MuscleMeat

HB & SG go 5x5

  • Topic starter HB89
  • Startdatum
  • Reacties 132
  • Weergaven 5K
  • Volgers 7

Bezoekers in dit topic

HB89

Huge Freak
15 jaar lid
Lid sinds
8 mrt 2007
Berichten
8.550
Waardering
1.132
Lengte
1m96
Massa
115kg
5 x 5




SebastiaanG en HB89 gaan voor het 5x5 schema


Dus wij hebben besloten een log bij te gaan houden voor onzelf en voor degenen die dit willen gaan volgen.
Momenteel doet SebastiaanG (die ik voortaan SG noem) een fullbody.
HB doet momenteel een split schema.

Wij hebben zojuist het schema in excel ingevoerd op onze eigen kunnen en zijn al enorm gemotiveerd als we zien wat onze eind doelen kunnen/gaan worden.


Ook stond er deze tip bij:

Use bigger increments if the workouts are too easy & your technique is good. Resist the temptation to go to fast, think long-term.
Never lower the weight, even if you miss reps. Do as much reps as you can without help, aiming for 5x5.
If you miss 5x5, try again the next workout. If you miss it again, try again the next workout. If you still miss it, deload.
Deload after 3 missed attempts with the same weight by lower the weight by 20%. Build up the weight focussing on speed & technique.
Keep doing this routine until you stall on your Squat & need to do hard deloads. Getting to a 100kg/220lbs Squat is possible on this routine.




Wij gaan dus hier onze vorderingen bij houden van training tot training.

Dit zijn de beginwaarden die we hebben ingevuld:

Stats SG:​
Lengte : 185
Gewicht : 73

Bench : 5 x 40
Squat : 5 x 30
Dead : 5 x 50



Stats​
HB:​

Lengte : 194
Gewicht : 100

Bench : 5 x 60
Squat : 5 x 30
Dead : 5 x 70


...
 
Laatst bewerkt:
rippetoe is 3x5, bs 5x5 maar goed succes mannen
 
Succes, misschien een domme vraag maar hoe benchpress je 2x meer dan je deadlift?
 
Succes, misschien een domme vraag maar hoe benchpress je 2x meer dan je deadlift?

Die zag ik aankomen, ik bench al een tijd langer dan ik deadlift.
Doe nu zo 3 weken deadliften dus ik oefen nog op de uitvoering, mijn reden dat ik zo laat ben begonnen is dat mijn rug door het snelle groeien niet helemaal stabiel was. Dus heb ik hem met lichtere oefeningen versterkt en nu kan hij wel de deadlift aan. Squat is ook laag vergeleken met de bench ook deze oefening doe ik korter, mede omdat we geen power rack hebben en de smith was een k*t aparaat. Nu is er en nieuwe en kan ik er helemaal voor gaan, ookal is het nog steeds een smith.
 
Die zag ik aankomen, ik bench al een tijd langer dan ik deadlift.
Doe nu zo 3 weken deadliften dus ik oefen nog op de uitvoering, mijn reden dat ik zo laat ben begonnen is dat mijn rug door het snelle groeien niet helemaal stabiel was. Dus heb ik hem met lichtere oefeningen versterkt en nu kan hij wel de deadlift aan. Squat is ook laag vergeleken met de bench ook deze oefening doe ik korter, mede omdat we geen power rack hebben en de smith was een k*t aparaat. Nu is er en nieuwe en kan ik er helemaal voor gaan, ookal is het nog steeds een smith.

kom ff serieus je kan toch meer dan 20kg opheffen zonder je rug te vernken? :p
 
Succes ik zal jullie log volgen:)
Hoelang trainen jullie al?
Je squat is maar 1/3 van je bodyweight, dat moet zeker omhoog.
 
Ik train nu ongeveer 3 maanden, HB89 zit volgens mij al rond de 9 maanden.
 
Wow, jullie zijn zwak. Ik hoop dat jullie zo slim zijn je niet aan die excellfile te houden, want 2.5% toevoegen per week met die gewichten gaat niet snel vooruitgaan.

Veel succes iig :thumbs:
 
Succes! Valt een hoop krachtwinst te behalen ;)
 
20 deadlift dat kan toch nie man, elke k*tmongool krijgt toch wel een losse bb opgetild :eek:
 
20 deadlift dat kan toch nie man, elke k*tmongool krijgt toch wel een losse bb opgetild :eek:

Hahaha, Ik begrijp jullie reactie's zeer zeker wel.

Let wel even op dat (in mijn geval) niet de top gewichten zijn.
Bench kan ik zoon 88 kilo.
Squat kan ook hoger.
Deadlift kan ook hoger (word nu 50 al begin gewicht).
Mischien hebben we de tip van het excel file iets te serieus genomen.
Hier word gezegt dat je laag moet beginnen en dat je niet te snel overmoedig moet worden. De stats die er dus nu staan zijn ook nog niet helemaal zeker, we gaan deze week eerst kijken hoeveel kilo we werkelijk kunnen pakken.

