XXL Nutrition

Jay's log naar 80kg

Bezoekers in dit topic

Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.

Jay93

Advanced Bodybuilder
Lid sinds
5 mei 2012
Berichten
1.199
Waardering
32
Lengte
1m82
Massa
81kg
Vetpercentage
12%
Hallo allemaal,

ik heb toch maar besloten zelf een logje te openen. Ik doe ook mee aan 'battle of the ecto's' maar een eigen logje leek mij ook wel leuk.

Geschiedenis:
Ik ben in begin februari 2012 begonnen met fitness. Ik heb ook een homegym, hier train ik 1xpw en ik ga 3xpw naar een sportschool. Vind het wel fijn om ook thuis te kunnen trainen ivm weer ofzo. Sportschool kost ook maar €10 per maand dus is prima te combineren met mijn homegym. De eerste 3 maanden heb ik vrijwel alleen maar machines gebruikt, dit is natuurlijk best wel zonde achteraf. Mijn voeding was toen ook nog niet top, ik nam wel altijd een shake na het trainen en soms ook kwark kan ik mij herinneren.

Mijn beginstats waren toen: 60kg, 8% bf en 182cm, dus ja ik moest gewoon meer eten.

In mei 2012 ben ik serieuzer geworden. Ik kwam toen ook op diverse fora (onder andere hier) terecht en kwam toen meer te weten over voedings- en trainingsschema's. Vanaf eind mei heb ik 5 maanden lang een ub/lb schema gevolgd. Ik kon helaas niet deadliften en squatten omdat ik onderrugklachten had. Dit had ook te maken met bepaalde oefeningen als side bends en hyperextensions; hier reageert mijn onderrug niet goed op. Ben toen gegained van 64kg, 8.2% naar 73kg, 9-10%.

Midden november tot midden december heb ik een push/pull schema gedaan met indeling: borst/tri/schouders/abs en rug/benen/bi. Dit beviel echt voor geen meter, kwam denk ik ook doordat ik net oefeningen als squat en deadlift aan het leren was, dit kostte ook best veel tijd/energie waardoor mijn rugoefeningen er meestal bij in schoten. Bovendien was het ook veels te vermoeiend zon rug + benen dag.

Uiteindelijk ben ik weer teruggekomen op UB/LB en doe dat nu sinds een maandje. Stats zijn momenteel: 74kg, 10% bf en 182cm. Dus best wat vvm erbij, maar is ook wel logisch aangezien mn beginstats. Momenteel squat en deadlift ik iets van 1.5-2 maanden en ik heb oefeningen als hyperextensions eruit gelaten en mijn onderrug kan het veel beter aan. Ik focus met squat nog puur op techniek omdat ik die nog best moeilijk vind. Deadlift gaat prima tot nu toe.

Sinds 1 januari dit jaar heb ik ook een weegschaal en is mijn voedingsschema drastisch omgegooid: ik at namelijk te weinig de laatste tijd. Met oefeningen ben ik nu ook serieuzer geworden, ik probeer goed op mijn techniek te letten en van tijd tot tijd max ik.

Stats:
Krachtstats:
BP: 1x77.5kg
SQ: 5x75kg (nog met techniek bezig, mijn rug gaat soms iets naar voren en moet eigenlijk recht blijven, diepte is wel goed op zich)
DL: 1x130kg
SP: 8x40kg (nog maar 1x gedaan, daarvoor altijd dumbbells: 4x22 per hand max.)

Doel krachtstats zomer 2013:
BP: 1x90kg
SQ: techniek op orde, dan zie ik wel hoeveel
DL: 1x150kg
SP: 1x60kg (zal nu ongeveer 1x50 zijn)
Meeste moet wel te halen zijn, wil ook niet te optimistisch zijn natuurlijk.

Stats:
Begin (01-02-2012): 60kg, 8%,
22-05-2012: 64kg, 8.2%
Momenteel (15-01-2012): 74kg, 10%, 182cm

Doel: 80kg, 10%, eind van het jaar en als het kan eerder.
Trainingsschema:
Maandag: UB (thuis)
Dinsdag: rust
Woensdag: LB
Donderdag: rust
Vrijdag: UB
Zaterdag: rust
Zondag: LB

Pics:
x4redu.png


178kep.png


1zzq4cw.png


nn1nvp.png


t0jiau.png




Heb niet echt benenpics, squat niet zo lang natuurlijk dus verwacht er niet te veel van ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik ga je volgen.
Allereerst interssant verhaal.
Verder vind ik je stats best netjes je dl is net zo hoog als die van mij.
Volgens mij snap ik wat je bedoelt met squat maar is dat niet alleen als je zwaar gaat of dicht tegen failure?
Want voor mij betekent het dan gewoon dat het gewoon te zwaar is.

Gooi je voedingsschema hier is in als je wilt.
 
Joehoe deze ecto is in.
 
UB today, was moe van tevoren helaas. Had niet echt goed geslapen ofzo, maarja gewoon proberen het beste ervan te maken dan ;)

BP
8x40
8x50
8x60
3x70 + 2spot
7x50 + 3spot
Ging wel lekker op zich, had een goede pomp in chest en triceps.

Chin ups
3x8xBW VPR

Dumbbell shoulder press
8x14
2x8x18 VPR

Seated cable row
3x10x50
Deed het vanuit mijn rug en minder uit mijn biceps, kan wel zwaarder maar dan wordt het meer armoefening.

Incline db flyes
10x12
8x12
Was kapot hier, dus ff wat rust genomen en verder met andere oefeningen.

Facepulls + db shrugs superset
15x14 + 12x30
12x23 + 10x30
12x30 + 8x18
Facepulls tijdje niet gedaan, deed het ook op nieuw apparaat dus ff gewicht uitvogelen. Shrugs ga ik lichter pakken, deed dus met 18kg. Voelde meteen stuk beter in mn traps, deed het ook veel langzamer en hield bovenin ff vast.

CGBP
10x40
10x50
6x55 + 4spot PR
6hh is pr, die 4 erachteraan tellen niet.

Seated db curls
8x10
7x12
5x12
 
Ondanks moeheid toch goede training!
 
80kg ? **** dat we gaan voor de 90 :D. Succes brah!
 
Vandaag LB dag. Was niet zo lekker, meteen na de training gaan slapen. Hopen dat ik morgen weer beter ben :(
Merk wel dat ik de laatste tijd vrij snel moe ben, komt denk ik ook door het weer. Ben wel blij dat ik gemaxt had toen ik mij nog fit voelde, weet ik tenminste wat ik aankan :)

Squat
Techniek is eindelijk goed, heb het ook echt heel vaak laten checken :p
Volgende keer beginnen met 50kg werksets en elke training 2.5kg erbij.

Hack squat
10x35
10x45
10x55
Hier ging het mis, kreeg hoge hartslag en energie ging snel achteruit. Ga deze oefening ook niet meer doen. Toen maar lunges gedaan.

Lunges
2x8xBW+8
Killing voor quads.

RDL
8x40
8x50
7x60
6x60
Laatste setjes voelde ik licht in mijn onderrug dus wilde niks forceren, was wel lekker voor hams.

Leg curl ss leg extension
8x57 + 10x91
8x57 + 10x91
Lekker.

Kuiten en abs overgeslagen, no energy :trollface:

Vandaag vroeg pitten, hopen dat ik morgen ub kan doen anders doe ik het dinsdag wel.
 
Laatst bewerkt:
Inn!
Wtfff zware leg curls en extensions :o! Bij mij krijg ik al boven de 60 echt niet omhoog!
 
UB vandaag. Heb ongeveer 1 week niet getraind wegens ziekte. Ben nog steeds niet helemaal beter maar wilde toch ff trainen. Heb thuis getraind, vind ik altijd wel lekker. Heb mij niet echt aan de volgorde gehouden, wilde per oefening kijken of ik nog energie had voor de volgende. Chin ups niet gedaan, ben van plan chin up stang te gaan kopen, dus ff meer setjes db row gedaan.

BP
8x40
8x50
5x62.5
5x65 PR
:D

Dumbbell row
2x8x34

SP
8x30
6x35
6x37.5
8x40
4x45 PR
Vond dit wel lekker gaan.

Dumbbell row
2x6x38
Volgende keer ga ik 30kg op techniek doen.

Triceps dip
8xBW
5xBW+5kg
Voelde het wel in handen en polsen dus maar ff cgbp erbij gedaan.

Cgbp
8x50
5x60 PR

Concentration curl
10x12.5
8x15 PR lol

EZ bar upright row
8x22.5
6x25
7x25

Opmerking
Toch lekkere training ondanks ik niet helemaal beter was. Hoop binnenkort toch 1x50 sp te doen.
 
leuk logje!
FOLLOW!:)

hoe ziet je voeding eruit?
 
Gooi je voedingsschema hier is in als je wilt.

leuk logje!
FOLLOW!:)

hoe ziet je voeding eruit?

