beetje te laten wennen en te kijken hoe het bevalt. Als ik iedere keer verhoog als ik de 12 haal zal het dus in het begin snel omhoog gaan! BTW ben twee dagen eerder begonnen met NO-xplode en cellmass misschien dat dat mijn herstel een beetje kan helpen in dit drukke schema, misschien ook niet geloof zelf niet zo in supps maar wou het toch is proberen!

Eerste training:

A:

Front squats 100kg-12x
Chin-ups assisted :(
Bench press 50kg-12x
Seated rows 54,5kg-12x
Leg curls 45,5kg-12x
Concentration curls 12kg-12x
Rope pressdowns 35kg-12x
Standing calf raises 20kg 3x15
Military press 40kg-12x
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens aan, nog een Kelei volgeling :D. Veel succes!
 
Dankje! Vanmiddag de tweede training, ik post hem natuurlijk hier gelijk daarna.. Ook vanmiddag begin ik weer rustig. Een nadeel dat ik wel merk is het volgende, ik deed nooit aan pull en chin ups en dit kan ik dus ook blijkbaar niet vaak genoeg (geen twaalf, dips wel), nu op aanraden van een vriend van me een bankje eronder en met eenvoet de broodnodige hulp geven, denken jullie dat dit de juiste oplossing is?
 
Dankje! Vanmiddag de tweede training, ik post hem natuurlijk hier gelijk daarna.. Ook vanmiddag begin ik weer rustig. Een nadeel dat ik wel merk is het volgende, ik deed nooit aan pull en chin ups en dit kan ik dus ook blijkbaar niet vaak genoeg (geen twaalf, dips wel), nu op aanraden van een vriend van me een bankje eronder en met eenvoet de broodnodige hulp geven, denken jullie dat dit de juiste oplossing is?

Neen, ik zou gewoon opwerken tot je er wel 10 kan. Ik denk dat Kelei zelf het ook zo aanbeveelt. Je moet dan ook op een iets lager totaal mikken.

Stel je doet normaal 30 reps bij een oefening waarbij je als eerste set 10 herhalingen kan (10-3-3-3-3...), dan ga je bijvoorbeeld maar 20 reps doen bij pull ups (6-2-2-2-2... ofzo).
 
Zwakkere bench en chinup maar wel 12x100kg front squat? damn :)
 
Nu je het zegt... die FS is echt wel heel sterk. Ik doe zelf maar 80x10, terwijl de andere oefeningen bij mij hoger liggen.
 
Leuk, wil toevallig deze week ook gaan trainen volgens het kelei idee.
Ik volg
 
Ik volg ook, ben erg benieuwd naar je progressie op deze routine.
 
Ik kan mezelf echt dan maar 3-4 keer optrekken en na de 2e/3e set 0x ik ga deze week even op deze manier doen voor een beginnetje daarna pak ik je advies op, bedankt FabulaActaEst!

En oeps vergeten te zeggen, had nu even gewone squats gepakt omdat ik de front squat eerst een beetje op youtube wil bestuderen voordat ik ermee begin. Hetzelfde geld voor de deadlifts vandaag die ga ik ook vandaag bestuderen vanaf morgen wordt het all the way kelei ook wat dat betreft!

Tweede training, 1e B


Romanian deadlifts 110kg-10
Pull-ups (wide grip) 12-0kg (zelfs wat kilo's gesnoept met m'n voet dus)
Dips 12-0kg toegevoegd volgende keer dus 2,5kg toevoegen?
Incline dumbell press 18kg-12
Bent over dumbell row 15kg-12
Leg extensions 46kg-12
Incline dumbbell curls 9kg-12
Overhead extensions 9kg-12
Side lateral raises 7kg-12

Bedankt voor de reacties, feedback is altijd welkom! Over de zwakke bench gesproken ik kan echt wel makkelijk wat hoger maar zit al een maand vast op 65kg dus pak dit nieuwe schema even aan voor een deload en rustig opbouwen. Als ik nu 2,5 toevoeg per A training en ik train 6x in de week is dat binnen 2 weken al op die 65 en hoop ik hem in de 3e week te doorbreken! -deze verhouding is bij wat meer oefeningen, en een deload is wel even fijn als het zo'n heftig schema is om te starten!-

Voor de mede keleivolgers, hoe lang volgen jullie dit schema al en hoe lang willen jullie het doen? Mijn planning is tot hij met een nog beter schema komt, het niet werkt voor mij of een half jaar.. (eigenlijke planning)

---------- Toegevoegd om 16:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:15 ----------

Leuk, wil toevallig deze week ook gaan trainen volgens het kelei idee.
Ik volg ��

Leuk, hoe zit het bij jou kwa stats kom je beetje overheen? Dan kunnen we een beetje benchmarken aan elkaar :)!

---------- Toegevoegd om 16:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:17 ----------

Ik volg ook, ben erg benieuwd naar je progressie op deze routine.

Welkom, zelf ook kelei volger of gewoon interesse?
 

Welkom, jij doet hetzelfde programma toch? Even een vraagje, had je na de eerste twee dagen ook wel lichte vorm van spierpijn overal nog? Voelt erg vreemd om met dit gevoel weer te gaan sporten bijv. morgen (verwacht dat het alleen maar erger wordt :angstig:)
 
Ik kan mezelf echt dan maar 3-4 keer optrekken en na de 2e/3e set 0x ik ga deze week even op deze manier doen voor een beginnetje daarna pak ik je advies op, bedankt FabulaActaEst!

En oeps vergeten te zeggen, had nu even gewone squats gepakt omdat ik de front squat eerst een beetje op youtube wil bestuderen voordat ik ermee begin. Hetzelfde geld voor de deadlifts vandaag die ga ik ook vandaag bestuderen vanaf morgen wordt het all the way kelei ook wat dat betreft!

Ah, dat is al wat logischer :D. Frontsquats met 100kg zou echt behoorlijk sterk zijn :p.

Trainen met spierpijn is trouwens geen probleem. Ik merk zelf dat het wegtrekt wanneer ik aan het trainen ben. Als het echt stoort tijdens het trainen, of je merkt dat je oefeningen er onder lijden, dan zou ik wel enkele rustdagen inlassen.
 
Welkom, jij doet hetzelfde programma toch? Even een vraagje, had je na de eerste twee dagen ook wel lichte vorm van spierpijn overal nog? Voelt erg vreemd om met dit gevoel weer te gaan sporten bijv. morgen (verwacht dat het alleen maar erger wordt :angstig:)
Yes, zelfde routine


Heb eigenlijk nooit echt last van spierpijn, maar train al langere tijd 5 dagen per week. Afgelopen kerstvakantie wel een pauze van 9 dagen gehad (9 dagen niet getraind), en had wel spierpijn na de eerste twee trainingen, maar niet heel ernstig en ook niet echt langdurig ofzo. Wordt vanzelf minder, na een tijdje heb je er uberhaupt nooit meer last van.
 
He dankjewel voor jullie snelle antwoorden!

Dan gaan we er morgen weer voor! Nog tips and tricks?
 
Ik volg ook! Ben benieuwd naar de progressie van je met het kelei principe !
 
En nog een volger ;)

Ik heb zelf nu 2 maanden de oude routine gevolgd (daarvoor 4-daagse split) en hierop goede krachtprogressie gemaakt, ook zwaarder en droger tegelijk geworden, terwijl ik al 5 jaar train en me dat in die tijd nog niet eerder is gelukt volgens mij.
Ik ben alleen door mijn rug gegaan eind dec met de rom.deadlift. Ben nu per 1-1 met de nieuwe routine begonnen. Ben iets onder mijn max begonnen met alles en ben nu alweer PR's aan het zetten:)
Heb nu alleen de rom. DL vervangen door gewone DL. Verder alles volgens de originele methode.

Ik verbaas me steeds over fysieken van mensen met dezelfde lengte als mij met 10+kg minder gewicht maar droger.
Mijn doel is dan ook om vooral droger te worden met ongeveer hetzelfde gewicht. Zit nu op 85kg, 14% vet en 174cm lengte.
Zolang ik progressie blijf maken blijf ik dit schema volgen. Volgens Kelei kan dit dus nog jaren duren. Ben benieuwd!

Succes met je doelen!
 
Hoi Undefeated mijn doel is in eerste instantie een hele lichte cut. Dit in combinatie met een eetschema/iifmm op 2600kcal (onderhoud 2900), omdat ik echter vaak nog wat eet van het avondeten na het 's avonds trainen zit ik er ook wel eens boven. Je zou het dus een soort van body recomp kunnen noemen eventueel, achja:
Spiermassa = welkom
Droger worden = welkom


Dus hopelijk gaat het lekker door zo!

Welkom allemaal!

EDIT:@Undefeated ik ga ook voor vast de DL er normaal in doen en niet die ROMDL omdat ik eerst de normale basistechniek nog beter wil leren. Ik ga me morgen wel branden aan de frontsquats. Keep you posted!
 
Ik volg, wil zefl na m'n cut ook starten met kelei schema waarschijnlijk ;)
 
Ik volg, wil zefl na m'n cut ook starten met kelei schema waarschijnlijk ;)

Oké leuk! Geeft ook motivatie dat veel mensen me volgen! Hopelijk boek ik resultaten die ervoor zorgen dat jullie het ook willen volgen. Zo ben ik namelijk ook aan het schema begonnen, al was dit vooral op Engelstalige boards (lezen in het engels oké, een blog vindt ik te veel moeite eerlijk gezegd).
 
Hoi mensen. Ik ben al bezig met Kelei's routine sinds mei vorig jaar. Ben sinds kort begonnen met mijn eigen internet log. Ik hield al een eigen log voor me zelf bij, maar heb besloten om het te delen met andere mensen die met het Kelei principe willen beginnen.

Momenteel ben ik bezig met een recomp. Ik hou mijn gewicht constant en maak langzaam kracht gains.

Hier is de link van mijn log:

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=158559213

---------- Toegevoegd om 21:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:50 ----------

Ik volg, wil zefl na m'n cut ook starten met kelei schema waarschijnlijk ;)

Frank,

Je kunt nu al beginnen met dit schema op je cut. Begin met een totaal van 15 reps, of 20 reps. En geadviseerd door Kelei is niet minder dan 150 gram koolhydraten eten tijdens de cut, of ooit.
 
Back
Naar boven