MuscleMeat

Jordi's road to kleerkast met 4 daags UB/LB .

Bezoekers in dit topic

Jordi96

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
21 aug 2014
Berichten
725
Waardering
50
Lengte
1m78
Massa
76kg
Na 3 maanden stronglifts zou ik graag mijn progressie die ik hopelijk ga achieven met ICF 5x5 graag met jullie willen delen.
Vanaf vandaag dus overgestapt van SL 5x5 naar Jason Blaha's ICF 5x5. De grote oefeningen zijn bij beide inbegrepen alleen is bij ICF wat extra isolatiewerk.
Ik ben vandaag begonnen met workout B van het programma omdat deze deed aansluiten bij waar ik met Stronglifts 5x5 was gestopt.

Workout B:
Squats: 5×5 82.5
OH Press: 5×5 35
Deadlift: 1×5 115
Lower Row machine: 5×5 @ 90% of Day “A” 85
Closegrip Bench: 3×8 30
Curls: 3×8 12
Abdominal Crunches: 3×10 32.5

Heerlijk getraind vandaag en al mijn voorafgestelde doelstellingen gehaald deze training.
OH press begint wel serieus heel challenging te worden op dit punt, ik ben dan ook zeer benieuwd of ik 37.5 vrijdag krijg gehandeld.

Bovendien is het doen van DL en de lower row machine best heftig, ik was gewend met SL deze oefeningen op afzonderlijke trainingsdagen te doen. Het vormde geen probleem maar was toch een zware belasting voor mijn rug.
Zolang mijn lichaam zegt dat het te doen is ga ik 4 keer per week dit schema volgen.
 
Laatst bewerkt:
Toen mijn gymbuddy vandaag mij een WhatsAppje stuurde of ik ging liften kon ik de verleiding toch niet weerstaan.
Ik zou eigenlijk morgen gaan maar mijn lichaam voelde goed dus besloot ik om toch maar weer te gaan afzien, in de positieve betekenis van het woord. :-) Voor de training een scoopje Unstoppable in mijn mik gegooid, heerlijke concentratie en pomp als gevolg.

Vandaag stond mijn eerste keer workout A op het programma.
Een aantal oefeningen hiervan waren nieuw voor mij.

Workout A:
Squats: 5×5 85KG
Bench: 5×5 45KG
Lower row machine: 5×5 90KG
Barbell Shrugs: 3×8 35KG
Tricep Extensions: 3×8 17.5KG
Curls: 3×8 10KG
Hyperextensions: 2×10 Incl. schijf van 10KG
Abdominal Crunches: 3×10 32.5KG

Ik ga voor de goede orde ervan uit dat de EZ barbell 10KG los weegt maar zal dit binnenkort ff navragen. ;-)
Training ging lekker alleen baal ik van 45KG BP, liep vandaag al stroef en twijfel ook enigszins of ik de volgende keer op 47.5 niet al vast ga lopen.
Hyperextensions en shrugs vind ik persoonlijke heerlijke toevoegingen, merkte echt heerlijk die spanning op mijn rug bij de extensions.

Al met al een heerlijke training alleen niet helemaal tevreden met de BP, wordt vervolgd!
 
Vandaag weer de drang niet kunnen weerstaan en voor de 3de dag achter elkaar weer getraind.
Achteraf misschien zo slim, OH pres was te zwaar en merkte tijdens de training dat ik niet volledig was hersteld.
Wijze les voor de volgende keer.. Ondanks dit diep moeten gaan en toch een fijne training gepakt. De close grip BP had ik vorige training te breed gepakt waardoor ik wat hoog in gewicht zat. Dit keer zo breed gepakt tot mijn duimen elkaar konden aanraken en dit was de ook een stuk zwaarde merkte ik direct. Conclusie: gewicht moest worden teruggeschroefd.

Workout B:
Squats: 5×5 87.5
OH Press: 5×5 35
Deadlift: 1×5 120
Lower Row machine: 5×5 @ 90% of Day “A” 85
Closegrip Bench: 3×8 27.5
Curls: 3×8 12
Abdominal Crunches: 3×10 35

Crunches, squats en deadlift mooi kunnen verhogen. Het begint nu uitdagend te worden en het zal een kwestie van tijd zijn voordat ik ook op bovenstaande 3 een keer vastloop.
Morgen dan eindelijk ECHT een rustdag pakken aangezien dit schema eenmaal te zwaar is om 3 dagen elkaar uit te voeren. Al met al een lekkere training en het mooiste ervan is dat ik een wijze les eruit kan trekken.
 
Lief dagboek,
Na een dag rust was ik weer opgeladen en klaar om te gaan! Wekkertje om 9 uur, een stevig ontbijtje en om 10:15 uur waren we in de sportschool. Workout B stond op het programma.