Voeding is als volgt:

Maaltijd 1 (ontbijt):
- 1 banaan/1 kiwi (verschilt per dag waar ik zin in heb ;))
- 200ml chocomel + 28 gram whey isolaat
- 200 ml halfvolle melk + 50 gram havermout

Maaltijd 2:
- 3 boterhammen met pindakaas
- 200 ml halfvolle melk

Maaltijd 3 (lunch):
Verschilt per dag, wel eiwitrijk voorbeelden zijn: sardientjes, tonijn, 2 eieren met brood
- 200 ml halfvolle melk

Maaltijd 4 (avondeten):
Wat de pot schaft helaas
- 200 ml halfvolle melk

Maaltijd 5:

niet trainingsdag:
- 3 boterhammen met kipfilet
- 200 ml halfvolle melk

en op trainingsdag:
- 1 banaan
- 200ml chocomel + 28 gram whey isolaat
- 2 boterhammen met kipfilet
- 200 ml halfvolle melk

Maaltijd 6:
- 500 gram kwark
- 30 ml olijfolie


Op zich wel beetje variatie per dag zoals de lunch en avondeten. Normaal nam ik bij 3e maaltijd 3 boterhammen met kipfilet, maar op zich zit daar niet echt veel calorieën in, dus heb ik gewoon maar besloten om dat variabel te houden zoals ei of vis etc. Ik heb het niet echt op kev ingedeeld. Ik tel eigenlijk alleen calorieën omdat de producten over het algemeen wel gezond zijn en je meestal wel voldoende eiwitten binnenkrijgt, ik bedoel kwark is al 45gr eiwit en het ontbijt ook al zoiets. Ik hou dus ook wel van variatie, dan hou ik zon dieët ook veel langer vol. Normaal nam ik veel meer boterhammen met pindakaas maar op een gegeven moment ging dat dus tegenstaan met als gevolg dat ik dat een tijdje dus niet meer at. Calorieën zitten meestal rond 3000. Ik neem het niet heel nauw, af en toe neem ik ook een glaasje melk extra.
 
wat een ziek grote hoeveelheid zuivelproducten man!:rolleyes:
variatie in eiwitbronnen is ook belangrijk en zorgt ook voor een grotere variatie in aminozuren en dat resulteerd weer in een groter aanbod aan complete eiwitten.;)

olijfolie door je kwark. bah! :D
 
wat een ziek grote hoeveelheid zuivelproducten man!:rolleyes:
variatie in eiwitbronnen is ook belangrijk en zorgt ook voor een grotere variatie in aminozuren en dat resulteerd weer in een groter aanbod aan complete eiwitten.;)

olijfolie door je kwark. bah! :D

Heb jij suggesties voor andere eiwitbronnen?

En olijfolie door kwark vind ik best lekker eigenlijk, ook easy vetten :D
 
gewoon doos eieren koken elke week!
ik gril zelf ook kipfilets en kabeljauw voor een week maar het is maar net hoeveel tijd je er voorover hebt he;)
 
LB vandaag, was ziek druk in gym dus kon niet alles doen. Had nog last van onderrug dus SQ en DL ff geskipt voor de zekerheid.

Leg press 45 graden
12x125
12x150
10x175
10x200
Ging lekker.

Lunges (db's per hand)
8xBW+9kg
6xBW+12kg

Leg extension
10x91 + 10x50
10x91 + 12x50
10x91 + 12x50
Ging lekker, goede burn. Na elke set van 91kg 30sec rust en 50kg gedaan voor burn.

Seated leg curls
10x52
8x61
5x70

Dumbbell standing calf raise
Gewichten weet ik niet meer, voelde toch k*t.

Seated calf smith (gewicht aan schijven)
20x50
10x70
Voelde niet lekker.

ABS ging k*t, machines waren bezet dus had er ook geen zin meer in.

Opmerking:
Volgende keer is het de bedoeling weer te gaan squatten en deadliften. Voor kuiten en abs wil ik ook een andere routine. Kuiten voelt gwn niet goed en abs is continu bezet dus ik wil eigenlijk meerder oefeningen leren zodat ik niet afhankelijk ben van machines die bezet zijn.

Lunges deed ik alleen ff omdat ik geen squat meer deed. Volgende keer gwn SQ, LP, DL, Leg ex+leg curl, abs en kuiten.
 
Je moet kuiten is met 100 reppers doen!

Gewoon in de smithmachine, zon step eronder en huppen maar.
Als je niet meer kan even 10 sec stoppen en weer gaan en dat tm 100 reps :D
 
Ik volg ook :D
Nette trainingen al man, 80kg ga je halen!
 
Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Back
Naar boven