SebastiaanG zijn dead is zo laag omdat hij een ****ed up rug heeft, fisio en die hele shit is er aan te pas gekomen.
Als je zo de eerste post lees dan kan je idd denken of tot de conclusie komen dat er niet zo veel kracht in ons huist maar die is een vertekend beeld. Vooral omdat ik pas 2 keer heb gedeadlift. Ik hou persoonlijk van strikte uitvoering waarbij alles zo gedaan word om zo min mogelijk kans op een blesure te krijgen.

De squat in kg geeft ook een vertekend beeld als je dit vergelijkt met wat ik pak in de andere been oefeningen. ( legg press 150kg "max van machine" legg extension 2 benen 120kg "max van machine" 1 been 70kg, calf raises 150kg ) Ook de rug oefeningen zijn aardig hoog in gewicht, niet dat dit er toe doet want ik weet ook zeker dat de gewichten zwaarder kunnen bij de dead lift alleen wil ik gewoon de techniek onder de knie krijgen.

Bedankt voor jullie reactie's/ kritiek want hier heb je altijd wat aan:thumb:

HB89
 
Tsss, excuses. Straks zeg je nog "het gaat niet om kracht, maar om de massa" :p
 
Die zag ik aankomen, ik bench al een tijd langer dan ik deadlift.
Doe nu zo 3 weken deadliften dus ik oefen nog op de uitvoering, mijn reden dat ik zo laat ben begonnen is dat mijn rug door het snelle groeien niet helemaal stabiel was. Dus heb ik hem met lichtere oefeningen versterkt en nu kan hij wel de deadlift aan. Squat is ook laag vergeleken met de bench ook deze oefening doe ik korter, mede omdat we geen power rack hebben en de smith was een k*t aparaat. Nu is er en nieuwe en kan ik er helemaal voor gaan, ookal is het nog steeds een smith.

Dus je squat nog steeds in een smith..?



..succes boys!!
 
Dus je squat nog steeds in een smith..?

Helaas wel, het is zoon smith met schijfgewichten en een stang die je moet draaien om hetm los te krijgen zeg maar.
Vorige was helemaal een ramp, met steek gewichten en controlletjes.
 
was jij me niet ooit eens een pm gestuurd dat je 40 kunt curlen? dan kan je dus maar 10kg meer deadliften dan curlen
 
was jij me niet ooit eens een pm gestuurd dat je 40 kunt curlen? dan kan je dus maar 10kg meer deadliften dan curlen

Lijkt me stug dat ik dat gestuurd heb.
 
Lijkt me stug dat ik dat gestuurd heb.

volgens mij wel
maare kheb ze volgens mij pas verwijdert kzal ff kijken

Origineel gepost door HB89
Citaat:
Origineel gepost door JudokaDomie
Citaat:
Origineel gepost door HB89
Heey judokaman

Hoeveel curl je naar 4 maanden als ik vragen mag!?
Ik ben namelijk 2 maanden bezig en vroeg me af wat het dubbele kan brengen

Grtz

mn barbell curl heb ik nooit getest, ik doe altijd wat meer reps, voel ik beter aan me biceps

maar speciaal voor jou zal ik het morgen testen

hahah ok daar houd ik je aan

Ik doe me reps meestal tussen de 8 - 12 en max losse dumbbell 20kilo 8 keer, in die machine der voor 10 keer 60kilo op barbell iet van 44 dacht ik los.

Succes
 
volgens mij wel
maare kheb ze volgens mij pas verwijdert kzal ff kijken

Origineel gepost door HB89
Citaat:
Origineel gepost door JudokaDomie
Citaat:
Origineel gepost door HB89
Heey judokaman

Hoeveel curl je naar 4 maanden als ik vragen mag!?
Ik ben namelijk 2 maanden bezig en vroeg me af wat het dubbele kan brengen

Grtz

mn barbell curl heb ik nooit getest, ik doe altijd wat meer reps, voel ik beter aan me biceps

maar speciaal voor jou zal ik het morgen testen

hahah ok daar houd ik je aan

Ik doe me reps meestal tussen de 8 - 12 en max losse dumbbell 20kilo 8 keer, in die machine der voor 10 keer 60kilo op barbell iet van 44 dacht ik los.

Succes

:eek: hahah ja dat was erg veel cheatend nog haha.
 
Maar laten we nu maar over gaan op waar die voor bedoelt is.
De log van hb en sg voor de 5 x 5 schema!!
 
haha ja succes mannen maar die stats klopt geen klote van, ke KUNT niet failen met 30kg in je nek op een squat
 
Back
Naar boven