Workout A:
Squats: 5×5 90KG
Bench: 5×5 47.5KG
Lower row machine: 5×5 92.5KG
Barbell Shrugs: 3×8 40KG (stom, moest eigenlijk 37.5 zijn..)
Tricep Extensions: 3×8 20KG
Curls: 3×8 10KG
Hyperextensions: 2×12 Incl. schijf van 10KG
Abdominal Crunches: 3×10 35KG

Heerlijke training gehad. Squat pak ik volgende training wel weer op 90 KG, ging vandaag opzich goed alleen denk dat als ik verhoog dat het wellicht ten kosten gaat van mijn vorm. Dat wil ik graag voorkomen.
Daarnaast heb ik bij hyperextensions + dumbbell curls 2 reps extra gedaan per setje aangezien verhogen er nog niet in zat.

Morgen weer een rustdagje en dan gaan we dinsdag weer knallen.

Iemand die mij trouwens kan zeggen of een beetje experimenteren met de rep range geen probleem is bij ICF als je nog niet toe bent aan verhogen? ;-)
 
Squats: 5×5 90
OH Press: 5×5 35
Deadlift: 1×5 120
Lower Row machine: 5×5 @ 90% of Day “A” 85
Closegrip Bench: 3×8 30
Curls: 3x8 10 + 8/6/4 tot verzuren.
Abdominal Crunches: 3×10 37.5

Lekker getraind alleen niet tevreden met het resultaat. Alles gegeven maar vandaag was mijn dag niet blijkbaar..
OH press weer blijven steken op 35 dus volgende training met veel pijn in mijn hart deloaden. :'-(
Squat ging lekker, uitvoering bleef redelijk goed dus volgende training 2.5 extra erop gooien.
CG BP en abdominal crunches gingen ook lekker.

Op naar volgende training waarbij ik hopelijk 5x5 50 ga BP'en. :)
 
Leuk logje, dus IN!
 
Lekker getraind, alleen enorme spierpijn in mijn rug vandaag.
Bovendien wil ik een UB/LB schema gaan volgen aangezien 3 maanden lang 3 á 4 keer per week squatten mij een beetje begint op te breken.
Dit zal dus een van mijn laatste SL/ICF trainingen zijn voordat ik jullie via deze log de progressie van mijn UB/LB schema ga bijhouden. ;-)

Squats: 5×5 92.5KG
Bench: 5×5 45KG
Lower row machine: 5×5 95KG
Barbell Shrugs: 3×8 42.5KG (stom, moest eigenlijk 37.5 zijn..)
Tricep Extensions: 3×8 20KG
Curls: 10 - 8 - 6 - 4 dropsets
Hyperextensions: 2×14 Incl. schijf van 10KG
Abdominal Crunches: 3×10 37.5KG

Lekker getraind alleen mijn BP ging echt niet zoals gepland helaas. 47.5 werd mij te zwaar bij het 4de setje dus toen naar 45 overgestapt.. Erg balen.
Squats gingen wel weer ouderwets lekker.
 
Na meer dan 40 trainingen SL/ICF was ik er klaar mee. Overgestapt op een UB/LB schema bestaande uit 4 verschillende trainingen per week. We begonnen met upperbody workout A vandaag.
Vele herhalingen was redelijk wennen na alles 5x5 gewend te zijn.. ;-)

Lower row 4x 8x 80KG -
Reverse lat pulldown 3x 10x 50KG -
Bench press 4x 8x 41.5KG
Incline bench press 3x 10x 25KG -
Tricep dips 2x 15x in squatrack -
Preacher curl 2x 12x 20KG (incl. stang)
Side raise 3x 10x 8KG

Leuke training gehad, morgen staat lowerbody op het programma.
 
Squat 3x 6-8 reps 80KG
45 Degree Leg Press 3x 10 reps 140KG
Romanian Deadlift 3x 8 reps 100 KG
Lying leg curl 3x 12 reps 60KG
Standing calf raise 3x 6x 60KG
Seated calf raise 3x 6x 100KG

Daarnaast nog wat abs isolatiewerk erbij gepakt. Lekkere ouderwetse legday gehad dus.
Morgen mogen we weer. :-)
 
Pull ups 3 setjes 9-7-6 reps
One arm dumbbell row 3 10 18KG
Bench press 3 10 40KG
Incline bench press 3 10 30KG
Skull crushers 3 8 20KG (incl. stang)
Incline dumbbell curl 2 10 10KG
Military shoulder press 3 10 30KG

Lekkere training, merk nu voor het eerst sinds tijden weer spierpijn.
Achteraf nog wat isolatiewerk gedaan voor mijn abs.
Morgen lowerbody trainen tijdens schooluren, voelt extra lekker :-)
 
Succes met je log en doelen Jordi, Knal ze man !!


groeten, Ray....
 
Succes met je log en doelen Jordi, Knal ze man !!


groeten, Ray....

Thanks!!
Gaan we zeker doen. Met genoeg discipline en de juiste hoeveelheid motivatie lukt alles, je moet tenslotte ergens beginnen..

---------- Toegevoegd om 20:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:06 ----------

Hallo Allemaal,
Kunne jullie me vertellen wat het verschil is tussen deze twee soorten getrainde borst spieren en hoe dat verschil komt,
Alvast bedankt.


[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Bij die spleet zit geen spier vandaar dat tie er is.. ;-) Hoe groot die spleet is, is enigszins genetisch bepaald geloof ik.

PS. dit is wel niet de plek om zulke dingen te vragen, even dat je het weet.
 
Thanks!!
Gaan we zeker doen. Met genoeg discipline en de juiste hoeveelheid motivatie lukt alles, je moet tenslotte ergens beginnen..

---------- Toegevoegd om 20:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:06 ----------




Bij die spleet zit geen spier vandaar dat tie er is.. ;-) Hoe groot die spleet is, is enigszins genetisch bepaald geloof ik.

PS. dit is wel niet de plek om zulke dingen te vragen, even dat je het weet.
Oke dankje!
Jaa klopt sorry
 
Squat 3x 10 reps 80KG
45 Degree Leg Press 3x 10 reps 140KG
Romanian Deadlift 3x 10 reps 90 KG
Seated leg curl 3x 12 reps 60KG
Standing calf raise 3x 8x 60KG
Seated calf raise 2x 15x 90KG

Daarnaast ook wat assistance werk voor mijn abs gedaan.
Lekkere training again, volgende LB training misschien squat al tikkeltje verhogen, hetzelfde geldt voor de leg press.

Donderdag staat mijn UB weer op het programma.
 
Gisteren late-night getraind oftewel een zo goed als lege gym. Heerlijk

Lower row 4x 8x 80KG -
Reverse lat pulldown 3x 10x 50KG -
Bench press 4x 8x 41.5KG
Incline bench press 3x 10x 30KG -
Tricep dips 2x 17-15x in squatrack -
Preacher curl 2x 12x 20KG (incl. stang)
Side raise 3x 10x 8KG

---------- Toegevoegd om 21:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:12 ----------

Squat 3x 6-8 reps 82.5KG
45 Degree Leg Press 3x 10 reps 140KG
Romanian Deadlift 3x 8 reps 100 KG
Lying leg curl 3x 12 reps 62.5KG
Standing calf raise 3x 6x 60KG
Seated calf raise 3x 6x 100KG

Alweer getraind in een zo goed als lege gym. Meer heeft een mens niet nodig.
Aantal gewichten lichtelijk verhoogd, squat voelde redelijk zwaar meer heerlijk.
Nu aan de welverdiende shake :-)
 
Squat 3x 10 reps 80KG
45 Degree Leg Press 3x 10 reps 140KG
Romanian Deadlift 3x 10 reps 80KG
Lunges dumbbell 3x 12 reps 32KG
Standing calf raise 3x 8x 60KG
Seated calf raise 2x 15x 90KG

Ouderwets getraind op half litertje koffie en een banaan. Diep gegaan en ook nog aardig wat oefeningen voor buik na afloop meegenomen, mijn trainingsbuddy was tenslotte toch nog bezig.

Morgen weer mooi tijdens gym met school mijn upperbody pakken.
 
Reverse lat pulldown 3x 10x 55KG -
Bench press 4x 8x 45KG(2x) 42.5KG(2x)
Incline bench press 3x 10x 35KG -
Tricep dips 2x 20-17x in squatrack -
Preacher curl 2x 12x 25KG (incl. stang)
Side raise 3x 10x 8KG

Oeps, zojuist lower row niet meegepakt zie ik nu..

Aantal gewichtjes mooi verhoogd. Vanmiddag verplicht bootcamp moeten doen tijdens school-fitness dus vanavond maar weer ouderwets naar mijn vertrouwde gym geweest voor upperbody.
 
Squat 4x 6-8 reps 2x 80KG 2x 85KG
45 Degree Leg Press 3x 10 reps 140KG
Romanian Deadlift 4x 8 reps 2x 90KG 2x 80KG
Lying leg curl 4x 12 reps 2x 60KG 2x 65KG
Standing calf raise 3x 6x 60KG
Seated calf raise 3x 6x 100KG

Mijn LB training van vandaag, wie komt mij de trap omhoog dragen?
 
Back
Naar boven