AndroidHealthClinic

GNRR's NOVICE STRENGHT

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.

GNRR

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
10 mrt 2008
Berichten
1.592
Waardering
2
Hey vanaf nu ga ik ook mijn log bijhouden. Ik begin vandaag met rippetoe en heb er verschrikkelijk zin in.
Ik train nu ongeveer 5 maanden, niet echt serieus , maar daar ga ik nu verandering in brengen. Mijn doel is hoofdzakelijk kracht.
Ik weet dat ik nog jong ben, maar daar kan ik juist voordeel uithalen denk ik.

Stats:
15 jaar
65 kg
1.72
bf: 13.2 %
5 mnd trainingstijd.

Mijn schema gaat er zo uit zien:

A)
3*5 Squat
3*5 Bench
1*5 Deadlift
Als assistance 2*8 dips.

B)

3*5 Squat
3*5 BOR
3*5 MP
Als assistance 2*8 chins

Op zaterdag zal ik extra 2*8 bicep curls en 2*8 Tricep extensions doen
Mischien dat ik ook nog wat oefeningen voor mijn grip ga doen, want die is echt waardeloos. Ook zal ik elke keer cardio doen, conditie vind ik ook heel belangrijk

Voorlopig zal ik trainen op Di, Do en Za. Waarschijnlijk zal dat over een paar weken veranderd worden naar Ma, Wo en Vrij.

Ik kan niet wachten op mijnn eerste training zo.
 
Laatst bewerkt:
Hey vanaf nu ga ik ook mijn log bijhouden. Ik begin vandaag met rippetoe en heb er verschrikkelijk zin in.
Ik train nu ongeveer 5 maanden, niet echt serieus , maar daar ga ik nu verandering in brengen. Mijn doel is hoofdzakelijk kracht.
Ik weet dat ik nog jong ben, maar daar kan ik juist voordeel uithalen denk ik.

Stats:
15 jaar
65 kg
1.72
bf: 13.2 %
5 mnd trainingstijd.

Mijn schema gaat er zo uit zien:

A)
3*5 Squat
3*5 Bench
1*5 Deadlift
Als assistance 2*8 deadlift.

B)

3*5 Squat
3*5 BOR
3*5 MP
Als assistance 2*8 chins

Op zaterdag zal ik extra 2*8 bicep curls en 2*8 Tricep extensions doen
Mischien dat ik ook nog wat oefeningen voor mijn grip ga doen, want die is echt waardeloos.

Voorlopig zal ik trainen op Di, Do en Za. Waarschijnlijk zal dat over een paar weken veranderd worden naar Ma, Wo en Vrij.

Ik kan niet wachten op mijnn eerste training zo.

ik hoop dat dat een typefout is en er dips hoort te staan... verder succes, wat zijn je doelen (kracht/massa?) en leuk dat je ook je grip traint:)
 
Sorry, ik heb het al aangepast. Mijn doel is kracht, massa hoeft niet zo zeer maar is mooi meegenomen natuurlijk.
 
Succes, ik heb ongeveer de zelfde stats als jou. Ik hou je in de gaten :)
 
Waarom die extra Curls & Extension?
Als je gewoon die extra kracht van die oefeningen in je dips/chins (meer dan je BW) steekt, ga je daar meer uithalen volgens mij :).
 
Week 1, Dag 1, Workout A

Vandaag was nog alles een beetje uittesten enzo, ben ook nog lang niet leeg. Maar al met al was het wel een lekkere training.
De opwarmingen zal ik buiten beschouwing laten

Squat: 5*50, 5*60, 5*65
Bench: 5*40, 0*50 huuggee fail, 5*45, 5*47.5
Deadlift:
5*50
Dip: 2*8 BW

Bench te hoog ingeschat, jammer..
Met deadlift zat ik absoluut niet aan mn maximum,maar dat hoeft ook niet natuurlijk, eerste training
Dips gingen ook erg makkelijk, volgende keer wat extra gewicht toevoegen.

Ik heb niet echt gripoefeningen gedaan, Ik weet ook niet precies welke oefeningen ik dan zou moeten doen. Is (reverse) wrist curl een gripoefening? en is enkel die voldoende? graag tips van oefeningen die ik in de gym kan doen om m'n grip te verbeteren.


Daarna nog een half uurjte op de cross trainer, 6.5 km.
 
Laatst bewerkt:
goed training jammer van je bench.
 
Zonde van die bench.

voor me grip gebruik ik zelf altijd de wrist curl en dan zover mogelijk naar je vingertoppen
 
Succes verder mijn kleine vriend met ongeveer dezelfde stats als mij ;) Ik kan die deadlift beter. Met de bench ben ik bezig om je in te halen ;) Succes!
 
Hey man netjes! bench zal snel komen! Heb je al veel ervaring met liften?
Want misschien eerst een maandje wennen met lichter gewicht en dan pas rippetoe style gaan? Ik hoor namelijk ook dat beginnende powerlifters eerst meer bodybuild-style trainen en daarna pas laag in reps en hoog in gewicht gaan.(correct me if im wrong)

Heel veel succes!
ps train je thuis?
edit: ik zie dat je al 5 maanden traint sorry overheen gelezen. let maar niet te veel over dat hoog in reps gaan , ik delete het niet miss heeft iemand er nog wat aan!
 
@ keranos, ja die deadlift was zeker onder mn max, maar ik heb vorige week ook iets in mn rug verrekt tijdens het deadliften waardoor ik er nu nog last van heb.

@broekkie, nee train op de gym (20 meter van m'n huis)
Ik ben idd eerst begonnen op de bodybuild style, weinig gewicht 12 herhalingen. Alleen nu wil ik verder op kracht.

Helaas is de gym donderdag dicht:( ik zit nog helemaal aan het begin dus een keertje skippen zal vast geen kwaad kunnen toch?
 
Een keertje kan niet zoveel kwaad, zolang je er maar geen gewoonte van maakt. Doe op de volgende training dan gewoon het gewicht dat voor donderdag gepland stond. Maar mss kan je deze week een beetje schuiven met je workouts zodat je toch 3x kunt trainen? Ik train bv altijd ma-wo-vr, maar als de gym op maandag gesloten is doe ik die week di-do-za en de week erna weer normaal.


Opmerking: ik merkte dat je met oplopende gewichten hebt gewerkt (ramped sets in vakjargon), maar bij Starting Strength is het net de bedoeling dat je 3x5 doet met telkens hetzelfde gewicht.
 
@ the ripper, ja maar ben nog een beetje mn 5RM's aan het testen

@Jorin, dankje!
 
dankje, ik zal mn best doen
 
Vandaag niet trainen:( gym is dicht
zal wel iets met jezus te maken hebben ofzo, hemelvaart?
 
Jah, zoiets. Ik vind het ook onzin dat de gym dan dicht is. Maar dat moet je respecteren dat die mensen dat doen ;) Gewoon een paar keer optrekken aan een boomstam in de tuin en wat opdrukken :D Ik kan vandaag wel lekker thuis trainen! MUWHHAHAHA ik ga je inhalen met benchpress!
 
Sterker nog, heb een chin-up rack.
maare we gaan er geen competitie van maken he. Ik train gewoon voor mezelf.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven